Ajudes per al control poblacional de senglar en els municipis amb sobreabundància de la Comunitat Valenciana - GVA.ES
Ajudes per al control poblacional de senglar en els municipis amb sobreabundància de la Comunitat Valenciana
Què és
L'objecte de la subvenció és ajudar els Ajuntaments a finançar actuacions i inversions per al control poblacional del senglar.
- LLEI 13/2004, de 27 de desembre, de Caça de la Comunitat Valenciana.
- ORDE 22/2021, d'11 de novembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenrotllament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es regula la caça i control del senglar en la Comunitat Valenciana.
- ORDE 4/2025, de 14 de març, de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, per la qual s'establixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes a ajuntaments de la Comunitat Valenciana destinades a facilitar el control poblacional del senglar en els municipis amb...
- CORRECCIÓ D'ERRORS de l'Orde 4/2025, de 14 de març, de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, per la qual s'establixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes a ajuntaments de la Comunitat Valenciana destinades a facilitar el control poblacional del senglar en els...
- Resolució de 2 de maig de 2025, de la Direcció General de Medi Natural i Animal, per la qual s'actualitza l'annex I, relatiu al llistat de municipis qualificats amb sobreabundància de senglar de l'Orde 22/2021, d'11 de novembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenrotllament Rural, Emergència...
A qui va dirigit
Tots els Ajuntaments, inclosos en el Llistat de municipis qualificats amb sobreabundància de senglar, en el moment de la publicació de la convocatòria d'esta ajuda en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
RESOLUCIÓ de 2 de maig de 2025, de la Direcció General de Medi Natural i Animal, per la qual s'actualitza l'annex I, relatiu al llistat de municipis qualificats amb sobreabundància de senglar de l'Orde 22/2021, d'11 de novembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenrotllament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es regula la caça i control del senglar en la Comunitat Valenciana. (DOGV 10107, de 14.05.2025)
- Obtindre les autoritzacions que siguen legalment exigibles per a realitzar l'activitat subvencionada.
- Els sol·licitants hauran de comptar amb el permís del titular cinegètic per a efectuar el control de senglar quan este afecte un espai cinegètic declarat.
-Complir amb els requisits previstos en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
-Sotmetre's a les actuacions de comprovació, verificació i control financer de l'activitat subvencionada, efectuades tant per la Generalitat, l'Administració General de l'Estat, així com per qualsevol òrgan de la Unió Europea i els seus representants autoritzats, facilitant en tot moment quanta informació se sol·licite en l'exercici d'estes actuacions, i especialment posant a la seua disposició la totalitat dels documents necessaris.
-Conservar tots els llibres, registres i documents perquè es puguen dur a terme les actuacions de comprovació i control per part de la Generalitat i de qualsevol uns altres establits en la legislació vigent.
-Complir amb la resta de requisits que figuren en les bases reguladores i en la resolució per la qual es convoca l'ajuda.
Com es tramita
L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment seran els Servicis Territorials de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.
Conforme a l'indicat en l'orde per la qual s'establixen les seues bases reguladores i en la resolució que la convoca.
03003 - Alacant/Alicante
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV nº10147 de 9 de juliol de 2025)
1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...
- Resolució d'1 de juliol de 2025, per la qual es convoquen les subvencions destinades a facilitar el control poblacional de senglar en els municipis amb sobreabundància de la Comunitat Valenciana en l'exercici 2025.
- Extracte de la Resolució d'1 de juliol de 2025, per la qual es convoquen les subvencions destinades a facilitar el control poblacional de senglar en els municipis amb sobreabundància de la Comunitat Valenciana en l'exercici 2025.
- Correcció d'Errors de l'extracte de la Resolució d'1 de juliol de 2025, per la qual es convoquen les subvencions destinades a facilitar el control poblacional de senglar en els municipis amb sobreabundància de la Comunitat Valenciana en l'exercici 2025.
- Extracte de la Correcció d'errors de 15 de juliol de 2025, de la Resolució d'1 de juliol de 2025, per la qual es convoquen les subvencions destinades a facilitar el control poblacional de senglar en els municipis amb sobreabundància de la Comunitat Valenciana en l'exercici 2025.
Esmena
Quan la sol·licitud no reunisca els requisits, o no s'acompanye de la documentació, que resulte exigible d'acord amb l'orde de bases i resolució convocatòria, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, el/la tècnic/a instructor/a requerirà a l'interessat perquè en un termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye la documentació necessària, amb indicació que si així no ho fera se li tindrà per desistit de la sol·licitud.
En compliment del que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, si la sol·licitud d'iniciació no reunix els requisits que assenyala l'article 66 i 67, o altres exigits per la legislació específica aplicable, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius.
Així mateix, en virtut de l'article 73.2 d'esta llei, quan l'Administració considere que algun dels actes dels interessats no reunix els requisits necessaris, el posarà en coneixement del seu autor, concedint-li un termini de deu dies per a emplenar-lo.
Al·legació / Aportació
En qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència.
- Al·legacions i aportació documental:
Els interessats en el procediment podran adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de juí, segons el que es disposa en l'art. 76 de la Llei 39/2015.
- Tràmit d'audiència:
En compliment del que es disposa en l'article 82 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, s'obrirà un període d'audiència a fi que els interessats puguen presentar les al·legacions, documents i justificacions que estimen pertinents.
Resolució
El termini màxim per a resoldre i notificar les resolucions de subvencions és de tres mesos comptats a partir de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds.
Justificació
Termini màxim per a justificar i sol·licitar el pagament de la subvenció finalitza l'1 novembre de l'any de la resolució de la concessió.
Sol·licitar el cobrament de la subvenció, una vegada executats els treballs o actuacions objecte de subvenció.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Administracions locals
- Medi ambient
- Administracions locals
- Ajudes i subvencions
PERFILS
- Administració i altres entitats
- Ens locals
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions