Sol·licitud per a la designació com a Ens habilitat principal en la realització de tràmits i gestions derivades de procediments administratius

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 3173024
|
Codi GVA: 102844
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 06-03-2025 00:00:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

La figura de l'Ens Habilitat és l'instrument de col·laboració social administrativa per a la realització de determinades transaccions electròniques en representació de les persones interessades.

Els Ens habilitats principals seran les entitats, institucions i organismes representatius de sectors o interessos socials, laborals, empresarials o professionals, que podran estendre els efectes de la seua habilitació als seus associats col·legiats o membres, com a Ens habilitats secundaris.

Els Ens habilitats principals, gestionaran les altes i baixes dels Ens habilitats secundaris que s'arreplegaran en el Registre Electrònic de Representants de la Generalitat.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 06-03-2025 00:00:00h
EsmenaTermini obert
Observacions

La col·laboració social podrà dur-se a terme per a les següents actuacions:

a) La presentació de sol·licituds, declaracions responsables, comunicacions, liquidacions i autoliquidacions.

b) La presentació de recursos, desistiment d'accions o renúncia a drets.

c) L'esmena i aportació de documentació complementària.

d) L'accés a la Carpeta ciutadana.

e) L'accés al contingut de les notificacions posades a disposició en la seu PROP.

f) Interlocució en qüestions que afecten de manera general o particular a les persones representades.

Tota actuació dels Ens habilitats en representació de tercers requerirà una autorització prèvia i expressa, atorgada per les persones interessades. Esta autorització ha d'especificar a quins procediments s'atorga i la Generalitat haurà de tindre constància d'esta.

Tots els tràmits que els Ens habilitats realitzen en representació de tercers davant l'Administració i el sector públic instrumental de la Generalitat es duran a terme per mitjans electrònics, a causa de la seua capacitat tècnica i dedicació professional.

A qui va dirigit

Empreses
Administració
Persones interessades

Podran ser Ens habilitats principals les entitats, institucions i organismes representatius de sectors o interessos socials, laborals, empresarials o professionals.

 

Requisits

Serà obligació de tots els Ens:

  • L'emplenament correcte, adequada i suficient de les dades i documents que hagen de presentar en nom de les persones interessades.
  • La custòdia de les autoritzacions de representació atorgades per les persones interessades.

Serà obligació dels Ens habilitats principals:

  1. Custodiar els documents d'adhesió atorgats pels seus col·legiats, membres o associats, que són els Ens habilitats secundaris.
  2. Mantindre actualitzada la informació que consta en el Registre Electrònic de Representants de la Generalitat, mitjançant la inclusió d'altes i baixes dels Ens habilitats secundaris.
  3. Comunicar a l'òrgan competent en matèria de simplificació administrativa qualsevol variació de les circumstàncies en virtut de les quals es va atorgar l'habilitació. 
  4. Subscriure una assegurança de responsabilitat civil per un import mínim de 300.000€. La responsabilitat serà de l'Ens habilitat principal, encara que puga repetir contra el seu associat o col·legiat.

Com es tramita

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 06-03-2025 00:00:00h

Durant tot l'any.

 

 

Documentació

La sol·licitud com a Ens habilitat principal haurà de presentar-se telemàticament amb certificat electrònic reconegut en la Seu *Prop de la Generalitat i contindrà en tot cas:

a) Dades identificatives de l'entitat, institució o organisme: denominació social, domicili, objecte social i número d'identificació fiscal.

b) Dades identificatives de la persona física que actuarà en representació de l'entitat, institució o organisme i acreditació de la representació.

c) Estatuts de l'entitat, institució o organisme que determinen el règim corporatiu de l'entitat.

d) Qualificació professional de les persones que exerciran les funcions objecte d'habilitació.

e) Dades identificatives de les persones encarregades de gestionar les altes i baixes dels Ens habilitats secundaris en el Registre Electrònic de Representants de la Generalitat. 

En l'apartat de documentació del tràmit telemàtic de sol·licitud, s'aportarà:. 

- Els estatuts digitalitzats de l'entitat sol·licitant (obligatori).

- Acreditació de la representació, en cas de no estar inscrita en el Registre de Representants de la
Generalitat.

- Només si en el formulari telemàtic es marca l'oposició a la consulta telemàtica per part de l'Administració de les dades d'identitat del personal, encarregat de gestionar les altes i baixes dels Ens habilitats secundaris en el Registre Electrònic de Representants de la Generalitat, s'adjuntarà el DNI o NIE d'estes persones.

 

Altres documents

  • Autorització de representació del sol·licitant (només si no inscrita en Registre de Representants GVA)
  • Estatuts de l'entitat sol·licitant
  • Identitat del personal encarregat de gestionar altes i baixes (DNI o NIE)
Forma de presentació
Telemàtica

La sol·licitud ha de ser emplenada de manera telemàtica amb certificat electrònic reconegut en la Seu Prop de la Generalitat.

Esmena

Termini
Termini obert

El termini per a contestar serà el que li indique la notificació que haja rebut

Amb caràcter general serà de deu dies hàbils, que es comptaran des de l'endemà d'aquell en què haja arreplegat la notificació.

 

Descripció

En relació amb la sol·licitud presentada es detecten errors o omissions en la documentació obligatòria o en la sol·licitud. 

Este tràmit es realitzarà per l'interessat o el seu representant quan l'administració li ho requerisca.

 

 

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

- El termini per a resoldre les sol·licituds presentades serà de tres mesos.

- El venciment del termini màxim sense haver-se notificat resolució expressa suposarà l'estimació de la sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Estimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Obligacions

Les obligacions dels Ens habilitats són les establides en la Llei 6/2024, de 5 de desembre, de la Generalitat, de Simplificació Administrativa i en el Decret 37/2025, de 4 de març, del Consell, pel qual es regulen les entitats col·laboradores de certificació i els ens habilitats en l'àmbit de la simplificació.

Observacions

Una vegada emesa la resolució favorable de designació, l'òrgan competent en matèria de simplificació
administrativa inscriurà a l'Ens designat en el Registre d'Ens habilitats principals, que serà accessible des del Portal de Transparència de la Generalitat.

Documentació

Altres documents

  • Estatuts de l'entitat sol·licitant

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
  • Administracions

TEMA

  • Administració pública

PERFILS

  • Empresa
  • Administració i altres entitats

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones