Subvencions destinades a fomentar la contractació de persones amb discapacitat. ECOTDI 2024

LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació

Codi SIA: 3115559
|
Codi GVA: 96865
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 28-06-2024

Fins 10-09-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Esta convocatòria té per objecte concedir subvencions per a fomentar la contractació de persones amb discapacitat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 28-06-2024 fins a 10-09-2024

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Podran ser beneficiàries d'estes ajudes únicament les entitats ocupadores de naturalesa jurídica privada (incloses les persones enquadrades en el Règim Especial de Treballadors Autònoms de la Seguretat Social), amb centre de treball en la Comunitat Valenciana.

NO podran obtindre la condició de beneficiàries:

a) les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; a este efecte, les entitats presentaran la corresponent declaració responsable.

b) les persones o entitats que, si és el cas, no acrediten el compliment del requerit en l'apartat 3 bis de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

c) les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les societats civils, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que manquen de personalitat jurídica, encara que pogueren realitzar les actuacions subvencionables.

d) els Centres Especials d'Ocupació (CEE) i les Empreses d'Inserció (EI), en resultar beneficiaris de programes específics de foment d'ocupació.

e) entitats que, estant obligades, no disposen d'un pla d'igualtat registrat.

EXCLUSIONS:

Estes ajudes se sotmeten al règim de minimis, establit en el Reglament (UE) N.º 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE L-2023-81820 de 15 de desembre de 2023. Per este motiu, NO podran concedir-se a:

a) Empreses dedicades a la producció primària de productes de la pesca i de l'aqüicultura. 

b) Empreses dedicades a la producció primària dels productes agrícoles (que figuren en la llista de l'annex I del Tractat).

c) Activitats relacionades amb l'exportació.

L'aplicació d'este règim suposa que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa (s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) N.º 2023/2831, de la Comissió) no excedirà de 300.000 euros durant qualsevol període de tres anys. 

Les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) N.º 2023/2831, de la Comissió podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) N.º 2023/2832 de la Comissió. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) N.º 1408/2023 de la Comissió i al Reglament (UE) de la Comissió N.º 717/2014 fins al límit màxim establit en l'article 3.2 del Reglament (UE) N.º 2023/2831 de la Comissió.

Les ajudes de minimis concedides en virtut del Reglament (UE) N.º 2023/2831 no s'acumularan amb cap ajuda pública en relació amb els mateixos gastos subvencionables, si esta acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajuda més elevat que corresponga fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics, podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.

A fi de comprovar que no se superen els límits de l'article 3.2 del Reglament (UE) N.º 2023/2831, de la Comissió, LABORA consultarà la Base de dades Nacional de Subvencions, sense perjuí de requerir la presentació d'una declaració responsable sobre altres ajudes subjectes a qualsevol reglament de minimis rebudes pel beneficiari durant qualsevol període de tres anys, així com sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos.
 

Requisits

Per a poder concedir la subvenció a les persones o entitats sol·licitants sol·licitants es requerirà:

1. Que la persona contractada per la qual se sol·licita la subvenció, en el moment de la seua contractació pertanga a algun dels següents col·lectius:

a) persones amb discapacitat procedents d'un Centre Especial d'Ocupació.
b) persones amb discapacitat severa que hagen romàs desocupades i inscrites com a demandants d'ocupació en *LABORA fins a la seua contractació (no s'entendrà complit este requisit si la inscripció es produïx el dia en què s'inicia la relació laboral).

2. Resultarà objecte de subvenció :

a) la contractació indefinida a jornada completa de persones amb discapacitat procedents d'un Centre Especial d'Ocupació
b) la contractació, per un període d'entre 3 i 12 mesos, de persones amb discapacitat severa.

Els contractes a temps parcial d'almenys 15 hores setmanals de les persones amb discapacitat severa resultaran subvencionables amb reducció proporcional de la subvenció.

3. La contractació haurà d'efectuar-se a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria que convoque les ajudes. (No seran subvencionables les contractacions realitzades el mateix dia de la publicació d'este extracte)

4. La contractació haurà de representar un increment net de la plantilla en comparació amb la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els trenta dies naturals anteriors a la celebració del contracte.

5. Les persones treballadores subvencionades hauran de prestar els seus servicis en centres de treball situats en la Comunitat Valenciana.


No resultaran subvencionables els següents suposats:

a) Contractes fixos discontinus

b) Contractes de servici de la llar familiar. 

c) Contractes a temps parcial, excepte en el cas de les persones amb discapacitat severa, la jornada de la qual podrà ser d'almenys 15 hores setmanals. 

d) Persones treballadores que hagueren finalitzat la seua relació laboral amb l'entitat ocupadora o amb alguna entitat vinculada directament o indirectament amb l'entitat ocupadora en els sis mesos previs a la contractació. 

e) Contractacions realitzades per empreses de treball temporal per a la posada a la disposició de la persona treballadora en empreses usuàries en les quals prestaran els seus servicis.

f) Contractacions realitzades per persones o entitats ocupadores que hagueren sigut excloses com a beneficiàries de programes d'ocupació.

g) Contractacions realitzades per persones o entitats ocupadores sancionades en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals o Seguretat Social.

h) Relacions laborals de caràcter especial de l'article 2.1 de l'Estatut dels Treballadors.

i) Contractacions de persones que siguen sòcies, administradores o figures equivalents de l'entitat ocupadora o ho hagen sigut en els sis mesos previs a la contractació.

j) Contractacions en què l'entitat ocupadora o els càrrecs directius o membres dels òrgans d'administració de les empreses que revisten la forma jurídica de societat o de les entitats privades sense ànim de lucre, mantinguen amb la persona treballadora contractada una relació de cònjuge, ascendent, descendent o altres parents, per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau, i les seues anàlogues en el cas de les parelles de fet.

k) Persones que hagueren tingut algun contracte indefinit o fix-discontinu (encara que es trobaren en període d'inactivitat) en els 3 mesos previs a la contractació, llevat que procedisquen d'un Centre Especial d'Ocupació o la nova contractació corresponga a un grup de cotització superior i resulte adequada al nivell i currículum de la titulació acadèmica oficial que acredite. Les titulacions d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat no habiliten esta excepció.

l) Llevat que s'acredite una discapacitat severa, la condició de víctima de violència de gènere o conste certificat dels servicis socials públics de la situació o risc d'exclusió social, la contractació sota la mateixa modalitat contractual d'una mateixa persona no podrà ser objecte de subvenció fins transcorreguts almenys 7 anys des de l'inici de l'última contractació subvencionada per *LABORA, encara que foren subscrites per diferents persones o entitats ocupadores. 
 

Com es tramita

Procés de tramitació

La instrucció correspondrà als servicis territorials competents en matèria d'Ocupació de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació.

 

Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries complixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

 

En cada Direcció Territorial de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular del Servici Territorial competent en matèria d'Ocupació o persona que designe per a la seua substitució, que ho presidirà; dos vocals; i una persona que ostentarà la secretaria, amb veu, però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria s'efectuarà per la persona titular de la Direcció Territorial de *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació entre personal del Servici Territorial competent en matèria d'Ocupació. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.

 

L'òrgan col·legiat emetrà periòdicament informes on es concrete el resultat de les avaluacions efectuades en relació amb els períodes de temps que considere.

 

A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.

Criteris de valoració

La concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per al que es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja presentat la totalitat de la documentació exigida per la convocatòria.

 

En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data de criteri i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarà la sol·licitud de subvenció per la contractació de persones amb major grau de discapacitat i, en defecte d'això, la sol·licitud de subvenció per la contractació de dones; si l'empat persistira, es prioritzarà en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'esta manera tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix.

Observacions

Una vegada sol·licitada la subvenció, per a aportar qualsevol documentació i/o per a donar compliment a qualsevol requeriment de documentació esta haurà d'aportar-se a través de l'enllaç de “Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA” que estiga disponible en la web de l'ajuda.

Òrgans de tramitació
La instrucció correspondrà als servicis territorials competents en matèria d'Ocupació de *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 28-06-2024 fins a 10-09-2024

El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia 28 de juny de 2024 i finalitzarà el 10 de setembre de 2024.
 

Documentació

Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la següent documentació:

 

a) Dades de domiciliació bancària; en el cas de nou perceptor o de nou compte bancari, haurà de comunicar ,abans de sol·licitar la subvenció, les dades del compte a través del procediment telemàtic habilitat a este efecte denominat “Procediment per a tramitar les altes i baixes de les domiciliacions bancàries” (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648) (l'enllaç per a això està disponible en el moment de realitzar la sol·licitud telemàtica)

b) Declaració responsable que la contractació no incorre en causa d'exclusió (està inclosa en el formulari de la sol·licitud telemàtica).

c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció a esta obligació (està inclosa en el formulari de sol·licitud telemàtica).

d) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable o de no haver obtingut cap (està inclosa en el formulari de sol·licitud telemàtica).

e) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària ni per a ser receptora del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat HOR0026E (disponible en la web de l'ajuda i també quan realitze la sol·licitud telemàtica).

f) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona o entitat sol·licitant durant els tres anys anteriors a la data de la sol·licitud de la subvenció, segons model normalitzat (està inclosa en el formulari de sol·licitud telemàtica).

g) Comunicació a la persona contractada de la informació relativa al tractament de les seues dades personals segons model normalitzat EMP0472E (disponible en la web de l'ajuda i també quan realitze la sol·licitud telemàtica).

h) Si és el cas, declaració responsable de no estar incurs en la prohibició per a obtindre la condició de beneficiària a què fa referència l'apartat 3 bis de l'article 13 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat (EMP0624E disponible en la web de l'ajuda), juntament amb, si és el cas, la certificació emesa per auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes. (Únicament haurà d'aportar-ho en el cas que la subvenció que se sol·licita siga d'import superior a 30.000 euros)

i) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els trenta dies naturals anteriors a la celebració del contracte (informe de 30 dies)

j) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en el període comprés entre els trenta dies previs a la contractació i el dia de la contractació de la persona contractada (informe de 31 dies).

k) Si és el cas, acreditació de la condició de dona víctima de violència sobre la dona, conforme a l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre de la Generalitat, Integral contra la violència sobre la Dona en l'Àmbit de la Comunista Valenciana.

l) Contracte de treball que dona lloc a la subvenció.

m) Si és el cas, diagnòstic de malaltia o trastorn mental emés pel centre públic de salut mental, d'acord amb l'article 2 de l'Orde XX/2024.

n) Declaració responsable d'haver sigut informat del tractament de dades de caràcter personal requerit per a la gestió d'estes subvencions (inclosa en el formulari de sol·licitud telemàtica).

 

Si la persona o entitat sol·licitant no autoritza i/o s'oposa al fet que LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació recapte a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) o altres sistemes habilitats a este efecte la informació que s'indica en l'apartat 2 del resolc nové de la resolució de concessió, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa.

Forma de presentació
Telemàtica

La sol·licitud i la resta de documentació exigida es presentarà de manera telemàtica en la Seu electrònica de la Generalitat Valenciana a través del procediment habilitat a este efecte denominat "ECOTDI 2024 Subvencions destinades a fomentar la contractació de persones amb discapacitat". En la...

Saber més

Resolució

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la presentació de la sol·licitud. Transcorregut este termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.

 

La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per al que el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). A tal fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la citada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

Quantia i cobrament

L'import de la subvenció serà:

 

a) en el cas de contractacions indefinides a jornada completa de persones amb discapacitat procedents d'un Centre Especial d'Ocupació: 14.288 euros, però serà de:

a.1) 23.814 euros si en la persona contractada concorre addicionalment la condició de víctima de violència sobre la dona

a.2) 31.752 euros si en la persona contractada concorre addicionalment la condició de persona amb discapacitat severa.

b) en el cas de contractacions temporals a jornada completa de persones amb discapacitat severa: 992 euros pel nombre mínim de mesos de manteniment del seu contracte.

 

Els contractes indefinits d'almenys 15 hores setmanals de les persones amb discapacitat severa resultaran subvencionables amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.

 

 

La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades les condicions establides, amb la documentació presentada al costat de la sol·licitud.

 

Es lliurarà d'una sola vegada l'import de l'ajuda després que es dicte la resolució de concessió.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei General de Subvencions, són obligacions de la persona o entitat beneficiària:

a) Els contractes a jornada parcial hauran d'arreplegar expressament en el seu clausulat el nombre d'hores setmanals de treball; els contractes per obra o servici, la seua duració estimada expressada en mesos complets.

b) Mantindre l'ocupació subvencionada durant almenys el període de temps establit en el contracte objecte de subvenció, en el cas de contractacions temporals de persones amb discapacitat severa; i mantindre l'ocupació subvencionada durant almenys vint-i-quatre mesos, en el cas de contractacions indefinides. A este efecte, resultarà d'aplicació en el cas dels contractes formatius el que es disposa en els articles 11.1.b) i 11.2.b) de l'Estatut dels Treballadors, on s'establix que “Les situacions d'incapacitat temporal, naixement, adopció, guarda amb finalitats d'adopció, acolliment, risc durant l'embaràs, risc durant la lactància i violència de gènere interrompran el còmput de la duració del contracte”.

c) Durant el període de manteniment del contracte subvencionat, no podrà disminuir la plantilla mitjana de l'entitat beneficiària, llevat que esta situació responga a vacants originades per voluntat de les persones treballadores, mort, discapacitat sobrevinguda, jubilació o acomiadament disciplinari no declarat improcedent. Estes causes només resultaran aplicables a les persones que, figurant d'alta en l'entitat ocupadora abans de la contractació subvencionada, van computar per a determinar la plantilla mitjana inicial; i únicament justificaran la disminució que proporcionalment corresponga a la seua jornada i permanència en l'entitat ocupadora. A este efecte es compararà la plantilla mitjana del període comprés entre els trenta dies previs a la contractació i el dia de la contractació amb la qual resulte dels informes a què fa referència la lletra següent d).

d) Aportar en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment del contracte, l'Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de l'entitat ocupadora durant este període de manteniment. Esta aportació de documentació haurà de realitzar-se a través de l'enllaç de “Aportació de documentació”, que estarà disponible en la web de l'ajuda. En el cas que la relació laboral de la persona subvencionada s'extingisca amb anterioritat a la finalització del seu contracte, el termini d'un mes es computarà a partir de la data de finalització d'esta relació laboral.

e) Facilitar quantes dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, li siga requerit per *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació. Per a donar compliment a qualsevol requeriment de documentació esta haurà d'aportar-se a través de l'enllaç de “Aportació de documentació” que estarà disponible en la web de l'ajuda.

f) Comunicar a *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida o en les dades que consten en la sol·licitud.

g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentres pogueren ser objecte de control, sent estos originals o còpies certificades conforme amb estos.

h) Les persones jurídiques hauran de comptabilitzar el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic, l'extracte comptable del qual haurà d'aportar-se a LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació en el termini indicat en la lletra d) d'este resolc.

i) Complir les obligacions de transparència i publicitat activa segons s'indica en la lletra i) del resolc setzé de la convocatòria d'estes ajudes. (veure document disponible en la web de "Instruccions per al compliment de les obligacions de publicitat i transparència)

j) Aportar en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment obligatori del contracte subvencionat, una declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de publicitat i transparència a què fa referència la lletra anterior. En el cas que el contracte subvencionat s'haja mantingut per un període inferior, el termini d'un mes es computarà a partir de la data en la qual la persona subvencionada fora baixa en l'entitat ocupadora. Esta aportació de documentació haurà de realitzar-se a través de l'enllaç de “Aportació de documentació” que estarà disponible en la web de l'ajuda.

Observacions

Una vegada sol·licitada la subvenció, per a aportar qualsevol documentació i/o per a donar compliment a qualsevol requeriment de documentació esta haurà d'aportar-se a través de l'enllaç de “Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA” que estiga disponible en la web de l'ajuda.

Òrgans resolució
La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la Direcció Territorial de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Ajudes i subvencions

TEMA

  • Economia i hisenda
    • Promoció econòmica
    • Finançament
    • Economia
  • Educació i formació
  • Serveis socials
    • Cohesió social
    • Dependència
    • Persones amb diversitat funcional
  • Societat, ciutadania i famílies
    • Dones
    • Igualtat
  • Treball
    • Condicions de treball
    • Igualtat d’oportunitats
    • Inserció sociolaboral
    • Relacions laborals
    • Foment de l'ocupació
  • Administració pública
  • Ocupació pública
    • Borses de treball
    • Contractació laboral
    • Altres administracions (entitats locals de la Comunitat Valenciana, altres comunitats autònomes, Administració general de l'Estat i Unió Europea)
    • Servicis socials

PERFILS

  • Empresa
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa

SECTOR

  • Educació, cultura i oci
    • Activitats professionals de l’esport
  • Hostaleria i turisme
    • Bars i restaurants
    • Establiments turístics

TEMÀTICA

  • Treball i treballadors
    • Relacions laborals
    • Ocupació
  • Competitivitat i responsabilitat social
    • Competitivitat i responsabilitat social
    • Responsabilitat social de l’empresa
  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions

CICLE VITAL

  • Encetar un negoci
  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions