Sol·licitud per a la designació com a Entitat col·laboradora de certificació (ECC)

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 3173023
|
Codi GVA: 102838
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 06-03-2025 00:00:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Per a agilitzar la presentació de documentació dels  procediments d'autorització que es determinen, les persones interessades poden obtindre un certificat emés per una Entitat col·laboradora de certificació (ECC), que acredite la verificació de la documentació que han de presentar davant l'Administració i que es denomina Certificació Documental Acreditada (CDA). L'ús d'este mecanisme és voluntari.

La verificació consistix en la revisió, informe i/o validació dels documents. Una vegada verificats, si la ECC considera que la documentació és suficient i idònia, emet la CDA.

L'Administració assumirà com a completa, suficient i adequada la documentació presentada que s'acompanye de la CDA. 

 

 

 

 

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 06-03-2025 00:00:00h
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
Observacions

Les Entitats hauran d'elaborar un protocol intern per a garantir el compliment de les obligacions establides en la Llei 6/2024, de 5 de desembre, que contindrà:

1. El procediment de treball a seguir per a la verificació

2. El procediment de control que garantisca:

  1. La custòdia de la documentació facilitada per les empreses.
  2. La confidencialitat de les dades i informacions i la protecció de la propietat industrial i intel·lectual, així com de les dades personals.
  3. Les mesures necessàries per a garantir la imparcialitat i independència de les actuacions.
  4. Les mesures destinades a controlar que els seus professionals no presenten incompatibilitat per a l'exercici de les seues funcions en les matèries i procediments objecte de la certificació i que actuen d'acord amb la categoria professional corresponent a l'exercici de les seues funcions.
  5. El compliment de la resta de les obligacions establides en la Llei 6/2024, de 5 de desembre.

A qui va dirigit

Empreses
Administració
Persones interessades

Podran sol·licitar la designació com a Entitat col·laboradora de cap certificació de les següents persones jurídiques,  així com aquelles l'objecte social de les quals siga compatible amb les funcions pròpies d'Entitats col·laboradores de certificació i complisquen els requisits establits en la normativa:

a) Col·legis professionals

b) Cambres de comerç

c) Organismes de certificació administrativa i entitats col·laboradores previstes en la regulació sectorial corresponent.

d) Aquelles persones jurídiques o entitats que es determinen reglamentàriament o en la normativa sectorial d'aplicació

 

 

 

 

Requisits

Per a ser designades, les entitats sol·licitants han de complir amb els requisits establits en la Llei 6/2024, de 5 de desembre, així com amb els següents requisits addicionals:

a) Comptar amb un equip de dos professionals col·legiats habilitats per a l'exercici de la professió regulada corresponent i amb capacitat per a exercir les funcions d'estes entitats en l'àmbit d'activitat de què es tracte, amb una experiència professional acreditada en treballs relacionats amb l'objecte de l'autorització mínima de dos anys. L'Entitat garantirà a este equip la formació contínua necessària per a assegurar la seua contínua actualització de coneixements relacionats amb l'objecte d'este Decret.

b) No estar suspeses ni tindre prohibit el desenrotllament de l'activitat de certificació, en virtut de resolucions administratives o judicials fermes. Així com no haver sigut condemnades mitjançant sentència ferma o sancionades amb caràcter ferm per delictes o infraccions greus o molt greus en els següents àmbits: drets dels treballadors, seguretat social, fiscalitat, protecció de dades subvenciones, defensa de la competència, corrupció, així com aquells que suposen prohibició per a contractar, de conformitat amb la legislació en matèria de contractes.

c) Tindre subscrita i en vigor una pòlissa de cobertura dels riscos per responsabilitat professional per import de 3.000.000€.

d) No trobar-se en situació de concurs que impedisca l'exercici de la seua activitat, de conformitat amb el que s'establix en la normativa concursal.

e) Els requisits específics que puguen establir-se per l'òrgan competent del procediment en la norma reguladora del procediment.

Com es tramita

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 06-03-2025 00:00:00h

Durant tot l'any.

 

 

Documentació

La sol·licitud de designació contindrà, en tot cas:

a) Dades identificatives completes de la persona jurídica o Entitat: denominació social, domicili, objecte social, número d'identificació fiscal i àmbit territorial d'actuació.

b) Dades identificatives de la persona física que actuarà en representació d'Entitat i la seua acreditació en el supòsit de no estar inscrita en el Registre de Representants de la Generalitat.

c) Procediment o procediments en els quals sol·licita emetre la Certificació Documental Acreditada.

d) Declaració responsable firmada per la persona representant de la persona jurídica o Entitat en relació amb:

1ª el compliment dels requisits necessaris per a la designació.

2ª la disposició dels mitjans materials adequats i suficients per a dur a terme les tasques necessàries per a l'emissió de la Certificació Documental Acreditada

3ª l'existència del protocol intern regulat en l'article 5.

e) Identificació, indicació de la titulació acadèmica i experiència professional del personal tècnic encarregat de realitzar el procés de verificació.

A més, en la pantalla de documentació s'hauran d'annexar els següents documents:

  • Acreditació de la representació, en cas de no estar inscrita en el Registre de Representants de la Generalitat.
  • Currículum del personal tècnic encarregat de la verificació de la documentació que acredite una experiència professional, mínima de dos anys, en treballs relacionats amb l'objecte de l'autorització.
  • Només si en el formulari telemàtic es marca l'oposició a la consulta telemàtica per part de l'Administració de les dades d'identitat, titulació i vida laboral del personal tècnic encarregat de la verificació de la documentació, s'adjuntaran:
    • Títol acadèmic oficial.
    • Vida laboral de l'INSS.
    • DNI o NIE.

 

Altres documents

  • Autorització de representació del sol·licitant (només si no inscrita en Registre de Representants GVA)
  • Titulació i experiència del personal tècnic
  • Identitat del personal tècnic (DNI o NIE)
  • Currículum
Forma de presentació
Telemàtica

La sol·licitud ha de ser emplenada de manera telemàtica amb certificat electrònic reconegut en la Seu Prop de la Generalitat.

Esmena

Termini
Termini obert

El termini per a contestar serà el que li indique la notificació que haja rebut.

Amb caràcter *genral serà de deu dies hàbils, que es comptaran des del dia *siguiene a aquell en què haja arreplegat la notificació.

Descripció

En relació amb la sol·licitud presentada no s'ha aportat correctament tota la documentació preceptiva per a la tramitació del procediment.

Este tràmit es realitzarà per l'interessat o el seu representant quan l'administració li ho requerisca

Forma de presentació

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

Resolució

Termini màxim

Presentada la sol·licitud, l'òrgan o òrgans competents en els procediments dels quals s'ha sol·licitat ser Entitat col·laboradora de certificació, disposen de dos mesos per a realitzar la proposta de resolució i dirigir-la a l'òrgan de resolució.

- El termini per a resoldre les sol·licituds presentades serà de tres mesos.

- El venciment del termini màxim sense haver-se notificat resolució expressa suposarà l'estimació de la sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en l'article l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Estimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Obligacions

Les obligacions de les Entitats són les establides en  la Llei 6/2024, de 5 de desembre, de la Generalitat, de Simplificació Administrativa i en el Decret 37/2025, de 4 de març, del Consell, pel qual es regulen les entitats col·laboradores de certificació i els ens habilitats en l'àmbit de la simplificació

Observacions

Una vegada emesa la resolució favorable de designació, l'òrgan competent en matèria de simplificació administrativa inscriurà a l'Entitat designada en el Registre General d'Entitats Col·laboradores de Certificació, que serà accessible des del Portal de Transparència de la Generalitat.

El termini de vigència de la designació serà de cinc anys.

La nova designació ha de sol·licitar-se amb una antelació mínima de tres mesos a la finalització del termini de vigència de l'anterior.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
  • Administracions

TEMA

  • Administració pública

PERFILS

  • Empresa
  • Administració i altres entitats

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones