Ajudes per a fomentar una pesca sostenible a la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 223813
|
Codi GVA: 18624
Descarregar informació
Termini obert

Des de 26-09-2024

Fins 25-02-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Sol·licitud d'ajudes per a fomentar una pesca sostenible en la Comunitat Valenciana emmarcades en la Prioritat 1 del FEMPA que incloguen els següents tipus d'activitat:

 

1.1.2- Disminució de l'efecte de la pesca

1.1.3.- Eficiència energètica i mitigació del canvi climàtic sense increment de capacitat

1.1.4.- Eficiència energètica amb augment de capacitat

1.1.5.- Millora de les condicions laborals i de seguretat a bord

1.1.6- Millora de les condicions laborals i de seguretat a bord amb augment de capacitat

1.1.8.- Valor afegit, economia circular i seguretat alimentària

1.1.12- Ports pesquers, llocs de desembarque, llotges i ancoratges

 

1.2.1.- Motors

 

1.4.1.- Control, inspecció i observança

 

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 26-09-2024 fins a 25-02-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 26-09-2024
JustificacióTermini pendent
Des de 26-02-2025
Observacions

Elegibilitat de les operacions:

 

1. Només es finançaran actuacions que contribuïsquen a les prioritats assenyalades en l'article 1 de l'Orde 7/2024 que regula les bases per a la concessió d'ajudes a la pesca sostenible, aqüicultura sostenible, transformació i comercialització dels productes de la pesca i l'aqüicultura.

 

2. Totes les operacions seleccionades hauran de complir amb la normativa comunitària, nacional i regional aplicable en matèria d'accessibilitat. En els Criteris de selecció es pot consultar una relació no exhaustiva de normativa en la matèria susceptible d'aplicar en funció del tipus d'operació.

 

3. Totes les operacions seleccionades hauran de complir amb els requisits en matèria ambiental establits en l'apartat 5.1.2.6 dels criteris de selecció del programa FEMPA 2021-2027.

 

4. Seran subvencionables els costos dels informes per a certificar la capacitat financera i operativa del beneficiari, així com els costos dels informes per a certificar que una inversió a bord no augmenta la capacitat de pesca o de detectar peix, o qualsevol informe tècnic o econòmic necessari per a complir els requisits de l'Orde 7/2024.

 

5. Seran subvencionables els costos en què haja efectivament incorregut la persona beneficiària i abonats en el transcurs de l'execució de les operacions. Perquè el gasto siga elegible haurà d'ajustar-se als criteris següents:

a) Que s'hagen efectuat al llarg de la duració de l'acció o del programa de treball, amb excepció dels costos relatius a informes finals i certificats d'auditoria.

b) S'haja consignat en el pressupost estimat total de l'acció o del programa de treball.

c) Siga necessari per a l'execució de l'acció o del programa de treball objecte de la subvenció.

d) Siga identificable i verificable, conste en la comptabilitat del beneficiari i s'haja determinat d'acord amb les normes comptables aplicables del país en el qual el beneficiari estiga establit i de conformitat amb les pràctiques comptables habituals del beneficiari en matèria de gastos.

e) Complisca el que es disposa en la legislació fiscal i social aplicable.

f) Siga raonable i justificat, i complisca amb el principi de bona gestió financera, especialment referent a l'economia i l'eficiència.

g) Constituïsca l'objecte de l'ajuda, d'acord amb el que es disposa en el RFEMPA i en els tipus d'activitat i amb la intensitat d'ajuda prevista en este.

Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Amb caràcter general podran ser beneficiaris de les ajudes, les persones físiques, jurídiques, i les entitats sense personalitat jurídica que efectuen les accions contemplades en esta orde en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. En el cas d'armadors i propietaris de vaixells, este haurà de tindre el port base en la Comunitat Valenciana.

 

Quan es tracte d'entitats sense personalitat jurídica haurà de fer-se constar expressament en la sol·licitud la quota de participació de cadascun dels membres que la componen, que tindran igualment condició de beneficiaris. Llevat que es dispose una altra cosa en la sol·licitud, es considerarà que cada membre assumirà els compromisos d'execució i rebrà un percentatge de la subvenció equivalent a la quota de participació en l'entitat. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se a un representant o apoderat únic de l'entitat, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'entitat. No podrà dissoldre's l'entitat fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

Requisits

1. En cadascuna de les fitxes de l'Annex II de l'Orde 7/2024 que regula les bases per a la concessió d'ajudes a la pesca sostenible, aqüicultura sostenible, transformació i comercialització dels productes de la pesca i l'aqüicultura, s'establix, per a cada mesura els requisits a complir pels sol·licitants i pel tipus d'operació a realitzar.

 

2. En termes generals, el beneficiari deurà:

 

a) Disposar de capacitat financera i fonts de finançament estables i suficients per a mantindre la seua activitat durant tot el període subvencionat, així com per a participar en el seu finançament. Esta condició s'acreditarà mitjançant declaració responsable i es verificarà a través dels comptes.

 

La verificació de la capacitat financera no s'aplicarà als següents casos:

i) les persones físiques beneficiàries d'ajudes per a educació;

ii) les persones físiques més necessitades, com a desocupats i refugiats, i que reben ajuda directa;

iii) els organismes públics, incloses organitzacions dels Estats membres;

iv) les organitzacions internacionals;

v) les persones o entitats que sol·liciten bonificacions de tipus d'interés i subvencions de comissions de garanties quan l'objectiu d'estes bonificacions i subvencions siga reforçar la capacitat financera d'un beneficiari o generar una renda.

b) Disposar de les competències i qualificacions professionals requerides per a dur a terme l'acció o el programa de treball proposats.

 

3. No podran ser beneficiaris de les ajudes:

a) Les persones o entitats en els qui concórreguen qualsevol dels supòsits de l'article 13.2 i 3 de la Llei 38/2003 General de Subvencions. Esta condició s'acreditarà mitjançant declaració responsable i es verificarà a través de les consultes de l'òrgan gestor (mitjançant autorització prèvia) o documentació aportada pel sol·licitant i que es detallarà en la convocatòria.

 

b) Per a subvencions d'import superior a 30.000 euros, quan els sol·licitants siguen persones físiques i jurídiques, diferents de les entitats de dret públic, amb ànim de lucre subjectes a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, no podran obtindre la condició de beneficiari quan incomplisquen els terminis de pagament previstos en la citada llei. Esta condició s'acreditarà mitjançant declaració responsable en cas d'empreses que d'acord amb la normativa comptable no tinguen l'obligació de presentar comptes o presenten comptes de pèrdues i guanys abreujats. En cas contrari s'acreditarà mitjançant certificat o informe de procediments acordats elaborat per auditor inscrit en el ROAC

 

c) Els qui estiguen subjectes a una orde de recuperació d'ajudes a conseqüència d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que les declare il·legals i incompatibles amb el mercat comú.

 

d) Els qui incomplisquen la norma sobre integració de persones amb discapacitat o si és el cas l'exempció, d'acord amb el que es disposa en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat. Esta condició s'acreditarà mitjançant declaració responsable.

 

4. A més, seran inadmissibles durant un període de temps establit de conformitat amb els annexos I, II, III, IV del Reglament Delegat (UE) 2022/2181, i l'apartat 4 dels Criteris de selecció, les sol·licituds d'ajudes presentades per operadors respecte dels quals l'autoritat competent haja comprovat que:

 

a) Han comés infraccions greus conformement a l'article 42 del Reglament (CE) 1005/2008 del Consell o a l'article 90 del Reglament (CE) 1224/2009, o conformement a altres actes legislatius adoptats pel Parlament Europeu i pel Consell en el marc de la Política Pesquera Comuna (en endavant PPC);

b) Han estat involucrats en l'explotació, gestió o propietat d'algun vaixell pesquer inclòs en la llista de vaixells INDNR de la Unió Europea segons disposa l'article 40, apartat 3, del Reglament (CE) 1005/2008, o d'algun vaixell amb pavelló de països considerats tercers països no cooperants segons s'establix en l'article 33 d'este Reglament,

 

c) Han comés algun dels delictes mediambientals establits en els articles 3 i 4 de la Directiva 2008/99/CE del Parlament Europeu i del Consell, en cas que la sol·licitud d'ajudes es referisca a les activitats de l'aqüicultura.

El període d'inadmissibilitat s'iniciarà en la data en la qual la resolució sancionadora per la qual es determina la comissió de la infracció adquirix fermesa. Per a acreditar este requisit es presentarà declaració responsable i certificat d'antecedents penals.

 

5. Tampoc seran admissibles, durant el mateix període establit en el punt anterior, les sol·licituds presentades per un operador respecte del qual l'autoritat competent corresponent haja determinat, per mitjà d'una resolució definitiva, que ha comés frau, tal com es definix en l'article 3 de la Directiva (UE) 2017/1371, en el context del FEMP o del FEMPA. Per a acreditar este requisit es presentarà declaració responsable i certificat d'antecedents penals.

 

6. Així mateix, s'haurà de complir amb els requisits específics arreplegats en les fitxes de cada tipus d'activitat que s'adjunten en l'annex II de l'Orde 7/2024 que establix les bases que regulen estes ajudes.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. El procediment de concessió s'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, fixant-se l'import màxim destinat a la subvenció a atorgar en cadascun dels procediments de selecció successius, així com el crèdit pressupostari al qual se li imputa.

 

2. La Secció de Pesca Marítima de la Direcció Territorial corresponent comprovarà que és correcta la documentació presentada i que el sol·licitant complix amb els requisits establits en les presents bases reguladores per a la concessió de l'ajuda econòmica que li puga correspondre.

 

3. Quan les subvencions financen obres o instal·lacions que exigisquen projecte tècnic, este haurà de sotmetre's a informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes.

 

4. En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanyen els documents preceptius, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents, amb la indicació que si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 68, apartat 1, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Esta resolució serà dictada pel Director General amb competència en matèria de pesca marítima, tal com s'establix en l'article 18 d'esta orde, sense necessitat de valoració per part de la Comissió de Valoració.

 

5. En el cas de no ser acceptada la sol·licitud de l'interessat o existisca incompliment d'algun requisit o el projecte siga exclòs per no complir algun criteri de selecció general descrit en l'article 16 d'esta orde, la secció de pesca marítima, abans de realitzar l'informe de compliment de requisits, donarà tràmit d'audiència a l'interessat, concedint-los un termini de deu dies perquè al·legue el que considere convenient, d'acord amb el que s'establix en l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

6. Transcorreguts els terminis establits en este article sense que l'interessat haja presentat la documentació corresponent s'emetrà resolució en la qual es declaren perduts el dret al tràmit corresponent, en els termes establits en l'article 73.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

7. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figuren en el procediment ni siguen tinguts en compte en la resolució altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes per l'interessat.

 

8. Els expedients que complisquen amb els requisits establits seran avaluats d'acord amb els criteris de selecció de l'article 16 d'esta orde.

 

9. Per a cadascun dels expedients, les seccions de pesca marítima de cada direcció territorial elaboraran un informe de compliment de requisits. En este informe manifestarà que la documentació presentada és correcta, que el sol·licitant complix amb els requisits per a ser beneficiari i que l'operació és elegible d'acord amb el que s'establix en l'article 7 d'esta orde. A més, s'inclourà el resultat obtingut en els criteris de selecció i una proposta d'import màxim d'ajuda.

 

10. La secció de pesca marítima de cada direcció territorial remetrà l'expedient complet juntament amb l'informe de compliment de requisits corresponent a la direcció general competent en matèria de pesca marítima i aqüicultura.

 

Criteris de valoració

1. Les sol·licituds seran avaluades seguint l'indicat en els articles 16 i 17 de l'Orde 7/2024 que regula les bases per a la concessió d'ajudes a la pesca sostenible, aqüicultura sostenible, transformació i comercialització dels productes de la pesca i l'aqüicultura.

 

2. Les sol·licituds presentades durant els dos mesos següents al de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el DOGV, s'avaluaran conjuntament en una primera comissió de valoració. 

Les sol·licituds presentades durant el tercer, quart i quint mes següent al de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el DOGV, s'avaluaran en una segona comissió de valoració.

 

 

Òrgans de tramitació
1. La instrucció del procediment, correspondrà a la Secció de Pesca Marítima de la Direcció Territorial en l'àmbit de la qual es realitze l'acció, qui podrà realitzar d'ofici quantes actuacions estime necessàries amb vista a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels...
Saber més

Sol·licitud

Termini
Des de 26-09-2024 fins a 25-02-2025

El termini de presentació de sol·licituds s’iniciarà l’endemà de la publicació de l’extracte de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i es mantindrà obert durant 5 mesos (DOGV Núm. 9944 de 25/09/2024)

Forma de presentació
Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a...
Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 26-09-2024
Documentació
Les al·legacions o aportació de documentació es realitzaran telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar firmats electrònicament pels qui siguen competents per a això.
Forma de presentació
Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a...
Saber més

Resolució

Termini màxim
1. La resolució serà notificada als interessats, hagen resultat o no beneficiaris, de conformitat amb el que es disposa en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú. 2. El termini màxim per a dictar i notificar esta resolució serà de 6 mesos...
Saber més
Quantia i cobrament
1. Les ajudes regulades en la present orde estaran cofinançades en un 70% pel Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura i la resta per la Generalitat Valenciana, tal com es determina en el Programa espanyol del FEMPA, aprovat per Decisió d'Execució de la Comissió de 29 de novembre de 2022. ...
Saber més
Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions
1. Les persones beneficiàries de les ajudes hauran de complir amb les obligacions específiques que, per a cada tipus d'ajuda, vengen exigides per la present orde, pel RDC i pel RFEMPA. Igualment quedaran, en tot cas, subjectes a les obligacions imposades per l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17...
Saber més
Observacions

La resolució de concessió de l'ajuda concretarà la data límit de finalització de l'operació conformement a criteris objectius de gestió de tals ajudes, podent-se dividir en diverses anualitats. Abans d'esta data el beneficiari haurà de comunicar a la Secció de Pesca Marítima de la Direcció...

Saber més
Òrgans resolució
Tal com establix l'article 18 de l'Orde 7/2024 que regula les bases per a la concessió d'ajudes a la pesca sostenible, aqüicultura sostenible, transformació i comercialització dels productes de la pesca i l'aqüicultura, es delega en el director general competent en matèria de pesca marítima i...
Saber més
Sancions
Els beneficiaris d'estes ajudes queden sotmesos a les responsabilitats i règim sancionador previstos en Capítol I del Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en el Capítol IV del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic...
Saber més

Justificació

Termini
Des de 26-02-2025

El termini per a presentar la documentació referida en este article serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la data límit de finalització de l'acció que figura en la resolució de concessió. L'incompliment del termini sense obtindre pròrroga suposarà la pèrdua de l'ajuda corresponent. La...

Saber més
Documentació
Al costat de la sol·licitud de pagament s'adjuntarà la documentació indicada en la base sexta de la Resolució de convocatòria.
Forma de presentació
Telemàtica
Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a...
Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Activitats de pesca
      • Ajudes, crèdits i subvencions
    • Ajudes i subvencions
      • Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Pesca. Aqüicultura

PERFILS

  • Ciutadania
  • Empresa
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa
    • Cooperatives

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Pesca

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions