Sol·licitud per a la designació com a Entitat col·laboradora de certificació (ECC) - GVA.ES
Sol·licitud per a la designació com a Entitat col·laboradora de certificació (ECC)
Des de 06-03-2025 00:00:00h
Què és
Per a agilitzar la presentació de documentació dels procediments d'autorització que es determinen, les persones interessades poden obtindre un certificat emés per una Entitat col·laboradora de certificació (ECC), que acredite la verificació de la documentació que han de presentar davant l'Administració i que es denomina Certificació Documental Acreditada (CDA). L'ús d'este mecanisme és voluntari.
La verificació consistix en la revisió, informe i/o validació dels documents. Una vegada verificats, si la ECC considera que la documentació és suficient i idònia, emet la CDA.
L'Administració assumirà com a completa, suficient i adequada la documentació presentada que s'acompanye de la CDA.
Les Entitats hauran d'elaborar un protocol intern per a garantir el compliment de les obligacions establides en la Llei 6/2024, de 5 de desembre, que contindrà:
1. El procediment de treball a seguir per a la verificació
2. El procediment de control que garantisca:
- La custòdia de la documentació facilitada per les empreses.
- La confidencialitat de les dades i informacions i la protecció de la propietat industrial i intel·lectual, així com de les dades personals.
- Les mesures necessàries per a garantir la imparcialitat i independència de les actuacions.
- Les mesures destinades a controlar que els seus professionals no presenten incompatibilitat per a l'exercici de les seues funcions en les matèries i procediments objecte de la certificació i que actuen d'acord amb la categoria professional corresponent a l'exercici de les seues funcions.
- El compliment de la resta de les obligacions establides en la Llei 6/2024, de 5 de desembre.
A qui va dirigit
Podran sol·licitar la designació com a Entitat col·laboradora de cap certificació de les següents persones jurídiques, així com aquelles l'objecte social de les quals siga compatible amb les funcions pròpies d'Entitats col·laboradores de certificació i complisquen els requisits establits en la normativa:
a) Col·legis professionals
b) Cambres de comerç
c) Organismes de certificació administrativa i entitats col·laboradores previstes en la regulació sectorial corresponent.
d) Aquelles persones jurídiques o entitats que es determinen reglamentàriament o en la normativa sectorial d'aplicació
Per a ser designades, les entitats sol·licitants han de complir amb els requisits establits en la Llei 6/2024, de 5 de desembre, així com amb els següents requisits addicionals:
a) Comptar amb un equip de dos professionals col·legiats habilitats per a l'exercici de la professió regulada corresponent i amb capacitat per a exercir les funcions d'estes entitats en l'àmbit d'activitat de què es tracte, amb una experiència professional acreditada en treballs relacionats amb l'objecte de l'autorització mínima de dos anys. L'Entitat garantirà a este equip la formació contínua necessària per a assegurar la seua contínua actualització de coneixements relacionats amb l'objecte d'este Decret.
b) No estar suspeses ni tindre prohibit el desenrotllament de l'activitat de certificació, en virtut de resolucions administratives o judicials fermes. Així com no haver sigut condemnades mitjançant sentència ferma o sancionades amb caràcter ferm per delictes o infraccions greus o molt greus en els següents àmbits: drets dels treballadors, seguretat social, fiscalitat, protecció de dades subvenciones, defensa de la competència, corrupció, així com aquells que suposen prohibició per a contractar, de conformitat amb la legislació en matèria de contractes.
c) Tindre subscrita i en vigor una pòlissa de cobertura dels riscos per responsabilitat professional per import de 3.000.000€.
d) No trobar-se en situació de concurs que impedisca l'exercici de la seua activitat, de conformitat amb el que s'establix en la normativa concursal.
e) Els requisits específics que puguen establir-se per l'òrgan competent del procediment en la norma reguladora del procediment.
Com es tramita
46010 - València/Valencia
Procediments relacionats
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Durant tot l'any.
La sol·licitud de designació contindrà, en tot cas:
a) Dades identificatives completes de la persona jurídica o Entitat: denominació social, domicili, objecte social, número d'identificació fiscal i àmbit territorial d'actuació.
b) Dades identificatives de la persona física que actuarà en representació d'Entitat i la seua acreditació en el supòsit de no estar inscrita en el Registre de Representants de la Generalitat.
c) Procediment o procediments en els quals sol·licita emetre la Certificació Documental Acreditada.
d) Declaració responsable firmada per la persona representant de la persona jurídica o Entitat en relació amb:
1ª el compliment dels requisits necessaris per a la designació.
2ª la disposició dels mitjans materials adequats i suficients per a dur a terme les tasques necessàries per a l'emissió de la Certificació Documental Acreditada
3ª l'existència del protocol intern regulat en l'article 5.
e) Identificació, indicació de la titulació acadèmica i experiència professional del personal tècnic encarregat de realitzar el procés de verificació.
A més, en la pantalla de documentació s'hauran d'annexar els següents documents:
- Acreditació de la representació, en cas de no estar inscrita en el Registre de Representants de la Generalitat.
- Currículum del personal tècnic encarregat de la verificació de la documentació que acredite una experiència professional, mínima de dos anys, en treballs relacionats amb l'objecte de l'autorització.
- Només si en el formulari telemàtic es marca l'oposició a la consulta telemàtica per part de l'Administració de les dades d'identitat, titulació i vida laboral del personal tècnic encarregat de la verificació de la documentació, s'adjuntaran:
- Títol acadèmic oficial.
- Vida laboral de l'INSS.
- DNI o NIE.
Altres documents
- Autorització de representació del sol·licitant (només si no inscrita en Registre de Representants GVA)
- Titulació i experiència del personal tècnic
- Identitat del personal tècnic (DNI o NIE)
- Currículum
La sol·licitud ha de ser emplenada de manera telemàtica amb certificat electrònic reconegut en la Seu Prop de la Generalitat.
Esmena
El termini per a contestar serà el que li indique la notificació que haja rebut.
Amb caràcter *genral serà de deu dies hàbils, que es comptaran des del dia *siguiene a aquell en què haja arreplegat la notificació.
En relació amb la sol·licitud presentada no s'ha aportat correctament tota la documentació preceptiva per a la tramitació del procediment.
Este tràmit es realitzarà per l'interessat o el seu representant quan l'administració li ho requerisca
Al·legació / Aportació
Resolució
Presentada la sol·licitud, l'òrgan o òrgans competents en els procediments dels quals s'ha sol·licitat ser Entitat col·laboradora de certificació, disposen de dos mesos per a realitzar la proposta de resolució i dirigir-la a l'òrgan de resolució.
- El termini per a resoldre les sol·licituds presentades serà de tres mesos.
- El venciment del termini màxim sense haver-se notificat resolució expressa suposarà l'estimació de la sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en l'article l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Les obligacions de les Entitats són les establides en la Llei 6/2024, de 5 de desembre, de la Generalitat, de Simplificació Administrativa i en el Decret 37/2025, de 4 de març, del Consell, pel qual es regulen les entitats col·laboradores de certificació i els ens habilitats en l'àmbit de la simplificació
Una vegada emesa la resolució favorable de designació, l'òrgan competent en matèria de simplificació administrativa inscriurà a l'Entitat designada en el Registre General d'Entitats Col·laboradores de Certificació, que serà accessible des del Portal de Transparència de la Generalitat.
El termini de vigència de la designació serà de cinc anys.
La nova designació ha de sol·licitar-se amb una antelació mínima de tres mesos a la finalització del termini de vigència de l'anterior.
46010 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Administracions
TEMA
- Administració pública
PERFILS
- Empresa
- Administració i altres entitats
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones