Obtenció electrònica del certificat anual de donacions destinades a reparar els danys causats per la DANA

Conselleria d'Hisenda i Economia

Codi SIA: 3173025
|
Codi GVA: 103252
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 03-03-2025 09:00:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Este tràmit té per objecte l'obtenció del certificat que acredite els donatius, donacions i aportacions efectuades en favor de la Generalitat Valenciana destinades a reparar els danys causats per la DANA i reforçar la recuperació i volta a la normalitat dels municipis afectats per esta, que hagen sigut degudament declarats en el model tributari 182 davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).

Es podrà obtindre:

  1. El certificat corresponent a les donacions dineràries realitzades a través del compte solidari oberta en l'entitat financera Banc Sabadell (compte ES94 0081 0693 61 000242 3445).
  2. El certificat corresponent a les donacions en espècie, la recepció de la qual haja sigut degudament formalitzada de conformitat amb el que es disposa en el Decret llei 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i econòmic-pressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

El certificat s'expedix en aplicació del que es disposa en l'article 24 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius al mecenatge, i a l'efecte del dret dels donants a practicar les deduccions previstes en esta.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 03-03-2025 09:00:00h
Observacions

Forma de presentació: El certificat només pot obtindre's a través de tramitació telemàtica, mitjançant presentació autenticada.

Amb caràcter general, es pot tramitar amb DNIe, FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i amb els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV, a més de tots aquells acceptats per la plataforma de @firma que podrà consultar 

En el cas de problemes tècnics per a executar el tràmit, els sol·licitants podran comunicar la incidència a través dels enllaços habilitats en l'apartat final “Ajuda”.

No obstant això, si una vegada accedit al tràmit, el sistema retorna el  missatge “No s'han trobat dades per al tipus de certificat, exercici i sol·licitant”, els interessats hauran de sol·licitar l'emissió del certificat de donacions mitjançant el procediment SIAC 103538, al qual s'accedix a través de l'enllaç https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=103538

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Podrà sol·licitar-ho tota persona física o jurídica que haja realitzat donatius, donacions o aportacions dineràries i/o en espècie en els termes indicats en l'apartat anterior.

Com es tramita

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 03-03-2025 09:00:00h

Els certificats electrònics es posaran a la disposició dels donants, en tot cas, amb anterioritat a l'obertura del termini de declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i de l'Impost de societats. Romandran disponibles durant el termini de validesa tributària de les dades.

 

Forma de presentació

Resolució

Òrgans resolució