Sol·licitud d'aplicació de l'índex corrector del marge de dispensació en les oficines de farmàcia (article 2.8 del Reial decret 823/2008 modificat pel Reial decret 997/2022) - GVA.ES
Sol·licitud d'aplicació de l'índex corrector del marge de dispensació en les oficines de farmàcia (article 2.8 del Reial decret 823/2008 modificat pel Reial decret 997/2022)
Què és
L'aplicació de l'escala de compensacions corresponents a la dispensació al públic de medicaments d'ús humà fabricats industrialment dispensats amb càrrec a fons públics arreplegada en l'article 2.8 del Reial decret 823/2008, de 16 de maig modificat pel Reial decret 997/2022 pel qual s'establixen els màrgens, deduccions i descomptes corresponents a la distribució i dispensació de medicaments d'ús humà.
- ORDEN 3/2023, de 18 de mayo, de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública, por el que se establece el procedimiento para la aplicación del índice corrector del margen de dispensación de las oficinas de farmacia.
- Reial decret 997/2022, de 29 de novembre, pel qual es modifica el Reial decret 823/2008, de 16 de maig, pel qual s'establixen els màrgens, deduccions i descomptes corresponents a la distribució i dispensació de medicaments d'ús humà.
- DECRET LLEY 2/2013, d'1 de març, del Consell, d'Actuacions Urgents de Gestió i Eficiència en Prestació Farmacèutica i Ortoprotètica.
A qui va dirigit
Podran sol·licitar l'aplicació d'índex corrector del marge de dispensació previst en este procediment els farmacèutics titulars d'oficina de farmàcia interessats que complisquen els requisits de l'article 2.8 del Reial decret 823/2008, de 16 de maig, pel qual s'establixen els màrgens, deduccions i descomptes corresponents a la distribució i dispensació de medicaments d'ús humà modificat pel Reial decret 997/2022
Els requisits bàsics que hauran de complir les oficines de farmàcia perquè se'ls aplique l'índex corrector i garantir l'accessibilitat i qualitat en el servici, així com l'adequada atenció farmacèutica als usuaris del Sistema Nacional de Salut són els establits en
el Reial decret 997/2022, de 29 de novembre, pel qual es modifica el Reial decret 823/2008, de 16 de maig:
a) Que no hagen sigut objecte de sanció administrativa l'any anterior, ni estiguen excloses de la seua concertació, i que els seus titulars no estiguen inhabilitats professionalment.
b) Que els titulars d'estes oficines de farmàcia participen en els programes d'atenció farmacèutica i en la realització del conjunt d'activitats destinades a la utilització racional dels medicaments que establisca l'administració sanitària corresponent.
c) Que les seues vendes anuals totals, en termes de preu de venda al públic incrementat amb l'impost sobre el valor afegit, no superen els 235.000 euros en l'exercici econòmic corresponent a l'any natural anterior.
d) Que presten servici a nuclis de població pertanyents a municipis que disposen, com a màxim, de 1.500 habitants censats en l'últim padró municipal, o bé en altres nuclis en els quals l'autoritat competent delimite i designe com de risc per a disposar de l'adequada cobertura o accés a la prestació farmacèutica.
e) Que l'oficina de farmàcia haja prestat els seus servicis durant els dotze mesos de l'any natural anterior, excepció feta del període de vacacions
Com es tramita
- Les sol·licituds es dirigiran a la Direcció Territorial de Sanitat on estiga situada l'oficina de farmàcia.
- La resolució del procediment correspondrà al Director Territorial de Sanitat de la província on estiga situada l'oficina de farmàcia.
- La Direcció Territorial de Sanitat remetrà un fitxer, per cada anualitat durant el primer trimestre següent a l'any natural vençut, amb les oficines de farmàcia que han acreditat les condicions per a aplicar l'índex corrector a la direcció general competent en matèria de prestació farmacèutica.
Per a l'aplicació de l'índex corrector, la direcció general competent en matèria de prestació farmacèutica elaborarà un llistat que inclourà les oficines de farmàcia de cada província amb dret a aplicació dels índexs correctors, especificant els mesos de facturació en què serà aplicable. Esta informació es remetrà, si és el cas, als Col·legis Oficials de Farmacèutics de les províncies d'Alacant, Castelló i València, per a la seua aplicació a les facturacions dels mesos que procedisquen. Juntament amb l'aplicació a la primera factura següent a la recepció de la informació, es regularitzaran progressivament les
quantitats corresponents a factures anteriors. Idèntica informació es remetrà a les entitats Mutualitat de Funcionaris de l'Administració
Civil de l'Estat (MUFACE), la Mutualitat General Judicial (MUGEJU) i l'Institut Social de les Forces Armades (ISFAS).
- En cas d'incompliment sobrevingut d'algun dels requisits establits en l'article 2.8 del Reial decret 823/2008 modificat pel Reial decret 997/2022, s'extingirà el dret a percebre l'índex
corrector mitjançant resolució de la persona titular de la Conselleria amb competències en matèria de sanitat, prèvia audiència del titular de l'oficina de farmàcia. La Resolució d'extinció serà notificada a MUFACE, MUGEJU I ISFAS i, si és el cas, a les corporacions farmacèutiques, perquè realitzen les actuacions pertinents que permeten recuperar, si és el cas, les quantitats indegudament pagades.
- La quantia derivada de l'aplicació de l'índex corrector dels màrgens corresponent a les Administracions Sanitàries del Sistema Nacional de Salut, incloent a MUFACE, MUGEJU I ISFAS, serà
la que resulte d'aplicar el percentatge que representa cada una d'elles en la facturació mensual de medicaments d'ús humà fabricats industrialment dispensats amb càrrec a fons públics de cada oficina de farmàcia, considerades conjuntament.
03003 - Alacant/Alicante
46008 - València/Valencia
12001 - Castelló/Castellón
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Els farmacèutics titulars d'oficina de farmàcia interessats presentaran anualment la sol·licitud abans de l'1 d'abril de cada any natural.
La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació:
a) El document justificatiu de les vendes anuals totals de l'exercici econòmic corresponent a l'any natural anterior de l'oficina de farmàcia. Per a l'acreditació de les vendes anuals totals s'aportarà
informació fiscal, mitjançant el document 130 de pagament fraccionat a compte, en el qual consten les vendes totals en termes de preu de venda al públic incrementat amb l'impost sobre el valor afegit
(IVA), corresponents a l'any natural anterior. En el cas que el farmacèutic titular de l'oficina de farmàcia realitze més d'una activitat econòmica subjecta a pagament fraccionat a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, haurà de desglossar i justificar les quanties corresponents a cada una de les activitats.
b) La declaració responsable de tots els requisits establits. L'acreditació de no haver sigut objecte de sanció administrativa o inhabilitació professional ni estar excloses de la seua concertació es realitzarà mitjançant declaració responsable del titular de l'oficina de farmàcia, de conformitat amb el que es disposa en l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
c) El document justificatiu de participació en programes d'atenció farmacèutica i en la realització del conjunt d'activitats destinades a la utilització racional dels medicaments que tinga establits
la Conselleria de Sanitat.
d) El certificat de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) que acredite que l'oficina de farmàcia està situada en nuclis de població pertanyents a municipis que disposen, com a màxim, de 1.500
habitants censats en l'últim padró municipal.
e) El document justificatiu d'haver prestat servicis durant els dotze mesos de l'any natural anterior, excepció feta del període de vacacions.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1.- La...
Esmena
deu dies hàbils des del requeriment
Requeriment a la persona interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, aportació els documents preceptius, amb indicació que si així no ho fera es
li tindrà per desistida de la seua sol·licitud, d'acord amb el que s'establix en l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Resolució
El termini per a resoldre i notificar serà de 30 dies hàbils a comptar des de l'entrada de la sol·licitud en el registre electrònic de la Generalitat.
Els previstos en la Llei 39/2015. d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE nº 236, de 02/10/2015).
03003 - Alacant/Alicante
46008 - València/Valencia
12001 - Castelló/Castellón
Recurs de reposició
Un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació
Contra la resolució que es dicte, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'haguera dictat en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació, de conformitat amb el que s'establix en l'article...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Sanitat
- Ciutadania
- Salut
- Farmàcies i medicaments
- Salut
TEMA
- Sanitat i salut
- Farmàcia
PERFILS
- Empresa
- Professionals i autònoms
SECTOR
- Salut
CICLE VITAL
- Canvis i tancament
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones