ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE LEGIONEL·LA (Cursos de Formació per al personal que realitza operacions de manteniment higienicosanitari en instal·lacions de risc de Legionel·losi)

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 211320
|
Codi GVA: 13952
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Recurs d'alçada
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

- AUTORITZACIÓ PER A LA REALITZACIÓ D'ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE LEGIONEL·LA EN LA COMUNITAT VALENCIANA: cursos de formació del personal que realitza tractaments higienicosanitaris en instal·lacions de risc de legionel·losi, nivells d'obtenció i renovació, en modalitat presencial i semipresencial.

- COMUNICACIÓ O INFORME FINAL DE LES ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE LEGIONEL·LA EN LA COMUNITAT VALENCIANA, abans de l'inici i a la terminació d'aquestes.

- MODIFICACIÓ DE LES CONDICIONS D'AUTORITZACIÓ PER A REALITZAR ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE LEGIONEL·LA EN LA COMUNITAT VALENCIANA.

- COMUNICACIÓ A la COMUNITAT VALENCIANA D'ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE LEGIONEL·LA PER RECONEIXEMENT MUTU DE CURSOS d'entitats formadores autoritzades en altres comunitats autònomes

Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Recurs d'alçadaTermini obert
Observacions

GUIA DIRIGIDA A LES ENTITATS PER A LA REALITZACIÓ D'ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE LEGIONEL·LA EN LA COMUNITAT VALENCIANA (versió castellà i valencià).

 

Llistat d'entitats formadores en matèria de legionel·la autoritzades en la Comunitat Valenciana.

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

La persona titular de l'empresa o el seu representant legal d'Universitats, Centres docents i Serveis Oficials.

Requisits

Les sol·licituds d'Autorització d'entitats, Modificació de les condicions de l'autorització inicial, Comunicació i informe final d'accions formatives en matèria de legionel·la, així com les sol·licituds de comunicació de Reconeixement d'accions formatives en matèria de legionel·la per entitats homologades en una altra Comunitat Autònoma s'ajustaran als models normalitzats acompanyats de la documentació que corresponga, i seran realitzades per les persones interessades o a través de qui els represente legalment.

 

Les sol·licituds es realitzaran conforme el que es disposa en l'Ordre SCO/317/2003, de 7 de febrer, per la qual es regula el procediment per a l'homologació dels cursos de formació de personal que realitza les operacions de manteniment higienicosanitari de les instal·lacions objecte del Reial decret 909/2001, de 27 de juliol, ratificat pel Reial decret 865/2003, de 4 de juliol, pel qual s'estableixen els criteris higienicosanitaris per a la prevenció i el control de la legionel·losi.

Com es tramita

Procés de tramitació

L'òrgan encarregat de la gestió és el Servici de Promoció de la Salut i Prevenció en l'Entorn Laboral.

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en esta orde, es requerirà a la persona o entitat sol·licitant mitjançant escrit perquè, en el termini de 10 dies, esmene les deficiències o acompanye la documentació preceptiva. Si així no ho fera, d'acord amb el que es disposa en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa llei. 

 

La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga si és el cas requerida per a acreditar el compliment del declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjuí de les responsabilitats penals, civils o administratives al fet que pertocara.

 

Així mateix, la resolució de l'Administració Pública que declare tals circumstàncies podrà determinar l'obligació de l'interessat de restituir la situació jurídica al moment previ al reconeixement o a l'exercici del dret o a l'inici de l'activitat corresponent, així com la impossibilitat d'instar un nou procediment amb el mateix objecte durant un període de temps determinat per la llei, tot això conforme als termes establits en les normes sectorials d'aplicació.

 

Correspon a la persona titular de la direcció general competent en matèria de salut pública dictar les resolucions relatives a les autoritzacions de les entitats formadores en matèria de legionel·la, en el termini màxim de tres mesos dones de la data d'entrada de la sol·licitud en el registre.

 

La comunicació tindrà una validesa indefinida, llevat que, a petició de la persona o entitat titular, procedisca la seua modificació o cancel·lació.

Òrgans de tramitació
El Servei de Promoció de la Salut i Prevenció en l'Entorn Laboral.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any

 

La sol·licitud d'autorització haurà de realitzar-se abans de l'inici de la seua activitat en la Comunitat Valenciana.

 

La comunicació de modificació de les dades que consten en l'autorització inicial, quant a personal (docent i responsable), lloc i instal·lacions on s'imparteixen les classes teòriques i pràctiques o altres canvis que puguen produir-se, haurà de realitzar-se amb antelació al fet que aquests es realitzen.

 

La comunicació inicial i l'informe final de les accions formatives es realitzaran abans de l'inici i a la finalització d'aquestes.

Documentació

1.- AUTORITZACIÓ per a realitzar accions formatives en matèria de legionella:

 

Junt amb la SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ PER A REALITZAR ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE LEGIONELLA EN LA COMUNITAT VALENCIANA degudament omplida es remetrà la documentació següent:

a) En cas de no estar inscrit en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), o bé, en el Registre electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat, haurà d'aportar documentació acreditativa de la condició de representant de l'empresa.

b) Còpia de l'escriptura de constitució de l'entitat o estatuts on figure l'activitat formativa com un dels seus fins.

c) Memòria de l'acció formativa.

d) Manual de continguts a entregar a les persones que realitzen el curs.

e) Model de full de firmes.

f) Model d'examen.

g) Model del certificat d'assistència i aprofitament.

h) En cas de no autoritzar la consulta de les dades de titulació, còpia del títol acadèmic de la persona que assumisca la direcció o coordinador del curs. En cas d'autoritzar-la, omplir la SOL·LICITUD DE CONSULTA INTERACTIVA DE TITULACIÓ UNIVERSITÀRIA I NO UNIVERSITÀRIA DEL PROFESSIONAL.

i) Currículum de la persona que assumisca la direcció o coordinador del curs.

j) En cas de no autoritzar la consulta de les dades de titulació, còpia del títol acadèmic del personal docent. En cas d'autoritzar-la, omplir la SOL·LICITUD DE CONSULTA INTERACTIVA DE TITULACIÓ UNIVERSITÀRIA I NO UNIVERSITÀRIA DEL PROFESSIONAL.

k) Currículum del personal docent.

l) Assegurança de responsabilitat civil que cobrisca els possibles riscos per a l'alumnat com a conseqüència de la realització de les pràctiques.

m) Guia didàctica per a teleformación a entregar a les persones que realitzen el curs (modalitat semipresencial).

 

2.- COMUNICACIÓ d'accions formatives i informe final en matèria de legionella:

 

L'entitat formadora podrà impartir tantes accions formatives com considere, sempre que es mantinguen les condicions de l'autorització inicial.

 

Es realitzarà una comunicació per cada acció formativa i es codificarà tenint en compte les instruccions arreplegues en la Guia dirigida a les entitats per a la realització d'accions formatives en matèria de legionella a la Comunitat Valenciana (consultar en l'apartat Informació Complementària).

 

En el cas d'anul·lar una edició es notificarà el més urgent possible, al Servici de Promoció de la Salut i Prevenció en l'Entorn Laboral a l'adreça de correu electrònic: eformadoras_sl@gva.es indicant el motiu d'anul·lació, codi de l'edició, dates i lloc de celebració.

 

Una vegada acabada l'edició es remetrà el corresponent informe final.

 

Per a això junt amb la SOL·LICITUD DE COMUNICACIÓ O De l'INFORME FINAL D'ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE LEGIONELLA EN LA COMUNITAT VALENCIANA degudament omplida es remetrà la documentació següent:

 

1. Per a la comunicació d'accions formatives:

- Memoria de la comunicació de l'acció formativa firmada per la persona responsable o coordinadora del curs

- En la modalitat semipresencial adjuntar les claus d'accés a la plataforma per a l'Administració.

- En la comunicació d'accions de nivell d'obtenció adjuntar el assegurança de responsabilitat civil vigent.

 

2. Per a l'informe final:

- Memoria de l'informe final firmat per la persona responsable o coordinadora del curs

- Tabla excel amb el llistat de les persones que ha obtingut el certificat d'assistència i aprofitament (APTES/AS) firmat per la persona responsable o coordinadora del curs

- Tabla excel amb el llistat de què no han obtingut el certificat d'assistència i aprofitament (NO APTES/AS) quan procedisca, fent constar el motiu

- Hojas de firmes d'assistència o registres de connexió en la modalitat semipresencial

3.- MODIFICACIÓ de les condicions de l'autorització per a realitzar accions formatives en matèria de legionella:

Les modificacions que afecten instal·lacions, materials, personal docent, personal que exercisca les tasques de direcció o coordinació de les accions formatives, lloc o procediment de realització de les pràctiques o algun altre aspecte, es notificaran presentant junt amb la SOL·LICITUD DE MODIFICACIÓ DE LES CONDICIONS DE L'AUTORITZACIÓ PER A REALITZAR ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE LEGIONELLA EN LA COMUNITAT VALENCIANA degudament omplida, la documentació corresponent per al canvi sol·licitat.

 

-En el cas d'instal·lacions alienes acord o conveni a través del qual se li permet a l'entitat formadora utilitzar les dites instal·lacions i la finalitat de la utilització, amb les firmes dels responsables de les empreses o entitats afectades.

-En cas de no autoritzar la consulta de les dades de titulació, còpia del títol acadèmic de la persona que assumisca la direcció o coordinador del curs. En cas d'autoritzar-la, omplir la SOL·LICITUD DE CONSULTA INTERACTIVA DE TITULACIÓ UNIVERSITÀRIA I NO UNIVERSITÀRIA DEL PROFESSIONAL.

-Currículum de la persona que assumisca la direcció o coordinació del curs

-En cas de no autoritzar la consulta de les dades de titulació, còpia del títol acadèmic del personal docent. En cas d'autoritzar-la, omplir la SOL·LICITUD DE CONSULTA INTERACTIVA DE TITULACIÓ UNIVERSITÀRIA I NO UNIVERSITÀRIA DEL PROFESSIONAL.

-Currículum del personal docent

 

4.- RECONEIXEMENT MUTU. Comunicació a la Comunitat Valenciana d'accions formatives en matèria de legionella per reconeixement mutu de cursos:

 

L'ORDE SCO/317/2003, de 7 de febrer, establix en l'article 4. Reconeixement mutu de cursos que, un curs autoritzat per una Comunitat Autònoma o per les Ciutats de Ceuta i Melilla podrà ser realitzat en una altra Comunitat si s'efectua el reconeixement mutu del curs. Per a això, el promotor del dit curs sol·licitarà el dit reconeixement i presentarà una còpia legalitzada de la primera autorització. Així mateix, posarà a disposició, de la Comunitat Autònoma o de les Ciutats de Ceuta i Melilla, qualsevol informació que esta considere rellevant per a valorar la idoneïtat del curs.

 

Es remetrà la SOL·LICITUD DE COMUNICACIÓ A LA COMUNITAT VALENCIANA D'ACCIONS FORMATIVES EN MATÈRIA DE LEGIONELLA PER RECONEIXEMENT MUTU DE CURSOS degudament omplida i la documentació següent:

a) En cas de no estar inscrit en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), o bé, en el Registre electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat, haurà d'aportar documentació acreditativa de la condició de representant de l'empresa

b) Còpia de la Resolució d'autorització de la Comunitat autònoma d'origen

c) Memòria de l'acció formativa

d) En la modalitat semipresencial adjuntar les claus d'accés a la plataforma per a l'Administració

 

En el cas d'anul·lar una edició es notificarà el més urgent possible, al Servici de Promoció de la Salut i Prevenció en l'Entorn Laboral a l'adreça de correu electrònic: eformadoras_sl@gva.es indicant el motiu d'anul·lació, dates i lloc de celebració.

Taxa o pagament

Actualment no s'exigeix el pagament de taxes.

Forma de presentació
Telemàtica

1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà PER MITJÀ DEL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe de la qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en...

Saber més

Esmena

Termini
Termini obert

El termini d'esmena de la documentació serà de deu dies. Este termini podrà ser ampliat prudencialment, fins a cinc dies, a petició de l'interessat o a iniciativa de l'òrgan, quan l'aportació dels documents requerits present dificultats especials, en els termes establits en els articles 68.2
i 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.


Tant la petició dels interessats com la decisió sobre l'ampliació hauran de produir-se, en tot cas,
abans del venciment del termini de què es tracte. En cap cas podrà ser objecte d'ampliació un termini ja
vençut.

Descripció

El Servici competent en matèria de Salut Laboral examinarà la documentació aportada, i, si observara
algun incompliment, requerirà al peticionari perquè, en el termini de deu dies, corregisca la insuficiència o la
imperfecció observada.


En cas de requeriment d'esmena de la sol·licitud o de la documentació indicada en este procediment, es
realitzarà de manera electrònica mitjançant este tràmit.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

L'establit amb caràcter general en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Observacions

Les resolucions dictades per el/la titular de la Direcció General competent en matèria de Salut Pública
podran ser recorregudes en alçada davant el/la titular de la Secretaria Autonòmica de la qual depenga orgànicament
dins de la Conselleria competent en matèria de Sanitat.

Òrgans resolució
La Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat, Avinguda Catalunya, 21 (46020 - València)
Sancions

L'omissió de l'autorització administrativa, l'incompliment dels requisits o les modificacions en
personal, dedicació, equipament clínic, o qualssevol altres que resulten en deficiències en les
instal·lacions o activitat sanitàries de prevenció de riscos laborals en relació amb el que s'establix en la
normativa, podran derivar en sancions administratives segons el que es disposa en el capítol VI del títol primer
de la Llei 14/1986, General de Sanitat.


S'informarà l'autoritat laboral de les sancions administratives per infraccions en matèria de sanitat
imposades a centres sanitaris de prevenció de riscos laborals.

Desistiment

Descripció

En els procediments iniciats d'ofici, l'Administració podrà desistir, motivadament, en els supòsits i amb els requisits previstos en les Lleis.


Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic,
renunciar als seus drets.


Si l'escrit d'iniciació s'haguera formulat per dos o més interessats, el desistiment o la renúncia només
afectarà a aquells que l'hagueren formulada.


Tant el desistiment com la renúncia podran fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància,
sempre que incorpore les firmes que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable.


L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment
llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini
de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia.


Si la qüestió suscitada per la incoació del procediment comportara interés general o fora convenient substanciar-la per a la seua definició i esclariment, l'Administració podrà limitar els efectes del desistiment o la renúncia a l'interessat i seguirà el procediment.


L'Administració està obligada a dictar resolució expressa i a notificar-la en tots els procediments
qualsevol que siga la seua forma d'iniciació.


En cas de renúncia del dret, la resolució consistirà en la declaració de la circumstància que concórrega, amb indicació dels fets produïts i les normes aplicables.


El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà el fixat per la norma reguladora del corresponent procediment.


Quan les normes reguladores dels procediments no fixen el termini màxim, este serà de tres mesos.

Observacions

Regulat en els articles 93 i 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú
de les Administracions Públiques

Forma de presentació

Recurs d'alçada

Termini
Termini obert

El termini per a la interposició del recurs d'alçada serà d'un mes, si l'acte fora exprés. Transcorregut este termini sense haver-se interposat el recurs, la resolució serà ferma amb caràcter general. Si l'acte no fora exprés el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar...

Saber més
Descripció

Les resolucions i actes a què es referix l'article 112.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, quan no posen fi a la via administrativa, podran ser recorreguts en alçada davant l'òrgan superior jeràrquic del qual els va dictar. El...

Saber més
Forma de presentació

Renúncia

Descripció

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic,
renunciar als seus drets.


Si l'escrit d'iniciació s'haguera formulat per dos o més interessats, el desistiment o la renúncia només afectarà a aquells que l'hagueren formulada.


Tant el desistiment com la renúncia podran fer-se per qualsevol mitjà que permeta la seua constància,
sempre que incorpore les firmes que corresponguen d'acord amb el que es preveu en la normativa aplicable.


L'Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment
llevat que, havent-se personat en el mateix tercers interessats, instaren estos la seua continuació en el termini de deu dies des que van ser notificats del desistiment o renúncia.


Si la qüestió suscitada per la incoació del procediment comportara interés general o fora convenient substanciar-la per a la seua definició i esclariment, l'Administració podrà limitar els efectes del desistiment o la renúncia a l'interessat i seguirà el procediment.


L'Administració està obligada a dictar resolució expressa i a notificar-la en tots els procediments qualsevol que siga la seua forma d'iniciació.


En cas de renúncia del dret, la resolució consistirà en la declaració de la circumstància que concórrega, amb indicació dels fets produïts i les normes aplicables.


El termini màxim en el qual ha de notificar-se la resolució expressa serà el fixat per la norma reguladora del corresponent procediment.


Quan les normes reguladores dels procediments no fixen el termini màxim, este serà de tres mesos. 

Observacions

Regulada en els articles 93 i 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú
de les Administracions Públiques.

Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Sanitat
      • Formació i investigació sanitària

TEMA

  • Educació i formació
    • Homologacions
    • Centres docents i infraestructures educatives
    • Formació educacional
    • Professionals de l'educació
  • Universitats
    • Formació en empreses
  • Sanitat i salut
    • Formació en matèria sanitària

PERFILS

  • Empresa
    • Gran empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Centres
    • Acadèmies

SECTOR

  • Educació, cultura i oci
    • Centres d’ensenyament i formació

TEMÀTICA

  • Treball i treballadors
    • Seguretat i salut en el treball
    • Formació

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci
  • Encetar un negoci
  • Canvis i tancament
  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Cursos, formació i programes