Ajudes per a la constitució de noves cooperatives o societats laborals, la fusió o absorció d'estes, o la creació de grups cooperatius (ESCREA). Economia social

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 223691
|
Codi GVA: 18081
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 22-08-2025

Fins 12-09-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

La concessió de subvencions per a gastos de constitució i posada en marxa de noves cooperatives i societats laborals, les operacions de fusió o absorció o creació de grups cooperatius, conformement al contemplat en la Base quinta, apartat 4 de les Bases Reguladores.

La subvenció es concedirà a les noves cooperatives i societats laborals constituïdes en l'exercici corresponent, inscrites en el registre competent i en situació d'actives en la data de presentació de la sol·licitud.

També podran sol·licitar la subvenció les empreses de les classes enumerades en l'apartat 4.1 de la Base Quinta de les Bases Reguladores que reunisquen la resta dels requisits establits en l'apartat 4 de les mateixes i que s'hagen constituït en els últims 6 mesos de l'exercici immediatament anterior, sempre que en la data de sol·licitud figuren inscrites en el registre públic competent i es mantinguen en situació d'actives.

Serà necessari que les cooperatives de treball associat o societats laborals, en la data en què sol·liciten la subvenció, hagen incorporat efectivament a la prestació de treball, almenys, a dos o més persones sòcies treballadores o de treball.

Seran subvencionables els gastos que s'hagen originat a l'empresa beneficiària per raó dels conceptes següents:

a) Atorgament de l'escriptura pública notarial de constitució de l'empresa i/o escriptura pública notarial d'atorgament de poder i obtenció de còpies notarials, incloses les electròniques, autoritzades o simples, d'esta, així com de l'escriptura que, si és el cas, l'esmene, per a la seua inscripció registral, sempre que hagen sigut inscrites en el registre públic o registres públics corresponents. No seran subvencionables segones o ulteriors escriptures d'esmena.

b) Obtenció de permisos oficials, llicències o altres, qualsevol que siga l'Administració o organisme públic o oficial que els expedisca, sempre que siguen preceptius per al desenrotllament de l'activitat.

També seran subvencionables els anteriors gastos, quan siguen originats per una operació de fusió de dos o més entitats beneficiàries, per l'absorció, per una entitat beneficiària, d'una altra o altres de distinta naturalesa o per la creació de grups cooperatius la capçalera dels quals siga una entitat cooperativa o per la transformació de societats mercantils en cooperatives.

Esta subvenció podrà obtindre's una sola vegada.

Serà subvencionable el 100% de la base imposable dels gastos justificats.

Terminis
Sol·licitudTermini tancat
Des de 22-08-2025 fins a 12-09-2025
EsmenaTermini obert
Des de 22-08-2025 00:00:00h
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 22-08-2025 fins a 28-11-2025
JustificacióTermini obert
Des de 22-08-2025 fins a 28-11-2025
Observacions

1) Els DUBTES relacionats amb el CONTINGUT d'esta convocatòria d'ajudes seran ateses mitjançant les següents adreces de correu electrònic:

cooperativas_cas@gva.es (Castelló)

sttreball_valencia@gva.es (València)

stta_seg@gva.es (Alacant)

 

2) Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic)

- Disposa d'un formulari de problemes tècnics i un altre de preguntes freqüents als quals pot accedir des de l'apartat "Enllaços" d'este procediment.

 

* IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a una altra mena de qüestions o problemes.

En el formulari de problemes tècnics o en el correu electrònic que envie a la citada adreça han d'indicar-se, entre altres dades: raó social, NIF, *usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com descripció el més detallada possible del problema informàtic que s'haja produït.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

1. Podran sol·licitar estes ajudes les NOVES cooperatives o societats laborals, les resultants de les FUSIONS o ABSORCIONS de les mateixes o els NOUS grups cooperatius, sempre que complisquen els requisits que s'indiquen en l'apartat corresponent.

 

* EXCLUSIONS: estes ajudes NO seran aplicables a les empreses que tinguen activitat en els sectors exclosos per l'article 1 del Reglament (UE) núm. 2023/2831, de la Comissió, de 13 de desembre de 2023 (DOUE L, de 13/12/2023).

En l'apartat "Enllaços" disposa d'un accés directe a esta normativa"

Requisits

A) REQUISITS GENERALS:

1. Amb caràcter general, les cooperatives i les societats laborals sol·licitants d'estes ajudes hauran de reunir els següents requisits, amb referència a la data de la seua sol·licitud:

a) Estar legalment constituïdes i inscrites. S'entendrà com a data d'inscripció, la del seient de presentació en el registre públic corresponent, sempre que la inscripció es produïsca dins del termini de validesa d'este seient. Quan la sol·licitud es presente amb caràcter previ a la inscripció de la sol·licitant en el registre corresponent, podrà subscriure's per la persona que, en la respectiva escriptura o document constitutiu de la persona jurídica sol·licitant, figure com autoritzada per a sol·licitar la seua inscripció registral.

b) No estar incursa en cap de les prohibicions arreplegades en els apartats 2, 3 i 3 bis de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries i de Seguretat Social.

d) No haver sigut sancionades, mitjançant resolució ferma, amb la pèrdua de la possibilitat d'obtindre subvencions.

e) No trobar-se subjecta a una orde de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

f) Disposar d'un Pla d'Igualtat, amb l'abast i contingut establit en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens, quan li siga exigible de conformitat amb el que es preveu en la disposició transitòria desena segona d'esta, incorporada pel Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte dones i hòmens en l'ocupació i l'ocupació.

2. Estes ajudes es concediran únicament a cooperatives i societats laborals per a actuacions realitzades en centres de treball situats en el territori de la Comunitat Valenciana, amb independència del lloc del seu domicili social o del registre en el qual figuren inscrites.

3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació:

- En el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la informació del qual està disponible en l'apartat "Procediments relacionats" .

- O bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT la informació del qual trobarà en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ DE MANERA TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida per a l'obtenció d'estes ajudes (INCLOSA LA DE JUSTIFICACIÓ), davant la direcció territorial de la Conselleria competent en matèria de foment de l'economia social de la província en què estiga situat el domicili social o el centre de treball de l'entitat sol·licitant, en el termini establit en la Resolució anual de convocatòria.

 

2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'estes subvencions:

- Es tramitarà amb subjecció al règim de concurrència competitiva.

- S'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria pública aprovada mitjançant Resolució dictada per la persona titular de la Conselleria competent en matèria de foment de l'economia social, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

- La seua ordenació i instrucció correspondrà a la direcció territorial de la citada Conselleria de la província del domicili social o centre de treball de la sol·licitant.

 

3. ESMENA

- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en l'Orde 11/2019 o els establits amb caràcter general en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, o en la legislació en matèria de procediment administratiu, o no s'acompanye a la mateixa la documentació que haja d'acompanyar a la sol·licitud d'acord amb les Bases Reguladores, es requerirà a l'interessat perquè en el termini màxim i improrrogable de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la precitada legislació en matèria de procediment administratiu.

- L'esmena es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació Autenticada" de la pestanya "Esmena".

 

4. ÒRGAN COL·LEGIAT

- Una vegada efectuat l'examen de les sol·licituds, estes seran sotmeses a informe de l'òrgan col·legiat previst en l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, que estarà integrat pels membres previstos en l'apartat 4.a) de la base onzena.

- Este òrgan col·legiat assignarà a cada una de les sol·licituds una puntuació, de conformitat amb els criteris de valoració establits en l'Annex II de les bases reguladores.

5. Excepcionalment, l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció podrà procedir al prorrateig, entre les beneficiàries d'estes, de l'import global màxim destinat a les subvencions de les corresponents actuacions, de conformitat amb el que s'establix en el LGS.

 

6. RESOLUCIÓ

- La competència per a resoldre el procediment i concedir la subvenció correspon a la persona titular de la direcció general competent en matèria de foment de l'economia social, per delegació conferida mitjançant Resolució del Conseller d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, de 30 de gener de 2025 (DOGV 10037, 31.01.2025) o, si és el cas, mitjançant la norma que la substituïsca.

- La resolució de concessió de les ajudes:

. Fixarà expressament la seua quantia.

. Incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que ha de subjectar-se el beneficiari de les ajudes.

. I farà constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds, d'existir les mateixes.

Així mateix, per al cas en què es produïsquen minoracions en les quanties sol·licitades, es farà menció expressa dels costos no subvencionats, així com del motiu o motius d'esta minoració.

- La resolució de concessió o desestimació de les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), la qual assortirà els efectes de la notificació segons el que s'establix en l'article 45 de la *LPAC, així com en la pàgina web de la consellera d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, (https://ceice.gva.es/es/web/dg-trabajo) complint així amb el que establix la legislació bàsica del procediment administratiu i amb la Llei LGS, sobre publicitat de subvencions concedides.

 

7. LIQUIDACIÓ i JUSTIFICACIÓ

- La subvenció es lliurarà una vegada justificada pel beneficiari la realització de l'actuació per a la qual es va concedir.

- La presentació de la documentació justificativa es realitzarà FINS AL 28 DE NOVEMBRE de l'any en què es concedix la subvenció, inclusivament, I DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació Autenticada" de la pestanya "Justificació".

- En general, per a la justificació de l'ajuda haurà d'atendre's, a més, a tot el que es disposa en la base catorzena.

Criteris de valoració

1. Una vegada comprovada la viabilitat tècnica i econòmica del projecte, per a determinar la concessió i l'import de les subvencions es tindran en compte els CRITERIS DE VALORACIÓ i altres previsions contingudes en l'Annex II de les bases reguladores.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 22-08-2025 fins a 12-09-2025

El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL DIA 22/08/2025 FINS AL DIA 12/09/2025, els dos inclosos (d'acord amb la Resolució de la convocatòria que s'ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana - DOGV núm. 10177, del dia 21/08/2025)

 

 

* NOTA: LA PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA D'ESTES AJUDES ES REALITZARÀ EN EL MATEIX MOMENT DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD.

Documentació

1. SOL·LICITUD general de subvenció, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el TRÀMIT TELEMÀTIC.

2. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se juntament amb la sol·licitud (és a dir, a annexar en el tràmit telemàtic):

- Llevat que una altra cosa es determine en les bases reguladores, les sol·licituds, memòries i altres declaracions que hagen de presentar-se segons un formulari establit a este efecte, ho seran utilitzant per a això els models que poden obtindre's tant en l'apartat "Impresos associats" d'este tràmit de la Guia *PROP, com en el tràmit telemàtic.

- En el cas que els documents que han d'acompanyar a la sol·licitud d'estes ajudes ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'Administració actuant, el sol·licitant podrà acollir-se al que s'establix en l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o dependència al qual van ser dirigits, la identificació del procediment en què obren i que no hagen transcorregut mes de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.

- A més de la documentació (general i específica) requerida, l'Administració podrà recaptar de la sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que estime necessaris per a millor resoldre sobre la sol·licitud presentada.

 

2.1. DOCUMENTACIÓ GENERAL

Les sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació general corresponent establida en l'apartat 1 de la Base sèptima de les Bases Reguladores:

 

Dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:

- En el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació, haurà de formalitzar-se a través del tràmit telemàtic denominat *PROPER "Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat, que trobarà en l'apartat "Procediments relacionats".

 

CERTIFICACIONS PRECEPTIVES

Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la  Seguretat Social. Per a això, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan que instruïx perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i no oposar-se a la consulta de les seues dades en la Seguretat Social a través de certificats telemàtics. Si l'entitat sol·licitant no autoritzara expressament l'obtenció de les citades acreditacions al centre gestor, haurà d'aportar a través de la seu electrònica, les següents certificacions:

a) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària en el qual s'acredite que la sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social en el qual s'acredite que la sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions amb la Seguretat Social. En el cas de no comptar amb personal contractat, haurà d'aportar una declaració responsable que, a estos efectes estarà disponible en el tràmit telemàtic del procediment corresponent.

c) Certificat de la *Agència *Tributària Valenciana en el qual s'acredite que la sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

Les certificacions a dalt referenciades tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara en avant, *RGS), aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

Sense perjuí de l'expressat en la lletra anterior, en el cas en què l'entitat NO compte amb personal soci o treballador que haja de donar d'alta en el règim general de la Seguretat Social o en l'especial que, si és el cas, corresponga, l'empresa sol·licitant presentarà, necessàriament, declaració referida a este extrem (segons model normalitzat DECLARACIÓ RESPONSABLE D'OBLIGACIÓ ENFRONT DE LA SEGURETAT SOCIAL, disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit), degudament subscrita per la seua representació legal, a la qual acompanyarà document expedit per la Seguretat Social en què conste que l'entitat no figura inscrita com a ocupadora.

De conformitat amb el que s'establix per a les subvencions de minimis en l'article 3 del Reglament (UE) Nº 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, la sol·licitant aportarà una declaració expressa referida a les ajudes de minimis rebudes en l'exercici i en els dos precedents, o de no haver-li sigut concedida cap ajuda de minimis, així com de les ajudes de tal naturalesa que hagen sol·licitat en el mateix i que, a la data de la sol·licitud, es troben arracades de resoldre.(Esta declaració es realitzarà segons model normalitzat denominat "DECLARACIÓ D'AJUDES DE MINIMIS", disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit).

DECLARACIONS RESPONSABLES, segons models normalitzats que estaran a la disposició de les persones interessades en el procediment telemàtic de la corresponent ajuda.

 

2.2. DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA

Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades, a més, de la documentació específica que s'establix en el punt 2.4. de la base sèptima, de les Bases *Reguladorasc els models normalitzats de les quals es troben disponibles en el tràmit telemàtic de l'ajuda i també com a imprés associat a este tràmit.

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. La PRESENTACIÓ de les sol·licituds i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT ELECTRÒNIC l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. 2. Per a això haurà de disposar d'un sistema de firma electrònica qualificada i...

Més

Esmena

Termini
Des de 22-08-2025 00:00:00h
Descripció

Si la sol·licitud no reunix els requisits establits en la norma reguladora del procediment, l'òrgan competent li requerirà que l'esmene en el termini de 10 dies. De no fer-ho, l'Administració suposarà que ha desistit en la seua sol·licitud. El termini per a resoldre el procediment se suspendrà pel temps entre la notificació del requeriment i el seu efectiu compliment pel destinatari, o, en defecte d'això, pel de el termini concedit.

Vosté pot aportar:

• Els documents que li ha requerit l'Administració, si se li ha notificat un requeriment d'esmena.

• Els documents que estime necessaris, encara que l'Administració no li'ls haja sol·licitats

 

Pot realitzar este tràmit DE MANERA TELEMÀTICA accedint a la "Presentació Autenticada" d'este.

 

Més informació: Articles 22 i 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediments administratiu comú de les administracions públiques.

Forma de presentació

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 22-08-2025 fins a 28-11-2025
Descripció

Vosté pot formular al·legacions i aportar documents DE MANERA TELEMÀTICA accedint a la "Presentació autenticada" de la pestanya "Al·legació/Aportació" dins d'este mateix procediment.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

La resolució de concessió o desestimació haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de tres mesos a comptar des de la data de publicació de la convocatòria.

- Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, de conformitat amb el que es preveu en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat Valenciana, i d'acord amb el que es disposa en l'article 25.5 la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, tot això sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de resoldre sobre la petició formulada.

 

Quantia i cobrament

Esta subvenció podrà obtindre's una sola vegada.

Serà subvencionable el 100% de la base imposable dels gastos justificats.

Obligacions

Veure base tretzena

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se:

- Potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, si l'acte fora exprés, o en qualsevol moment a partir de l'endemà d'aquell en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu, conforme a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

- O bé directament recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua notificació, si fora expressa, o, si no ho fora, en el termini de sis mesos a comptar des de l'endemà d'aquell en què, d'acord amb la seua normativa especifica, es produïsca l'acte presumpte, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa.

 

Òrgans resolució
La competència per a resoldre el procediment i concedir la subvenció correspon a la persona titular de la direcció general competent en matèria de foment de l'economia social, per delegació conferida mitjançant Resolució del Conseller d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, de 30 de gener...
Més
Efecte silenci
Desestimatori
Esgota via administrativa
Si
Sancions

Les beneficiàries d'ajudes i subvencions estaran sotmesos a les responsabilitats i règim sancionador que sobre infraccions en esta matèria establix la LGS i, si és el cas, al qual es disposa en el Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'Orde Social. Si és el cas, la responsabilitat pel reintegrament s'estendrà a les persones a què es referix l'article 172 de la LHP, en els supòsits arreplegats en este article.

Justificació

Termini
Des de 22-08-2025 fins a 28-11-2025

FINS AL 28 DE NOVEMBRE de l'any en què es concedix la subvenció

 

LA PRESENTACIÓ DE LA LA DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA D'ESTES AJUDES ES REALITZARÀ EN EL MATEIX MOMENT DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD.

Descripció

JUSTIFICACIÓ / LIQUIDACIÓ

- La subvenció es lliurarà una vegada justificada pel beneficiari la realització de l'actuació per a la qual es va concedir.

- Per a realitzar eixa justificació, el beneficiari haurà d'aportar, a més de la qual per a cas es determine en la resolució de concessió de l'ajuda, el corresponent COMPTE JUSTIFICATIU, de conformitat amb el que es preveu en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en l'article 72 del seu reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i formulada segons el model establit a este efecte.

- La presentació de la documentació justificativa es realitzarà FINS AL 28 DE NOVEMBRE, inclusivament, de l'any en què es concedix la subvenció I DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació Autenticada" de la pestanya "Justificació".

- En general, per a la justificació de l'ajuda haurà d'atendre's, a més, a tot el que es disposa en la base catorzena.

 

Forma de presentació

Desistiment

Descripció

Amb este tràmit vosté pot desistir en la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets.

El desistiment consistix a abandonar la sol·licitud i el procediment iniciat. Si la normativa ho permet, en un altre moment podrà vosté exercir el seu dret.

L'Administració acceptarà el desistiment, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.

 

Pot realitzar-ho DE MANERA TELEMÀTICA accedint a la "Presentació Autenticada" d'este.

 

Tot això conforme a l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Forma de presentació

Renúncia

Descripció

En la renúncia s'abandona definitivament l'acció i per tant el dret que es pretén fer valdre a través d'aquella, per la qual cosa la pretensió no podrà tornar a ser exercitada.

L'Administració acceptarà la renúncia, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.

 

Pot realitzar este tràmit DE MANERA TELEMÀTICA accedint a la "Presentació Autenticada" d'este.

 

Tot això conforme a l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Forma de presentació

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Ajudes i subvencions
      • Treball i ocupació
    • Treball i ocupació
      • Cooperatives

TEMA

  • Administració pública
    • Transparència i informació pública
    • Investigació, estudis i anàlisis
    • Administració electrònica
  • Associacionisme i participació
    • Cooperació al desenvolupament
  • Serveis socials
    • Cohesió social
  • Societat, ciutadania i famílies
    • Dones
    • Igualtat
  • Treball
    • Cooperatives i economia social
    • Igualtat d’oportunitats
  • Ocupació pública

PERFILS

  • Empresa
    • Centres
    • Cooperatives

SECTOR

  • Indústria
    • Indústria química i petroquímica
    • Indústria agroalimentària
  • Construcció i instal·lacions
    • Treballar amb l’administració

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions
  • Competitivitat i responsabilitat social
    • Responsabilitat social de l’empresa
    • Competitivitat i responsabilitat social
  • Treball i treballadors
    • Ocupació
    • Relacions laborals

CICLE VITAL

  • Encetar un negoci
  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions