Convocatòria de subvencions destinades a les universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions en matèria de foment de l'autogovern, desplegament de l'Estatut d'Autonomia, Dret Foral Civil Valencià i senyals d'identitat del Poble Valencià en l'exercici 2024

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 225092
|
Codi GVA: 18786
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 16-07-2024

Fins 05-08-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

OBJECTE: Convocar, en règim de concurrència competitiva, les subvencions destinades a les universitats de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions en matèria de foment de l'autogovern, desplegament de l'Estatut d'Autonomia, Dret Foral Civil Valencià i senyals d'identitat del Poble Valencià.

 

ACTUACIONS SUBVENCIONABLES: Les actuacions que es podran subvencionar són les següents:

a)L'organització d'activitats, com ara congressos, jornades, seminaris, panells, taules redones, exposicions i altres de naturalesa similar, relacionades amb el foment de l'autogovern, el desplegament de l'Estatut d'Autonomia, el Dret Foral Civil Valencià i els senyals d'identitat del Poble Valencià.

b)L'edició de publicacions vinculades amb l'objecte de les subvencions, en qualsevol format o suport que permeta la seua difusió.

 

No seran finançables les actuacions de caràcter cultural, festiu o lúdic que manquen manifestament de relació amb l'objecte d'estes subvencions.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 16-07-2024 fins a 05-08-2024
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
JustificacióTemini tancat
Fins 25-10-2024 23:59:00h

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Universitats de la Comunitat Valenciana.

Requisits

REQUISITS D'ADMISSIÓ DE LA SOL·LICITUD D'INICI:

 

1. Només s'admetrà una única sol·licitud per cada entitat interessada per a desplegament un mateix programa finançable, sense perjuí que una mateixa universitat puga presentar tantes sol·licituds com programes d'activitats vulga que es financen.

 

2. Una universitat no podrà per a la mateixa actuació subvencionable, presentar una sol·licitud pròpia i, al mateix temps, una sol·licitud conjunta amb una altra o altres universitats.

 

 

 

Com es tramita

Procés de tramitació

ORDENACIÓ I INSTRUCCIÓ DEL PROCEDIMENT:

 

Rebudes les sol·licituds, s'incoarà d'ofici un expedient per cada sol·licitud i la direcció general competent en matèria de foment de l'autogovern, com a òrgan instructor, procedirà a verificar que la sol·licitud reunix els requisits exigits i que s'acompanya la documentació que siga exigible segons el que s'establix en la convocatòria.

 

Criteris de valoració

CRITERIS OBJECTIUS D'ATORGAMENT:

 

1. Els criteris objectius d'atorgament que es tindran en compte per a la concessió de les subvencions seran els següents:

 

a) Pla d'actuacions previstes, la seua viabilitat i el cost total d'aquelles, a partir del programa presentat: fins a cinc (5) punts.

 

b) Repercussió del pla d'actuacions a realitzar: fins a quatre (4) punts.

 

c) Ús del valencià durant el desplegament de l'activitat i/o en les diferents publicacions que, si és el cas, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió i divulgació dels seus resultats: fins a un (1) punt.

 

Per a assignar la puntuació corresponent a estos tres criteris s'efectuarà la valoració motivada dels paràmetres previstos en cadascun d'ells en l'article 9 del Decret de les bases reguladores.

 

2. A l'hora d'efectuar una valoració motivada dels paràmetres aplicables als criteris de les lletres a) i b) de l'apartat anterior es tindrà en compte, en particular, la presència equilibrada de dones i homes en les activitats el finançament de les quals es pretenga per part de les universitats sol·licitants, així com, si és el cas, la repercussió del contingut de tals activitats en matèria d'igualtat.

 

En este sentit, el pla d'actuació o actuacions a realitzar aportat amb cada sol·licitud contindrà una referència expressa a l'impacte de gènere previst per a les activitats, entés en termes de repercussió sobre la igualtat entre dones i homes i calibrat, entre altres possibles paràmetres, en atenció al percentatge i al nombre de dones participants, ja siga com a organitzadores, com a intervinents o com a potencials assistents.

 

 

 

Sol·licitud

Termini
Des de 16-07-2024 fins a 05-08-2024

- El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals i es computarà des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana nº 9892 / 15.07.2024

 

 

Documentació

DOCUMENTACIÓ QUE HA D'ACOMPANYAR A LA SOL·LICITUD:

 

1. Un programa detallat del pla d'actuació o actuacions a realitzar, que serà únic per sol·licitud. Estarà firmat telemàticament per la persona responsable de l'activitat i haurà d'especificar, com a mínim:

 

a) Les activitats a realitzar, amb una descripció precisa del seu contingut, vinculant-les amb l'objecte i amb els tipus d'actuacions que, de conformitat amb l'apartat primer de la convocatòria, són subvencionables.

b) Els objectius a aconseguir amb el desplegament de cadascuna de les activitats incloses en el programa, vinculant la seua transcendència i repercussió social amb el tipus de persones beneficiares a les que vagen destinades.

c) El calendari de compliment i els terminis d'execució previstos, tant per al programa d'activitats en el seu conjunt com per a cadascuna de les activitats proposades en particular.

d) El nom i vinculació acadèmica de les persones que, des de l'entitat sol·licitant, es facen càrrec d'assegurar l'adequat compliment i la completa execució de l'activitat o activitats ressenyades en el programa.

e) La descripció desglossada i detallada dels costos corresponents tant al pla d'actuacions en el seu conjunt com a cadascuna de les actuacions en particular, d'acord amb els següents criteris:

-Si l'actuació o les actuacions per a les quals es demana la subvenció no s'hagueren realitzat encara en el moment de formalitzar la sol·licitud, haurà d'aportar-se un pressupost detallat del gasto o factures proforma.

-Si una part o el total de l'actuació o les actuacions per a les quals es demana la subvenció s'haguera realitzat durant l'any 2024 però abans de formalitzar la sol·licitud, haurà d'aportar-se la documentació justificativa del gasto ja realitzat i, respecte a l'actuació o les actuacions pendents de realitzar haurà d'aportar-se un pressupost detallat del gasto o factures proforma.

En aquells supòsits en què, des de la Direcció General de Transparència i Participació es considere un pressupost com a excessiu, podrà requerir-se a l'entitat sol·licitant per a aportar un nou pressupost de l'actuació o actuacions a realitzar més ajustat als preus de valor de mercat.

f) L'impacte de gènere de l'actuació o actuacions a desplegar, entés en termes de repercussió sobre la igualtat entre dones i homes i calibrat, entre altres possibles paràmetres, en atenció a la previsió del percentatge i del nombre de dones participants, ja siga com a organitzadores, com a intervinents o com a potencials assistents.

 

2. En la sol·licitud es farà constar l'IBAN del compte bancari en el qual es pretén cobrar la subvenció. Si el compte no està donat d'alta per a relacionar-se econòmicament amb la Generalitat, haurà de tramitar-se l'alta del mateixa mitjançant el tràmit automatitzat previst en l'article cinc de l'Orde 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.

 

PROPER:

El procediment d'alta, modificació o baixa de les domiciliacions bancàries es realitzarà mitjançant el tràmit automatitzat a través del següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648.

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. La presentació de les sol·licituds i de la documentació annexa per a l'obtenció de les subvencions regulades en la present convocatòria es realitzarà, únicament, de manera telemàtica a través de la Seu Electrònica de la Generalitat per mitjà del següent enllaç:...

Saber més

Esmena

Termini
Termini obert
Forma de presentació

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert
Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini per a tramitar les sol·licituds i resoldre i publicar les resolucions serà de sis mesos com a màxim, a comptar des de la data de publicació de l'extracte d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Conclòs este termini sense que s'haja dictat i publicat...

Saber més
Quantia i cobrament

QUANTIA:

 

- Les subvencions seran de quantia variable, determinada proporcionalment en funció de la puntuació obtinguda en virtut dels criteris de valoració i distribució establits en l'article 9 del Decret de les bases reguladores.

 

- Si l'import total de les subvencions calculades de conformitat amb el que es disposa en el paràgraf anterior fora superior a l'import global màxim destinat a finançar la convocatòria, la subvenció a concedir a cada entitat sol·licitant es determinarà conformement a l'article 11 del Decret de les bases reguladores.

 

 

 

 

 

70.000,00
Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

OBLIGACIONS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES:

 

1. Les entitats beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre subvencions públiques i, en particular, a les que es contenen en l'article 14 Llei General de Subvencions, així com, si és el cas, a les exigències que determina la normativa vigent en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de responsabilitat social.

 

2. En concret, són obligacions de cada entitat beneficiària:

 

a) Realitzar les actuacions que fonamenten la concessió de la subvenció en el període establit en la convocatòria.

b) Justificar la subvenció en els termes i terminis previstos en la convocatòria, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió de la subvenció, presentant la documentació justificativa degudament firmada per la persona representant legal de la universitat beneficiària amb els documents establits en la convocatòria.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent, així com facilitar l'exercici de les funcions d'inspecció i fiscalització per part dels òrgans competents a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'actuació o actuacions objecte de la subvenció.

d) No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que establix la legislació vigent per a les universitats perceptores de fons públics.

e) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en l'article 37 Llei General de Subvencions.

f) Facilitar quantes dades i informació, relacionades amb les subvencions concedides, li siguen requerides per l'òrgan gestor de les subvencions, així com comunicar al mateix les incidències i variacions que es produïsquen en relació amb estes.

g) Comunicar a la direcció general competent en matèria de foment de l'autogovern mitjançant certificació expedida per l'òrgan competent de la respectiva universitat, l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, amb indicació expressa de l'import de les subvencions aconseguides, dels conceptes als quals es destinaran i de si cobrixen el cent per cent (100%) del cost total real de l'actuació o actuacions.

La comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es tinga coneixement de l'obtenció de la subvenció i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts, d'acord amb el que es disposa en la Llei General de Subvencions.

h) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que es preveu en els articles 22 i 23 del Reglament de la Llei General de Subvencions.

i) Deixar constància expressa del finançament atorgat per la Generalitat, a través d'esta convocatòria, tant en qualsevol acte o mitjà que s'empre per a difondre i promocionar l'actuació o actuacions subvencionades, com també en tota publicació o relació amb tercers la fi de les quals siga divulgar-les.

Així mateix, s'hauran d'incloure, en qualsevol tipus de publicació vinculada amb l'actuació o actuacions subvencionades, el logo de la Generalitat amb la denominació del departament del Consell amb competències en matèria de foment de l'autogovern i aquelles altres marques identificatives o commemoratives que puga establir la Generalitat, que seran oportunament comunicades a les entitats beneficiàries des de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de foment de l'autogovern.

 

3. L'incompliment de les anteriors obligacions produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada, deixarà esta sense efecte i donarà lloc, si és el cas, a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i, de manera especial, atenent el que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

 

4. Per a la realització de les actuacions subvencionades les universitats beneficiàries podran subcontractar amb tercers fins al 100% de l'import de l'actuació subvencionada, en el marc del que es disposa en l'article 29 de la Llei General de Subvencions, en relació amb l'article 68 del Reglament de la Llei General de Subvencions i amb l'article 165.2.n de la Llei 1/2015 esmentada.

 

Observacions

Contra la resolució del procediment de concessió de les subvencions, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la citada Llei...

Saber més
Òrgans resolució
Sancions

El règim sancionador aplicable serà el previst en els articles 173 a 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en relació amb el títol IV de la Llei General de Subvencions.

Justificació

Termini
Fins 25-10-2024 23:59:00h

El termini per a la justificació de les subvencions concedides finalitzarà el 25 d'octubre de 2024.

Descripció

1. Només seran subvencionables aquelles actuacions que s'hagen dut a terme, en la seua integritat, dins de l'exercici corresponent a esta convocatòria i en el termini expressament previst per esta.

 

2. D'acord amb el que es disposa en l'article 31.1 de la Llei General de Subvencions, es consideren gastos subvencionables aquells que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i s'efectuen dins del termini d'execució previst en esta convocatòria.

 

En cap cas el cost dels gastos subvencionables podrà ser superior al valor del mercat.

 

3. Queden expressament exclosos els gastos de restauració, així com el finançament d'obsequis de qualsevol tipus vinculats amb la realització de les activitats subvencionables.

 

D'igual mode, queden exclosos els gastos que, si és el cas, deriven de la realització d'activitats que no guarden relació amb l'objecte de la convocatòria.

 

4. En el marc de la convocatòria els gastos corresponents al pagament a persones que intervinguen en les activitats subvencionables en qualitat de ponents o moderadores es podran finançar amb els límits establits per a estes categories en la normativa de la Generalitat sobre indemnitzacions per raó del servici.

 

En cas d'existir gastos relatius al pagament a persones que participen en tals activitats com a conferenciants, l'import a subvencionar no podrà superar el límit que eixa mateixa normativa preveu per a les ponències.

FORMA DE JUSTIFICACIÓ:

 

El compte justificatiu simplificat contindrà:

 

1) Una memòria d'actuacions, amb els requisits establits en l'article 14.6.b.1 del Decret de bases reguladores.

2) Una relació classificada dels gastos i inversions de l'activitat, amb els requisits establits en l'article 14.6.b.2 del Decret de bases reguladores i de conformitat amb el model publicat en esta seu electrònica.