Convocatòria per a la concessió de subvencions directes per a persones desocupades destinades a compensar gastos relacionats amb la protecció de la salut (Ajudes al COPAGAMENT)

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 3156605
|
Codi GVA: 102414
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 01-01-2025

Fins 31-12-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Renúncia
  • Recurs d'alçada
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Sol·licitar o renunciar a la concessió de les ajudes directes directes destinades a compensar despeses relacionades amb la protecció de la salut.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 01-01-2025 fins a 31-12-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 01-01-2025 fins a 31-12-2025
Recurs d'alçadaTermini obert
Des de 01-01-2025 fins a 31-12-2025
Observacions

-REINTEGRAMENT DE DESPESES:

 

Si en el moment de realitzar la sol·licitud ha assumit despeses relatives al copagament farmacèutic susceptibles de ser subvencionats i desitjara que la Generalitat li retorne estes quanties, haurà d'emplenar els següents formularis:

 

- SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ

- FORMULARI DE REINTEGRAMENT DE DESPESES

- MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA (este últim model no serà necessari si el seu compte bancari ja estiguera d'alta en la Generalitat o que s'haja realitzat el tràmit automatitzat de domiciliació bancària).

 

 

 

- COMUNICACIÓ DE DISCREPÀNCIA DE DADES:

 

En este procediment podrà comunicar discrepància de dades per a expressar disconformitat o informar d'errors en el copagament farmacèutic. Per a això és necessari que emplene i present el formulari COMUNICACIÓ DE DISCREPÀNCIA DE DADES. Ha de tindre en compte que la discrepància de dades ha de basar-se en algun dels següents suposats:

 

1. PER MOTIUS DE RENDA: Si està pagant farmàcia i la seua base liquidable (o la del titular de la/ del qual és beneficiària/o) és inferior a 18.000€ i està acreditat en l'INSS com:

 

- Pensionista

- Perceptor prestació per desocupació

- Esgotada prestació per desocupació

- Perceptora de subsidi per desocupació

- Menor beneficiari

- En qualsevol acreditació però amb títol de monoparental

 

NOTA: cal tindre en compte la base liquidable (que és la quantia resultant de sumar casella 500 + 510) de l'última declaració de renda que es va presentar.

 

2. PER TINDRE UNA DISCAPACITAT: Si està pagant farmàcia, haja realitzat una sol·licitud de subvenció copagament per diversitat funcional i tinga un grau de discapacitat reconegut de:

 

- Superior al 33% i tinc menys de 18 anys

- Superior al 65% i tinc mes de 18 anys

 

3. ALTRES MOTIUS: Si no estant en els supòsits anteriors i pagant farmàcia, considera que hauria de correspondre-li un percentatge farmacèutic inferior al que li apliquen.

 

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Persones en situació de desocupació.

Requisits

1. Seran beneficiàries de les subvencions objecte de regulació d'aquest decret les persones que complisquen els requisits següents:

1) Tindre la condició de persona assegurada del Sistema Nacional de Salut (SNS) i disposar de la targeta sanitària individual expedida per la Conselleria de Sanitat, o bé ser persones adultes no registrades ni autoritzades a residir a Espanya, beneficiàries d'assistència sanitària en situacions especials, en els termes previstos en el Reial decret llei 16/2012, pel qual es regula la condició de persones assegurades i assimilades en el Sistema Nacional de Salut.

 

2) Tindre un nivell d'ingressos inferior a una base liquidable de 18.000 euros anuals i tindre un règim d'aportació farmacèutica assignat TSI 003.

 

3) Tindre una de les següents modalitats d'acreditació sanitària: esgotada prestació per desocupació (codi d'acreditació F-SS-20) o percebre prestació per desocupació (codi d'acreditació F-SS-23) o percebre subsidi per desocupació (codi d'acreditació F-SS-24) o ser persona beneficiària d'assistència sanitària en situacions especials, en els termes previstos en el Reial decret llei 16/2012, pel qual es regula la condició de persones assegurades i assimilades en el Sistema Nacional de Salut (SCS34 o SCS35).

 

4) Ser resident a la Comunitat Valenciana.

 

2. No podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les persones que concórreguen en alguna de les circumstàncies previstes en l'apartat 2 de l'article 13, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a excepció del requisit previst en la lletra e, atesa la naturalesa d'aquestes ajudes.

Com es tramita

Procés de tramitació

La instrucció i resolució i, si és el cas, la denegació d'esta condició, s'atribuïx segons el que es preveu en l'article 168.1.C, subapartat e de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, a la persona titular de la Direcció Territorial de Sanitat al qual està adscrita la persona beneficiària, prèvia la tramitació procedent per la respectiva direcció territorial.

Òrgans de tramitació
El Centre de Salut on estiga adscrita la persona interessada , i en el cas de no existir esta adscripció, els servicis territorials de la Conselleria de Sanitat situats en: Alacant (c/ Girona, 26. 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort Sogueros, 12. 12001) i València (Gran Via Fernando El...
Saber més

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 01-01-2025 fins a 31-12-2025

El termini de presentació de les sol·licituds serà des de l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2025. (DOGV núm. 10009, de 19/12/2024).

Documentació

 

Ha d'emplenar el model denominat "Sol·licitud de subvenció per a la compensació de gastos-procediment per a persones en situació de desocupació" i entregar-ho acompanyat dels següents documents:

1) El document d'identificació de la persona sol·licitant. En cas de persones menors d'edat emancipades, la certificació de la inscripció en el registre civil.

2) En el cas que la sol·licitud incloga reintegrament de gastos, documentació dels gastos corresponents als tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i model de domiciliació bancària, segons model normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, llevat que el compte bancari estiguera d'alta en la Generalitat.

La sol·licitud contindrà declaració responsable de qui ho sol·licita que no està culpable en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària, assenyalades en l'article 13 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

 

Forma de presentació
Presencial

Les sol·licituds es presentaran en el centre de salut on estiga adscrita la persona interessada, i en el cas de no existir esta adscripció, es presentarà en els servicis territorials de la Conselleria de Sanitat, situats a Alacant (c/ Girona, 26. 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort Sogueros, 12. 12001) i València (Gran Via Fernando El Catòlic, 74. 46008). Sense perjuí de qualsevol altra de les formes previstes en la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

 

En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la sol·licitud en l'oficina de correus corresponent, haurà de fer-se en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de Correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat.

On dirigir-se

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 01-01-2025 fins a 31-12-2025

En qualsevol moment.

Descripció

Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de juí.

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar els expedients serà de tres mesos a comptar de la data de presentació de la sol·licitud.

 

Transcorregut el termini sense que haja recaigut cap resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció, de conformitat amb el que preveu l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quantia i cobrament

Es consideren gastos subvencionables:

 

- Les quantitats abonades per tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2025.

 

-Les quantitats abonades per productes ortoprotètics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic, al col·lectiu de persones amb diversitat funcional, beneficiàries d'este decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2025.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Òrgans resolució
La persona titular de la Direcció Territorial de Sanitat a què està adscrita la persona beneficiària, amb la prèvia la tramitació que siga procedent per la respectiva direcció territorial.

Recurs d'alçada

Termini
Des de 01-01-2025 fins a 31-12-2025

El termini per a la interposició del recurs d'alçada serà d'un mes, si l'acte fora exprés. Transcorregut este termini sense haver-se interposat el recurs, la resolució serà ferma amb caràcter general.

Descripció

Contra la resolució que es dicte en els casos d'identificació de la persona beneficiària a instàncies de part, que no esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs d'alçada davant la Secretària Autonòmica de Sanitat, en la forma i terminis establida en els articles 121 i següents de la...

Saber més

Renúncia

Termini

En qualsevol moment

Descripció

Ha d'emplenar el model denominat "Renúncia a la subvenció per a la compensació de despeses farmacològics i entregar-lo acompanyat dels següent documents:

 

Fotocòpia del NIF/NIE de la persona física que sol·licita el tràmit o persona representant legal, en cas de no haver autoritzat l'òrgan gestor l'obtenció d'estes dades.

En cas de no estar inscrit en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), o bé, en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat, haurà d'aportar documentació acreditativa de la condició de representant.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Salut
    • Salut
      • Farmàcies i medicaments

TEMA

  • Sanitat i salut
    • Farmàcia

PERFILS

  • Ciutadania
    • Persones desocupades

SITUACIÓ DE VIDA

  • Salut

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions