Sol·licitud de renovació de l'acreditació dels títols universitaris oficials impartits a la Comunitat Valenciana (Programa Reacredita). - GVA.ES
Sol·licitud de renovació de l'acreditació dels títols universitaris oficials impartits a la Comunitat Valenciana (Programa Reacredita).
AGÈNCIA VALENCIANA D'AVALUACIÓ I PROSPECTIVA AVAP
Des de 16-09-2024
Fins 14-04-2025
Què és
L'objecte de la present resolució és l'establiment del procediment i terminis per a la renovació de l'acreditació de títols universitaris oficials de Grau, Màster i Doctorat en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
Els centres universitaris que no estiguen acreditats institucionalment hauran de renovar l'acreditació dels seus títols universitaris oficials dins dels següents terminis:
a) L'acreditació dels títols universitaris oficials de Grau que tinguen 240 crèdits haurà d'haver sigut renovada en el termini màxim de sis anys, des de la data d'inici d'impartició del títol o de renovació de l'acreditació anterior.
b) L'acreditació dels títols universitaris oficials de Grau que tinguen 300 o 360 crèdits haurà d'haver sigut renovada en el termini màxim de huit anys, des de la data d'inici d'impartició del títol o de renovació de l'acreditació anterior.
c) L'acreditació dels títols universitaris oficials de Màster haurà d'haver sigut renovada en el termini màxim de sis anys, des de la data d'inici d'impartició del títol o de renovació de l'acreditació anterior.
d) L'acreditació dels títols universitaris oficials de Doctorat haurà d'haver sigut renovada en el termini màxim de sis anys, des de la data d'inici del programa de Doctorat o de renovació de l'acreditació anterior.
A qui va dirigit
Les universitats de l'àmbit de la Comunitat Valenciana els qui hauran de presentar la corresponent sol·licitud de renovació de l'acreditació dels seus títols, d'acord amb el procediment establit en l'article 34 del Reial Decret 822/2021 i els terminis establits en la resolució.
Com es tramita
La renovació de l'acreditació dels títols universitaris oficials als quals resulta d'aplicació la present resolució es tramitarà d'acord amb el que es disposa en l'article 34 del Reial decret i que comprén les següents fases:
a) El procediment s'iniciarà mitjançant la presentació de l'oportuna sol·licitud per les universitats interessades en la forma i terminis que s'estableixen en la present resolució.
b) Una vegada rebuda la sol·licitud, el Consell d'Universitats, la remetrà a l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP) a l'efecte de la seua avaluació, en el termini màxim de cinc dies hàbils.
c) L’ AVAP elaborarà una proposta justificada d'informe sobre la renovació de l'acreditació que serà enviada a la universitat perquè puga presentar al·legacions en el termini de vint dies hàbils.
d) Una vegada conclòs el citat termini i valorades, si escau, les al·legacions, l’AVAP elaborarà l'informe d'avaluació, que podrà ser favorable o desfavorable a la renovació de l'acreditació i el remetrà a la universitat sol·licitant, al Consell d'Universitats, a la Comunitat
Autònoma o Comunitats Autònomes corresponents i al Ministeri d'Universitats.
e) Rebut l'anterior informe i de conformitat amb el que s'estableix en el citat Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, el Consell d'Universitats dictarà la corresponent resolució que comunicarà a la universitat sol·licitant del títol, a la Comunitat Autònoma o Comunitats Autònomes interessades, a l'agència d'avaluació i al Ministeri d'Universitats, sense que el procediment de renovació de l'acreditació d'un títol universitari oficial puga tindre una duració superior als sis mesos. L'apartat 7 de l'article 34 del Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'organització dels ensenyaments universitaris oficials, estableix que transcorreguts els terminis previstos
sense que s'haja dictat la corresponent resolució, el sentit del silenci administratiu serà estimatori.
D'acord amb l'esmentada legislació, el procés d'avaluació per a la renovació de l'acreditació inclourà, en tot cas, una visita de persones expertes externes a la universitat, que serà realitzada per l’AVAP, en virtut de la Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, de Creació de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP), que atribueix a aquesta, entre les seues funcions, l'acreditació i l'avaluació de les institucions universitàries i del professorat i altres activitats afins que establisca la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari.
Una vegada dictada la resolució, el Ministeri d'Universitats la comunicarà al Registre d'Universitats, Centres i Títols, per a incorporar a l'expedient del títol la renovació favorable o la no renovació d'aquesta acreditació. En el cas que el títol no renove la seua acreditació, el títol serà...
46002 - València/Valencia
Formularis
Sol·licitud
Els terminis de què disposaran les universitats per a la presentació de les seues sol·licituds de renovació de l'acreditació dels seus títols i per al pagament de les corresponents taxes seran els següents: (DOGV núm. 9888, de 9/07/2024)
1. Del 16 al 27 de setembre de 2024, per a aquells títols l'acreditació dels quals haja de ser renovada entre l'1 de gener i el 31 de març de 2025.
2. Del 18 al 29 de novembre de 2024, per a aquells títols l'acreditació dels quals haja de ser renovada entre l'1 d'abril i el 30 de juny de 2025.
3. Del 13 al 24 de gener de 2025, per a aquells títols l'acreditació dels quals haja de ser renovada entre l'1 de juliol i el 30 de setembre de 2025.
4. Del 1 al 14 d'abril de 2025, per a aquells títols l'acreditació dels quals haja de ser renovada entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre de 2025.
Formularis
En els terminis establits en el Resolc Cinqué, les universitats hauran d'abonar a l’AVAP la corresponent taxa d'avaluació i emissió de l'informe, prevista en la Llei de Taxes de la Generalitat per a la renovació de l'acreditació dels títols universitaris oficials prevista en l'art. 34 del Reial decret 822/2021, de 29 de setembre, pel qual s'estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seua qualitat.
Aquest pagament haurà de realitzar-se mitjançant una transferència bancària al compte bancari de l’AVAP:
ES 68 2100 7596 1113 0003 2927.
En el mateix termini, les universitats remetran a l’AVAP el justificant bancari del pagament de la taxa, juntament amb la relació de títols pels quals es satisfà i el número de RUCT que els identifica. La comunicació, dirigida a la Direcció General de l’AVAP, es realitzarà
a través del Registre Electrònic ORVE dirigit a «Registro general de la Agencia Valenciana de Evaluación y Prospectiva (O00042624)», mitjançant el següent enllanç: https://orve.redsara.es/orve/
Aquelles universitats que no accedisquen al Registre ORVE hauran de realitzar la sol·licitud a través de l’enllaç al Registre Electrònic General (REG), que ho redirigix a ORVE: https://reg.redsara.es/nuevo-registro
Esmena
Si la documentació aportada durant el període de presentació de sol·licituds fora incompleta o continguera errors corregibles, es requerirà al sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmene la falta, o acompanye els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fera, se li...
Resolució
Contra la resolució, la universitat podrà presentar una reclamació davant la Presidència del Consell d'Universitats en el termini de quinze dies hàbils des de la recepció de la resolució del Consell d'Universitats, que se substanciarà d'acord amb el procediment previst en l'apartat 10 de...
46002 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Tràmits i servicis
- Universitats