Consulta al Comité d'Ètica dels Servicis Socials de la Comunitat Valenciana - GVA.ES
Consulta al Comité d'Ètica dels Servicis Socials de la Comunitat Valenciana
Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Què és
Tràmit per a presentar consultes al Comité d'Ètica dels Servicis Socials de la Comunitat Valenciana.
Amb caràcter general, les consultes en la matèria es plantejaran davant els comités d'ètica locals i departamentals, o davant els comités d'ètica de centre o intercentres, quan les qüestions suscitades se circumscriguen a una àrea territorial d'actuació determinada, o a un centre concret o a diversos d'ells. Les consultes es plantejaran davant el Comité quan estes qüestions sobrepassen l'àmbit d'actuació dels comités d'ètica locals, departamentals, de centre o intercentres; quan estos no estiguen constituïts, o quan els mateixos acorden motivadament la seua elevació per entendre que supera la seua capacitat d'actuació o consideren que manquen de l'objectivitat necessària per a assessorar sobre la corresponent consulta.
No obstant això, no podrà instar-se de nou l'actuació del Comité o de la resta de comités d'ètica sobre qüestions que siguen mera reproducció d'altres anteriors ja plantejades davant estos.
Davant eventuals discrepàncies de criteri, apreciació o valoració sorgides entre els diversos comités d'ètica, prevaldrà en tot cas el criteri del Comité d'Ètica dels Servicis Socials de la Comunitat Valenciana, sent este l'únic competent per a emetre dictàmens.
A qui va dirigit
La consulta podrà ser iniciada d'ofici o a instàncies de part, per les persones usuàries dels servicis socials, les seues famílies, representants legals de les persones usuàries, les persones professionals dels servicis socials o per les persones responsables de la direcció i gestió dels centres, servicis i institucions gestores de servicis socials.
Així mateix, podran promoure les seues actuacions les administracions públiques presents en els seus respectius àmbits territorials.
Podran consultar sobre conflictes i dilemes ètics que es presenten en la pràctica de la intervenció professional en servicis socials, així com sobre processos concrets de decisió que es donen en les situacions de conflicte ètic entre professionals, persones usuàries dels servicis socials i institucions, així com, de manera general, en els processos relatius a les preses de decisió en intervencions professionals.
Com es tramita
La consulta no té caràcter vinculant.
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Obert permanentment
Oficines d'atenció PROP i registre
Resolució
3 mesos per a respondre a la consulta. Atés que la norma que regula el Comité d'Ètica dels Servicis Socials de la Comunitat Valenciana, el Decret 126/2022, de 30 de setembre, del Consell, pel qual es creen i regulen els comités d'ètica del Sistema, Público Valencià de Servicis Socials no establix termini per a respondre, ens acollim al que dicta la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, “quan les normes reguladores dels procediments no fixen el termini màxim, este serà de tres mesos”.
46001 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Tràmits i servicis
- Ciutadania
- Col·lectius i servicis socials