Aportació d'escrits i documents en procediments sancionadors per infracció urbanística - GVA.ES
Aportació d'escrits i documents en procediments sancionadors per infracció urbanística
Agència Valenciana de Protecció del Territori AVPT
Què és
Presentar tot tipus d'escrits i documents en els diferents tràmits del procediment sancionador incoat per infraccions urbanístiques tipificades en el *TRLOTUP, com ara:
- Escrit d'atorgament de representació en el procediment.
- Aportació de document en el qual manifeste expressament el desistiment i renúncia de qualsevol acció o recurs en via administrativa contra la sanció, en cas de considerar oportú realitzar el pagament de la sanció per import reduït del 50% i justificant d'este pagament.
- Al·legacions a la Resolució d'incoació del procediment sancionador per infracció urbanística greu o molt greu, així com documents que considere oportuns.
- Al·legacions a la proposta de Resolució de l'Instructor de l'Expedient, així com documents que vulguen aportar-se.
Interposició de recurs de reposició enfront de la Resolució finalitzadora de l'expedient de la Presidència del Consell de Direcció de la *AVPT.
Des de l'apartat "Enllaços d'interés" es pot consultar l'accés a Clau, carpeta ciutadana, pagament telemàtic, registre de representants, i els sistemes d'identificació i firma acceptats.
Llija atentament la Resolució d'incoació, la Proposta de Resolució o la Resolució finalitzadora de l'expedient i les diferents resolucions que se li notifiquen.
Recorde que si considera convenient realitzar el pagament de la liquidació per import reduït del 50% haurà de comunicar este pagament a través del TRAMITE 103916 Tramitació de pagament voluntari de sancions en matèria d'urbanisme i aportar mitjançant el present tràmit el document en el qual manifeste expressament el desistiment i renúncia de qualsevol acció o recurs en via administrativa contra la sanció. En cas de no aportar-se el desistiment i renúncia d'accions el ràpid pagament no tindrà efectes.
El número d'expedient és el que figura com a tal en l'acord d'incoació Proposada de mesures o Resolució finalitzadora de l'expedient. És el que ha d'utilitzar-se en les seues comunicacions amb esta Administració.
- • Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge
- • Decret 52/2021, de 9 d'abril, del Consell, d'aprovació dels estatuts de l'Agència Valenciana de Protecció del Territori.
- • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
- • Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
A qui va dirigit
Les persones físiques o jurídiques que tinguen la condició d'interessades en l'expedient sancionador per infracció urbanística i que hagen sigut assenyalades en el mateix com a presumptes responsables de l'execució de la infracció urbanística (propietari-promotor, promotor-executant, constructor, persona o entitat directora de les obres), o, si és el cas, representant acreditat de les mateixes en els termes de l'article 5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Escrit d'atorgament de representació en el procediment: en qualsevol moment del procediment.
- Comunicació del desistiment i renúncia d'accions o recurs en via administrativa, en qualsevol moment anterior a la resolució finalitzadora del procediment sancionador (recordem que, segons determina l'article 85 de la Llei 39/2015, ha d'aportar-se esta renúncia, perquè no és suficient amb realitzar el pagament de l'import reduït de la sanció, el justificant de la qual s'aportarà al procediment a través del tràmit corresponent TRAMITE 103916 Tramitació de pagament voluntari de sancions en matèria d'urbanisme).
- En el cas d'al·legacions a l'acord d'incoació/iniciació, dins dels 15 dies següents a la notificació de l'acord d'incoació de l'expedient sancionador.
- En el cas d'al·legacions a la proposta de resolució, dins dels 15 dies següents a la notificació de la referida proposta.
- En el període de prova, si és el cas, dins del termini que s'assenyale a este efecte.
- Justificant del pagament reduït de la sanció proposada, en qualsevol moment anterior a la proposta de Resolució finalitzadora de l'expedient sancionador.
- En el cas que es recórrega la resolució finalitzadora, els terminis seran els següents:
-
- Recurs de reposició: Un mes.
- Recurs extraordinari de revisió: Quatre anys si en dictar-los s'haguera incorregut en un error de fet, o tres mesos, segons la normativa reguladora (article 125.1 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques)
Com es tramita
Després de la incoació de l'expedient sancionador per infracció urbanística podrà formular al·legacions en les diferents fases o interposar recursos, així com, -si ho considera convenient- desistir i renunciar a accions o recursos en via administrativa i efectuar el pagament de la sanció reduïda en el 50%.
A. Tramitació presencial: (només vàlida per a persones físiques no obligades a relacionar-se per mitjans electrònics)
- Presentar a través dels registres corresponents o preferentment a través d'este tràmit, escrit d'al·legacions firmat per la persona presumptament responsable o pel seu representant legal, adjuntant aquella documentació que s'estime pertinent al procediment.
B. Tramitació telemàtica:
- Iniciar el tràmit d'aportació a través de la icona superior "tramitar amb certificat", el qual serà firmat electrònicament i en el qual es farà constar les dades identificatives del procediment facilitats en l'acord d'iniciació.
En els dos casos (tramitació presencial o telemàtica) haurà de fer constar el núm. d'expedient -SANURB/ANY/NºEXPTE-, que se li haurà indicat en l'acord d'iniciació.
3202 - Alacant/Alicante
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Termini obert
-Formulari d'aportació d'escrits i documents en procediments sancionadors per infracció urbanística.
-Desistiment i renúncia d'accions o recurs en via administrativa contra la sanció.
1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...
Si la persona no està obligada a relacionar-se telemàticament amb l'Administració, pot presentar la documentació:
En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen
En els Registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local, en este últim cas, si s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger
En qualsevol oficina de Correus. En este cas, s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en el formulari i en la còpia.
En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
On dirigir-se
Resolució
El procediment haurà de resoldre's i notificar-se a la persona interessada en el termini màxim de 6 mesos.
Transcorregut este termini sense que s'haguera notificat resolució expressa es resoldrà la caducitat del procediment.
Llija atentament la Resolució d'incoació, la Proposta de Resolució o la Resolució finalitzadora de l'expedient i les diferents resolucions que se li notifiquen.
Recorde que si considera convenient realitzar el pagament de la liquidació per import reduït del 50% haurà de comunicar este pagament a través del TRAMITE 103916 Tramitació de pagament voluntari de sancions en matèria d'urbanisme i aportar mitjançant el present tràmit el document en el qual manifeste expressament el desistiment i renúncia de qualsevol acció o recurs en via administrativa contra la sanció. En cas de no aportar-se el desistiment i renúncia d'accions el ràpid pagament no tindrà efectes.
El número d'expedient és el que figura com a tal en l'acord d'incoació Proposada de mesures o Resolució finalitzadora de l'expedient. És el que ha d'utilitzar-se en les seues comunicacions amb esta Administració.
3202 - Alacant/Alicante
3202 - Alacant/Alicante
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Ciutadania
PERFILS
- Ciutadania
- Empresa
TIPUS
- Sancions, reclamacions i multes