Convocatòria 2025 de subvencions a entitats locals per a l'adquisició i millora de vivendes del programa d'increment del parc públic de vivendes finançat pel pla estatal per a l'accés a la vivenda 2022-2025 (Pla Adha)

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3196332
|
Codi GVA: 106311
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 13-09-2025

Fins 22-09-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

El programa té com a objecte incrementar el parc públic de vivendes mitjançant l'adquisició de vivendes de manera individualitzada o en bloc per a ser destinades al lloguer o cessió d'ús durant un termini mínim de 50 anys, amb determinació d'una renda o preu de cessió en ús màxim. Amb això es pretén, fonamentalment, que les entitats locals engrossisquen el seu parc públic de vivenda per a atendre les situacions d'emergència residencial i que l'increment de l'oferta d'esta mena de vivenda modere els preus del lloguer per a tota la ciutadania.

 

La subvenció, en règim de concurrència competitiva, va dirigida a les administracions públiques, els organismes públics i altres entitats de dret públic, així com les empreses públiques, publique-privades i societats mercantils participades majoritàriament per les administracions públiques o en les quals es garantisca la permanència i control de les administracions públiques en almenys el 50 per cent del capital, en desenrotllament del programa 6 d'increment del parc públic de vivendes, del Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l'accés a la vivenda 2022-2025.

Terminis
Sol·licitudTermini tancat
Des de 13-09-2025 fins a 22-09-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 13-09-2025 00:00:00h
Observacions

Seran subvencionables els gastos relatius a:

     a) El preu d'adquisició de les vivendes, i els seus annexos vinculats registralment si és el cas, o edificis de vivendes.

     b) La contractació, si és el cas, de servicis de taxació, assessoria, mediació i gestoria immobiliària.

     c) Gastos inherents a l'adquisició:

            - Els gastos notarials i registrals.

            - L'Impost sobre el Valor Afegit, l'Impost sobre Actes Jurídics Documentats o l'Impost  sobre Transmissions Patrimonials i qualsevol altre gasto inherent a l'adquisició.

     d) Les obres de millora, inclosos els gastos professionals i tributs que origine la seua execució.

Les quanties seran les establides en la base quinta de les bases reguladores de la present subvenció.

En el cas d'adquirir vivendes de forma individualitzades, els garatges i trasters d'estes vivendes només podran incloure's en les ajudes si consten com a annexos vinculats a la vivenda en el Registre de la Propietat.

En cas d'adquirir un edifici de vivendes, només se subvencionarà l'adquisició de les vivendes i els annexos vinculats registralment, excloent-se de la subvenció els locals comercials i aquells annexos no vinculats.

 

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Poden sol·licitar la present subvenció les administracions públiques, els seus organismes públics i altres entitats de dret públic, així com les seues empreses públiques, publique-privades i societats mercantils participades majoritàriament per estes administracions públiques en almenys el 50 per cent del capital.

Requisits

La sol·licitud anirà firmada mitjançant firma electrònica avançada, basada en un certificat reconegut, pel representant legal de l'entitat beneficiària.

Les vivendes o edificis de vivendes que s'adquirisquen deuran:

            a) Estar situades en sòl urbà segons el planejament municipal.

            b) Comptar amb llicència d'ocupació o amb informe tècnic municipal que assenyale que la vivenda s'ajusta a les condicions exigibles per a l'ús al qual es destina. En cas de no estar en condicions de ser habitades, podran finançar-se les obres d'adequació amb les ajudes per a la millora de vivendes regulades en les bases.

Les adquisicions hauran de formalitzar-se, així com les obres de millora, entre el 26 de novembre de 2024 i la fi del termini de presentació de justificació.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

Les sol·licituds es presentaran per les entitats interessades a través del tràmit telemàtic habilitat a este efecte per la Conselleria.

La sol·licitud, a través de mitjans electrònics, en model normalitzat, estaran firmades electrònicament mitjançant firma electrònica avançada basada en un certificat reconegut, pel seu representant legal.

Si la sol·licitud no reunix els requisits exigits en la convocatòria, es requerirà a l'entitat interessada perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, li la tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució de l'òrgan concedent.

Observades les sol·licituds presentades pel servici corresponent, l'òrgan col·legiat elaborarà la proposta de concessió o denegació de les ajudes i determinació de les seues quanties.

L'òrgan col·legiat estarà integrat per la persona titular de la Subdirecció General de Vivenda, Rehabilitació i Regeneració Urbana i dos persones designades per la direcció general competent en matèria de vivenda entre el personal funcionari d'eixa mateixa direcció general, actuant com a secretària de l'òrgan col·legiat una persona adscrita al servici tramitador de les ajudes.

Finalment, la persona titular de la direcció general competent en matèria de vivenda resoldrà la concessió de l'ajuda sol·licitada, a proposta de l'òrgan col·legiat que elaborarà la corresponent proposta de concessió o denegació de les ajudes i determinació de les seues quanties.

Les resolucions de concessió de les ajudes seran publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

Criteris de valoració

L'únic criteri objectiu per al procediment de concessió serà el del moment de presentació de la sol·licitud, fins a esgotar la dotació pressupostària de la convocatòria. A este efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual es dispose de la documentació completa o en la qual haja sigut realitzada, si és el cas, l'esmena de la sol·licitud.

Òrgans de tramitació
La tramitació dels expedients es duu a terme per tècnics de la Subdirecció General de Vivenda, Rehabilitació i Regeneració Urbana que emetran un informe de les sol·licituds presentades. Posteriorment, l'òrgan col·legiat elaborarà la proposta de concessió o denegació de les ajudes i determinació...
Més

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 13-09-2025 fins a 22-09-2025

El termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajuda serà fins al 22 de setembre de 2025.

(DOGV Núm. 10193, de 12/09/2025)

Documentació

Les sol·licituds s'acompanyaran de la següent documentació:

a) Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant.

b) Còpia del NIF de la persona representant legal.

c) Acreditació de la representació en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

d) Justificant d'alta, en el sistema PROPER, del compte on s'ha de realitzar l'ingrés de les ajudes.

e) Compromís de l'òrgan competent d'adquisició de les vivendes, que incloga les característiques bàsiques de les vivendes quant a titularitat, dades cadastrals i registrals.

f) Compromís de destinar les vivendes a arrendament o cessió d'ús amb finalitats socials durant un termini mínim, en els dos casos, de 50 anys, que haurà de constar en nota marginal en el Registre de la Propietat. Este termini d'almenys 50 anys es computarà des de la data d'adquisició  de cada vivenda.

g) Informe en el qual s'arreplegue el preu d'adquisició de les vivendes, i els seus annexos vinculats, o edificis de vivendes, així com els gastos subvencionables. Així mateix, arreplegarà el preu de taxació de les vivendes, i els seus annexos vinculats, o edificis de vivendes, que haurà de resultar igual o superior al preu d'adquisició. En el cas d'adquirir edificis complets, la taxació haurà de contindre, de manera individualitzada, el preu de cada finca registral inclosa en este: vivendes, locals comercials, garatges, trasters o qualsevol altre que puga ser adquirit de manera individual.

h) Informe urbanístic municipal on s'indique que les vivendes a adquirir estan situades en sòl urbà segons el planejament municipal.

Addicionalment, en el cas de no estar en condicions de ser habitades, ser necessari realitzar obres de millora i voler optar a l'ajuda per a finançar-les, s'haurà d'aportar com a documentació complementària un informe tècnic municipal.

En el supòsit de sol·licitar les ajudes per a vivendes adquirides amb anterioritat a la data de convocatòria haurà de presentar-se, a més, el compte justificatiu que s'establix en la base tretzena.

 

Forma de presentació
Telemàtica

Les sol·licituds es presentaran per les entitats interessades en el registre de la Conselleria, a través de mitjans electrònics, en model normalitzat, i estaran firmades electrònicament, mitjançant firma electrònica avançada basada en un certificat reconegut, pel seu representant legal. La...

Més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 13-09-2025 00:00:00h
Descripció

Al·legacions/aportació documental a incorporar en la fase de sol·licitud de la subvenció.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució donada la complexitat i volum de la documentació aportada, serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la presentació de la sol·licitud, i posarà fi a la via administrativa. Transcorregut este termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les entitats sol·licitants podran entendre desestimada la seua sol·licitud.

 

Es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual es dispose de la documentació completa o en la qual haja sigut realitzada, si és el cas, l'esmena de la sol·licitud.

 

Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

Les entitats beneficiàries hauran de complir amb les obligacions i responsabilitats establides en la base dotzena de les bases reguladores de les presents ajudes.

A més, les entitats beneficiàries d'ajudes dels programes estaran obligades a comunicar immediatament, fins i tot durant la tramitació de la sol·licitud, a la direcció general competent en matèria de vivenda, qualsevol modificació de les condicions que puguen motivar o hagueren motivat tal reconeixement i que poguera determinar la pèrdua sobrevinguda del dret a l'ajuda. La no comunicació d'estes modificacions serà causa suficient per a l'inici d'un expedient de reintegrament de les quantitats que pogueren haver-se cobrat indegudament. A este efecte, s'establixen deu dies per a la comunicació del canvi de condicions des que estes han tingut lloc.

Observacions

Les resolucions de concessió de les ajudes seran publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana

Òrgans resolució
La persona titular de la direcció general competent en matèria de vivenda, d'acord amb la resolució de delegació de competències, resoldrà la concessió de l'ajuda sol·licitada, a proposta de l'òrgan col·legiat que elaborarà la corresponent proposta de concessió o denegació de les ajudes i...
Més
Efecte silenci
Desestimatori
Esgota via administrativa
Si

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions

PERFILS

  • Administració i altres entitats
    • Ens locals

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions