Convocatòria d'ajudes dirigides a finançar, en 2024, projectes d'eficiència energètica i economia circular en empreses inscrites en el Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana, i/o que la seua activitat econòmica estiga classificada en uns certs codis CNAE, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència

Turisme Comunitat Valenciana

Codi SIA: 3136245
|
Codi GVA: 97206
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 28-10-2024

Fins 15-05-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Ajudes destinades a finançar projectes de millora d'eficiència energètica i economia circular en empreses turístiques de la Comunitat Valenciana

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 28-10-2024 fins a 15-05-2025
Observacions

ACTUACIONS I COSTOS SUBVENCIONABLES

Les actuacions i els costos subvencionables han d'enquadrar-se en cada una de les tipologies previstes en l'Annex III de la resolució de 14 d'octubre de 2024 en la seua nova redacció segons el que s'establix en la resolució de 19 de febrer de 2025, de la Presidència, per la qual es revoca parcialment la Resolució de 14 d'octubre de 2024, revocada parcialment mitjançant Resolució de 19 de desembre de 2024, de la Presidència i complir amb els requisits específics establits per a cada una d'elles

COSTOS ELEGIBLES I NO ELEGIBLES

S'estarà al que s'establix en la BASE OCTAVA de l'ANNEX I en la seua nova redacció segons el que s'establix en la resolució de 19 de febrer de 2025, de la Presidència, per la qual es revoca parcialment la Resolució de 14 d'octubre de 2024, revocada parcialment mitjançant Resolució de 19 de desembre de 2024, de la Presidència

Normativa

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Persones físiques o jurídiques de naturalesa privada que complisquen els requisits establits en la BASE QUINTA.Persones beneficiàries de l'ANNEX I de la resolució de 14 d'octubre en la seua nova redacció segons el que s'establix en la resolució de 19 de febrer de 2025, de la Presidència, per la qual es revoca parcialment la Resolució de 14 d'octubre de 2024, revocada parcialment mitjançant Resolució de 19 de desembre de 2024, de la Presidència

 

Requisits

1. 

a) L'establiment turístic per al qual se sol·licita l'ajuda estiga situat en la Comunitat Valenciana.

b) Realitzen una activitat econòmica per la qual oferisquen béns o servicis en el mercat.

c) Estiguen donades d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

d) Estiguen inscrites en el Registre de Turisme de la Comunitat Valenciana i/o que la seua activitat econòmica estiga classificada sota algun dels següents codis de Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE):

5510 hotels i allotjaments similars

5520 allotjaments turístics i altres allotjaments de curta estada

5590 altres allotjaments

56 Servicis de menjars i begudes.
8230 Organització de convencions i fires de mostres
9031 Gestió d'instal·lacions per a activitats artístiques i arts escèniques
9141 Activitats dels jardins botànics i els parcs zoològics
9142 Activitats de les reserves naturals
9321 Activitats dels parcs d'atraccions i els parcs temàtics

2. Les actuacions subvencionables han d'enquadrar-se en una o diverses de les tipologies previstes en l'Annex III de la resolució de 14 d'octubre en la seua nova redacció segons el que s'establix en la resolució de 19 de febrer de 2025, de la Presidència, per la qual es revoca parcialment la Resolució de 14 d'octubre de 2024, revocada parcialment mitjançant Resolució de 19 de desembre de 2024, de la Presidència  i complir amb els requisits específics establits per a cada una d'elles

Com es tramita

Procés de tramitació

PRIMER PAS: EMPLENAR LA DOCUMENTACIÓ REQUERIDA PER A ESTES AJUDES DISPONIBLE EN FORMULARIOSTURISME

Nota: Tots els formularis s'han d'emplenar i firmar electrònicament per la persona física o jurídica de naturalesa privada sol·licitant o pel seu representant legal, si és el cas.

La documentació requerida per a estes ajudes es dividix en formularis normalitzats, documents en format Word i documents en format lliure.

1.la generació dels FORMULARIS NORMALITZATS es fa per dos vies:

1.a Formularis que es generen OBLIGATÒRIAMENT des de l'assistent telemàtic disponible en l'enllaç https://formulariosturisme.gva.es que són:

-Formulari normalitzat de sol·licitud d'ajuda

-Formulari normalitzat de Declaració responsable

1.b Formulari en format pdf accessible en este mateix tràmit, en l'apartat d'impresos associats, que cal descarregar, emplenar, firmar mitjançant mitjans electrònics:

- Declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

- Declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI).

- Model de domiciliació bancària de Turisme Comunitat Valenciana.

2. Models de documents en format Word que s'han de descarregar, emplenar i firmar.

- Memòria

- Informe

3. Documentació en format lliure:

3.1 Segons el que s'establix en l'apartat quint de l'ANNEX II de la resolució de 14 d'octubre en la seua nova redacció segons el que s'establix en la resolució de 19 de febrer de 2025, de la Presidència, per la qual es revoca parcialment la Resolució de 14 d'octubre de 2024, revocada parcialment mitjançant Resolució de 19 de desembre de 2024, de la Presidència

3.2 Documentació tècnica que ha d'acompanyar a la sol·licitud, per a cada una de les tipologies d'actuacions subvencionables segons el que s'establix en l'ANNEX III de la resolució de 14 d'octubre en la seua nova redacció establida en la resolució de 19 de desembre de 2024 de revocació parcial de la resolució de 14 d'octubre de 2024. 

SEGON PAS: PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ REQUERIDA MITJANÇANT L'ENLLAÇ DE TRAMITACIÓ ELECTRÒNICA D'ESTE MATEIX TRÀMIT:

La persona sol·licitant accedirà a la plataforma de tramitació electrònica de GVA, iniciant la tramitació de la seua sol·licitud, una vegada validat l'accés, trobarà una pàgina d'informació sobre els passos que es realitzaran per a completar la tramitació de la seua sol·licitud.

TRAMITACIÓ DE SOL·LICITUDS

Quant a l'ordenació i instrucció del procediment, així com en el referit a la proposta, resolució i notificació de la concessió o denegació de l'ajuda s'estarà al que s'establix en la base onzena de la resolució de 14 d'octubre i a en la nova redacció de les bases dotzena i tretzena establida en la resolució de 19 de desembre de 2024 de revocació parcial de la resolució de 14 d'octubre de 2024

Criteris de valoració

Estes ajudes estaran subjectes al règim de concurrència no competitiva.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 28-10-2024 fins a 15-05-2025

El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà transcorreguts 5 dies hàbils a comptar des de la data de publicació de la resolució de 14 d'octubre en el Diari Oficial de Generalitat Valenciana (DOGV Núm. 9961 / 21.10.2024) i romandrà oberta fins a l'esgotament del crèdit assignat a esta convocatòria.

En qualsevol cas, quedarà extinta la convocatòria el 15 de maig de 2025.

Documentació

FASE DE SOL·LICITUD

1. Juntament amb el formulari de sol·licitud i el formulari de declaracions responsables, que s'emplena en línia mitjançant pantalles dinàmiques, degudament emplenats i firmats per mitjans electrònics, s'haurà de presentar la documentació relacionada amb caràcter general en l'apartat Quint de l'ANNEX II de la resolució de 14 d'octubre en la seua nova redacció segons el que s'establix en la resolució de 19 de febrer de 2025, de la Presidència, per la qual es revoca parcialment la Resolució de 14 d'octubre de 2024, revocada parcialment mitjançant Resolució de 19 de desembre de 2024, de la Presidència

2. Així mateix, s'haurà d'aportar la documentació tècnica indicada en l'Annex III de la resolució de 14 d'octubre per a cada una de les tipologies de l'actuació subvencionada de les quals s'haja presentat sol·licitud, tenint en compte el que s'establix en la resolució de 19 de desembre de 2024 de revocació parcial de la resolució de 14 d'octubre de 2024.

3. Formularis, l'aportació dels quals resulta obligatòria, segons plantilla normalitzada en pdf que s'ha descarregar, emplenar i firmar electrònicament des de:

Forma de presentació
Telemàtica

L'accés a la tramitació electrònica pot fer-se: -Des de la Seu Electrònica de la Generalitat en l'enllaç web: https://sede.gva.es/va/ -En l'enllaç SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA d'este mateix tràmit. -En l'enllaç habilitat a este efecte en l'enllaç web:...

Saber més

Resolució

Termini màxim

- El termini màxim per a dictar i notificar resolució expressa serà de tres mesos a comptar des de la data de presentació de sol·licitud.

- Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, podrà entendre's desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció, en els termes previstos en l'article 25 de la citada Llei 39/2015.

PUBLICACIÓ DE LA RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ EN ELS BUTLLETINS OFICIALS:

La resolució, que tindrà els efectes i contingut previstos en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, es notificarà de manera individual a cada persona beneficiària i, a més, es publicarà en la Base de dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la citada norma. Així mateix, una vegada esgotat el crèdit consignat a esta subvenció es publicarà la relació definitiva de persones beneficiàries en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana

Quantia i cobrament

QUANTIA I INTENSITAT DE LES AJUDES

1. La modalitat d'ajuda revist la forma de subvenció a fons perdut i té com a finalitat, en tot cas, el compliment de les actuacions subvencionables corresponents.

2. La quantia i intensitat de les ajudes es troba establida en l'Annex III de la resolució de 14 d'octubre en la seua nova redacció segons el que s'establix en la resolució de 19 de desembre de 2024 de revocació parcial de la resolució de 14 d'octubre de 2024 per a cada cadascuna de les tipologies previstes.

PROCEDIMENT DE PAGAMENT

El pagament de l'ajuda s'ordenarà per la persona titular de la Presidència de Turisme Comunitat Valenciana, una vegada s'haja comprovat l'execució de l'actuació per part de la persona beneficiària i completa l'obligació de justificació prevista en la base dessetena i en la respectiva convocatòria.

El pagament de l'ajuda s'ajustarà al que s'establix en la base reguladora dihuitena en la seua nova redacció segons el que s'establix en la resolució de 19 de desembre de 2024 de revocació parcial de la resolució de 14 d'octubre de 2024. 

La incurrencia de qualsevol dels supòsits previstos en este apartat i en la base reguladora denovena de l'Annex I de la resolució de 14 d'octubre podrà comportar la pèrdua, minoració o reintegrament de l'ajuda.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

Aplicarà el que s'establix en la BASE NOVENA Obligacions. de la resolució de 14 d'octubre en su nueva redacción según lo establecido en la resolución de 19 de febrero de 2025, de la Presidencia, por la que se revoca parcialmente la Resolución de 14 de octubre de 2024, revocada parcialmente mediante Resolución de 19 de diciembre de 2024, de la Presidencia

La no presentació de la memòria d'actuació justificativa final detallada de les activitats realitzades d'acord amb el programa presentat en el seu moment objecte de subvenció, serà motiu de revocació, i la seua procedix reintegrament, de la subvenció concedida.

Observacions

Contra la resolució de convocatòria d'estes ajudes, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que s'establix en els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, recurs de reposició davant l'òrgan que dicta la present resolució, en el termini d'un mes computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjuí que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.

 

Les resolucions de concessió i de denegació d'ajudes conformement a la present resolució esgoten la via administrativa, podent-se interposar contra estes recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que s'establix en els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, o recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que els haja dictats en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució, de conformitat amb el que s'establix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Òrgans resolució
L'òrgan competent per a dictar la resolució de concessió o denegació de la subvenció sol·licitada serà la persona titular de la Presidència de Turisme Comunitat Valenciana.
Sancions

1. El règim d'infraccions i sancions administratives en matèria d'ajudes i subvencions a què es referix esta resolució és l'establit en el Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, així com en el Capítol IV, Títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

2. El procediment administratiu sancionador per la comissió d'infraccions en relació amb estes ajudes es tramitarà conforme al que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic

 

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Turisme i espectacles
      • Ajudes i programes al foment del turisme

PERFILS

  • Empresa
    • Petita i mitjana empresa

TEMÀTICA

  • Innovació
  • Sostenibilitat
  • Competitivitat i responsabilitat social

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions