Convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives no conduents a certificats professionals dirigides prioritàriament a persones desocupades per a l'exercici 2025, en aplicació de l'Orde TMS/368/2019, de 28 de març - GVA.ES
Convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives no conduents a certificats professionals dirigides prioritàriament a persones desocupades per a l'exercici 2025, en aplicació de l'Orde TMS/368/2019, de 28 de març
Què és
Convocar per a l'exercici 2025 subvencions destinades a la realització en la Comunitat Valenciana d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones treballadores en situació de desocupació, que els proporcionen la formació per a exercir una ocupació adaptada a les necessitats del mercat de treball i estimular la seua inserció laboral, a través de les modalitats de programació que es contemplen en el resolc quint de la Resolució de convocatòria
A qui va dirigit
- Seran beneficiàries de les subvencions els centres i entitats de formació públiques o privades, així com empreses o associacions empresarials amb presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, inscrites en el corresponent Registre d'Entitats de Formació per a les especialitats formatives objecte de formació, d'acord amb les modalitats de programació i requisits que s'establixen en el resolc quint de la Resolució de convocatòria
- Les entitats hauran de disposar en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, d'instal·lacions degudament inscrites que permeta la impartició de les especialitats sol·licitades.
- D'acord amb el que es preveu en l'article 11.3 de la LGS, les societats civils i les comunitats de béns podran ser beneficiàries de les subvencions regulades en la Resolució de convocatòria, quan tinguen presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, havent de disposar en este àmbit d'instal·lacions degudament inscrites que permeten la impartició de les accions formatives sol·licitades.
S'establixen les següents modalitats de programació:
a) Modalitat formació per a la inserció: seran programes dirigits a cobrir les necessitats formatives detectades en el teixit productiu. Esta modalitat s'executarà per entitats inscrites i es correspondrà amb les especialitats arreplegades en l'Annex II de la Resolució de convocatòria,
b)Modalitat itineraris formatius, en els quals es realitza la impartició consecutiva al mateix grup d'alumnat de diverses especialitats no conduents a l'obtenció de certificats professionals que facilite una formació progressiva i/o integral en una determinada matèria. Esta modalitat s'executarà per entitats inscrites en totes les especialitats incloses en l'itinerari i es correspondrà amb els itineraris formatius arreplegats en l'Annex III de la Resolució de convocatòria,
c)Modalitat col·lectius específics: Seran programes dirigits a persones desocupades amb necessitats formatives especials o amb dificultats per a la seua inserció o requalificació professional. S'executarà per entitats inscrites que impartiran una formació adaptada a les necessitats del corresponent col·lectiu d'entre les especialitats per a persones desocupades incloses en el Catàleg d'Especialitats Formatives de l'Àmbit Laboral.
Podrà participar en esta modalitat exclusivament l'alumnat en què concórrega alguna de les següents situacions:
-Persones en situació o risc d'exclusió social acreditada pels Servicis Socials de les Administracions Públiques. Entre ells, es prioritzarà a les persones menors de 18 anys tutelades per la Generalitat i a les persones majors de 18 anys que hagen estat tutelades fins a complir-los.
-Persones amb discapacitat reconeguda amb grau igual o superior al 33% i persones que tinguen reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa o de pensió de classes passives de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servici o inutilitat. En tot cas estos extrems hauran de constar en la corresponent demanda d'ocupació.
2. Les entitats, inclusivament les societats civils i les comunitats de béns, hauran de disposar de la inscripció en la corresponent especialitat formativa en el Registre abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds. Es requerirà igualment esta condició per a les especialitats complementàries
Les accions formatives hauran d'estar incloses en el Catàleg d'Especialitats Formatives de l'Àmbit Laboral vigent a partir de l'1 de gener de 2025.
3. Les accions formatives s'impartiran únicament en modalitat presencial. L'aula virtual podrà emprar-se com mig complementari i addicional per a desenrotllar el procés formatiu, per causes motivades, prèvia sol·licitud que haurà de ser autoritzada pels Servicis Territorials competents en matèria de Formació Professional per a l'Ocupació.
Es considera aula virtual a l'entorn d'aprenentatge on el personal tutor/formador i alumnat interactuen, de manera concurrent i en temps real, a través d'un sistema de comunicació telemàtic de caràcter síncron que permeta dur a terme un procés d'intercanvi de coneixements, a fi de possibilitar un aprenentatge de les persones que participen en l'aula.
- Les entitats hauran de disposar en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, d'instal·lacions degudament inscrites en el registre que els permeta la impartició de les especialitats sol·licitades.
- Les societats civils i les comunitats de béns podran ser beneficiaris de les subvencions regulades en la resolució de convocatòria quan tinguen presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, havent de disposar en este àmbit d'instal·lacions degudament inscrites en el registre que permeten la impartició de les accions formatives sol·licitades. Es requerirà igualment esta condició per a les especialitats complementàries.
- Haurà de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, tant amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció com amb anterioritat a realitzar-se el pagament d'esta.
- Haurà de trobar-se al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, tant a la data de concessió com a la de pagament.
- Complir tots els requisits necessaris per a ser beneficiari d'estes subvencions.
Com es tramita
1. Les notificacions es practicaran per mitjans electrònics i seran vàlides sempre que permeten tindre constància del seu enviament o posada a disposició, de la recepció o accés per l'interessat o el seu representant, de les seues dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna del remitent i destinatari d'esta. L'acreditació de la notificació efectuada s'incorporarà a l'expedient.
Si per raons tècniques o de qualsevol altra índole la notificació electrònica no fora possible, es practicarà mitjançant correu certificat.
2. Quan en qualsevol moment es considere que algun dels actes dels interessats no reunix els requisits necessaris, l'Administració el posarà en el seu coneixement, concedint-li un termini de deu dies per a emplenar-lo.
Als interessats que no atenguen el requeriment se'ls podrà declarar perduts el dret al tràmit corresponent, no obstant això, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produïra abans o dins del dia que es notifique la resolució en la qual es tinga per transcorregut el termini.
Criteris objectius de concessió de la subvenció: en tot cas, es prendran en consideració les condicions que l'entitat reunisca la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, que hauran de mantindre's com a mínim durant tot el període d'execució.
La comissió valorarà per a les modalitats regulades en esta convocatòria els següents criteris, en el sentit de l'Annex I de la Resolució de convocatòria:
A) Valoració de l'adequació de l'oferta formativa a les accions prioritàries
B) Valoració de la capacitat acreditada de l'entitat sol·licitant per a desenrotllar la formació
B1 Experiència Centre
B2 Grau execució
C) Valoració positiva de les accions formatives executades
C1 Baremació EFO
C2 Baremació EFOTEC
C3 Normes de Qualitat
D) Valoració tècnica de les accions formatives sol·licitades
Grau d'inserció
E) Valoració aplicació de mesures de Responsabilitat Social
E1 Inclusió social
E2 Igualtat entre dones i hòmens
En cas d'empat entre dos o més, plans formatius, es resoldrà a favor del pla formatiu que haja obtingut major puntuació en els apartats E), A), C), D) i B) per este orde i si així i tot persistira l'empat s'atendrà el número d'orde de l'expedient. número d'orde de l'expedient
03003 - Alacant/Alicante
12002 - Castelló/Castellón
46001 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
- PLA DE L'ACCIÓ DE LA FORMACIÓ PROFESSIONAL PER A L'OCUPACIÓ
- DADES DE CONTRACTES APORTATS PER A LA VALORACIÓ DE LA INSERCIÓ 2022-2023
- DECLARACIÓ SOBRE IMPARTICIÓ D'ACCIONS FORMATIVES NO FINANÇADES AMB FONS PÚBLICS
- DECLARACIÓ D'IMPARTICIÓ D'ACCIONS FORMATIVES D'OFERTA PER ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES DEL SNE
- EMP0624E. DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN EL SUPÒSIT DE L’ARTICLE 13.3 BIS DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
- CERTIFICAT CRITERI DE VALORACIÓ - DESOCUPATS
- FOR0376E. ACCIONS FORMATIVES PER A L'OCUPACIÓ
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la Resolució de convocatòria en el DOGV.
DOGV. núm 10075 de 27 de març de 2025
1 D'acord amb el que es preveu en l'article 11.3 de la LGS, en el cas de societats civils sense personalitat jurídica i comunitats de béns, haurà de fer-se constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de subvenció a aplicar per cada un d'ells, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Lgs.la documentació relacionada en l'apartat següent, lletres a), b), c), d) i e), s'aportarà per cada una de les persones membres de l'agrupació que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer.
2. La sol·licitud s'acompanyarà de la següent documentació, que haurà d'annexar-se per mitjans telemàtics, sense perjuí que puga requerir-se en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per al seu acarament:
a) Autorització expressa a Labora Servici Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la pròpia persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar còpia del document nacional d'identitat.
Quan es tracte d'una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa de la mateixa consistent en còpia de l'escriptura de constitució/ estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal i, si és el cas, poders de representació. En el cas que esta haguera sigut aportada anteriorment i no haguera patit cap variació, bastarà el certificat o declaració responsable del representant legal de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui ostente la representació a data de presentació de la sol·licitud. Així mateix, haurà de constar en este certificat l'expedient administratiu en el qual es va aportar la mateixa i l'òrgan al qual va ser dirigida.
b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, i el 13.3 bis de la LGS, segons model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament.
c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació, en els termes del resolc sèptim de la Resolució de convocatòria.
d) Certificat de situació en el cens d'Activitats econòmiques de la AEAT i documents acreditatius de l'últim abonament de l'Impost d'activitats Econòmiques (I.A.E.) corresponent a les activitats de formació en alta en epígrafs del grup 932 o l'epígraf 933.9 o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció si és el cas.
e) D'acord amb el que es preveu en l'article 22.4 del RLGS, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del citat reglament a través de certificats telemàtics, i en este cas l'entitat sol·licitant no haurà d'aportar la corresponent certificació. No obstant això, l'entitat sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors les certificacions establides en el resolc sèptim de la Resolució de convocatòria, i que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar des de la data de la seua expedició d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del citat reglament.
i) Dades de domiciliació bancària, que es facilitaran conforme al procediment establit en l'Orde 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, aplicant-se el tràmit automatitzat previst en el seu article 5 quan resulte d'aplicació.
g) Pla de les accions formatives sol·licitades segons model normalitzat.
3. Documentació d'aportació voluntària en el sentit del resolc sèptim de la Resolució de convocatòria.
Formularis
- PLA DE L'ACCIÓ DE LA FORMACIÓ PROFESSIONAL PER A L'OCUPACIÓ
- DADES DE CONTRACTES APORTATS PER A LA VALORACIÓ DE LA INSERCIÓ 2022-2023
- DECLARACIÓ SOBRE IMPARTICIÓ D'ACCIONS FORMATIVES NO FINANÇADES AMB FONS PÚBLICS
- DECLARACIÓ D'IMPARTICIÓ D'ACCIONS FORMATIVES D'OFERTA PER ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES DEL SNE
- EMP0624E. DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN EL SUPÒSIT DE L’ARTICLE 13.3 BIS DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
- CERTIFICAT CRITERI DE VALORACIÓ - DESOCUPATS
- FOR0376E. ACCIONS FORMATIVES PER A L'OCUPACIÓ
Les sol·licituds es presentaran telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https//sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de...
- RESOLUCIÓ de 24 de març de 2025, de la Direcció General de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives no conduents a certificats professionals dirigides prioritàriament a persones...
- EXTRACTE de la Resolució, de 24 de març de 2025, de la Direcció General de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives no conduents a certificats professionals dirigides...
Al·legació / Aportació
Resolució
El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la Resolució de convocatòria en el DOGV.
Transcorregut este termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu.
La quantia de la subvenció es determina mitjançant el producte del nombre d'hores pel nombre de persones participants i per l'import del mòdul específic corresponent, per a cada una de les accions formatives convocades.
En la modalitat itineraris formatius l'import de la subvenció es correspondrà amb la suma dels imports de la subvenció corresponents a cada una de les especialitats que conformen l'itinerari.
Els mòduls econòmics (cost/hora/ alumnat) aplicables a l'efecte de determinació de les subvencions destinades al finançament de cada una de les accions formatives d'esta convocatòria, es publiquen:
En la modalitat d'itineraris formatius en l'annex III de la resolució de convocatòria.
Per a la resta de les modalitats de formació, en l'annex V de la resolució de convocatòria es publicaran els mòduls econòmics aplicables, atesa l'àrea professional corresponent de cada una de les accions formatives.
Els termes relacionats amb el cobrament de la subvenció es detallen en el resolc denové de la resolució de convocatòria
Es detallen en el resolc vint-i-dosé de la Resolució de convocatòria
46004 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Formació
- Empreses
TEMA
- Treball
- Formació professional per a l'ocupació
PERFILS
- Administració i altres entitats
- Entitats i associacions
TEMÀTICA
- Treball i treballadors
- Formació
TIPUS
- Cursos, formació i programes