Ajudes urgents per a la demolició de vivendes o edificis de vivendes destruïts o greument danyats a conseqüència del temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3177901
|
Codi GVA: 104335
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 30-04-2025

Fins 31-07-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Ajudes urgents per a la demolició de vivendes o edificis de vivendes destruïts o greument danyats a conseqüència del temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana.  

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 30-04-2025 fins a 31-07-2025
EsmenaTermini obert
Des de 22-05-2025 00:00:00h
Recurs de reposicióTermini obert
Des de 22-05-2025 00:00:00h
Observacions
Pot realitzar aquest tràmit presencialment amb l'ajuda de personal funcionari habilitat.
  • Només es podrà optar a una ajuda per cada vivenda afectada i/o immoble amb ús complementari a vivenda situat en edifici de vivendes.
  • En el cas que la vivenda o edifici de vivendes pertanga a diverses persones, l'ajuda se sol·licitarà per una d'elles, la qual quedarà obligada, sota la seua responsabilitat, a entregar a la resta de copropietaris la part proporcional de l'ajuda que els corresponga, circumstància que haurà d'acreditar-se mitjançant acord unànime adoptat pels propietaris.
  • En el cas que el sol·licitant siga una comunitat de propietaris, agrupació de comunitats de propietaris, persones propietàries que de forma agrupada posseïsquen edificis o societats cooperatives, quedaran estes obligades a la seua transmissió posterior als titulars de l'immoble en funció del coeficient de participació de cada un segons els estatuts de la comunitat de propietaris o, en defecte d'això, pels acords en junta de propietaris degudament acreditat en acta.

A més:

  • Quan el sol·licitant siga una comunitat de propietaris o agrupació de comunitat de propietaris, la sol·licitud haurà de presentar-se pel seu president.
  • Quan els sol·licitants siguen persones propietàries que, de forma agrupada, posseïsquen edificis i no hagueren atorgat el títol constitutiu de propietat horitzontal, hauran de nomenar un representant i presentar justificació de la relació jurídica existent amb les diferents propietats que conformen l'immoble.
  • Si es tracta de societats cooperatives de vivendes, la sol·licitud es presentarà pel president del seu Consell Rector. 
  • En el cas que l'únic propietari de la vivenda fora una persona morta, podran sol·licitar les ajudes les persones successores o drethavents degudament acreditades sempre que complisquen les condicions exposades en el decret.
  • Els beneficiaris podran actuar per mitjà de representants degudament acreditats.

 

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Administració
Persones interessades

 

A) Les persones físiques i jurídiques.

 

B) Les comunitats de propietaris o les agrupacions de comunitats de propietaris constituïdes conforme al que es disposa per l'article 5 i l'article 24 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, de propietat horitzontal.

 

C) Les persones propietàries que, de forma agrupada, posseïsquen edificis que reunisquen els requisits establits per l'article 396 del Codi Civil i no hagueren atorgat el títol constitutiu de propietat horitzontal.

 

D) Les societats cooperatives de vivendes compostes de forma agrupada per persones propietàries de vivendes o edificis que reunisquen els requisits establits en l'article 396 del Codi Civil, així com per les persones propietàries que conformen comunitats de propietaris o agrupacions de comunitats de propietaris constituïts conforme al que es disposa en l'article 5 i l'article 24  de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, de propietat horitzontal, i per cooperatives en règim de cessió d'ús de les seues vivendes.

 

Requisits

A) Que siguen propietàries de béns immobles d'ús residencial vivenda, o immobles amb ús complementari a vivenda, com a garatge, traster, ús comercial o un altre ús, situats en edifici de vivendes, que estiguen situats en un municipi afectat pel temporal de vent i pluges del 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana, segons el llistat en els Annexos I i II del present Decret, i que, a conseqüència de la DANA, hagen quedat totalment destruïts.

 

B) Que l'immoble compte amb orde d'execució de demolició o instrument urbanístic equivalent dictat per l'Ajuntament o les entitats que integren l'administració local que acredite la necessitat de demolició total de l'immoble.

 

 

 

 

 

Com es tramita

Procés de tramitació

El termini de sol·licitud de les ajudes previstes en este decret s'iniciarà l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà el 31 de juliol de 2025.

Si la sol·licitud no reunix els requisits establits en el present decret, l'òrgan competent requerirà a l'interessat perquè l'esmene en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, indicant-li que si no ho fera se li tindrà per desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució. Una vegada resolta l'ajuda ja no es podrà esmenar la sol·licitud presentada.

La quantia de l'ajuda es calcularà sobre la base de la valoració econòmica acreditada. Com a màxim, la quantia de la subvenció ascendirà als següents imports:

  1. Demolició d'edifici de vivendes: N x 16.000 euros, sent N igual al nº de vivendes o locals
  2. Demolició d'edifici unifamiliar: 16.000 euros

El pagament de les ajudes es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari indicat per les persones beneficiàries. L'import de l'ajuda es lliurarà en un únic pagament, i prèvia comprovació del compliment dels requisits establits en este decret.

El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució procedent serà de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

 

 

 

Criteris de valoració

Les sol·licituds es tramitaran per estricte orde d'entrada prenent com a referència la data i hora de la seua presentació, fins al límit del crèdit pressupostari establit en el decret.

 

Òrgans de tramitació
L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondran a la Direcció General de Vivenda de la qual depenen la Subdirecció General de Qualitat i Innovació i el Servici d'Arquitectura, Qualitat i Innovació en l'Edificació.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 30-04-2025 fins a 31-07-2025

El termini de sol·licitud de les ajudes previstes en este decret s'iniciarà l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana fins al 31/07/2025.

DOGV núm. 10097, de 29.04.2025

Documentació

Hauran de presentar la següent documentació en format pdf o jpg. Els arxius a adjuntar no poden ser superiors a 2 megues.

 

a. Formulari normalitzat de Sol·licitud.

 

b. Acreditació de la titularitat de l'immoble afectat i referència cadastral. S'admetrà com a mitjà de prova qualsevol document que demostre esta titularitat, com a escriptura pública de compravenda, nota simple del Registre de la Propietat, o altres d'anàloga naturalesa.

 

c. Orde d'execució de demolició o instrument urbanístic equivalent dictat per l'Ajuntament o les entitats que integren l'administració local que acredite la necessitat de demolició total de l'immoble, amb indicació en la mateixa orde d'execució de la valoració econòmica dels treballs inclosos.

En cas de no constar la valoració econòmica en l'orde d'execució, s'aportarà memòria valorada firmada per tècnic competent o un altre document que acredite l'import de l'execució de la demolició.

 

d. Justificant d'alta en el PROPER o ben Imprés de domiciliació bancària degudament emplenat segons formulari descarregable del procediment, firmat pel sol·licitant i amb el segell de l'entitat bancària.   

 

e. Si és el cas, hauran d'acreditar la representació, entregant formulari d'autorització de representació.

 

f. En el cas de drethavents, acreditació d'esta condició i presentació de formulari d'autorització de diversos propietaris on tots ells donen el seu consentiment sobre:

- la conformitat amb la sol·licitud de les ajudes i les actuacions a realitzar,

- el nomenament d'un representant,

- el compte en la qual es realitzarà el pagament,

- el percentatge de participació de cada un d'ells.

 

g) En el cas que el sol·licitant siga una comunitat de propietaris, agrupació de comunitats de propietaris o societats cooperatives hauran d'aportar el seu títol constitutiu.

Si es tracta de persones propietàries que, de forma agrupada, posseïsquen edificis i no hagueren atorgat el títol constitutiu de propietat horitzontal hauran de presentar justificació de la relació jurídica existent amb les diferents propietats que conformen l'immoble.

 

Al seu torn, el sol·licitant haurà d'aportar formulari d'autorització de diversos propietaris on tots ells donen el seu consentiment sobre:

- la conformitat amb la sol·licitud de les ajudes i les actuacions a realitzar,

- el nomenament d'un representant,

- el compte en la qual es realitzarà el pagament,

- les quotes de participació assumides per cada un dels titulars.

 

 

 

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

Les sol·licituds telemàtiques es presentaran a través del procediment habilitat en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana «Sol·licitud d'ajuda a la demolició de vivendes o edificis de vivendes destruïts o greument danyats a conseqüència del temporal de vent i pluges iniciat el 29...

Saber més
Presencial

 

Si no s'està obligat a relacionar-se telemàticament amb l'administració i no es disposa de certificat digital, les persones interessades a sol·licitar estes ajudes tindran dret a ser assistits per funcionari públic habilitat en l'ús de mitjans electrònics. A este efecte, per a rebre assistència en la tramitació de la sol·licitud podran acudir a les oficines d'atenció presencial establides en l'article 18 del Decret 30/2025, de 25 de febrer, del Consell, pel qual es regula l'atenció a la ciutadania i les oficines d'assistència en matèria de registre en l'Administració i el sector públic instrumental de la Generalitat , així com a les oficines de la Xarxa Xaloc, on els funcionaris podran presentar sol·licituds electrònicament en nom de les persones interessades.  També podran presentar la sol·licitud de qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

 

 

Esmena

Termini
Des de 22-05-2025 00:00:00h

10 dies hàbils des del requeriment.

Descripció

Este tràmit s'utilitzarà per a l'esmena de sol·licitud requerida per l'administració o bé la millora de la sol·licitud per part del sol·licitant.

Observacions

Als qui no aportaren la documentació requerida o no esmenaren els defectes després de requerits en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, se'ls tindrà per desistits/as de la seua sol·licitud tal com establix l'article 68.1 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Forma de presentació
Telemàtica

La documentació telemàtica es presentarà a través del procediment habilitat en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana «Sol·licitud d'ajuda a la demolició de vivendes o edificis de vivendes destruïts o greument danyats a conseqüència del temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre...

Saber més
Presencial

 

Si no s'està obligat a relacionar-se telemàticament amb l'administració i no es disposa de certificat digital, les persones interessades tindran dret a ser assistides per funcionari públic habilitat en l'ús de mitjans electrònics. A este efecte, per a rebre assistència en la tramitació de la sol·licitud podran acudir a les oficines d'atenció presencial establides en l'article 18 del Decret 30/2025, de 25 de febrer, del Consell, pel qual es regula l'atenció a la ciutadania i les oficines d'assistència en matèria de registre en l'Administració i el sector públic instrumental de la Generalitat , així com a les oficines de la Xarxa Xaloc, on els funcionaris podran presentar documentació electrònicament en nom de les persones interessades.  També podran presentar documentació de qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució procedent serà de  tres mesos, a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

 

Transcorreguts els  tres mesos per a resoldre sense haver-se publicat la resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu.

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

 

a) Ser propietàries de béns immobles d'ús residencial vivenda, o immobles amb ús complementari a vivenda, com a garatge, trasters, ús comercial o altres usos, situats en edifici de vivendes, que estiguen situats en un municipi afectat pel temporal de vent i pluges del 29 d'octubre de 2024.

 

b) Que l'immoble compte amb orde d'execució de demolició o instrument urbanístic equivalent dictat per l'Ajuntament o les entitats que integren l'administració local que acredite la necessitat de demolició  total de l'immoble.

 

 

 

 

Observacions
  • Només es podrà optar a una ajuda per cada vivenda afectada i/o immoble amb ús complementari a vivenda situat en edifici de vivendes, amb indicació en la mateixa orde d'execució de la valoració econòmica dels treballs inclosos. 
  • En el cas que la vivenda o edifici de vivendes pertanga a diverses persones, l'ajuda se sol·licitarà per una d'elles, la qual quedarà obligada, sota la seua responsabilitat, a entregar a la resta de copropietaris la part proporcional de l'ajuda que els corresponga, circumstància que haurà d'acreditar-se mitjançant acord unànime adoptat pels propietaris.
  • En el cas que el sol·licitant siga una comunitat de propietaris, agrupació de comunitats de propietaris, persones propietàries que de forma agrupada posseïsquen edificis o societats cooperatives, quedaran estes obligades a la seua transmissió posterior als titulars de l'immoble en funció del coeficient de participació de cada un segons els estatuts de la comunitat de propietaris o, en defecte d'això, pels acords en junta de propietaris degudament acreditat en acta.
  • En el cas que l'únic propietari de la vivenda fora una persona morta, podran sol·licitar les ajudes les persones successores o drethavents degudament acreditades sempre que complisquen les condicions exposades en els paràgrafs anteriors.

 

 

Òrgans resolució
La resolució de la concessió de les ajudes regulades en el present decret correspon a la persona titular de la Direcció General de Vivenda per delegació del Consell
Sancions

1. En els supòsits establits en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, procedirà el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, o la data en què el deutor ingresse el reintegrament si és anterior a esta.

 

2. El falsejament o l'ocultació de dades i documents que afecten substancialment la concessió i lliurament de fons públics donarà lloc a l'exigència de responsabilitats tant en l'orde administratiu com en el jurisdiccional competent, així com al règim sancionador establit en els articles 173 a 177 de la Llei 1/2015. De conformitat amb l'article 72.2 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, també procedirà el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida segons el règim sancionador previst en esta mateixa llei.

 

 

Desistiment

Termini

En qualsevol moment de la tramitació anterior a la resolució.

Descripció

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud.

Observacions

Segons l'article 94. Desistiment i renúncia pels interessats, de la Llei 39/2015 de PAC:

1. Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets.

2. Si l'escrit d'iniciació s'haguera formulat per dos o més interessats, el desistiment o la renúncia només afectarà a aquells que l'hagueren formulada.

3. Tant el desistiment com la renúncia podran fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància, sempre que incorpore les firmes que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable.

4. L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment llevat que, havent-se personat en el mateix tercer interessats, instaren estos la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia.

5. Si la qüestió suscitada per la incoació del procediment comportara interés general o fora convenient substanciar-la per a la seua definició i esclariment, l'Administració podrà limitar els efectes del desistiment o la renúncia a l'interessat i seguirà el procediment.

Forma de presentació
Telemàtica

La documentació telemàtica es presentarà a través del procediment habilitat en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana «Sol·licitud d'ajuda a la demolició de vivendes o edificis de vivendes destruïts o greument danyats a conseqüència del temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre...

Saber més
Presencial

 

Si no s'està obligat a relacionar-se telemàticament amb l'administració i no es disposa de certificat digital, les persones interessades tindran dret a ser assistides per funcionari públic habilitat en l'ús de mitjans electrònics. A este efecte, per a rebre assistència en la tramitació de la sol·licitud podran acudir a les oficines d'atenció presencial establides en l'article 18 del Decret 30/2025, de 25 de febrer, del Consell, pel qual es regula l'atenció a la ciutadania i les oficines d'assistència en matèria de registre en l'Administració i el sector públic instrumental de la Generalitat , així com a les oficines de la Xarxa Xaloc, on els funcionaris podran presentar documentació electrònicament en nom de les persones interessades.  També podran presentar documentació de qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Recurs de reposició

Termini
Des de 22-05-2025 00:00:00h

1 mes des de l'endemà de la notificació o publicació de la resolució expressa.

Descripció

Es podrà recórrer la resolució davant el mateix òrgan que la va dictar. Este recurs és potestatiu: pot acudir-se directament a la via judicial.

Observacions

El termini màxim per a dictar i notificar la resolució del recurs és d'1 mes. Transcorregut el termini sense resolució expressa, es podrà entendre desestimat el recurs.

Forma de presentació
Telemàtica

La documentació telemàtica es presentarà a través del procediment habilitat en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana «Sol·licitud d'ajuda a la demolició de vivendes o edificis de vivendes destruïts o greument danyats a conseqüència del temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre...

Saber més
Presencial

 

Si no s'està obligat a relacionar-se telemàticament amb l'administració i no es disposa de certificat digital, les persones interessades tindran dret a ser assistides per funcionari públic habilitat en l'ús de mitjans electrònics. A este efecte, per a rebre assistència en la tramitació de la sol·licitud podran acudir a les oficines d'atenció presencial establides en l'article 18 del Decret 30/2025, de 25 de febrer, del Consell, pel qual es regula l'atenció a la ciutadania i les oficines d'assistència en matèria de registre en l'Administració i el sector públic instrumental de la Generalitat , així com a les oficines de la Xarxa Xaloc, on els funcionaris podran presentar documentació electrònicament en nom de les persones interessades.  També podran presentar documentació de qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

 

 

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Habitatge i urbanisme
  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Habitatge i urbanisme

TEMA

  • Habitatge

SITUACIÓ DE VIDA

  • Habitatge

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions