Ajudes urgents dirigides a facilitar el manteniment de l'ocupació i la reactivació econòmica de les EMPRESES que hagen patit danys a conseqüència del temporal de pluja i vent produït per la DANA iniciada en la Comunitat Valenciana el dia 29 d'octubre de 2024 (INDANA i CODANA) - GVA.ES
Ajudes urgents dirigides a facilitar el manteniment de l'ocupació i la reactivació econòmica de les EMPRESES que hagen patit danys a conseqüència del temporal de pluja i vent produït per la DANA iniciada en la Comunitat Valenciana el dia 29 d'octubre de 2024 (INDANA i CODANA)
Què és
La concessió directa d'ajudes urgents a EMPRESES que, a 28 d'octubre de 2024, tenien activitat econòmica en funcionament en els municipis* afectats pel temporal de pluja i vent produït per la DANA iniciada en la Comunitat Valenciana el dia 29 d'octubre de 2024 (d'ara en avant, la DANA) i que, a conseqüència d'eixa DANA, hagen patit danys materials en els seus béns situats en naus, locals, establiments o espais vinculats al desenrotllament de la seua activitat econòmica situats en eixos municipis*.
* NOTA: els municipis afectats per la DANA són els que s'inclouen en l'ANNEX I del Decret regulador d'estes ajudes i la seua correcció d'errades (que reproduïxen l'indicat en l'Acord del Consell de 4 de novembre de 2024). Veure estes normes en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Normativa" del present tràmit.
Estes ajudes:
1. Estan dirigides al manteniment de l'ocupació i a la reactivació econòmica d'aquelles empreses que s'hagen vist afectades per la referida DANA.
2. Es concedixen de manera directa per raons d'interés públic que radiquen en la urgent necessitat de reactivar l'activitat econòmica i la recuperació de l'ocupació en les empreses afectades per la DANA, i amb això accelerar la volta a la normalitat en les zones afectades.
3. S'articulen en els següents DOS PROGRAMES:
a) PROGRAMA I - Empreses INDUSTRIALS:
S'inclouen en este Programa I les empreses del Grup d'activitats C «Indústria Manufacturera» (codis CNAE del 10 a 33) de conformitat amb la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril.
Les ajudes del Programa I es tramitaran a través d'expedients administratius amb codi INDANA.
b) PROGRAMA II - Empreses COMERCIALS, TURÍSTIQUES, DE SERVICIS I ALTRES TIPUS D'ACTIVITAT:
S'inclouen en este Programa II les empreses que desenrotllen activitats en els grups del CNAE 2009 no inclosos en el Programa I.
Les ajudes del Programa II es tramitaran a través d'expedients administratius amb codi CODANA.
4. L'import MÍNIM de l'ajuda serà de 5.000 euros per empresa.
Este import s'incrementarà en 1.000 euros addicionals per cada persona treballadora que la sol·licitant tinga contractada per compte d'altri el 28 d'octubre de 2024, amb els imports MÀXIMS següents:
- Programa I: fins a un màxim de 30.000 euros per empresa beneficiària.
- Programa II: fins a un màxim de 15.000 euros per empresa beneficiària.
5. Concessió:
- Per a la concessió NOMÉS és necessari complir els requisits exigits (manifestant-ho així mitjançant una declaració responsable), amb independència del percentatge de pagament anticipat, i presentar telemàticament la sol·licitud a través del procediment telemàtic específic d'este tràmit de la Guia Prop, sense perjuí de les verificacions i controls que s'efectuaran amb posterioritat al pagament.
- S'efectuarà en règim de concessió directa per rigorós orde d'entrada de les sol·licituds en cada programa.
6. Estes ajudes són compatibles amb qualssevol altres ajudes o subvencions públiques que reben les empreses afectades, així com amb les indemnitzacions procedents d'altres entitats públiques o privades, fins al límit del valor del mal produït.
1) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a les següents adreces de correu electrònic:
- Les relatives al PROGRAMA I d'estes ajudes a: dana_industria@gva.es
- Les relatives al PROGRAMA II d'estes ajudes a: dana_comercio@gva.es
(Veure també l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit).
2) Els PROBLEMES INFORMÀTICS en la tramitació d'estes ajudes (només errors o incidències de caràcter informàtic), seran atesos en la forma indicada en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit.
3) Veure més informació:
- En la "GUIA PER A SOL·LICITAR LES AJUDES (INDANA i CODANA)" (veure enllaç directe a ella en l'apartat "Tramitació > Sol·licitud > Enllaços" d'este tràmit).
- I en l'apartat "Ajudes DANA" de la pàgina web de la Conselleria competent (veure en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" del present tràmit).
- GUIA PER A SOL·LICITAR LES AJUDES (INDANA i CODANA)
- Apartat "Ajudes DANA" de la pàgina web de la Conselleria competent
- Pàgina web Som solidaritat - Informació d'interés per a persones i entitats afectades per la DANA
- Informació per a l'obtenció per les persones i entitats radicades en les zones afectades per la DANA de certificats digitals subvencionats al 100% a través del servici de vídeo identificació de l'ACCV
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25/07/2006).
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV núm. 7464, de 12/02/2015).
- Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9323, de 22/04/2022).
- ACORD de 4 de novembre de 2024, del Consell, pel qual s'adopten mesures urgents per a pal·liar els danys produïts pel temporal iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9974 bis, de 04/11/2024).
- Orde PJC/1222/2024, de 6 de novembre, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 5 de novembre de 2024, pel qual es declara «Zona afectada greument per una emergència de protecció civil» el territori damnificat a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que ha...
- DECRET LLEI 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s’adopten mesures administratives i economicopressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d’octubre de 2024 (DOGV núm. 9981 bis, de...
- Disposició Addicional Tercera (inembargabilitat de les ajudes) del Decret llei 13/2024, de 26 de novembre, del Consell, pel qual s’adopten mesures extraordinàries per a la gestió, l’organització i la mobilitat del personal empleat públic a conseqüència de les greus inundacions del 29 d’octubre de...
- DECRET 172/2024, de 26 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'AJUDES URGENTS dirigides a facilitar el manteniment de l'ocupació i la reactivació econòmica de les EMPRESES que hagen patit danys pel temporal de vent i pluges...
- ANNEX MUNICIPIS AFECTATS - Correcció d'errades del Decret 172/2024, de 26 de noviembre, del Consell, pel qual s’aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d’ajudes urgents dirigides a facilitar el manteniment de l’ocupació i la reactivació econòmica de les empreses que...
- DECRET 178/2024, de 4 de desembre, del Consell, pel qual es MODIFICA el DECRET 172/2024, de 26 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes urgents dirigides a facilitar el manteniment de l'ocupació i la reactivació econòmica de...
A qui va dirigit
1. Podran ser BENEFICIÀRIES d'estes ajudes:
A) Les EMPRESES QUE tenien activitat econòmica en funcionament el 28 d'octubre de 2024 en els municipis afectats I QUE, a conseqüència de la DANA, hagen patit danys materials en els seus béns situats en naus, locals, establiments o espais vinculats al desenrotllament de la seua activitat econòmica.
A l'efecte d'estes ajudes:
1 - Es consideren EMPRESES:
. A les persones jurídiques que es dediquen a una activitat econòmica, amb independència del nombre de persones treballadores contractades
. I a les persones físiques incloses en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) o en una mutualitat de previsió social, sempre que a data 28 d'octubre de 2024 tingueren contractada, almenys, a una persona treballadora per compte d'altri.
2 - Es consideren empreses que tenien activitat econòmica en funcionament el 28 d'octubre de 2024 a aquelles que estigueren d'alta a eixa data en el cens d'empresaris, professionals i retenidors.
* IMPORTANT:
Les empreses beneficiàries hauran de SEGUIR D'ALTA en el cens d'empresaris, professionals i retenidors A DATA 30 de JUNY de 2025, i mantindre la seua activitat econòmica en la Comunitat Valenciana.
L'incompliment d'esta obligació podrà suposar la revocació total o parcial de l'ajuda prèvia tramitació del corresponent expedient administratiu.
3 - Es consideren empreses afectades per la DANA, aquelles els béns situats de les quals en naus, locals, establiments o espais vinculats al desenrotllament de la seua activitat econòmica estiguen situats en qualsevol dels municipis afectats per la DANA (que són els que s'inclouen en l'Annex I del Decret regulador d'estes ajudes) i s'hagen vist danyats materialment pels efectes de felicitat DANA.
B) Les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, societats civils i comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia que reunisca els mateixos requisits exigits a la resta de beneficiàries en els apartats anteriors.
No podran sol·licitar esta ajuda, al mateix temps, els socis, comuners o integrants d'estes agrupacions.
2. NO PODRAN obtindre la condició de beneficiàries d'estes ajudes les empreses sol·licitants en les quals concórreguen alguna de les circumstàncies de l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara en avant, LGS).
No obstant això, ja siguen persones físiques o persones jurídiques, estan exceptuades del requisit de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o enfront de la Seguretat Social establits en els articles 13.2 i 34.5 de la LGS. Igualment, no serà aplicable el que es disposa en eixos articles a aquelles beneficiàries que tinguen la condició de deutora per resolució de procedència de reintegrament.
3. TRÀMITS PER VIA TELEMÀTICA:
Poden realitzar-se tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana:
a) Directament per la persona sol·licitant (física o jurídica).
b) O actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica):
- Bé utilitzant un certificat electrònic de representant.
- O bé sense utilitzar un certificat electrònic de representant, i en este cas la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV (veure informació disponible en els apartats "Què necessites saber > Procediments relacionats" i "Ajuda > Enllaços d'interés" del present tràmit).
Sense eixa inscripció prèvia no quedarà acreditada la seua representació i, per tant, no podrà realitzar-se la presentació telemàtica de la sol·licitud d'ajuda en representació de la persona sol·licitant.
Com es tramita
1. PRESENTACIÓ de la SOL·LICITUD requerida per a l'obtenció d'estes ajudes, OBLIGATÒRIAMENT DE MANERA ELECTRÒNICA, a través del tràmit telemàtic dissenyat específicament per a estes ajudes.
* Important:
- Es presentarà UNA ÚNICA SOL·LICITUD per EMPRESA.
- Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut presentades telemàticament a través del citat tràmit.
2. TRAMITACIÓ/GESTIÓ I RESOLUCIÓ
2.1. Estes ajudes s'articulen en els següents DOS PROGRAMES:
a) PROGRAMA I - Empreses INDUSTRIALS del Grup d'activitats C «Indústria Manufacturera» (codis CNAE del 10 a 33) de conformitat amb la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril.
Les ajudes del Programa I es tramitaran a través d'expedients administratius amb codi INDANA.
b) PROGRAMA II - Empreses COMERCIALS, TURÍSTIQUES, DE SERVICIS I ALTRES TIPUS D'ACTIVITAT que desenrotllen activitats en els grups del CNAE 2009 no inclosos en el Programa I.
Les ajudes del Programa II es tramitaran a través d'expedients administratius amb codi CODANA.
2.2. S'ha DELEGAT EN ELS SEGÜENTS CENTRES DIRECTIUS la resolució de les sol·licituds d'estes ajudes, segons la següent distribució per activitat de les empreses sol·licitants, als quals correspondrà també la tramitació i gestió de les sol·licituds presentades i la resolució de les incidències que es produïsquen amb anterioritat o posterioritat a la concessió:
- Direcció general competent en matèria d'indústria: programa I.
- Direcció general competent en matèria de comerç: programa II.
2.3. Estes ajudes es concedixen per la concurrència d'una situació excepcional i imprevisible en la qual es troben les empreses sol·licitants i, per això, per a la seua concessió només és necessari complir els requisits exigits per a això (manifestant-ho així mitjançant una declaració responsable), amb independència del percentatge de pagament anticipat, i presentar telemàticament la sol·licitud a través del procediment telemàtic específic d'este tràmit de la Guia Prop, sense perjuí de les verificacions i controls que s'efectuaran amb posterioritat al pagament.
2.4. La concessió de les ajudes s'efectuarà en règim de concessió directa per rigorós orde d'entrada de les sol·licituds en cada programa.
Si s'esgotara el pressupost disponible en un programa, s'inclourà a les sol·licitants que no hagen pogut rebre l'ajuda per falta de crèdit pressupostari en una llista de reserva, atés l'orde d'entrada de les sol·licituds, per al cas d'obtindre's pressupost addicional per a algun dels programes.
2.5. Podran realitzar-se RESOLUCIONS PARCIALS per cada centre directiu a mesura que es vagen presentant les sol·licituds.
2.6. S'entendrà notificada la resolució mitjançant la PUBLICACIÓ EN el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de la resolució de concessió.
També es publicarà:
- En la Base de dades Nacional de Subvencions, de conformitat amb el que s'establix en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- I en la pàgina web de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme (veure enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" del present tràmit).
2.7. Transcorregut el termini de 6 mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, sense haver-se resolt i notificat, estes s'entendran desestimades.
3. PAGAMENT
- S'autoritza l'abonament d'estes ajudes mitjançant un pagament anticipat del 100% de la subvenció concedida.
- El pagament de la subvenció concedida s'efectuarà, per mitjà de transferència, al compte bancari que determine la beneficiària.
- Per a rebre el pagament, la beneficiària haurà d'haver realitzat PRÈVIAMENT el tràmit telemàtic denominat «PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.», EN EL CAS QUE no haja presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, O SI amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.
- Estes ajudes tenen la consideració d'inembargables en els termes i condicions previstos en l'article 9 del Reial decret llei 6/2024, de 5 de novembre (de conformitat amb la Disposició Addicional Tercera del Decret llei 13/2024, de 26 de novembre, del Consell, disponible en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Normativa" d'este tràmit).
4. PLA DE CONTROL
- Una vegada realitzat el pagament, cada centre directiu comprovarà els requisits i condicions establits per a l'obtenció de les ajudes, conforme es determine en els corresponents plans de control que s'aprovaran a este efecte.
Les empreses beneficiàries hauran d'aportar la informació i documentació que els siga requerida.
- Els centres directius es reserven el dret a realitzar quantes inspeccions tècniques i administratives es consideren necessàries a fi de confirmar el compliment dels requisits i obligacions que fonamenten la percepció d'estes ajudes.
La concessió d'estes ajudes:
- S'efectuarà en règim de concessió directa per rigorós orde d'entrada de les sol·licituds en cada programa.
Si s'esgotara el pressupost disponible en un programa, s'inclourà a les sol·licitants que no hagen pogut rebre l'ajuda per falta de crèdit pressupostari en una llista de reserva, atés l'orde d'entrada de les sol·licituds, per al cas d'obtindre's pressupost addicional per a algun dels programes.
- NOMÉS és necessari complir els requisits exigits per a això (manifestant-ho així mitjançant una declaració responsable), amb independència del percentatge de pagament anticipat, i presentar telemàticament la sol·licitud a través del procediment telemàtic específic d'este tràmit de la Guia Prop, sense perjuí de les verificacions i controls que s'efectuaran amb posterioritat al pagament.
46018 - València/Valencia
Procediments relacionats
- PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.
- Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
- Inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV)
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà DES DE LES 09.00 hores del dia 28 de NOVEMBRE de 2024 FINS AL dia 31 de DESEMBRE de 2024, tots dos inclosos (d'acord amb el Decret 172/2024, publicat en el DOGV núm. 9993 bis, de 26/11/2024).
* IMPORTANT:
Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat des de les 09.00 hores del primer dia de termini de presentació fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia d'eixe termini (hora oficial peninsular espanyola).
* IMPORTANT: veure tot l'indicat en la "GUIA PER A SOL·LICITAR LES AJUDES (INDANA i CODANA)" (disponible en l'apartat "Tramitació > Sol·licitud > Enllaços" d'este tràmit).
Per a sol·licitar estes ajudes han d'emplenar-se i presentar-se obligatòriament estos FORMULARIS WEB disponibles en el TRÀMIT TELEMÀTIC:
1. FORMULARI WEB DE SOL·LICITUD general de subvenció
1.1. Cada persona sol·licitant NOMÉS pot presentar UNA ÚNICA SOL·LICITUD.
No podran existir dos o més sol·licituds de subvenció de la mateixa persona sol·licitant.
1.2. En FORMULARI WEB de SOL·LICITUD de subvenció han d'emplenar-se expressament, entre altres, les següents dades:
a) El codi de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril, de l'activitat de la persona sol·licitant.
Esta dada és imprescindible a l'efecte de determinar el programa d'ajudes que correspondrà a la sol·licitant (Programa I o Programa II).
b) Dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:
- En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, la sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.
Això es realitzarà seleccionant el compte del desplegable existent en este apartat, en el qual figuraran els comptes de titularitat de la sol·licitant que consten donades d'alta davant la Generalitat Valenciana.
- EN EL CAS Que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, O si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació, ÉS OBLIGATORI QUE PRÈVIAMENT a sol·licitar l'ajuda la persona sol·licitant HAJA REALITZAT el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop denominat "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).
2. FORMULARI WEB d'INFORMACIÓ ESPECÍFICA
És obligatori emplenar este formulari web íntegrament, en el qual, entre altres, figuren les següents dades i declaracions:
a) Declarar que la sol·licitant és una empresa afectada en els seus béns pels efectes de la DANA i quines són les dades de la nau, local, establiment o espai vinculat a l'activitat econòmica on es van produir els danys (inclòs el municipi afectat per la DANA en el qual està situat).
* Nota: polsant “+ AFEGIR” poden anar indicant-se successivament les dades de cadascuna de les naus, locals, establiments o espais danyats de la sol·licitant.
b) A l'efecte d'acreditar que es troba en el supòsit anterior, emplenar la declaració responsable dels danys que li ha ocasionat la *DANA d'acord amb el següent:
- Les empreses que disposaven d'una assegurança de danys han de declarar-lo i autoritzar a la Generalitat Valenciana per a consultar al Consorci de Compensació d'Assegurances la declaració d'un sinistre *consorciable.
- Les empreses que no disposaven d'una assegurança de danys o que, disposant de segur, el sinistre no és *consorciable, han de declarar-ho i autoritzar a la Generalitat Valenciana per a consultar a l'ajuntament del municipi on es van produir els danys la seua condició d'empresa afectada, sempre que pel mateix s'haja elaborat un llistat oficial d'empreses afectades per la DANA.
També es podrà acreditar mitjançant la presentació d'actes notarials, informes pericials o altres documents emesos per entitats independents que acrediten els danys patits.
c) Declarar el nombre total de persones treballadores contractades per compte d'altri per la sol·licitant a data 28/10/2024 en totes les naus, locals, establiments o espais vinculats a l'activitat econòmica en els quals es van produir danys per la DANA de la persona sol·licitant de l'ajuda.
d) Indicar l'activitat afectada per la DANA en la persona sol·licitant (industrial, comercial, turística, de servicis i altres activitats).
Esta dada, juntament amb el codi *CNAE de l'activitat de la sol·licitant (que s'ha d'assenyalar en el formulari web de sol·licitud general de subvenció), és imprescindible a l'efecte de determinar el programa d'ajudes que correspondrà a la sol·licitant (Programa I o Programa II).
e) En cas que la sol·licitant siga una agrupació de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, societats civils i comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia, els socis, comuners o integrants de la mateixa han de manifestar els compromisos d'execució assumits per cada membre, així com l'import de subvenció a aplicar per cadascun d'ells.
f) Autoritzar a la Generalitat Valenciana perquè puga consultar, a través dels servicis d'intermediació, l'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques (IAE) i el nombre de treballadors de l'empresa per Codi de Compte de Cotització.
* Nota: no obstant això, es recorda que la presentació de la sol·licitud d'estes ajudes ja comporta eixa autorització.
g) Declarar que la sol·licitant no està culpable en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 37/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, excepte el que s'establix en els apartats e) i g) del mateix article.
* IMPORTANT AMB CARÀCTER GENERAL:
El falsejament o l'ocultació de dades i documents que afecten substancialment la concessió i lliurament de fons públics, donarà lloc a l'exigència de responsabilitats tant en l'orde administratiu com en el jurisdiccional competent.
1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona sol·licitant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat...
- DECRET 172/2024, de 26 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'AJUDES URGENTS dirigides a facilitar el manteniment de l'ocupació i la reactivació econòmica de les EMPRESES que hagen patit danys pel temporal de vent i pluges...
- ANNEX MUNICIPIS AFECTATS - Correcció d'errades del Decret 172/2024, de 26 de noviembre, del Consell, pel qual s’aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d’ajudes urgents dirigides a facilitar el manteniment de l’ocupació i la reactivació econòmica de les empreses que...
- DECRET 178/2024, de 4 de desembre, del Consell, pel qual es MODIFICA el DECRET 172/2024, de 26 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes urgents dirigides a facilitar el manteniment de l'ocupació i la reactivació econòmica de...
Resolució
Veure detall en l'apartat "Què necessites saber > Com es tramita" del present tràmit.
Les empreses beneficiàries d'estes ajudes:
1 - Queden obligades a sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions, així com a facilitar tota la informació requerida per l'òrgan gestor de la subvenció.
2 - Queden, en tot cas, subjectes a les obligacions imposades pel Decret regulador d'estes ajudes i per l'article 14 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
3 - ESPECIALMENT, estan obligades a seguir d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors el 30 de juny de 2025, i mantindre la seua activitat econòmica en la Comunitat Valenciana.
L'incompliment d'esta obligació podrà suposar la revocació total o parcial de l'ajuda prèvia tramitació del corresponent expedient administratiu.
46018 - València/Valencia
Veure el que s'establix en matèria d'anul·lació i reintegrament d'estes ajudes en l'article 10 del Decret que les regula.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Ajudes i subvencions
- Comerç i internacionalització
- Ajudes i subvencions
- Indústria
- Ajudes
- Què faig si... ?
- Busque una ajuda
TEMA
- Comerç i consum
- Emergències. Seguretat ciutadana
- Desastres naturals
- Indústria i energia
- Treball
PERFILS
- Empresa
- Cooperatives
- Establiments
- Professionals i autònoms
- Petita i mitjana empresa
- Gran empresa
SITUACIÓ DE VIDA
- Treball i negoci
SECTOR
- Indústria
- Comerç
- Activitats dels professionals
TEMÀTICA
- Finançament i gestió econòmica
- Ajudes i subvencions
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Canvis i tancament
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions