Concerte Servici Acompanyament Educatiu Poble Gitano - GVA.ES
Concerte Servici Acompanyament Educatiu Poble Gitano
Què és
Adjudicar Programes de Servici Acompanyament Educatiu Poble Gitano.
- Llei 3/2019, de 18 de febrer, de servicis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
- Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.
- Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desenvolupa l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana per entitats d'iniciativa social.
A qui va dirigit
Entitats d'iniciativa social que complisquen els requisits legals i reglamentaris establits.
Es consideren entitats d'iniciativa social les fundacions, associacions, organitzacions de voluntariat i altres entitats sense ànim de lucre que realitzen activitats de servicis socials. Així mateix, es consideren incloses les societats cooperatives qualificades com a entitats sense ànim de lucre conforme a la seua normativa específica.
a) Estar degudament inscrites en el Registre General de Titulars d'Activitats, de Servicis i de Centres de Servicis Socials (regulat en el Decret 59/2019, de 12 d'abril, del Consell, d'ordenació del sistema públic valencià de servicis socials o normativa que el substituïsca) abans de l'adjudicació del concert.
b) Segons la disposició transitòria tercera del Decret 181/2017, pel qual es desenrotlla l'acció concertada per a la prestació de servicis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana:
b.1. Tindre una experiència mínima d'un any en l'atenció a persones i de gestió de servicis, dins del sector d'atenció social del col·lectiu al qual es dirigix l'acció concertada.
b.2. Que la totalitat del personal que presta els seus servicis dispose de la titulació, habilitació, homologació o certificació de les capacitats professionals i formació adequada per a l'acompliment de les tasques a realitzar.
b.3. Tindre almenys una tercera part del personal de la plantilla del servici un grau d'experiència acreditada de, com a mínim, dos anys en el sector.
b.4. Tindre almenys la mitat del personal de la plantilla del nou servici una relació contractual de caràcter indefinit. Este requisit es justificarà abans de l'inici de l'activitat del nou concert adjudicat.
b.5. Complir les condicions tècniques de seguretat i d'accessibilitat vigents en el moment de l'autorització. Per a això s'haurà de presentar una declaració responsable que acredite que les instal·lacions es troben en idèntiques o millors condicions de seguretat i d'accessibilitat, així com el compromís d'adaptar-se a les diferents normatives en matèria d'accessibilitat conforme siguen aprovades.
b.6. Tindre l'establiment i les seues instal·lacions les autoritzacions municipals necessàries, conformement a la legislació de règim local. En el moment de la formalització, es comprovarà que les entitats complixen amb la normativa.
c) Trobar-se al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la seguretat social.
d) Els servicis objecte d'acció concertada hauran de disposar d'acreditació administrativa, autorització de funcionament o complir el deure de comunicació mitjançant declaració responsable, conforme al que la normativa sectorial exigisca.
e) Acreditar o estar en condicions de disposar d'un certificat de qualitat de l'entitat o servici adequat a la prestació. La disposició addicional quarta de la Llei de Servicis Socials establix la seua obligatorietat en el termini de 8 anys (a partir del 21 de març de 2027). Les entitats que no puguen acreditar este requisit es comprometen a sotmetre's a l'avaluació de la qualitat del seu servici i presentar un certificat de qualitat homologat, per alguna entitat acreditada en matèria d'avaluació de qualitat dels centres i servicis d'acció social (servicis socials), en el termini màxim establit des de la formalització del concert, d'acord amb la disposició transitòria quinta del Decret 181/2017.
f) Atés que el servici ha de prestar-se en un espai físic determinat, s'haurà d'acreditar la titularitat del centre, o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència del concert, així com l'autorització de l'entitat o persona titular del local on es presten els servicis, quan resulte exigible. En cas que la titularitat o la disponibilitat fora per un període inferior a la vigència del concert, este requisit es tornarà a exigir en el moment de la finalització d'eixa disponibilitat. Per a entitats que sol·liciten per primera vegada la concertació de programes i per a programes de nova implantació este requisit es justificarà abans de l'inici de l'activitat del nou concert adjudicat.
g) No estar incursa en les prohibicions que establix l'article 8, del citat Decret 181/2017.
Com es tramita
1. Presentació de sol·licituds via telemàtica.
2. Recepció de documentació via telemàtica.
3. Constitució de la Comissió d'Avaluació.
4. La Comissió d'Avaluació s'encarregarà de verificar la documentació presentada en el procediment i la seua baremació. Una vegada revisada la documentació, quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye la documentació preceptiva, l'òrgan d'instrucció requerirà a l'entitat concertant, perquè, de conformitat amb l'exigit en la llei i en les seues disposicions de desenrotllament, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fera en el termini de 10 dies hàbils, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú.
-En cas de produir-se un empat de puntuació per part de dos o més entitats, es prioritzarà a l'entitat que tinga la seua seu física i inscrita en el municipi en el qual estiga situat el programa. Si persistix l'empat, s'atorgarà preferència a la qual haja obtingut major puntuació en la memòria explicativa de l'apartat e). En cas de mantindre's l'empat, es prendrà com a criteri de desempat la data (dia i hora) de la presentació de la sol·licitud, tenint prioritat la presentada amb major antelació.
-Si es quedaren deserts programes en algun municipi de la llista de les 42 ubicacions de l'annex II, es podran adjudicar a l'entitat que tinga més puntuació en eixa ubicació i que l'haja sol·licitat, encara que ja disposen de huit programes adjudicats.
-La Comissió d'Avaluació, després de l'oportuna comprovació de l'instruït referent als expedients de sol·licitud, així com del compliment dels requisits establits per la normativa d'aplicació, elaborarà una relació ordenada d'entitats participants en el procediment de selecció, que han acreditat l'experiència mínima i requisits exigits, amb la seua puntuació en el procediment de selecció, d'acord amb els criteris de valoració de la convocatòria.
5. Proposta de resolució: amb base a la relació elaborada per la Comissió d'Avaluació, s'elevarà proposta de resolució a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de diversitat, en la qual hauran de determinar-se els programes a concertar amb cada entitat d'iniciativa social. En la mateixa proposta de resolució es deixarà constància de les sol·licituds que han sigut inadmeses i el motiu, així com les desistides, i programes que procedix denegar per les següents causes: per no complir requisits o per vindre imposada per la limitació de crèdits pressupostaris.
6. Resolució de la concessió: la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de diversitat, per delegació de la persona titular de la conselleria competent en matèria de servicis socials, a proposta de la Comissió d'Avaluació, i tenint en compte les disponibilitats pressupostàries existents, resoldrà sobre la concessió o denegació del concert social en un termini màxim de tres mesos des de la publicació de la convocatòria pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
7. Els efectes econòmics del concert es produiran a partir de la data de la posada a la disposició de la conselleria concertant dels programes, que haurà de produir-se en la data indicada en la resolució de concessió.
8. Els concerts socials, producte dels acords d'acció concertada, es formalitzaran en document administratiu, dins del termini de trenta dies a comptar des del següent a la publicació de la resolució de concessió.
1. La valoració màxima de 100 punts de les sol·licituds per als programes d'acompanyament educatiu SAE i SAEP, s'efectuarà atenent els següents criteris de selecció i valoració:
a) Experiència acreditada en la prestació de servicis o programes a la població gitana o vulnerable com a mínim un any. Este apartat es valorarà amb un màxim de 10 punts, a raó de 2 punts per any acreditat. Esta experiència s'acreditarà mitjançant la presentació de les corresponents certificacions d'entitats beneficiàries o resolucions de les administracions públiques on s'adjudiquen subvencions, concerts o contractes públics a l'entitat, referits a intervenció amb la població gitana o vulnerable. Serà suficient la concessió d'una subvenció en un any per qualsevol administració pública, o la vigència d'un concert o contracte públic durant almenys sis mesos per a obtindre els 2 punts corresponents.
b) Experiència acreditada en el desenrotllament de programes socioeducatius dirigits a la població gitana o vulnerable. En el cas del programa SAEP l'experiència acreditada haurà de ser en etapes postobligatòries. Este apartat es valorarà amb un màxim de 10 punts, a raó de 2 punts per any acreditat.
Esta experiència s'acreditarà mitjançant la presentació de les corresponents certificacions d'entitats beneficiàries o resolucions de les administracions públiques on s'adjudiquen subvencions, concerts o contractes públics en programes socioeducatius en totes les seues etapes amb un mínim d'un any d'experiència, a l'entitat referits a intervenció amb la població gitana o vulnerable. Serà suficient la concessió d'una subvenció en un any per qualsevol administració pública, o la vigència d'un concert o contracte públic durant almenys sis mesos per a obtindre els 2 punts corresponents.
c) El treball desenrotllat en l'àmbit comunitari i el grau d'inserció de l'entitat en la Comunitat Valenciana, desenrotllant accions i programes en col·laboració amb tercers (administracions públiques, altres entitats del tercer sector, centres i servicis socials, culturals, sanitaris, esportius, d'ocupació, etc).
Este apartat es valorarà amb un màxim de 5 punts, devent l'entitat acreditar documentalment les accions i programes en règim de col·laboració. Seran objecte de puntuació les accions coordinades i programes comuns amb centres i servicis socials, culturals, sanitaris, esportius i d'ocupació. Es valorarà a raó d'1 punt per cada programa d'actuació conjunta amb entitats distintes, que s'acreditarà mitjançant informe de la pròpia entitat, conveni firmat o documentació que prove esta col·laboració.
d) Adequació del personal que desenrotllarà el servici: experiència professional del personal, inclusió de dones i superació ràtio mínima.
Este apartat es valora fins a 17 punts, segons els següents criteris:
- Si tot el personal que treballarà en el programa té un mínim d'un any d'experiència en programes socials dirigits a la comunitat gitana o població vulnerable, s'obtindran 4 punts.
S'acreditarà mitjançant la certificació del temps treballat per part de les entitats i empreses que hagen desenrotllat els programes subvencionats, contractats o concertats per les administracions públiques dirigits a la comunitat gitana o població vulnerable i que hagen tingut contractat per a la seua execució al personal professional que formaria part de la plantilla prevista amb la qual comptaria el programa.
- Total de dones: un punt per una persona; dos punts per dos persones i 3 punts per tres o més persones.
- Si l'entitat es compromet a contractar almenys mitja jornada addicional als mínims exigits per la convocatòria per a cada tipus de programa en l'annex II es valorarà amb 10 punts.
Per a la valoració dels mèrits de l'apartat d'experiència professional s'haurà de presentar una declaració responsable amb les característiques de la plantilla de cada programa. En el moment de la formalització del concert s'haurà de justificar.
e) Avaluació de la memòria explicativa en la qual es detallaran, entre altres, els aspectes previstos en l'article 8.1 e) d'esta resolució, i tot això es valorarà amb un màxim de 40 punts.
f) Si es justifica en la memòria que es tenen acords amb els centres docents pròxims al programa per a participar el personal del programa com a agents externs en horari lectiu, amb una coordinació activa i continuada, es valorarà amb 2 punts per cada acord. En el cas que els convenis que tinga l'entitat participant siguen amb centres CAUS la puntuació serà de 3 punts per cada un. En esta categoria es podrà obtindre un màxim de 10 punts.
g) Si es demostra que es tenen convenis o acords de col·laboració per al desenrotllament dels programes usant instal·lacions cedides de manera gratuïta, es valorarà amb una màxim de 5 punts, a raó d'1 punt per conveni.
h) Si l'entitat té seu física inscrita en la ubicació del programa, es valorarà amb 3 punts.
Cap mèrit dels quals s'hagen al·legat o justificat podrà ser puntuat en dos apartats distints.
2. La puntuació mínima per a accedir al règim d'acció concertada s'establix en vint punts, d'acord amb els referits criteris de selecció.
46018 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Un mes a partir de l'endemà de la publicació en el DOGV. (DOGV núm.10207, de 02/10/2025)
Formulari general i específic
Es requerix certificat digital de l'entitat sol·licitant.
Esmena
10 dies hàbils
Una vegada revisada la documentació, quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye la documentació preceptiva, l'òrgan instructor requerirà a l'entitat sol·licitant, mitjançant publicació en la web de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials Igualtat i Vivenda, perquè esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera en el termini de deu dies hàbils, se li tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú.
Al·legació / Aportació
En qualsevol moment del procediment, anterior al tràmit d'audiència (art. 76 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques).
Presentació d'al·legacions o aportació de documentació per part dels sol·licitants.
Resolució
3 mesos des de la publicació de la convocatòria pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Obligacions de l'entitat titular dels servicis concertats
1. Sense perjuí del que s'establix en les normes d'aplicació, són obligacions de les entitats titulars del servici concertat, les següents obligacions específiques a conseqüència de l'acord d'acció concertada i formalització del concert:
a) Admetre o atendre en el programa a les persones usuàries.
b) Mantindre els requisits i ràtios de personal en relació amb les prestacions i nombre de persones ateses durant el període de vigència del concert, segons es determina en l'annex II.
c) Prestar el servici gratuïtament a les persones usuàries, de manera que no pot ser percebuda quantitat cap que, directament o indirectament, supose una contrapartida econòmica pels servicis objecte del concert, excepte, si és el cas, per servicis complementaris, sempre que estiguen autoritzats per l'òrgan competent de l'entitat concertant.
d) Fer constar en la seua documentació i en la seua publicitat, al costat de la denominació de l'entitat, la condició de servici concertat, integrat en el Sistema Públic Valencià de Servicis Socials, així com el cofinançament del FSE+ d'acord amb els models oficials que es faciliten.
A este efecte, d'acord amb la disposició addicional novena del Decret 181/2017, hauran de fer constar en la seua documentació i en la seua publicitat la condició de servici concertat en el termini màxim de quinze dies des de la formalització del concert social.
e) Complir, en tot moment, les condicions tècniques a les quals se subjecta el concert i mantindre els nivells de qualitat en la prestació assistencial.
f) Adoptar les mesures adequades per a establir un sistema intern àgil de recepció, seguiment i resolució de les queixes i reclamacions que pogueren presentar-se per les persones usuàries.
g) Complir i seguir les instruccions i directrius tècniques que formulen els òrgans competents de la conselleria per al desenrotllament de l'activitat i garantir l'adequada prestació del servici.
h) Les entitats adjudicatàries del concert han de complir amb les formalitats exigides per al cofinançament del FSE+ i presentar les memòries econòmiques i anuals justificatives de les accions, així com l'auditoria externa a la qual es fa menció en l'article 23 d'esta convocatòria.
2. Com a condicions tècniques obligatòries, l'entitat concertant deurà:
a) En relació amb el que es disposa en l'article 11.2 del Decret 181/2017, per a formalitzar el concert social, l'entitat titular del servici concertat subscriurà les següents pòlisses d'assegurança en els termes establits en la disposició addicional octava:
1. Subscriure una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil que cobrisca els danys a tercers per les accions del personal i de les persones usuàries del servici concertat, amb una cobertura màxima per sinistre de 30.050,61 euros i de 150.000 euros per anualitat.
2. Assegurança col·lectiva d'accidents que s'estenga al personal de l'entitat concertant en el desenrotllament de la seua comesa com a personal empleat del servici concertat, contemplant els següents riscos:
– Defunció, amb una cobertura mínima de 30.000 euros.
– Incapacitat permanent, ja siga parcial o absoluta, amb una cobertura mínima de 60.000 euros per sinistre i de 120.000 euros per anualitat d'assegurança.
– Assistència sanitària i/o farmacèutica en cas d'accident patit pels assegurats i assegurades, i sense més exclusions que les previstes legalment i les comunament contemplades per les companyies asseguradores.
b) Desenrotllar les actuacions de control i seguiment de les actuacions concertades amb la finalitat de garantir en tot moment la qualitat del servici.
c) Complir amb el deure de confidencialitat respecte a les característiques i identitat de les persones usuàries, enfront de tercers, conforme establix la normativa vigent de protecció de dades de caràcter personal, d'acord amb el que establix la disposició addicional onzena.
d) Comunicar immediatament, en el termini màxim de 24 hores, per qualsevol mitjà escrit o telemàtic, qualsevol incidència greu esdevinguda en el servici.
A este efecte la unitat administrativa competent de l'administració concertant és el servici corresponent de la direcció general amb competències de diversitat.
e) Tindre, a l'inici del servici, la titularitat de l'espai físic en el qual es presta el servici o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid, així com de l'autorització de l'entitat o persona titular del local per a la prestació del servici.
f) Acreditar la llicencia/autorització que siga conforme a la normativa de règim local per al desenrotllament de l'activitat en l'espai físic concret, quan no es tracte de la cessió d'ús d'un immoble de titularitat pública. En este últim cas, certificació de l'autorització o cessió d'ús, expedida per la titularitat de l'immoble.
3. Igualment les entitats estan obligades a complir amb la legislació laboral vigent i el conveni col·lectiu d'aplicació. Les figures professionals i el càlcul dels mòduls econòmics aplicables a este nou concert s'han fixat d'acord amb el conveni col·lectiu d'acció i intervenció social amb el qual es corresponen les prestacions d'este nou concert.
4. Així mateix, estan obligades a facilitar:
- la funció de control per part de la direcció general amb competències en matèria de diversitat.
- la funció d'inspecció per part dels Servicis d'Inspecció de Servicis Socials.
- les actuacions de control financer que corresponga a la Intervenció General de la Generalitat.
46018 - València/Valencia
Justificació
El termini serà des del dia 1 fins al 5 de cada mes a partir del 01/02/2026.
Aportació documentació acreditativa de la prestació del servici
Recurs de reposició
1 mes des de l'endemà de la notificació o publicació de la resolució expressa.
Recórrer la resolució davant el mateix òrgan que la va dictar. Este recurs és potestatiu: pot acudir-se directament a la via judicial.
El termini màxim per a dictar i notificar la resolució del recurs és d'1 mes. Transcorregut el termini sense resolució expressa, es podrà entendre desestimat el recurs.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Educació
- Plans, programes, projectes educatius i qualitat
- Educació
- Ajudes i subvencions
- Centres educatius i culturals
- Ajudes, beques i subvencions
- Col·lectius i servicis socials
TEMA
- Serveis socials
- Societat, ciutadania i famílies
- Xiquets i famílies
- Joves
PERFILS
- Empresa