Subvencions destinades a finançar accions i programes d'actuació per a l'atenció i cura de les persones afectes de pàrkinson i de les seues famílies, en la Comunitat Valenciana - GVA.ES
Subvencions destinades a finançar accions i programes d'actuació per a l'atenció i cura de les persones afectes de pàrkinson i de les seues famílies, en la Comunitat Valenciana
Què és
Convocar, en règim de concurrència competitiva, subvencions per al finançament d'accions i programes d'actuació en l'àmbit de la Comunitat Valenciana destinades a finançar les accions i programes d'actuació per a l'atenció i cura de les persones afectades de Parkinson i les seues famílies, en la Comunitat Valenciana, durant 2025.
1. Accions dirigides a satisfer, de manera sinèrgica i complementària amb la xarxa sanitària pública, les necessitats de les persones afectes de Parkinson i les seues famílies en la Comunitat Valenciana, que estan orientades a millorar la seua qualitat de vida i aconseguir una autèntica inclusió social i participació activa d'estes persones en la comunitat.
2. Accions de detecció de persones que no estan ateses en els servicis assistencials i que per la proximitat en el territori de les Associacions de persones usuàries i familiars i de les Organitzacions No Governamentals, són els agents més indicats per a poder detectar, sensibilitzar i ajudar a incorporar a estes persones al circuit assistencial i social per a la seua atenció, tractament i seguiment.
Estos programes, accions i intervencions han de complementar l'atenció prestada per la Conselleria de Sanitat i no substituir-la ni donar lloc a un desequilibri en l'atenció.
Sense perjuí de la duració global de l'actuació concreta, les parts de l'activitat que se subvencionen es desenrotllaran dins de l'anualitat corresponent a la resolució d'esta convocatòria.
*GASTOS SUBVENCIONABLES
Les ajudes previstes en la present convocatòria es destinaran a cobrir els gastos que es relacionen en la base 7 de la citada Resolució, que de manera directa responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessaris i es realitzen en el període subvencionable.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Reial decret 887/2006 de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
- RESOLUCIÓ de 6 de febrer de 2025, per la qual s'aproven les bases reguladores que regiran la concessió de les subvencions destinades a finançar les accions i programes d'actuació per a l'atenció i cura de les persones afectades de Parkinson i de les seues famílies en la Comunitat Valenciana
A qui va dirigit
Podran sol·licitar les subvencions les associacions, fundacions, federacions o entitats, de pacients de Parkinson i els seus familiars, amb personalitat jurídica i que complisquen els requisits establits en la base 4 punt 1 de la Resolució de 6 de febrer de 2025, de la Conselleria de Sanitat.
Podran sol·licitar les subvencions les associacions, fundacions, federacions o entitats, de pacients de Parkinson i els seus familiars, amb personalitat jurídica i que complisquen els requisits establits en la base 4 punt 1 de la Resolució de 6 de febrer de 2025, de la Conselleria de Sanitat.
Només es podrà presentar, per entitat sol·licitant, un únic programa o projecte d'activitats a desenrotllar, sempre que s'enquadre dins d'alguna de les modalitats exposades en la base 3 de la Resolució de 6 de febrer de 2025, de la Conselleria de Sanitat.
Les entitats sense fi de lucre hauran de disposar d'una seu central o delegació permanent en la Comunitat Valenciana, entenent-se com a tal la presència física amb domicili social en esta, comprometent-se des d'esta a gestionar i dirigir els programes finançats per la Generalitat.
No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària d'estes subvencions aquelles que es troben en alguna de les situacions establides en la base 4, punt 3, de la Resolució de 6 de febrer de 2025, de la Conselleria de Sanitat.
Com es tramita
- La sol·licitud de subvenció, al costat de tota la seua documentació adjunta, firmada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat, es dirigirà a la Direcció General d'Atenció Hospitalària, ajustant-se al model normalitzat que elabore la conselleria amb competències en matèria de sanitat per a la convocatòria.
- Si la documentació aportada fora incompleta o no reunira els requisits establits en la convocatòria, es requerirà a les entitats sol·licitants, mitjançant publicació en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i seu electrònica de la Generalitat, perquè, en el termini de 10 dies, esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb indicació que si no ho feren se'ls tindria desistida la seua sol·licitud, prèvia resolució, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015.
- Correspon a la persona titular de la Direcció General d'Atenció Hospitalària, per delegació mitjançant Resolució de 27 de febrer de 2024, de la Conselleria de Sanitat, dictar la resolució de la concessió de les diferents subvencions.
- El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de 6 mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, podrà entendre's desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, en els termes previstos en l'article 25.a) de la Llei 39/2015.
1. La valoració de les sol·licituds de subvenció es realitzarà sobre la base dels criteris establits en la base 5 de la Resolució de 6 de febrer de 2025, de la Conselleria de Sanitat:
- Qualitat del programa: Es valorarà la justificació dels programes i activitats a desenrotllar, els objectius perseguits, metodologia, recursos materials i humans, temporalització i la seua avaluació i impacte en la població: fins a un màxim de 50 punts. L'entitat haurà d'obtindre un mínim de 20 punts en este apartat per a continuar en el procés de valoració.
- Àmbit geogràfic que abasta, impacte territorial i persones ateses fins a un màxim de 15 punts.
- Experiència prèvia acreditada de l'entitat titular, en programes amb la mateixa finalitat que la subvencionada: fins a un màxim de 15 punts.
- Estar certificada l'entitat sol·licitant, amb normes de qualitat ISO: fins a un màxim 5 punts.
- Estar declarada l'entitat sol·licitant com a entitat d'Utilitat Pública pel Ministeri amb competències en la matèria: 8 punts.
- La contractació, per un període superior a sis mesos, de persones vinculades al programa objecte de la subvenció, amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%: fins a un màxim 5 punts.
- El compromís d'impartir formació en matèria ambiental destinat al personal ocupat per l'entitat adjudicatària: fins a un màxim de 2 punts.
2. En aquelles valoracions en les quals no consten números absoluts, s'assignarà la puntuació per escalat entre les entitats admeses.
46010 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV 10072/24.03.2025)
- Les entitats sol·licitants hauran d'emplenar la sol·licitud, la qual haurà d'anar acompanyada de la documentació que s'especifica en les bases 8 i 9 de la Resolució de 6 de febrer de 2025, de la Conselleria de Sanitat, que seguidament es relacionen:
- Declaració responsable en la qual manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades arreplegades en la sol·licitud són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que s'estimen oportuns i que es compromet a mantindre el compliment de les anteriors obligacions durant el període de reconeixement de l'obligació en els termes de l'article 69.1 de la Llei 39/2015. D'acord amb el que es disposa en l'article 69.4 de la referida llei, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació, que s'incorpore a esta declaració, així com la no presentació de la documentació que siga si és el cas requerida per a acreditar el compliment del declarat, determinarà la impossibilitat de continuar amb la convocatòria.
- Declaració responsable de no incórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, per a ser beneficiària d'estes subvencions, i que està al corrent en el pagament de reintegraments per subvencions d'acord amb els articles. 21 i 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, de desenrotllament de la Llei General de Subvencions.
- El formulari normalitzat de sol·licitud arreplega l'autorització perquè l'òrgan gestor recapte la informació de l'entitat sol·licitant relativa a estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en el seu apartat X, d'acord amb el que es disposa en l'article 4 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell. En cas de no emplenar-se en el formulari, hauran d'aportar:
Acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
No obstant això, quan el beneficiari no estiga obligat a presentar declaracions o documents referits al compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, el seu compliment es justificarà mitjançant declaració responsable.
- Formulari de l'entitat sol·licitant que acredite l'import de les subvencions rebudes l'any anterior d'altres entitats, tant públiques com privades.
- Persones contractades segons el que s'establix en la base 5.1 lletra f) de la Resolució de 6 de febrer de 2025, de la Conselleria de Sanitat, si n'hi haguera.
- Certificació acreditativa de l'acord adoptat per l'òrgan competent, autoritzant la sol·licitud d'ajuda i aprovant el programa i pressupost presentat.
- Memòria del programa d'activitats objecte de subvenció, que haurà de contemplar, almenys, els següents apartats: títol, objectius, activitats a desenrotllar, terminis d'execució, necessitats professionals i forma d'avaluació prevista, així com els currículums de l'equip professional intervinent.
- Pressupost desglossat per partides, dels gastos previstos per a l'exercici sol·licitat per al programa objecte de subvenció, així com pressupost dels possibles recursos amb els quals compte per al seu finançament. No es tindran en compte els pressupostos no relacionats amb el programa per al qual se sol·licita l'ajuda.
- Memòria del programa de l'exercici anterior, excepte entitats de nova creació.
- Pressupost total de l'any anterior, excepte entitats de nova creació.
- Certificat expedit per l'entitat bancària, on efectuar, si és el cas, els pagaments de la subvenció concedida, en el qual s'especifique el codi IBAN i titular d'esta, així com comunicació fefaent del CIF de l'entitat sol·licitant. En cas de no haver obtingut subvenció amb anterioritat o haver sigut modificada el compte, haurà de procedir a l'alta o modificació a través del tràmit telemàtic PROPER.
- Còpia autèntica dels estatuts, en els quals haurà de constar, explícitament, l'àmbit de l'entitat sol·licitant, la inexistència d'ànim de lucre i l'objectiu a desenrotllar. Únicament hauran de presentar esta documentació en els casos de modificació dels aportats en anteriors convocatòries o en el cas de tractar-se de noves entitats sol·licitants.
- Certificat d'inscripció en el registre d'associacions o fundacions, si és el cas.
- Declaració responsable en la qual es manifesta sota la seua responsabilitat que, en l'entitat sol·licitant, l'IVA suportat és, íntegrament, repercutit i no recuperat, actuant el beneficiari de l'ajuda com a consumidor final. En el cas d'entitats subjectes a la regla de prorrata establida en l'article 102 de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l'Impost sobre el Valor Afegit, es considerarà gasto subvencionable la part de l'IVA que no siga deduïble, havent d'aportar en el moment de la justificació una declaració resumixen de l'exercici on conste la prorrata definitiva.
- Declaració responsable en la qual manifesta sota la seua responsabilitat que l'entitat sol·licitant disposa d'un pla d'igualtat en el cas que, d'acord amb la legislació que resulte d'aplicació, li siga exigible.
En aquest procediment no es paguen taxes.
- RESOLUCIÓ de 10 de març de 2025, per la qual es convoquen subvencions destinades a finançar accions i programes d'actuació per a l'atenció i cura de les persones afectes de Parkinson i de les seues famílies, en la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2025
- EXTRACTE de la Resolució de 10 de març de 2025, per la qual es convoquen subvencions destinades a finançar accions i programes d'actuació per a l'atenció i cura de les persones afectes de Parkinson i de les seues famílies, a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2025
Al·legació / Aportació
El termini per a presentar les al·legacions és de 10 dies a comptar des del següent a la publicació del llistat definitiu d'admesos i exclosos i l'adjudicació provisional.
Presentar al·legacions al procediment d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Resolució
El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de 6 mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, podrà entendre's desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, en els termes previstos en l'article 25.a) de la Llei 39/2015.
En els casos en què haja de requerir-se l'esmena de deficiències i aportació de documents, el termini determinat en l'apartat anterior es podrà suspendre durant el transcurs del temps que medie entre la notificació del requeriment i el seu efectiu compliment per les entitats sol·licitants o, en defecte d'això, pel transcurs del termini concedit.
Les subvencions es concediran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per al 2025, amb una consignació pressupostària de 180.000,00 euros.
- La forma de pagament dels gastos subvencionables es realitzarà prèvia justificació per part de l'entitat beneficiària, de conformitat amb el que es disposa en l'article 171 de la Llei 1/2015.
- Les entitats beneficiàries de les subvencions tindran de termini fins al 15 de novembre de 2025 per a presentar la documentació justificativa de la totalitat de la subvenció concedida segons el que s'establix en la base 18 de la Resolució de 6 de febrer de 2025, de la Conselleria de Sanitat.
- El pagament es realitzarà en els termes previstos en la base 18 de la Resolució de 6 de febrer de 2025, de la Conselleria de Sanitat.
Les entitats beneficiàries de les subvencions estaran obligades a:
1. Complir amb el que es disposa en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de Subvencions.
2. Col·laborar amb la direcció general amb competències en matèria d'atenció hospitalària, en la integració i coordinació dels programes subvencionats. Els programes subvencionats podran ser aplicable a persones que patisquen la mateixa patologia, amb independència que no formen part de l'entitat beneficiària.
3. Destinar els fons rebuts en concepte de subvenció a pacients residents en la Comunitat Valenciana.
4. Facilitar la inspecció i control per part de la direcció general, amb competències en matèria d'atenció hospitalària, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'activitat objecte de la subvenció.
5. Facilitar tota la informació econòmica, fiscal, laboral, tècnica i de qualsevol tipus que li siga requerida per la direcció general amb competències en matèria d'atenció hospitalària, sense perjuí de la confidencialitat exigible.
6. D'acord amb el que s'establix en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana les entitats arreplegades en l'apartat 1.b, hauran de complir les obligacions de publicitat activa que establix el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com les obligacions a què fa referència l'article 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana sense perjuí de les obligacions que puguen fixar o determinar-se en la convocatòria que, en tot cas, hauran d'ajustar-se al que es preveu en la present resolució.
7. De conformitat amb el que es preveu en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, el compliment de les obligacions es realitzarà a través del portal web de l'entitat, o bé utilitzant els mitjans electrònics de l'organització, associació o agrupació a la qual puga pertànyer i o si és el cas, a través del portal web que pose a la seua disposició la Generalitat.
8. Així mateix, les entitats beneficiàries hauran de complir les previsions contingudes en els articles 45 i següents de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat Efectiva de Dones i Hòmens i en l'article 20 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la Igualtat entre Dones i Hòmens, en relació amb el pla d'igualtat quan per la legislació d'aplicació els siga exigible.
9. Les entitats beneficiàries hauran de complir la normativa ambiental i social, referits en el decret 118/2022 pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació pública i en les convocatòries d'ajudes i subvencions.
Contra aquesta resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs de reposició davant del...
46010 - València/Valencia
Les entitats beneficiàries de les subvencions quedaran sotmeses a les responsabilitats i el règim sancionador regulat en el capítol IV, títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per la comissió de les...
Desistiment
D'acord amb l'article 94 de la Llei 39/2015
Recurs de reposició
Contra la present resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'1 mes a comptar des de l'endemà de la...
Renúncia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Salut
- Ajudes, beques i subvencions
- Salut
- Associacions de malalts
- Sanitat
- Ajudes i subvencions
- Sanitat i seguretat laboral
TEMA
- Sanitat i salut
- Promoció de la salut
PERFILS
- Empresa
- Fundacions
- Entitats del tercer sector
SECTOR
- Salut
TEMÀTICA
- Finançament i gestió econòmica
- Ajudes i subvencions
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
- Encetar un negoci
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions