Sol·licitud d'autorització per a la celebració d'un negoci jurídic l'objecte del qual siga una llicència de comunicació audiovisual o radiofònica d'àmbit autonòmic o local. - GVA.ES
Sol·licitud d'autorització per a la celebració d'un negoci jurídic l'objecte del qual siga una llicència de comunicació audiovisual o radiofònica d'àmbit autonòmic o local.
Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana CACV
Què és
Sol·licitar l'autorització administrativa prèvia a la celebració d'un negoci jurídic que tinga per objecte una o diverses llicències de comunicació audiovisual o radiofònica d'àmbit autonòmic o local.
Qualsevol negoci jurídic(transmissió, arrendament) sobre una llicència de comunicació audiovisual requerix una autorització prèvia específica de l'autoritat audiovisual competent, en la Comunitat Valenciana, en este cas el Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACV) i el pagament d'una taxa.
Amb caràcter previ a esta sol·licitud haurà d'obtindre l'autorització de la Secretària d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital per a la transferència de les concessions demanials annexes a la llicència.
Preferentment la sol·licitud es realitzarà de manera telemàtica, adjuntat tota la documentació requerida en l'apartat documentació.
Tinga en compte que amb caràcter previ a realitzar esta sol·licitud haurà d'obtindre l'autorització de la Secretària d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital per a la transferència de les concessions demanials annexes a la llicència.
- Llei 13/2022, de 7 de juliol, General de Comunicació Audiovisual
- Llei 1/2006, de 19 d'abril, del sector audiovisual.
- Decret 4/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual es regulen els serveis i el Registre de Prestadors de Comunicació Audiovisual de la Comunitat Valenciana.
- Reial decret 123/2017, de 24 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament sobre l'ús del domini públic radioelèctric.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
A qui va dirigit
El titular de la llicència de comunicació audiovisual, junt amb la persona física o jurídica que, a través del negoci jurídic, vaja a subrogar-se en les obligacions del titular de la llicència de comunicació audiovisual.
Condicions comunes a les llicències de televisió i ràdio:
- Ha d'haver transcorregut almenys dos anys des de l'adjudicació inicial de la llicència.
- L'arrendatari ha de complir totes les condicions legals per a obtindre la llicència i serà considerat com a prestador del servici als efectes legals oportuns.
- Queda prohibit el subarrendament de les llicències.
- Ha de quedar assegurat tant per part de l'adquirent o si és el cas arrendatari el manteniment de l'oferta original amb la qual es va adjudicar la llicència.
- Per a transaccions en les quals intervinga una persona física o jurídica procedent d'un Estat no membre de l'Espai Econòmic Europeu, s'aplica el principi de reciprocitat, amb excepcions possibles per raons d'interés general.
Condicions especifiques per a les llicències de televisió:
- No és possible arrendar més del 50% de la capacitat de la llicència si esta inclou dos o més servicis.
- No es podran acumular drets d'ús sobre el domini públic radioelèctric superiors, en el seu conjunt, a la capacitat tècnica corresponent a un canal múltiplex, a efecte de garantir el pluralisme del mercat audiovisual televisiu.
Condicions especifiques per a les llicències de ràdio:
- Cap persona física o jurídica podrà controlar més de cinc llicències en un mateix àmbit de cobertura, amb vista a garantir el pluralisme del mercat audiovisual radiofònic.
Com es tramita
De conformitat amb el que es preveu en l'article 69.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques,
La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga si és el cas requerida per a acreditar el compliment del declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjuí de les responsabilitats penals, civils o administratives al fet que pertocara.
Així mateix, la resolució de l'Administració Pública que declare tals circumstàncies podrà determinar l'obligació de l'interessat de restituir la situació jurídica al moment previ al reconeixement o a l'exercici del dret o a l'inici de l'activitat corresponent, així com la impossibilitat d'instar un nou procediment amb el mateix objecte durant un període de temps determinat per la llei, tot això conforme als termes establits en les normes sectorials d'aplicació.
Si la documentació estiguera incompleta, es requerirà a la persona interessada perquè en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que , si així no ho fera, es dictarà resolució tenint-li per desistit de la seua petició.
12003 - Castelló/Castellón
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Termini obert durant tot l'any.
A.- Sol·licitud i documentació que ha d'acompanyar-la:
- Identificació de les persones físiques o jurídiques que participen en el negoci jurídic, així com la dels seus representants legals. S'autoritzarà l'Administració per a efectuar les corresponents verificacions, o, s'aportarà la documentació acreditativa.
- Dades de la llicència o llicències objecte del negoci jurídic.
- Declaració responsable del compliment dels requisits i limitacions establides en els article 24 i 25 de la Llei 13/2022 de 7 de juliol, General de Comunicació Audiovisual.
- Declaració responsable del compliment dels límits de participació en altres mitjans de comunicació audiovisual establits en els article 35 i 78 de la Llei 13/2022 de 7 de juliol, General de Comunicació Audiovisual.
- Acreditació que la/s mercantil/és es troba/n al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
- Declaració responsable del compromís de compliment de les condicions de la llicència.
- Document privat del projecte de negoci jurídic que pretén celebrar-se.
- Certificacions expedides per l'òrgan administratiu sobre l'estructura accionarial, les participacions significatives (que incloga percentatges) i les possibles vinculacions amb altres empreses prestadores de servicis de comunicació audiovisual.
B.- Una vegada notificada l'autorització per a la celebració del negoci jurídic, haurà de presentar-se el document públic de celebració del negoci jurídic degudament formalitzat.
- Justificant de l'ingrés de la corresponent taxa.
La inscripció del negoci jurídic resultant d'esta sol·licitud es troba subjecta a l'abonament previ de la corresponent taxa fixada en el Títol IX de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.
A.- Sol·licitud i documentació que ha d'acompanyar-la: - Identificació de les persones físiques o jurídiques que participen en el negoci jurídic, així com la dels seus representants legals. S'autoritzarà l'Administració per a efectuar les corresponents verificacions, o, s'aportarà la...
Segons l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, les sol·licituds podran presentar-se:
a) En el registre electrònic de l'Administració o Organisme al qual es dirigisquen, així com en els restants registres electrònics de l'Administració General de l'Estat, les Administracions de les Comunitats Autònomes, les entitats que integren l'Administració Local i el sector públic institucional.
b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
d) En les oficines d'assistència en matèria de registres.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
En tot cas haurà de tindre's en compte el que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques Dret i obligació de relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques.
1. Les persones físiques podran triar en tot moment si es comuniquen amb les Administracions Públiques per a l'exercici dels seus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no, llevat que estiguen obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques. El mitjà triat per la persona per a comunicar-se amb les Administracions Públiques podrà ser modificat per aquella en qualsevol moment.
2. En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, almenys, els següents subjectes:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que realitzen amb les Administracions Públiques en exercici d'esta activitat professional. En tot cas, dins d'este col·lectiu s'entendran inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
d) Els qui representen a un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
e) Els empleats de les Administracions Públiques per als tràmits i actuacions que realitzen amb elles per raó de la seua condició d'empleat públic, en la forma en què es determine reglamentàriament per cada Administració.
Resolució
La sol·licitud d'autorització serà tramitada en un termini màxim de 6 mesos.
Una vegada notificada l'autorització per a la celebració del negoci jurídic, haurà de presentar-se document fefaent acreditatiu de la celebració d'este i del pagament de la taxa corresponent per a la seua inscripció en el Registre de prestadors de comunicació audiovisual de la Comunitat Valenciana, fixada en el Titule IX de la Llei 20/2017, de 28 de desembre de la Generalitat de taxes
Esta documentació podrà presentar-la juntament amb la sol·licitud d'inscripció corresponent a través del següent enllaç:
https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=g95565
Règim establit en els articles 112 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 2/10/2015).
12003 - Castelló/Castellón
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
TEMA
- Valencià i comunicació
- Mitjans de comunicació
PERFILS
- Empresa
- Petita i mitjana empresa
- Gran empresa
- Centres empresarials
- Professionals i autònoms
- Entitats del tercer sector
TEMÀTICA
- Instal·lacions i seguretat
- Promoció i màrqueting
CICLE VITAL
- Canvis i tancament
TIPUS
- Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones