Ajudes per a empreses del sector editorial afectades per DANA (DANAED) - GVA.ES
Ajudes per a empreses del sector editorial afectades per DANA (DANAED)
Què és
A través d'este procediment pot tramitar-se la concessió directa d'ajudes urgents destinades a empreses del sector editorial afectades per la DANA 2024.
Es presentarà una única sol·licitud per persona o empresa.
Les ajudes tenen com a finalitat donar suport a la reactivació econòmica del sector cultural mitjançant la reimpressió (impressió i enquadernació) de tots aquells llibres publicats en castellà i en valencià per empreses editorials comercials que tinguen com a activitat l'edició de llibres en la Comunitat Valenciana, sempre que els llibres esmentats reunisquen les característiques establides en la present convocatòria.
Llibres objecte de subvenció, la pèrdua de la qual s'haja produït a conseqüència de la DANA que va afectar la província de València, hauran de reunir les característiques següents:
-
- Haver sigut editats en la seua primera edició amb anterioritat del dia 29 d'octubre de 2024
- La data de la reimpressió serà des del dia 29 d'octubre de 2024 i fins a 12 mesos següents a la resolució de concessió.
- Haver sigut editades sense el suport financer, total o parcial, d'un o més autors/ores.
- Ser editats per empreses editorials comercials l'activitat principal de les quals siga l'edició de llibres en la Comunitat Valenciana, que hagen sigut afectades per les conseqüències de les inundacions del 29 d'octubre de 2024.
Les ajudes que s'arrepleguen en este decret són compatibles amb qualssevol altres ajudes o subvencions públiques que reben les empreses afectades, així com amb les indemnitzacions procedents d'altres entitats públiques o privades, fins al límit del valor del mal produït
Exclusió: S'exclouen explícitament aquelles empreses que es dediquen principalment a oferir servicis editorials als autors a canvi d'un preu, comunament conegudes com a editorials d'autoedició de llibres.
Conforme a l'article 2 d'este decret d'ajudes, estes subvencions es concedixen de manera directa, per concórrer raons d'interés econòmic, social i humanitari.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions
- Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.
- Llei 10/2007, de 22 de juny, de la lectura, del llibre i de les biblioteques
- DECRET LLEI 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i econòmic-pressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d'octubre de 2024.
- DECRET 164/2024, de 4 de novembre, del Consell, d'aprovació dels bases reguladores i del procediment de concessió directa d'ajudes urgents als municipis afectats pels danys produïts pel temporal de vent i pluges iniciat en la Comunitat Valenciana el 29 d'octubre de 2024.
- RESOLUCIÓ de 19 de novembre de 2024, de la Conselleria de Justícia i Interior, per la qual es modifica la relació de municipis annexada en el Decret 163/2024, de 4 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes urgents per a...
A qui va dirigit
Seran beneficiaris d'estes ajudes les empreses del sector editorial ja siguen persones físiques o jurídiques, sempre que estiguen radicades en els municipis afectats o tinguen instal·lacions afectades per la DANA i complisquen les condicions següents:
- Activitat: Tindre com a activitat, en exclusivitat o no, l'edició de llibres en la Comunitat Valenciana.
- Ser editor, complint estrictament amb l'article 2c) de la Llei 10/2007 de 22 de juny, de la lectura, del llibre i de les biblioteques.
- Persones jurídiques, en este cas estar legalment constituïdes i gaudir de capacitat jurídica i d'obrar en el territori de la Comunitat Valenciana, en el moment en què es va produir la DANA.
- Cens: La concessió d'esta ajuda quedarà condicionada a l'obligació que les empreses beneficiàries seguisquen d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors el 30 de juny de 2025, i mantinguen la seua activitat econòmica en la Comunitat Valenciana.
L'incompliment d'esta obligació podrà suposar la revocació total o parcial de l'ajuda prèvia tramitació del corresponent expedient administratiu.
Consideracions importants:
Conforme a l'article 3 d'este decret d'ajudes:
- No podran obtindre la condició d'empreses beneficiàries, aquelles en els qui concórreguen alguna de les circumstàncies de l'article 13.2, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, excepte l'indicat en l'apartat següent.
De conformitat amb el que es disposa en l'article 7 del Decret llei 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, “les persones, físiques i jurídiques, peticionàries de les mateixes estaran exceptuades del requisit de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o enfront de la Seguretat Social establit en els articles 13.2 i 34.5 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions. Igualment, no serà aplicable el que es disposa en els esmentats preceptes a aquells beneficiaris que tinguen la condició de deutor per resolució de procedència de reintegrament.”
Podran obtindre la condició de beneficiàries les empreses del sector editorial , ja siguen persones físiques o jurídiques, sempre que estiguen radicades en els municipis afectats o tinguen instal·lacions afectades per la DANA en els esmentats municipis i danys en estes instal·lacions, i que complisquen les condicions delimitades en l'article 3.
Acreditació dels requisits:
L'acreditació dels requisits haurà de realitzar-se mitjançant la documentació indicada en l'article 4.
Obligacions dels beneficiaris:
Conforme a l'article 9 d'este decret d'ajudes, els beneficiaris d'esta subvenció queden obligats:
- Sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions, així com a facilitar tota la informació requerida per l'òrgan gestor de la subvenció.
- Acreditar la situació de resultar afectat per la DANA, així com la justificació de l'activitat realitzada conforme a l'indicat en el decret.
- Conservar les factures i justificants de gastos relacionats amb la reposició o reparació dels béns danyats durant un període d'almenys quatre anys, i aportar-los a l'òrgan gestor de la subvenció si els són requerits durant els processos de control i verificació posteriors.
Com es tramita
Es presentarà una única sol·licitud per persona o empresa.
Sol·licitud
La sol·licitud es presentarà amb caràcter general, a través de la seu electrònica de la Generalitat. Seu electrònica - Seu *electronica - Generalitat Valenciana accedint a la guia *PROP, Tràmits i servicis.
Els sol·licitants que no es troben obligats a relacionar-se per mitjans electrònics amb les Administracions Públiques disposen opcionalment de la seua presentació presencial.
Esmena
Si la documentació s'haguera emplenat de manera incompleta, existiren dos o més sol·licituds de subvenció que versen sobre el mateix establiment, o no s'hagueren aportat els requisits i documents que s'assenyalen en este decret, es requerirà als interessats per a l'esmena de la sol·licitud.
Tramitació, resolució i concessió
La concessió està subjecta al Pla de control de les subvencions referit en l'article 11 d'este decret d'ajudes. Es comprovaran els requisits i condicions establits en el present decret, i que han de complir els beneficiaris, previ al pagament de les ajudes per l'òrgan concedent.
Es podran realitzar resolucions parcials per cada centre directiu a mesura que es vagen presentant les sol·licituds.
S'entendrà notificada la resolució mitjançant la publicació en el DOGV de la resolució de concessió. És competent per a la concessió de les ajudes el Director General de Cultura.
La concessió de les ajudes s'efectuarà en règim de concessió directa per rigorós orde d'entrada de les sol·licituds en cada programa.
Conforme a l'article 6 d'este decret d'ajudes, es considera subvencionable la reimpressió per a reposició dels llibres danyats i destruïts a conseqüència de la DANA.
46003 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Els sol·licitants podran demanar la subvenció que es preveu en el present decret, en un termini de 20 dies hàbils des de l'endemà de la publicació en el DOGV del present Decret, que no té naturalesa de disposició de caràcter general. DOGV (Núm. 10014 / 27.12.2024)
Ampliar en deu dies hàbils, a comptar a partir del 29 de gener de 2025, el termini de presentació de sol·licituds indicat en l'apartat 1 de l'article 7 del 198/2024, de 23 de desembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió d'ajudes urgents per a empreses del sector editorial afectades pel temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana. DOGV (Núm. 10033 / 27.01.2025)
- Formulari web
En el cas que els sol·licitants opten per la presentació telemàtica, o siguen subjectes obligats a relacionar-se per mitjans electrònics amb les Administracions Públiques, hauran d'emplenar, a través del tràmit telemàtic específic la sol·licitud i el seu corresponent formulari.
- Formularis específics
Estos formularis els trobarà en l'apartat “Formularis” d'este procediment i en el propi tràmit telemàtic.
- Acreditació dels requisits
Documentació requerida per a l'acreditació dels requisits i relacionada en l'article 4 del decret de bases d'estes ajudes.
La sol·licitud es presentarà amb caràcter general de manera telemàtica, i en tot cas per als subjectes obligats, a través de la seu electrònica de la Generalitat http://sede.gva.es accedint a la guia PROP-Tràmits i servicis. Haurà de disposar d'un sistema de firma vàlid.
D'acord amb el que es disposa en l'article 16.4 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu, els sol·licitants que no es troben obligats a relacionar-se per mitjans electrònics amb les Administracions Públiques, podran presentar les sol·licituds:
a) En el registre electrònic de l'Administració o Organisme al qual es dirigisquen, així com en els restants registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es referix l'article 2.1 de la citada llei.
b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
d) En les oficines d'assistència en matèria de registres.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
On dirigir-se
46003 - València/Valencia
- DECRET 198/2024, de 23 de desembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió d'ajudes urgents per a empreses del sector editorial afectades pel temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana.
- RESOLUCIÓ de 24 de gener de 2025, de la Direcció General de Cultura, d'ampliació de termini per a la presentació de sol·licituds d'ajudes DANA regulades mitjançant el Decret 198/2024, de 23 de desembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió d'ajudes...
Esmena
Conforme a l'article 7 d'este decret d'ajudes, es podrà requerir als interessats perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius.
Si s'ha rebut un requeriment, la documentació haurà d'aportar-se en el termini que la Conselleria haja establit en este.
Al·legació / Aportació
La persona sol·licitant té dret a formular al·legacions i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució.
Podrà presentar els documents que considere convenient traslladar a la unitat tramitadora.
On dirigir-se
46003 - València/Valencia
Resolució
Transcorregut el termini de 3 mesos des de la publicació en el DOGV del present Decret, sense haver-se resolt i notificat, estes s'entendran desestimades.
Contra esta desestimació, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan concedent en el termini d'un mes. O bé, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant l'òrgan competent, en el termini de dos mesos.
Conforme a l'article 5 del decret de bases reguladores d'estes ajudes:
L'import global màxim de les ajudes a concedir derivades del present decret ascendix a 1 milió d'euros que es consignaran en el pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2025, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient per a atendre els gastos en el Pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2025.
L'import global indicat en l'apartat primer es podrà incrementar en una quantia addicional mitjançant el Decret del Consell que serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Forma de pagament de la subvenció
Es realitzarà conforme a l'article 10 d'este decret d'ajudes.
S'efectuarà, per mitjà de transferència, al compte bancari que determine la beneficiària.
Per a rebre el pagament els beneficiaris, obligats a relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques, hauran d'haver realitzat, prèviament, el tràmit telemàtic denominat «Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat»
Disposa d'un accés directe a este procediment des de l'apartat “Procediments relacionats”.
En el cas de persones físiques no obligades a relacionar-se per mitjans electrònics amb les Administracions Públiques, es consignarà en la sol·licitud el número de compte bancària en la qual desitgen rebre el pagament de la subvenció.
Anul·lació i reintegrament de les subvencions
Conforme l'article 12 del decret d'ajudes, en els casos que es comprove l'incompliment dels requisits de la subvenció, l'incompliment de la condició de manteniment de l'activitat en la Comunitat Valenciana, o els requisits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les persones beneficiàries hauran de reintegrar la totalitat de la quantitat percebuda més els corresponents interessos de demora.
El falsejament o l'ocultació de dades i documents que afecten substancialment la concessió i lliurament de fons públics donarà lloc a l'exigència de responsabilitats tant en l'orde administratiu com en el jurisdiccional competent.
El centre directiu es reserva el dret a realitzar quantes inspeccions tècniques i administratives es consideren necessàries a fi de confirmar el compliment dels requisits i obligacions que fonamenten la percepció d'esta ajuda.
Quantia i cobrament
Conforme a l'indicat en l'article 6
Forma de pagament de la subvenció
Conforme a l'article 10 d'este decret d'ajudes, el pagament de la subvenció s'efectuarà, per mitjà de transferència, al compte bancari que determine la beneficiària.
Per a rebre el pagament els beneficiaris, obligats a relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques, hauran d'haver realitzat, prèviament, el tràmit telemàtic denominat PROPER «Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat». En el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat, eixes dades han experimentat qualsevol variació.
En el cas de persones físiques no obligades a relacionar-se per mitjans electrònics amb les Administracions Públiques, es consignarà en la sol·licitud en número de compte bancària en la qual desitgen rebre el pagament de la subvenció.
Contra este Decret de caràcter singular, que posa fi a la via administrativa, es podrà, potestativament:
- Interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes des de la publicació del present decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- O bé es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
- Tot això de conformitat amb el que es disposa en els articles 10, 44 i 46 de l'esmentada Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.
46003 - València/Valencia
Desistiment
Amb este tràmit pot desistir de la seua sol·licitud.
El desistiment consistix a abandonar la sol·licitud i el procediment iniciat.
L'Administració acceptarà el desistiment, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.
Recurs de reposició
La resolució posa fi a la via administrativa, conforme a l'article 8 d'este decret, poden presentar-se els recursos continguts en este.
Renúncia
Quan no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, la renúncia es pot exercir després d'una resolució de concessió.
L'Administració acceptarà la renúncia, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Cultura i esport
- Ajudes i subvencions
- Cultura i esport
TEMA
- Cultura
- Llibres