Ajudes destinades a la digitalització de les pimes comercials i artesanes situades en la zona DANA (CMODAN). Comerç - GVA.ES
Ajudes destinades a la digitalització de les pimes comercials i artesanes situades en la zona DANA (CMODAN). Comerç
Què és
L'objecte d'este tràmit és la concessió, en règim de concurrència competitiva, d'ajudes dirigides a reactivar l'activitat econòmica en el comerç de proximitat i l'artesania local en l'àmbit territorial de les entitats locals afectades per la DANA, iniciada en la Comunitat Valenciana el dia 29 d'octubre de 2024, relacionades en l'Annex III de la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes, amb la finalitat de coadjuvar en la reconstrucció, renovació i reactivació del sector comercial i artesà en la zona afectada, mitjançant la digitalització de les pimes comercials i artesanes situades en la zona DANA.
En concret:
A) PODEN ser objecte d'esta subvenció les actuacions que complisquen TOTS estos requisits:
1 - Es tracte d'INVERSIONS CONSISTENTS EN l'adquisició d'equipament informàtic, aplicacions i programes de gestió, accés a plataformes de venda en línia, millora en la connectivitat de les xarxes, disseny de pàgines web, mesures de ciberseguretat, aplicació de la intel·ligència artificial, solucions tecnològiques per a l'adaptació de l'espai físic de venda (quioscos digitals, etiquetes electròniques, millora de l'eficiència en el consum energètic, etc.).
2 - QUE ES REALITZEN:
- PER Persones físiques i societats mercantils i assimilades descrites com a pimes o micropimes, incloses les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, societats civils, comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia, situades en les entitats locals afectades per la DANA arreplegades en l'Annex III de la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes, i que, a més, complisquen els requisits previstos en la Base tercera i l'article 3 d'eixa Resolució.
- Des del dia 30 d'OCTUBRE de 2024 fins al dia 31 d'OCTUBRE de 2025, els dos inclosos.
3 - Tenint, a més, en compte:
- Que la INVERSIÓ aprovada NO podrà ser INFERIOR a 4.000 euros, havent de realitzar-se el seu pagament en tot cas mitjançant transferència bancària, no admetent-se el seu pagament en efectiu.
- I que l'ajuda podrà aconseguir FINS Al 75% del pressupost incentivable, amb una QUANTIA MÀXIMA de 30.000 euros per establiment comercial o artesà situat en una entitat local afectada per la DANA.
B) NO poden ser objecte de subvenció els telèfons mòbils, ni tampoc les subscripcions, lloguers o altres gastos corrents que financen servicis que no formen part de l'actiu de l'empresa.
1) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic:
dana_comercio@gva.es
(Veure també l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit).
2) Els PROBLEMES INFORMÀTICS en la tramitació d'estes ajudes (només errors o incidències de caràcter informàtic), seran atesos en la forma indicada en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit.
3) Veure més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Què > és > Enllaços" del present tràmit).
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25/07/2006).
- Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L-2023-81820, de 15/12/2023).
- Annex I - Definició de pime, del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L 187, de 26/06/2014).
- Comunicació de la Comissió. Exemple de declaració sobre la informació relativa a la condició de pime d'una empresa (DOUE C 118, de 20/05/2003).
- Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials (BOE núm. 314, de 30/12/2004).
- Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per a el foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, de 21/12/2004).
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV núm. 7464, de 12/02/2015).
- Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9323, de 22/04/2022).
- DECRET LLEI 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s’adopten mesures administratives i economicopressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la DANA patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d’octubre de 2024 (DOGV núm. 9981, de 12/11/2024).
- RESOLUCIÓ de 31 juliol de 2025, de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, per la qual s'aproven les BASES REGULADORES per a la concessió d'ajudes destinades a la reactivació del comerç i l'artesania en la zona afectada pel temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre en la...
- Extracte de la Resolució de 31 de juliol de 2025, de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes destinades a la reactivació del comerç i l'artesania en la zona afectada pel temporal de vent i pluges iniciat el...
- CORRECCIÓ D'ERRORS de la Resolució de 31 de juliol de 2025, de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes destinades a la reactivació del comerç i l'artesania en la zona afectada pel temporal de vent i pluges...
A qui va dirigit
A) PODEN ser beneficiàries d'estes ajudes els qui complisquen els següents REQUISITS:
1. LES persones físiques i les societats mercantils i assimilades descrites com a pimes o micropimes, incloent-hi les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, societats civils, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia.
* NOTA: en cas de sol·licitar l'ajuda les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, societats civils, comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia:
a) HAURAN DE:
- Fer constar expressament en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre, així com l'import de subvenció a aplicar per cada un d'ells, I NO PODRAN demanar al mateix temps l'ajuda, els socis, comuners o integrants d'estes agrupacions.
- I nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponguen a l'agrupació.
b) No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
2. QUE estiguen situades en les entitats locals afectades per la DANA, iniciada en la Comunitat Valenciana el dia 29 d'octubre de 2024, relacionades en l'ANNEX III de la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes.
3. QUE, a més:
- Estiguen en possessió del document de qualificació artesana (D.C.A.) degudament actualitzat i expedit per la Generalitat, o document equivalent emés per una Administració Pública que acredite la seua condició d'artesana.
- Exercisquen l'activitat comercial en la Comunitat Valenciana en alguna de les següents activitats segons:
- IAE (Reial decret llei 1175/1991, de 28 de setembre): Secció Primera, Divisió 6, Agrupacions:
- Agrupació 64 excepte el grup 646 i l'epígraf 647.5.
- Agrupació 65 excepte l'epígraf 652.1 i els grups 654 i 655.
- micropimes que exercisquen l'activitat comercial en la Comunitat Valenciana en el grup 663.
4. I QUE NO estiguen incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13, apartats 2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, amb l'excepció prevista en l'apartat 3 de la Base tercera de la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes, de conformitat amb l'article 7 del Decret llei 11/2024, de 12 de novembre, del Consell.
B) Poden realitzar-se tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana:
a) Directament per la persona sol·licitant.
b) O actuant en representació d'una altra persona:
- Bé utilitzant un certificat electrònic de representant.
- O bé sense utilitzar un certificat electrònic de representant, i en este cas la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV (veure informació disponible en els apartats "Què necessites saber > Procediments relacionats" i "Ajuda > Enllaços d'interés" del present tràmit).
Sense eixa inscripció prèvia no queda acreditada la seua representació i, per tant, no pot realitzar-se el tràmit en representació de la sol·licitant.
Com es tramita
1. PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de tota la documentació requerida en el termini establit en la Resolució de bases reguladores i convocatòria, DE FORMA OBLIGATÒRIAMENT TELEMÀTICA.
2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva per orde de presentació de les sol·licituds, en els termes previstos en la Base novena de la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes.
3. ESMENA
3.1.- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye la documentació requerida en la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes, es requerirà a la persona sol·licitant perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició.
3.2.- L'esmena es realitzarà utilitzant el tràmit de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme" (veure enllaç directe en els apartats "Tramitació > Esmena" i "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).
3.3.- Important: NO es considerarà presentada la sol·licitud fins a l'aportació completa de la documentació requerida.
4. COMISSIÓ QUALIFICADORA
- Examinades les sol·licituds, aquelles que complisquen i acrediten els requisits de la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes seran avaluades per la Comissió Qualificadora fixada en la Base novena d'eixa Resolució, el règim jurídic de la qual serà l'establit per als òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
- Una vegada avaluades les sol·licituds, l'òrgan instructor elevarà la proposta de resolució a l'òrgan competent per a dictar la resolució de concessió.
5. RESOLUCIÓ
5.1.- La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o òrgan en qui delegue.
5.2.- El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de TRES MESOS des de la data de finalització del termini establit per a la presentació de sol·licituds.
Transcorregut este termini sense que s'haja dictat i notificat una resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.
5.3.- La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiàries, quantitat concedida i finalitat de la subvenció, complint, així mateix, amb el que s'establix en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
* Nota: quan les beneficiàries siguen agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, societats civils, comunitats de béns, o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat sense personalitat jurídica pròpia, en la resolució de concessió es faran constar també els compromisos d'execució assumits per cada un dels seus membres, així com l'import de subvenció a aplicar per cada un d'ells, considerant-se igualment com a beneficiaris de les ajudes.
- La publicació substituirà a la notificació, i tindrà els mateixos efectes en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.
- Per a avisar de la publicació de les notificacions en el DOGV, s'enviarà un correu electrònic a l'adreça d'e-mail indicada en la sol·licitud.
- A més, estes ajudes seran objecte de publicitat en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS), de conformitat amb el que s'establix en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en la pàgina web de la Conselleria convocant.
6. INFORMACIÓ I PUBLICITAT
Les beneficiàries d'estes ajudes han de fer constar de manera explícita en la difusió de les accions subvencionades, el suport de la Generalitat i complir les obligacions de publicitat activa en aplicació de l'article 2 i 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon govern i en els articles 3, 4 i 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.
7. JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA
Atendre la informació disponible al respecte en l'apartat "Tramitació > Justificació" del present tràmit, d'acord amb el que es preveu en la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes.
8. REVOCACIÓ, MINORACIÓ i REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA
Veure el que es disposa en esta matèria en la Base catorzena de la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes.
9. PLA DE CONTROL
Veure el que es preveu al respecte en la Base tretzena de la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes.
Estes subvencions es concediran en règim de concurrència competitiva per orde de presentació de les sol·licituds, no considerant-se presentada la sol·licitud fins a l'aportació completa de la documentació requerida.
En cas d'insuficiència de crèdit pressupostari, a fi de garantir els principis d'igualtat i no discriminació en la gestió de les subvencions, l'òrgan competent procedirà al prorrateig entre les beneficiàries d'estes ajudes de l'import màxim destinat a elles, de conformitat amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Procediments relacionats
- PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.
- Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
- Aportació de documentació de JUSTIFICACIÓ a un expedient obert d'ajudes o subvencions de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
- Inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV)
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 25 d'AGOST de 2025 FINS AL dia 8 de SETEMBRE de 2025, els dos inclosos (la Resolució de bases reguladores i convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 10167, de 06/08/2025).
* IMPORTANT:
Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat des de les 09.00 hores del primer dia de termini de presentació fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia d'eixe termini (hora oficial peninsular espanyola).
Cada sol·licitant ha de presentar obligatòriament a través del tràmit telemàtic corresponent a estes ajudes la següent documentació:
1. SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic, que ha d'emplenar-se i firmar-se electrònicament.
a) Ha de presentar-se una sol·licitud per cada establiment comercial i/o artesà.
La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores i la convocatòria d'estes ajudes.
b) En la sol·licitud han d'emplenar-se, entre altres:
b.1. Les dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:
- En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del citat formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, la sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.
- I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop denominat "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.
* Important: no podrà presentar-se la sol·licitud de subvenció si no es té, almenys, un compte bancari donat d'alta en PROPER.
b.2. La declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat o, si és el cas, relació de les quals s'ha sol·licitat o obtingut, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida, data de concessió, si és el cas i normativa en què s'empara.
2. SEGON FORMULARI WEB denominat "Ajudes CMODAN" existent en este tràmit telemàtic, que també ha d'emplenar-se i firmar-se digitalment.
3. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se juntament amb la sol·licitud (annexant-la en el pas 3-Documentar del tràmit telemàtic):
a) - a.1. Si en el formulari web de sol·licitud de subvenció s'ha OPOSAT al fet que la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania comprove, de manera directa i per mitjans telemàtics, les dades d'identitat de la persona física sol·licitant i/o de la qual si és el cas, actue en el seu nom i representació, ha de presentar-se la documentació acreditativa d'esta/s persona/s (DNI, NIE o passaport).
- a.2.- Tractant-se d'una persona jurídica, ha d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa d'esta, consistent en còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent.
Si esta documentació ha sigut aportada anteriorment i no ha patit cap variació, basta aportar declaració responsable o certificat de la secretaria de la sol·licitant, acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament de qui ostente la presidència o la seua representació a data de presentació de la sol·licitud.
Esta documentació no serà necessària quan la persona que presente la sol·licitud siga la persona representant legal de la sol·licitant.
b) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria
competent en matèria de comerç, artesania i consum perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del DOMICILI FISCAL de la sol·licitant, ha de presentar-se llavors la targeta d'identificació fiscal.
c) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria
competent en matèria de comerç, artesania i consum perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació de l'ALTA EN l'impost d'activitats econòmiques (IAE) de la persona sol·licitant, ha de presentar-se llavors certificat expedit per l'AEAT sobre l'IAE o còpia de l'alta censal en l'IAE.
d) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ S'HA OPOSAT al fet que la Conselleria
competent en matèria de comerç, artesania i consum perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, les DADES CADASTRALS de l'immoble en què radica el domicili de l'activitat de la sol·licitant, llavors ha de presentar-se certificat expedit pel Cadastre.
e) MEMÒRIA descriptiva de l'actuació proposada,(segons model normalitzat en format Excel denominat MECMODAN, inclòs com a formulari d'este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic), indicant els objectius i el programa d'actuació que garantisca la seua execució.
f) PRESSUPOSTOS o factures proforma detallats per unitats, que hauran de ser externs a la persona sol·licitant.
g) Declaració de la condició de pime (segons model normalitzat DECPYME , disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit), si és el cas.
h) Declaració responsable de les ajudes de MINIMIS concedides per qualsevol projecte a l'empresa o entitat sol·licitant, inclosos els costos per als quals se sol·licita suport, durant els 3 anys previs, amb indicació d'import, organisme, data de concessió i règim d'ajudes en què s'empara; o, si és el cas, declaració responsable de no haver rebut cap. (Esta declaració es presentarà segons model normalitzat denominat MINIMIS - "Declaració d'ajudes de minimis", inclòs com a formulari d'este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic).
i) En el cas de sol·licituds realitzades per les AGRUPACIONS DE PERSONES FÍSIQUES O JURÍDIQUES, PÚBLIQUES O PRIVADES, SOCIETATS CIVILS, COMUNITATS DE BÉNS, O QUALSEVOL ALTRE TIPUS D'UNITAT ECONÒMICA O PATRIMONI SEPARAT SENSE PERSONALITAT JURÍDICA PRÒPIA, s'haurà de presentar obligatòriament la següent documentació:
- En el SEGON FORMULARI WEB "Ajudes CMODAN" del tràmit telemàtic, es faran constar les dades identificatives dels integrants de l'entitat sense personalitat jurídica pròpia, així com el seu percentatge de participació en l'execució de l'actuació a subvencionar.
- Presentació per CADA UN DELS INTEGRANTS DE L'ENTITAT SENSE PERSONALITAT JURÍDICA, de l'imprés de declaració responsable individual de cada integrant (segons model normalitzat DECOMBDA, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit), que arreplega informació sobre la declaració de representació i percentatge de participació, declaració responsable d'ajudes sol·licitades o rebudes per a este projecte/acció, declaració responsable sobre ajudes de minimis, altres declaracions responsables.
S'aportaran tantes declaracions (emplenades i firmades individualment per cada integrant), com a membres/integrants tinga l'entitat sol·licitant de la subvenció.
- Si en eixe imprés DECOMBDA NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria de comerç perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació de l'IAE, domicilie fiscal i dades cadastrals de cada una de les persones sòcies, comuneres o integrants d'estes societats, han de presentar-se llavors les corresponents certificacions de la *AEAT i del Cadastre, acreditatives d'eixes dades respecte a cada una d'eixes persones.
Els certificats expedits per l'AEAT tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.
1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC CORRESPONENT A ESTES AJUDES. Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del previst per a estes ajudes, serà inadmesa. ...
Esmena
L'esmena es realitzarà MITJANÇANT el TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:
- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.
- I també directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) de l'apartat "Tramitació > Esmena".
Resolució
El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de TRES MESOS des de la data de finalització del termini establit per a la presentació de sol·licituds.
Transcorregut este termini sense que s'haja dictat i notificat una resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.
A) QUANTIA DE L'AJUDA
- La INVERSIÓ aprovada NO podrà ser INFERIOR a 4.000 euros, havent de realitzar-se el seu pagament en tot cas mitjançant transferència bancària, no admetent-se el seu pagament en efectiu.
- L'ajuda podrà aconseguir FINS AL 75% del pressupost incentivable, amb una QUANTIA MÀXIMA de 30.000 euros per establiment comercial o artesà situat en una entitat local afectada per la DANA.
- No obstant això, ha de tindre's en compte que, en cas d'insuficiència de crèdit pressupostari, a fi de garantir els principis d'igualtat i no discriminació en la gestió de les subvencions, l'òrgan competent procedirà al prorrateig entre les beneficiàries d'estes ajudes de l'import màxim destinat a elles, de conformitat amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
B) COMPATIBILITAT D'AJUDES
Veure l'indicat al respecte en la Base sèptima de la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes, tenint especialment en compte:
1. Les limitacions corresponents a les ajudes de minimis.
2. I que estes subvencions són INCOMPATIBLES amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de la Generalitat Valenciana, i compatibles amb les subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat d'altres Administracions Públiques o organismes públics o privats, tenint en compte que l'import total de les subvencions rebudes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada, procedint en tal case el reintegrament de l'excés.
Veure el que es preveu en la Base dècima de la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes.
La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà optar-se entre interposar, potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, conforme a la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la seua notificació, formulant per a això el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que s'establix en els articles 10.1, lletra a), i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa. En cap cas podrà simultaniejar-se la interposició dels dos recursos.
03001 - Alacant/Alicante
Veure el que s'establix en la Base quinzena de la Resolució de bases reguladores i convocatòria d'estes ajudes.
Justificació
EL TERMINI de presentació de la documentació justificativa de l'ajuda concedida FINALITZARÀ EL 7 DE NOVEMBRE DE 2025, inclòs, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini distint en la Resolució de concessió.
1. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament, d'acord amb el pressupost aprovat i en els termes i terminis* fixats per a la concessió de l'ajuda.
* Nota: les inversions objecte d'estes subvencions han de ser realitzades per les beneficiàries des del dia 30 d'octubre de 2024 fins al dia 31 d'octubre de 2025, els dos inclosos.
2. El pagament de l'ajuda s'efectuarà prèvia justificació per la beneficiària de la realització del projecte, íntegrament i després de la comprovació, de la documentació justificativa de la subvenció, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes establits en la resolució de concessió.
3. El pagament de la subvenció s'efectuarà, per mitjà de transferència, al compte bancari que determine la beneficiària, que ha d'estar donada d'alta* en el Sistema d'Informació Pressupostària de la Generalitat.
* IMPORTANT: si no s'han presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit).
A) La justificació de les ajudes es realitzarà MITJANÇANT COMPTE JUSTIFICATIU, aportant la següent documentació:
1. MEMÒRIA D'ACTUACIÓ justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
2. MEMÒRIA ECONÒMICA justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà:
a) Una relació classificada dels gastos i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament (segons model normalitzat denominat REGACJPY, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit).
En cas que la subvenció s'atorgue conformement a un pressupost, s'indicaran les desviacions esdevingudes.
b) Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en la lletra a) anterior i, si és el cas, la documentació acreditativa del pagament, realitzat, en tot cas, mitjançant transferència bancària, no podent-se acreditar pagaments en efectiu.
En este cas, els gastos subvencionables en els quals hagen incorregut les pimes en les seues operacions comercials hauran d'haver sigut abonats en els terminis de pagament previstos en la normativa sectorial que li siga aplicable o, en defecte d'això, en els establits en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
c) Certificat o declaració responsable de les fonts de finançament de les actuacions objecte de subvenció (segons model normalitzat denominat DECFINPY, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit).
d) Quan l'import del gasto subvencionable aconseguisca o supere la quantia de 40.000 euros, quan es tracte d'obres, o de 15.000 euros, quan es tracte de subministrament o de servicis, les dos quantitats IVA exclòs, la beneficiària ha d'aportar també justificació d'haver sol·licitat com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, llevat que no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, i justificació de la triada quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.
3. Documentació acreditativa de la realització del material promocional, gràfic o audiovisual de l'actuació subvencionada, en la qual conste el suport de la Generalitat i de la Conselleria.
B) La presentació de la documentació justificativa ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació de JUSTIFICACIÓ a un expedient obert d'ajudes o subvencions de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:
- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.
- I també directament en el botó "JUSTIFICACIÓ > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) d'este apartat "Tramitació > Justificació".
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Comerç i internacionalització
- Ajudes i subvencions
- Comerç i internacionalització
- Ajudes i subvencions
- Comerç i internacionalització
- Què faig si... ?
- Busque una ajuda
TEMA
- Comerç i consum
- Comerç
PERFILS
- Empresa
- Establiments
- Petita i mitjana empresa
- Professionals i autònoms
SITUACIÓ DE VIDA
- Treball i negoci
- Obrir un establiment
SECTOR
- Comerç
- Vull obrir una botiga
TEMÀTICA
- Finançament i gestió econòmica
- Ajudes i subvencions
- Innovació
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions