Autorització d'agents econòmics de fruites i hortalisses fresques i plàtans per a l'ús de l'etiqueta prevista en l'article 4.1.b del Reglament d'Execució (UE) 2023/2430

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 211415
|
Codi GVA: 14738
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Este tràmit servix als agents econòmics classificats en la categoria de risc més baixa que expedisquen fruites i hortalisses fresques i plàtans produïts a la UE, que complisquen els requisits exigits i que ho sol·liciten, per a poder ser autoritzats a col·locar en cada embalum en la fase d'enviament una etiqueta segons el model de l'annex I del citat Reglament 2023/2430.

 

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
Observacions

S'entén per embalum segons el Reglament d'Execució (UE) 2023/2430 la part d'un lot individualitzada per l'envàs i el seu contingut. L'envàs de l'embalum estarà concebut de tal forma que facilite el maneig i transport d'un determinat nombre d'envasos de venda o productes a granel o ordenats i s'eviten la seua manipulació física i els danys ocasionats durant el transport. No es consideraran embalums els contenidors per al transport per carretera, ferrocarril, vaixell o avió ni els palets. En alguns casos, l'embalum pot constituir un envàs de venda.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Poden sol·licitar l'autorització per a l'ús de l'etiqueta tots aquells agents econòmics que disposen d'instal·lacions físic-mecàniques dedicades a l'expedició de fruites i hortalisses fresques subjectes a normes de comercialització  i/o plàtans, situades dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

S'entén per agent econòmic qualsevol persona física o jurídica en possessió de fruites i hortalisses fresques subjectes a normes de comercialització i/o plàtans per a la seua comercialització, per compte propi o per compte d'un tercer, en el territori comunitari, o a la seua exportació a tercers països.

Requisits

Que han de complir els agents econòmics per a ser autoritzats:

a) Comptar amb persones encarregades del control que tinguen una formació o compten amb experiència pertinent.

b) Disposar d'instal·lacions adequades per a la preparació, l'envasament i la inspecció dels productes.

c) Comprometre's a efectuar un control de conformitat de les mercaderies que expedisquen i portar un registre de tots els controls que efectuen.

d) Permetre realitzar controls a les autoritats de coordinació.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida.

- Quan els sol·licitants tinguen el domicili social i totes les seues instal·lacions en la mateixa província de la Comunitat Valenciana, l'òrgan responsable de la tramitació i custòdia de l'expedient serà la unitat territorial amb atribucions sobre el control de la qualitat agroalimentària d'esta província.

- El servici amb atribucions sobre el control de la qualitat agroalimentària serà l'òrgan responsable de la tramitació i custòdia de l'expedient en els altres casos.

- Una vegada rebudes les sol·licituds, es procedirà a examinar-les i es requerirà, si és necessari, que s'esmenen les faltes o s'acompanyen els documents preceptius, els quals seran incorporats a l'expedient amb la indicació que si no es fera així, es consideraria que s'hauria desistit de la petició.

- L'òrgan responsable de la tramitació presentarà la seua proposta raonada, basada en les dades del sol·licitant que figuren en la base de dades d'agents econòmics del sector de fruites i hortalisses en visites d'inspecció prèvies i en qualsevol altra dada i informe dels servicis tècnics competents obtinguts en el transcurs de la instrucció que permeten jutjar la capacitat de l'empresa d'oferir garanties suficients d'un percentatge de conformitat constant i elevat de les fruites i hortalisses fresques subjectes a normes de comercialització i/o plàtans.

 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Les sol·licituds es presentaran en qualsevol moment de l'any.

Documentació

- La documentació, que ha d'acompanyar a la sol·licitud inicial és:

a) Si és el cas, documentació acreditativa i identificativa del sol·licitant i del seu representant legal. 

b) Compromís firmat pel representant legal de l'empresa d'efectuar un control de conformitat de les mercaderies que expedisquen i portar un registre de totes les operacions de control que efectuen.

c) Compromís firmat pel representant legal de l'empresa de mantindre el compliment dels requisits per a ser autoritzat durant tot el període de validesa de l'autorització i informar dels canvis que es produïsquen.

 

I a més per cada una de les instal·lacions que se sol·licite autorització:

d) Relació de les persones encarregades de efectuar el control de conformitat de les fruites i hortalisses fresques en l'empresa, assenyalant el nivell de formació que posseïxen i/o la seua experiència.

e) Relació de productes comercialitzats, indicant les dates aproximades d'inici i fi de les seues campanyes de comercialització.

f) Memòria descriptiva de les instal·lacions de preparació i envasament dels productes.

g) En el cas que es vulguen incloure en l'abast de l'autorització instal·lacions que es troben fora de la Comunitat Valenciana, hauran de presentar-se les autoritzacions concedides a estes instal·lacions per part de l'administració competent.

En el cas de sol·licitud de renovació de l'autorització sense modificacions respecte de l'autorització inicial, només serà necessari marcar la casella corresponent en el formulari de sol·licitud, apartat H "declaracions responsables".

En el cas de sol·licitud de renovació amb modificacions, de canvi de titularitat o de modificació de dades, solament serà necessari aportar la documentació relativa als canvis que han ocorregut des de l'autorització inicial i marcar la declaració responsable corresponent en el formulari de sol·licitud, apartat H "declaracions responsables".

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les...

Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I, preferentment, en:

 

On dirigir-se

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert
Forma de presentació
Presencial

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat.

Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d’entitat (si és persona jurídica) o amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/va/sede_certificados).

Quan es vulga tramitar un procediment en representació d’altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L’accés a este registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d’entitat (si és persona jurídica).

Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho.

Els tràmits que es facen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-s’hi, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat, des de l’apartat “Com va això meu”- “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim

- Una vegada tramitat l'oportú procediment, el director general amb atribucions en la matèria, per delegació del conseller competent, resoldrà de manera expressa i notificarà la resolució de concessió, denegació o renovació de l'autorització en el termini màxim de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud per l'interessat.

- En el cas que no es produïsca la notificació de la resolució a l'interessat en el termini màxim esmentat en el paràgraf primer d'este article, podrà entendre's estimada la sol·licitud d'autorització d'acord amb l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Estimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

AGENTS ECONÒMICS AUTORITZATS

1.- Obligacions dels agents econòmics autoritzats:

Els agents econòmics autoritzats estan obligats a comunicar qualsevol canvi en les dades que sobre la seua entitat figuren en la resolució d'autorització inicial o de renovació, en el termini de tres mesos des de la modificació, mitjançant la presentació davant el registre dels corresponents documents justificatius.

Qualsevol canvi produït en els requisits exigits per a la concessió de l'autorització durant el període de vigència inicial o de renovació, haurà de ser notificat a l'autoritat competent, qui podrà adoptar les mesures oportunes, d'acord amb la normativa vigent, a fi de garantir, en tot moment, el compliment dels requisits establits en l'autorització.

En cas de cessament de l'activitat, el titular de l'autorització haurà de posar-lo en coneixement de l'autoritat competent en el termini màxim de tres mesos, a l'efecte de la cancel·lació de la corresponent autorització.

2.-  Validesa i renovació de l'autorització:

L'autorització per a l'ús de l'etiqueta tindrà una validesa de tres anys, a comptar des de la data de la resolució, sempre que no es produïsquen modificacions que alteren de mode substancial les instal·lacions o les circumstàncies del seu atorgament.

El termini de validesa de la inscripció és prorrogable a sol·licitud de l'interessat per períodes successius de tres anys, i sempre que s'assegure el manteniment dels requisits exigits per a l'autorització.

La sol·licitud de renovació es presentarà dins dels tres mesos anteriors a la data límit de validesa. En este cas, l'autorització s'entendrà prorrogada fins que no recaiga resolució expressa i siga notificada. En el cas que no es produïsca la notificació de la resolució a l'interessat, en el termini màxim de tres mesos, podrà entendre's estimada la sol·licitud de renovació. En tot cas, la renovació retrotraurà els seus efectes a la data d'expiració de l'autorització renovada.

La sol·licitud de renovació i/o modificació de l'autorització es presentarà de la mateixa manera que l'indicat per a la sol·licitud d'autorització, però marcant la casella corresponent en el formulari no sent necessari que s'aporte la documentació ja presentada per a la concessió de l'autorització inicial, llevat que s'hagen produït modificacions substancials, que hauran de ser justificades amb la documentació corresponent.

3.-  Cancel·lació de les autoritzacions.

L'autorització serà cancel·lada, mitjançant resolució motivada, en els següents casos:

a) A sol·licitud del titular de la inscripció, emprant el formulari de sol·licitud, marcant la casella corresponent a cancel·lació.

b) D'ofici, prèvia audiència a l'interessat, en els següents casos:
       - En virtut de resolució adoptada en un procediment administratiu o sancionador per una autoritat competent, quan en revisions d'ofici o per qualsevol altre mitjà es comprove que han deixat de reunir-se les condicions establides per a la seua concessió o que s'ha produït un incompliment reiterat de les obligacions a les quals estan subjectes els agents econòmics autoritzats.
       - Quan, transcorregut el termini de validesa de l'autorització, el titular no haja sol·licitat la renovació.

Observacions

Contra la resolució que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant la persona titular de la conselleria competent en la matèria en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua recepció, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, sense perjuí de les altres possibilitats previstes en esta llei.

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Autoritzacions, llicències i registres
      • Productors, comerciants i importadors

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Agricultura
    • Indústria agroalimentària

PERFILS

  • Ciutadania
  • Empresa

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Agricultura
    • Sanitat vegetal i alimentària
    • Indústria agroalimentària

CICLE VITAL

  • Encetar un negoci
  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones