Ajudes a les associacions i federacions de persones consumidores i usuàries destinades a la digitalització i innovació tecnològica durant l'exercici 2025 (COADIG). Consum

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 3190728
|
Codi GVA: 105968
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 23-09-2025 09:00:00h

Fins 23-09-2025 23:59:59h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte d'este tràmit és la concessió, en règim de concurrència competitiva, d'ajudes destinades a la digitalització i innovació tecnològica d'associacions i federacions o altres unions d'associacions de persones consumidores i usuàries de la Comunitat Valenciana, per a contribuir a la transformació i adaptació digital.

 

En concret, per a accedir a estes ajudes han de complir-se TOTS estos requisits:

 

1 - Pot ser objecte de subvenció l'adquisició d'equipament informàtic i aplicacions i programes de gestió.

* Important:

- S'exclou la compra de telèfons mòbils.

- Al respecte ha de tindre's, a més, en consideració tot el que es preveu en els articles 4 (desenrotllament en la Comunitat Valenciana, subcontractació, IVA, gastos, etc.) i 6 (definicions) de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

- L'actuació  subvencionable ha de realitzar-se DES DE L'1 DE GENER DE 2025 FINS AL 31 D'OCTUBRE DE 2025, els dos inclosos.

 

2 - La subvenció màxima per estos conceptes serà de fins al 50% de la inversió, amb una quantia màxima per beneficiària de 4.000 euros.

 

3 - Poden accedir a estes ajudes únicament les associacions i federacions o altres unions d'associacions de persones consumidores i usuàries que:

- Estiguen inscrites en el Registre Públic d'Associacions de Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana.

- No realitzen activitat econòmica.

- Presten els seus servicis durant un mínim de 25 hores setmanals de manera presencial en locals oberts al públic.

-hagen sigut beneficiàries de les ajudes COASOC (subvencions destinades a les accions formatives i informatives i a l'atenció a les persones consumidores; veure enllaç directe al tràmit d'esta Guia Prop relatiu a elles en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), en la convocatòria immediatament anterior.

 

Terminis
Sol·licitudTermini tancat
Des de 23-09-2025 09:00:00h fins a 23-09-2025 23:59:59h
EsmenaTermini obert
JustificacióTermini obert
Observacions

1) Veure les definicions de l'article 6 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

2) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: comerc_ajudes@gva.es

(Veure també l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit).

 

3) Els PROBLEMES INFORMÀTICS en la tramitació d'estes ajudes (només errors o incidències de caràcter informàtic), seran atesos en la forma indicada en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit.

 

4) Veure més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Què > és > Enllaços" del present tràmit).

 

Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

A) Poden accedir a estes ajudes únicament les associacions i federacions o altres unions d'associacions de persones consumidores i usuàries que complisquen tots estos REQUISITS i els mantinguen durant l'àmbit temporal de l'ajuda:

 

1 - Estar inscrites en el Registre Públic d'Associacions de Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana.

2 - No realitzar activitat econòmica.

3 - Prestar els seus servicis durant un mínim de 25 hores setmanals de manera presencial en locals oberts al públic.

4 - Ser beneficiàries de les ajudes COASOC (subvencions destinades a les accions formatives i informatives i a l'atenció a les persones consumidores), en la convocatòria immediatament anterior.

5 - Estar legalment constituïdes.

6 - No estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

7 - Estar al corrent de les obligacions tributàries (enfront de la Generalitat i a l'AEAT) i de Seguretat Social.

8 - No ser deutores per resolució de procedència de reintegrament de subvencions.

9 - No realitzar activitat de reparació o manteniment.

10 - Aquelles altres que, si és el cas, es determinen en el Capítol corresponent del Títol II de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

B) Poden realitzar-se tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana:

a) Directament per la persona sol·licitant.

b) O actuant en representació d'una altra persona:

- Bé utilitzant un certificat electrònic de representant.

- O bé sense utilitzar un certificat electrònic de representant, i en este cas la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV (veure informació disponible en els apartats "Què necessites saber > Procediments relacionats" i "Ajuda > Enllaços d'interés" del present tràmit).

Sense eixa inscripció prèvia no queda acreditada la seua representació i, per tant, no pot realitzar-se el tràmit en representació de la sol·licitant.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ DE FORMA OBLIGATÒRIAMENT TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida per a l'obtenció d'estes ajudes, en el termini establit en la Resolució anual de convocatòria.

 

2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, que es realitzarà mitjançant comparació de les sol·licituds presentades, amb l'objectiu d'establir una prelació entre estes, que pot donar lloc a la gradació del percentatge de subvenció a aplicar, d'acord amb els criteris de valoració, en els termes previstos en la Resolució de bases reguladores (veure especialment els articles 12.1 i 26.2) i en la Resolució de convocatòria (veure especialment el resolc sèptim).

 

3. ESMENA

3.1. - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb les normes reguladores, resulte exigible, es requerirà a la sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició.

3.2. - L'esmena es realitzarà utilitzant el tràmit de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme" (veure enllaç directe en els apartats "Tramitació > Esmena" i "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).

 

4. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que se li tinga per desistida de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

5. COMISSIÓ QUALIFICADORA.

5.1. - Examinades les sol·licituds, aquelles que complisquen i acrediten els requisits de les Resolucions de bases reguladores i de convocatòria, seran avaluades per la Comissió Qualificadora fixada en l'article 11.4 de la Resolució de bases reguladores, el règim jurídic de les quals serà l'establit per als òrgans col·legiats en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

5.2. - Una vegada avaluades les sol·licituds, l'òrgan instructor elevarà la proposta de resolució a l'òrgan competent per a dictar la resolució de concessió.

 

6. RESOLUCIÓ

6.1. - Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.

6.2. - El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de TRES MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

6.3. - Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

6.4. - La resolució ES PUBLICARÀ en la web gva Oberta i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en els termes previstos en l'article 12 de la Resolució de bases reguladores i amb els efectes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

- Esta publicació:

. Substituirà a la notificació, assortint els seus mateixos efectes en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.

Per a avisar de la publicació en el DOGV, s'enviarà un correu electrònic a l'indicat per les beneficiàries en la sol·licitud.

. Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen les subvencions atorgades, beneficiària, quantitat concedida i finalitat de la subvenció.

- La resolució inclourà, si és el cas, l'import de l'ajuda en equivalent de subvenció en brut, així com el seu caràcter de minimis, fent referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el DOUE.

- A més, estes ajudes seran objecte de publicitat en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS), de conformitat amb el que s'establix en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en la pàgina web de la Conselleria convocant.

 

7. Quan concórreguen circumstàncies que alteren o dificulten el desenrotllament de l'objecte de la resolució de concessió, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar, amb caràcter excepcional, modificacions sobre esta d'acord amb el que s'establix en l'article 11.7 de la Resolució de bases reguladores.

 

8. INFORMACIÓ I PUBLICITAT

Les beneficiàries d'estes ajudes han de fer constar de manera explícita en la difusió de les accions subvencionades, el suport de la Generalitat i complir les obligacions informatives i de publicitat activa previstes en l'article 13 de la Resolució de bases reguladores.

 

9. JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA

Atendre la informació disponible al respecte en l'apartat "Tramitació > Justificació" del present tràmit, d'acord amb el que es preveu en les Resolucions de bases reguladores, de convocatòria i de concessió d'estes ajudes.

 

10. REVOCACIÓ, MINORACIÓ i REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA

Veure el que es disposa en esta matèria en l'article 16 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

11. PLA DE CONTROL

Veure el que es preveu al respecte en l'article 14 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

Criteris de valoració

Per a l'atorgament d'estes subvencions, a més de les quanties de pressupost disponible en els corresponents crèdits pressupostaris, es tindran en compte els criteris de valoració establits en l'article 10.3 de la Resolució de bases reguladores i el resolc sext de la Resolució de convocatòria, que seran valorats individualment per a cada cas.

 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 23-09-2025 09:00:00h fins a 23-09-2025 23:59:59h

 

REOBERTURA DEL TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:

S'ha aprovat l'obertura  novament del termini de presentació de sol·licituds d'estes ajudes DES DE les 9 hores FINS A les 23.59 hores del dia 23 de SETEMBRE de 2025 (veure Resolució 19-09-2025, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum).

 

     ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 1 de SETEMBRE de 2025 FINS AL dia 15 de SETEMBRE de 2025, els dos inclosos (en 2025 la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 10181, de 27/08/2025).

 

* IMPORTANT:

Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat des de les 09.00 hores del primer dia de termini de presentació fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia d'eixe termini (hora oficial peninsular espanyola).

 

Documentació

Cada sol·licitant ha de presentar obligatòriament a través del tràmit telemàtic* corresponent a estes ajudes la següent DOCUMENTACIÓ:

* Nota: per a la presentació telemàtica de la sol·licitud de subvenció i altra documentació requerida, ha d'atendre's al que es preveu en l'article 9 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes i en l'apartat d'este tràmit denominat "Tramitació > Sol·licitud > Forma de presentació > Telemàtica".

 

1. SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic, que ha d'emplenar-se i firmar-se electrònicament.

 

a) Ha de presentar-se UNA ÚNICA SOL·LICITUD de subvenció per entitat.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores i la convocatòria d'estes ajudes.

 

b) En el formulari web de sol·licitud de subvenció han d'emplenar-se, entre altres, les següents dades i declaracions:

 

b.1. Les dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:

- En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del citat formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, la sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.

- I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop denominat "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.

* Important: no podrà presentar-se la sol·licitud de subvenció si no es té, almenys, un compte bancari donat d'alta en PROPER.


b.2. Declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat o, si és el cas, relació de les quals s'ha sol·licitat o obtingut, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida, data de concessió, si és el cas i normativa en què s'empara.

b.3. Declaració responsable d'estar al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions.

b.4. Declaració responsable que acredite que la persona sol·licitant no esta incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, complix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins a la finalització del procediment.

 

2. SEGON FORMULARI WEB denominat "Ajudes COADIG" existent en este tràmit telemàtic, que també ha d'emplenar-se i firmar-se digitalment.

En este segon formulari web està inclosa, entre altres, la declaració responsable d'estar exempta l'entitat de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, al no exercir activitat empresarial. A més, ha d'indicar-se el percentatge de persones treballadores amb diversitat o discapacitat en relació amb la seua plantilla, a dia anterior a la publicació de la convocatòria.

 

3. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se al costat del formulari  web de sol·licitud i al segon formulari web (annexant-la en el pas 3 - Documentar del tràmit telemàtic):

 

3.1. DOCUMENTACIÓ GENERAL:

 

a) a.1. Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ S'HA OPOSAT al fet que la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania comprove de manera directa, a través de certificats telemàtics, les dades d'IDENTITAT  de la persona física sol·licitant, o bé de la/s persona/s física/s que actue/n en nom i representació de la persona (física o jurídica) subscrivint la citada sol·licitud, haurà de presentar-se documentació acreditativa de la identitat d'esta/s persona/s (DNI, NIE o passaport).

Si de la comprovació efectuada per la Conselleria resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel propi interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.

 

a.2.- En tractar-se la sol·licitant d'una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa d'esta, consistent en còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent.

En el cas que esta documentació haja sigut aportada anteriorment i no haja patit cap variació, bastarà presentar declaració responsable o certificat de la secretaria de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament de qui ostenta la presidència o la seua representació a data de presentació de la sol·licitud. Esta documentació no serà necessària quan la persona que presente la sol·licitud siga la persona representant legal de la sol·licitant.

 

a.3.- Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del DOMICILI  FISCAL de l'entitat sol·licitant, ha de presentar-se llavors la targeta d'identificació fiscal o el certificat de l'AEAT acreditatiu d'esta dada.


b) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ s'ha OPOSAT al fet que la Conselleria
competent en matèria de comerç, artesania i consum obtinga de manera directa, a través de
certificats telemàtics, l'acreditació del NOMBRE  DE TREBALLADORS DE L'EMPRESA PER CODI DE COMPTE DE COTITZACIÓ, llavors ha de presentar-se l'informe corresponent emés per la Seguretat Social respecte al nombre de treballadors.

 

c) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), O s'ha OPOSAT a eixa obtenció respecte al compliment de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, han de presentar-se llavors les següents certificacions:

- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

- De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

- De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

 

d) MEMÒRIA en la qual s'especifiquen els objectius de la proposta i com es pretén aconseguir-los, així com programa d'actuació que garantisca la seua execució en l'exercici en el qual es concedix la subvenció, llevat que en la convocatòria s'haja previst l'ajuda com a plurianual.

 

e) PRESSUPOSTOS O FACTURES PROFORMA detallats per unitats, que hauran de ser externs a la persona sol·licitant.

Per als gastos de personal serà suficient l'estimació dels costos previstos en l'article 4.1.g) de les bases reguladores a càrrec de la sol·licitant.

 

f) Si és el cas, documentació expedida per l'Agència Estatal d'Administració Tributària acreditativa de l'exempció  o no subjecció a l'IVA.

Esta documentació haurà d'acompanyar-se  d'una  declaració responsable de qui represente a l'entitat sobre la subsistència dels requisits que, segons la normativa de l'impost, fonamenten l'exempció o no subjecció (declaració que està inclosa en un dels apartats del segon  formulari web "Ajudes COADIG"), i/o de la documentació acreditativa que l'IVA suportat en els gastos necessaris per a la realització de l'actuació subvencionada no és susceptible de recuperació o compensació.

 

g) Segons siga procedent, s'aportarà:

- Documentació que acredite disposar de Pla d'Igualtat, vigent i, si és el cas, visat pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona, i d'haver presentat l'informe anual d'avaluació de resultats davant el mateix organisme.

- Acreditació documental de disposar de certificat, distintiu o reconeixement empresarial en matèria d'Igualtat d'Oportunitats entre hòmens i dones, emés per una Administració Pública.

- Protocol d'actuació, vigent, contra la discriminació i l'assetjament moral, contra l'assetjament sexual i per raó de sexe i per a la promoció de la igualtat efectiva de dones i hòmens.

 

h) Si és el cas, documentació acreditativa de les circumstàncies rellevants per a la valoració de l'expedient.

 

3.2. DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:

A més de la documentació general, estes ajudes requerixen que també es presente la següent documentació addicional prevista en l'article 27.1 de la Resolució de bases reguladores:

 

a) Certificat de la persona titular de la secretaria de l'entitat en el qual conste, a la data de publicació de la corresponent convocatòria, la identificació de les associacions, federacions i altres unions, vinculades a l'entitat sol·licitant, si és el cas, o nombre de sòcies titulars actives.

A este certificat s'acompanyarà acreditació bancària del nombre de rebuts periòdicament girats a les associades per al pagament de les quotes, o en defecte d'això documentació equivalent.

En cas de discrepància i a l'efecte de còmput d'associades es considerarà la quantitat mes baixa de les dos.

 

b) Memòria (segons model normalitzat en format Excel denominat MECOADIG, inclòs com a formulari d'este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic) descriptiva de les activitats realitzades en l'exercici anterior, firmada, així com programa d'actuació o memòria detallada de les actuacions previstes a realitzar en l'exercici de la convocatòria.

 

c) Certificat de la persona titular de la secretaria de l'associació on es relacione a les persones (amb contracte de la pròpia entitat o extern), % jornada que realitza vinculada a consum, grup de cotització i servicis que presten en o per a l'entitat sol·licitant.

A este certificat s'adjuntarà currículum del personal tècnic, còpia actualitzada de la vida laboral del codi conta de cotització de l'entitat sol·licitant, emés per la Tresoreria General de la Seguretat Social, o document similar i acreditació documental de tindre la titulació oficial "Tècnic Superior en Consum", si és el cas.

 

d) Certificat de la persona titular de la secretaria respecte al nombre d'hores setmanals en què es para atenció a les persones consumidores de manera presencial en locals oberts al públic detallant l'horari d'obertura.

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC CORRESPONENT A ESTES AJUDES. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar d'un sistema de firma electrònica...

Més

Esmena

Termini
Termini obert
Descripció

L'esmena es realitzarà MITJANÇANT el TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:

- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.

- I també directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) de l'apartat "Tramitació > Esmena".

 

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de TRES MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

- Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

Quantia i cobrament

A) QUANTIA DE L'AJUDA

 

- La subvenció màxima per les actuacions objecte d'estes ajudes serà de fins al 50% de la inversió, amb una quantia màxima per beneficiària de 4.000 euros.

 

- La subvenció es calcularà mitjançant l'aplicació del percentatge establit en la Resolució de convocatòria (veure el resolc sèptim), o el que corresponga en aplicació del règim de concurrència competitiva.

 

B) COMPATIBILITAT D'AJUDES

Veure el que es preveu al respecte en l'article 8 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

Veure el que es preveu en l'article 13 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa i contra ella la persona interessada podrà optar entre interposar, potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, conforme a la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la seua notificació, formulant per a això el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que s'establix en els articles 10.1, lletra a), i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa. En cap cas podrà simultanejar-se la interposició dels dos recursos.

 

Efecte silenci
Desestimatori
Esgota via administrativa
Si
Sancions

Atendre  el que s'establix en l'article 16.4 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

Justificació

Termini
Termini obert

El TERMINI de presentació de la documentació per a la liquidació de les ajudes, amb caràcter general, FINALITZARÀ el dia 31 d'OCTUBRE (inclòs) de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini distint en la resolució de convocatòria* anual o en la resolució de concessió.

 

* NOTA: en la Resolució de CONVOCATÒRIA 2025 s'establix que el termini de presentació de la documentació justificativa FINALITZARÀ el dia 7 de NOVEMBRE DE 2025 (inclòs), llevat que en la resolució de concessió es fixe una data posterior.

 

Descripció

1. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases previstes, d'acord amb el pressupost aprovat i en els termes i terminis fixats per a la concessió de l'ajuda, sent també admissible la realització de pagaments parcials, d'acord amb el que s'establix en la resolució de concessió.

 

2. El pagament de l'ajuda s'efectuarà prèvia justificació per la beneficiària de la realització del projecte i després de la comprovació de la documentació justificativa presentada, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes establits en la resolució de concessió.

Sobre la quantitat justificada i aprovada, una vegada verificat el presentat per la beneficiària, s'aplicarà el % de suport concedit, proposant-se el pagament de la quantitat resultant, sempre que esta no siga superior a la concedida.

En tot cas si la quantitat justificada i aprovada és igual o superior a la inicialment aprovada es proposarà el pagament total de la subvenció concedida.

 

3. El pagament de la subvenció s'efectuarà, per mitjà de transferència, al compte bancari que determine la beneficiària, que ha d'estar donada d'alta*  en el Sistema d'Informació Pressupostària de la Generalitat.

* IMPORTANT: si no s'han presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit).

 

 

Observacions

 

 

Documentació

1. DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA:

La justificació de les ajudes es realitzarà MITJANÇANT COMPTE JUSTIFICATIU, aportant en el termini abans indicat per a la liquidació la següent DOCUMENTACIÓ:

 

A) La prevista en l'article 15.3 de la Resolució de bases reguladores.

 

A.1. MEMÒRIA D'ACTUACIÓ justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

 

A.2. MEMÒRIA ECONÒMICA justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà:

 

a) Una relació classificada dels gastos i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament, manifestant expressament que s'ha complit l'objecte de la subvenció i que els béns o millores es destinaran als fins concrets per als quals es va concedir la subvenció per un període no inferior a cinc anys en cas de béns inscriptibles en un registre públic, ni a dos anys per a la resta de béns (segons model normalitzat denominat REGACJEI, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit).

En cas que la subvenció s'atorgue conformement a un pressupost, s'indicaran les desviacions esdevingudes.


b) Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en la lletra a) anterior i, si és el cas, la documentació acreditativa del pagament realitzat, no podent-se acreditar pagaments en efectiu amb import igual o superior a 1.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.

D'acord amb el que es preveu en l'article 31.2 de la LGS, es considerarà gasto realitzat, amb caràcter general, el gasto aprovat que haja sigut efectivament pagat amb anterioritat a la finalització del període de justificació que es determine en la convocatòria o en la resolució de concessió.

 

c) Certificat o declaració responsable de les fonts de finançament de les actuacions objecte de subvenció (segons model normalitzat denominat DECFINEI, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit).

 

d) Quan l'import del gasto subvencionable aconseguisca o supere la quantia de 40.000 euros, quan es tracte d'obres, o de 15.000 euros, quan es tracte de subministrament o de servicis, les dos quantitats IVA exclòs, la beneficiària haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, llevat que no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, i justificació de la triada quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

 

A.3. Quan l'import de la subvenció concedida siga superior als 50.000 euros, o bé siga inferior a esta quantitat i la beneficiària així ho preferisca, els documents citats en l'apartat A.2. se substituiran per un INFORME DE PROFESSIONAL D'AUDITORIA DE COMPTES inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, que contindrà la documentació prevista en l'article 15.3.e) de la Resolució de bases reguladores.

 

A.4. Documentació acreditativa, si és el cas, del compliment de les obligacions i condicions que s'hagueren establit en la resolució de concessió.

 

A.5. Documentació que acredite la realització del material gràfic, audiovisual i, si és el cas, de qualsevol acció (promocional, formativa, informativa o divulgativa) subvencionada, en la qual haurà de fer-se constar el suport de la Generalitat i esta Conselleria, en compliment del que s'establix en l'article 13.

Així mateix, s'aportarà declaració responsable respecte al compliment del que s'establix en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.

 

A.6. Si la beneficiària va denegar expressament en la sol·licitud el seu consentiment perquè la Conselleria obtinga directament els corresponents certificats telemàtics, haurà de presentar acreditació que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

 

A.7. Declaració responsable de la beneficiària de no ser subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament de subvencions (segons model normalitzat denominat DECRECO, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit).

 

A.8. Declaració responsable de la beneficiària de no obligació enfront de la Seguretat Social (segons model normalitzat denominat DECLASS, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit).

 

A.9. Documentació acreditativa, si és el cas, del compliment de les obligacions i condicions que s'hagueren establit en la resolució de concessió.

 

B) A més, en el cas d'estes ajudes també haurà de presentar-se esta DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:

 

a) Memòria detallada de l'execució de les actuacions i de l'abast dels objectius proposats.

 

b) Documentació gràfica i altres suports documentals adequats per a acreditar el que en la citada memòria s'expresse.

 

2. La presentació de la documentació justificativa ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació de JUSTIFICACIÓ a un expedient obert d'ajudes o subvencions de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:

- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.

- I també directament en el botó "JUSTIFICACIÓ > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) d'este apartat "Tramitació > Justificació".

 

 

Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Societat i consum
      • Consum
        • Ajudes, beques, subvencions i premis
        • Associacions de consumidors
    • Ajudes, beques i subvencions

TEMA

  • Comerç i consum
    • Consum

PERFILS

  • Ciutadania

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions