Ajudes per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu convocades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport - GVA.ES
Ajudes per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu convocades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport
Què és
Les ajudes per a l’alumnat amb necessitat específiques de suport educatiu convocades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport tenen diferents tràmits a complir.
Aquest procediment serveix per a la presentació dels tràmits següents:
- Sol·licitud de beca.
- Al·legacions a la resolució de la beca.
- Aportacions a la sol·licitud.
- Desistiment de la sol·licitud.
- Control sobre el compliment de la finalitat de l’ajuda i reintegrament.
- Justificació de la recepció de les ajudes.
- Renúncia a la beca.
- Recurs potestatiu de reposició.
Els centres privats concertats, abans de l'enviament de les sol·licituds a la unitat de beques corresponent, remetran les sol·licituds a la unitat responsable d'inclusió educativa perquè procedisca al visat de les sol·licituds respecte de les quals s'haja establit la necessitat de ser visades.
A qui va dirigit
Qui pot registrar documentació en aquest tràmit?
- Els centres educatius que han tramitat les sol·licituds de l'alumnat matriculat als seus centres educatius.
- La persona sol·licitant de l'ajuda.
Haver sol·licitat l'ajuda al web del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport i obtingut un número de sol·licitud.
IMPORTANT:
En l'àmbit de la Comunitat Valenciana, cada centre educatiu ha de tindre en compte les instruccions proporcionades per la Direcció territorial corresponent.
Com es tramita
Les sol·licituds d'ajudes per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu s'han de tramitar d'acord amb la resolució de convocatòria de cada curs.
03007 - Alacant/Alicante
46009 - València/Valencia
12003 - Castelló/Castellón
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de documentació està condicionat pels terminis de la resolució de la convocatòria del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport.
La sol·licitud i la documentació annexa s'ajustaran als requisits establits en la convocatòria aprovada pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport i es remetran a la Direcció territorial corresponent d'acord amb les indicacions proporcionades als centres educatius.
Al·legació / Aportació
Aquest tràmit té per objecte presentar la documentació que es vulga aportar a la sol·licitud o presentar les al·legacions a la resolució notificada del Ministeri d'educació, Formació Professional i Esport.
El formulari a presentar està dins del procediment telemàtic.
Qui pot registrar documentació en aquest tràmit?
- La persona sol·licitant o beneficiària de l'ajuda.
- Els centres educatius que han tramitat les sol·licituds de l'alumnat matriculat.
En el cas de ser requerit perquè certifique ingressos en el País Basc o en l'estranger, i la persona sol·licitant no es trobe en eixa circumstància, aquest procediment incorpora un formulari perquè certifique que no concorre la circumstància requerida.
Aquest document s'ha de registrar obligatòriament junt amb els documents amb les aportacions a la sol·licitud o les al·legacions a la resolució notificada.
Resolució
46009 - València/Valencia
12003 - Castelló/Castellón
03007 - Alacant/Alicante
Justificació
Aquest tràmit serveix per a la justificació o el control de les ajudes concedides i rebudes en convocatòries resoltes, concretament per a:
- Justificació de la recepció de les ajudes en el compte del centre educatiu.
- Certificat de control sobre el compliment de la finalitat de l'ajuda.
- Justificació de la despesa de l'ajuda concedida.
Pel que fa al control sobre el compliment de la finalitat de l'ajuda, s'entendrà que no han destinat l'ajuda a l'estudi o subsidi per a aquesta finalitat els qui hagen incorregut en alguna o algunes de les situacions següents:
a) Haver sigut baixa en el centre sense causa justificada, abans de final del curs.
b) No haver assistit a un cinquanta per cent o més de les hores lectives, excepte dispensa d'escolarització.
c) No haver abonat servicis prestats per al finançament dels quals s'haguera concedit l'ajuda o subsidi.
El formulari a presentar està dins del procediment telemàtic.
Qui pot realitzar cadascun dels tràmits?
- La justificació de la recepció de les ajudes en el compte del centre educatiu, únicament la persona que ocupe la direcció del centre educatiu.
- El certificat de control sobre el compliment de la finalitat de l'ajuda, únicament la persona que ocupe la secretaria del centre educatiu.
- La justificació de la despesa de l'ajuda concedida, la pot presentar el centre educatiu o la persona beneficiaria de l'ajuda.
Aquests formularis responen a cadascun dels objectius indicats:
- Justificació de la recepció de les ajudes en el compte del centre educatiu.
- Certificat de control sobre el compliment de la finalitat de l'ajuda.
- Justificació de la despesa de l'ajuda concedida.
Desistiment
La persona interessada podrà desistir de la sol·licitud en qualsevol moment de tramitació de l'expedient.
L'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques establix la possibilitat de desistir d'una sol·licitud amb la presentació d'un escrit firmat.
Amb esta finalitat s'habilita este tràmit i el formulari ad hoc.
El formulari a presentar està dins del procediment telemàtic.
La documentació registrada en aquest tràmit únicament la pot enviar:
- La persona que presentà la sol·licitud.
Recurs de reposició
1. El termini per a interposar el recurs de reposició serà d’un mes si l’acte és exprés. Una vegada transcorregut aquest termini, únicament podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu, sense perjudici, si escau, de la procedència del recurs extraordinari de revisió. Si l’acte no és...
MésAquest tràmit permet la presentació d'un recurs potestatiu de reposició contra la resolució per la qual s'adjudiquen les ajudes per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu convocades pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport. El formulari a presentar està dins...
L’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques estableix que: 1. Contra els actes administratius que posen fi a la via administrativa es podrà recórrer potestativament en reposició davant del mateix òrgan que els haja dictat o...
El Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esport té un imprés model de recurs de reposició.
Renúncia
La persona interessada podrà renunciar als seus drets en qualsevol moment de tramitació de l'expedient.
L'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques estableix la possibilitat de renunciar als seus drets amb la presentació d'un escrit signat.
Amb aquesta finalitat s'habilita aquest tràmit i el formulari ad hoc.
El formulari a presentar està dins del procediment telemàtic.
La documentació registrada en aquest tràmit únicament la pot enviar:
- La persona beneficiària de l'ajuda.
Preguntes freqüents
- Qui ha de signar la sol·licitud d'ajuda per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu?
- La sol·licitud d'ajuda per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu ha d'anar signada per ambdós progenitors, sempre que tinguen la custòdia compartida. La no convivència en el mateix domicili o la separació sense una sentència no són eximents d'aportar les dues signatures en la... Més
- Qui ha de ser titular del compte bancari consignat en la sol·licitud per què siga vàlid?
- La persona per a qui se sol·licita l'ajuda ha de ser titular o cotitular del compte bancari consignat en la sol·licitud. En cas que la persona per a qui se sol·licita la beca siga menor d'edat també ha de ser titular o cotitular del compte bancari.
- Puc sol·licitar una beca de caràcter general per a estudiants que cursen estudis postobligatoris i una ajuda per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu en el mateix any?
- No. Les dues convocatòries són incompatibles. En cas d'haver sol·licitat les dues, haurà de renunciar a una de les sol·licituds. Si no es presenta la renuncia a una de les dues, la sol·licitud presentada en primer lloc és la que finalment es tramitarà.
- Les ajudes de menjador i transport de la Generalitat són compatibles amb les ajudes per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu convocades pel Ministeri?
- No. Les persones beneficiàries de les ajudes de menjador o transport de la Generalitat no poden ser beneficiàries de les ajudes per aquests conceptes incloses en les ajudes per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. Aquest incompatibilitat és independent de la quantitat... Més
- Els requisits econòmics es tenen en compte en la concessió de les ajudes per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu?
- Sí, els llindars econòmics que es tenen en compte són: el llindar de renda familiar i el llindar indicatiu de patrimoni familiar. La resolució de convocatòria especifica quins són aquests llindars. Només en el cas de les famílies nombroses que van indicar en la sol·licitud que volien les ajudes... Més
- Per a la concessió del subsidi es tenen en compte els requisits econòmics?
- No, per a rebre l’ajuda del subsidi no es tenen en compte les dades econòmiques de la unitat familiar.
- Les ajudes rebudes per la DANA, s'han de tindre en compte a l'hora de calcular el llindar de la renda de la unitat familiar?
- No, les ajudes rebudes per la DANA no es tenen en compte a l'hora de fer el càlcul del llindar econòmic.
- Quines ajudes pot rebre l'alumnat d'altes capacitats?
- L'alumnat d'altes capacitats pot rebre dues quanties en concepte d'ajuda per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu: 1. El subsidi de quantia fixa per a despeses addicionals de caràcter general. 2. Una ajuda econòmica per l'assistència a programes específics per a aquest... Més
- Quin alumnat pot sol·licitar l'ajuda de material escolar o didàctic?
- Tot l'alumnat pot sol·licitar l'ajuda de material escolar o didàctic, a excepció de l'alumnat d'Educació Infantil.
- Quines són les ajudes que cal justificar després d'haver rebut la concessió?
- Les ajudes rebudes que cal justificar després d'haver estat concedides són ajudes concedides pels conceptes següents: · Reeducació Pedagògica. · Reeducació del Llenguatge. · Programa d'Altes Capacitats.
- Com s'han de justificar les ajudes concedides per reeducació pedagògica, reeducació del llenguatge o per un programa d'altes capacitats?
- En acabar el curs escolar, la persona beneficiària de l'ajuda ha de lliurar en el centre docent on ha estat matriculat les factures justificatives que els han facilitat els gabinets o centres externs on han assistit durant el curs per rebre l'ajuda subvencionada.
- Vull presentar la sol·licitud d'ajuda però no puc indicar quin tipus d'ajuda de necessitat específica de suport educatiu vull sol·licitar, estic fent-ho bé?
- Sí, la persona únicament presenta la sol·licitud d'ajuda per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu i el centre docent fa la proposta d'acord amb la informació acadèmica que té de la persona sol·licitant de l'ajuda.
- Quina documentació he de remetre a la Unitat de Beques de la Direcció territorial corresponent?
- Una vegada hem registrat la sol·licitud d'ajudes per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, la pàgina del Ministeri genera un justificant de presentació on s'especifica quina documentació cal remetre a la unitat de beques. La documentació pot ser: · Declaració de l'IRPF i,... Més
- He presentat la sol·licitud d'ajuda per a alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, com puc fer-ne el seguiment? És normal que estiga molt de temps en el mateix estat en el Ministeri?
- En la mateixa pàgina del Ministeri on va presentar la sol·licitud d'ajuda pot fer el seguiment de l'expedient. Ha d'accedir amb l'usuari i la contrasenya que va utilitzar en fer la sol·licitud. L'estat de l'ajuda en el Ministeri pot romandre durant mesos en la mateixa situació atés el volum tan... Més
- De les diferents classes d'ajudes i subsidis que apareixen en la resolució de convocatòria, a qui s'adrecen les ajudes d'ensenyament?
- Les ajudes d'ensenyament tenen per objecte el pagament de les despeses que ocasionen la inscripció i assistència de l'alumnat a un centre docent, i no podran concedir-se quan les unitats o seccions del centre on curse els estudis la persona sol·licitant de l'ajuda estiguen ateses per professorat... Més
- Si en unir diversos documents amb signatura digital desapareixen les signatures, el document final continua sent vàlid?
- La remissió de la documentació a la Unitat de Beques pel tràmit telemàtic s'ha de fer obligatòriament amb certificat digital cosa que és la garantia de la veracitat de la documentació aportada.
- Quan s'han de justificar les ajudes rebudes per reeducació pedagògica, reeducació del llenguatge o per un programa d'altes capacitats?
- La persona beneficiària de l'ajuda ha de fer arribar les factures justificatives al centre docent de la forma i en el termini o terminis que el centre docent determine. La Unitat de Beques de la Direcció territorial corresponent comunicarà al centre docent en quin termini, després de finalitzat... Més
- Quines sol·licituds d'ajuda han d'enviar-se a les Unitats Especialitzades d'orientació (UEO)?
- Les sol·licituds d'ajudes per a l'alumnat matriculat en un centre privat o privat/concertat han d'enviar-se a la Unitat de Beques de la direcció territorial corresponent després que la Unitat Especialitzada d'Orientació (UEO) haja visat el certificat de l'Annex IV. Les UEO s'ubiquen a les... Més
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Centres docents no universitaris
- Ajudes i subvencions
- Ajudes, beques i subvencions
- Educació i formació
TEMA
- Educació i formació
- Educació especial
PERFILS
- Ciutadania
- Estudiants
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions