Obtenció electrònica del certificat anual de donacions destinades a reparar els danys causats per la DANA - GVA.ES
Obtenció electrònica del certificat anual de donacions destinades a reparar els danys causats per la DANA
Des de 03-03-2025 09:00:00h
Què és
Este tràmit té per objecte l'obtenció del certificat que acredite els donatius, donacions i aportacions efectuades en favor de la Generalitat Valenciana destinades a reparar els danys causats per la DANA i reforçar la recuperació i volta a la normalitat dels municipis afectats per esta, que hagen sigut degudament declarats en el model tributari 182 davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).
Es podrà obtindre:
- El certificat corresponent a les donacions dineràries realitzades a través del compte solidari oberta en l'entitat financera Banc Sabadell (compte ES94 0081 0693 61 000242 3445).
- El certificat corresponent a les donacions en espècie, la recepció de la qual haja sigut degudament formalitzada de conformitat amb el que es disposa en el Decret llei 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i econòmic-pressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d'octubre de 2024.
El certificat s'expedix en aplicació del que es disposa en l'article 24 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius al mecenatge, i a l'efecte del dret dels donants a practicar les deduccions previstes en esta.
Forma de presentació: El certificat només pot obtindre's a través de tramitació telemàtica, mitjançant presentació autenticada.
Amb caràcter general, es pot tramitar amb DNIe, FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i amb els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV, a més de tots aquells acceptats per la plataforma de @firma que podrà consultar
En el cas de problemes tècnics per a executar el tràmit, els sol·licitants podran comunicar la incidència a través dels enllaços habilitats en l'apartat final “Ajuda”.
No obstant això, si una vegada accedit al tràmit, el sistema retorna el missatge “No s'han trobat dades per al tipus de certificat, exercici i sol·licitant”, els interessats hauran de sol·licitar l'emissió del certificat de donacions mitjançant el procediment SIAC 103538, al qual s'accedix a través de l'enllaç https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=103538
- Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge.
- Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.
- Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l'Impost de societats.
- DECRET LLEI 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i econòmic-pressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d'octubre de 2024.
A qui va dirigit
Podrà sol·licitar-ho tota persona física o jurídica que haja realitzat donatius, donacions o aportacions dineràries i/o en espècie en els termes indicats en l'apartat anterior.
Com es tramita
46003 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Els certificats electrònics es posaran a la disposició dels donants, en tot cas, amb anterioritat a l'obertura del termini de declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i de l'Impost de societats. Romandran disponibles durant el termini de validesa tributària de les dades.
Resolució
46003 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Economia i Hisenda
TEMA
- Emergències. Seguretat ciutadana
- Desastres naturals
- Economia i hisenda
- Hisenda