Sol·licitud d'atenció educativa domiciliària per a l'alumnat convalecent al seu domicili per malaltia matriculat en centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 211006
|
Codi GVA: 1953
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 08-09-2025

Fins 19-04-2026

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'atenció educativa domiciliària és una mesura de resposta educativa a l'alumnat, que per prescripció facultativa, haja d'estar convalescent en el seu domicili i no puga assistir al seu centre docent de referència de manera normalitzada per un període superior a 2 mesos.

 

La mesura es destina a l'alumnat que es trobe escolaritzat en centres docents sostinguts amb fons públics que impartixen ensenyances no universitàries en:

 

a) l'últim nivell del segon cicle d'Educació Infantil

b) en qualsevol nivell d'Educació Primària

c) en qualsevol nivell d'Educació Secundària Obligatòria

d) en qualsevol nivell de Batxillerat

e) Cicle formatiu de grau bàsic fins a la finalització del curs escolar de l'any natural en el qual complix díhuit anys. 

f) Centres d'Educació Especial, inclosa l'etapa de Transició a la Vida Adulta. 

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 08-09-2025 fins a 19-04-2026
Observacions

* REQUISITS DE L'ALUMNE

1. Alumnat que, per prescripció facultativa, estiga convalescent en el seu domicili i no puga assistir al seu centre docent de referència de manera normalitzada.

*INFORME MÈDIC 

L'informe mèdic ha de contindre el diagnòstic clínic, la duració estimada en mesos del període de convalescència domiciliària i, si presenta malalties infectocontagioses, les mesures preventives i pautes d'actuació que s'han de considerar. A més, l'informe

metge ha de justificar que les condicions, les capacitats i les necessitats de l'alumnat estan afectades greument d'acord amb el diagnòstic clínic, i que l'assistència a classe suposa un alt risc per a la seua salut. 

 

En l'informe mèdic ha de constar la firma del facultatiu, el segell de la institució o entitat i el número de col·legiació. L'absència d'estes dades serà motiu de denegació per defecte de contingut i forma. 

 

Per a facilitar l'elaboració d'este informe, es podrà utilitzar el model que l'òrgan directiu amb competències en matèria d'atenció educativa domiciliària pose a la disposició dels centres docents, tenint en compte que s'acceptaran altres models sempre que continguen la informació bàsica referida en este punt. 

 

A l'efecte d'acreditació de la informació mèdica, seran vàlids els informes emesos per professionals del Sistema Valencià de Salut, d'altres administracions públiques que tracten habitualment a l'alumnat o d'entitats concertades o conveniades amb la Seguretat Social o règims especials, en els casos en els quals l'alumnat tinga cobertura sanitària diferent de la de la Seguretat Social. 

 

Si s'aporten informes mèdics d'entitats concertades o que tenen conveni amb règims especials, s'haurà d'aportar una còpia de les dos cares de la targeta d'afiliació al règim especial on l'alumnat conste com a beneficiari. 

 

En la valoració de la sol·licitud de l'atenció educativa domiciliària, l'informe mèdic tindrà caràcter prescriptiu, però no vinculant. 

*SOL·LICITUD D'ATENCIÓ EDUCATIVA DOMICILIÀRIA PER SALUT MENTAL  

Si l'alumna o l'alumne té diagnosticat un trastorn greu de salut mental, l'informe mèdic contindrà les dades assenyalades en el resolc quint d'esta resolució i, a més, haurà de ser firmat per personal de psiquiatria. S'haurà d'adjuntar l'informe de coordinació entre servicis i el pla terapèutic elaborat entre la unitat de salut mental, el professorat d'orientació educativa del centre educatiu i, si és procedent, altres professionals de servicis socials (annexos VIII i IX de la Resolució conjunta d'11 de desembre de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública). La valoració sociopsicopedagògica és prescriptiva i ha d'estar actualitzada, i s'emetrà el corresponent informe sociopsicopedagògic amb la identificació de les necessitats educatives, el consentiment informat, l'acta conjunta de l'equip docent i l'audiència a la família. 

 

El pla terapèutic haurà de contemplar el pla de transició al centre educatiu i la prestació de l'atenció educativa domiciliària per a 4 mesos, inclosa la incorporació.

* ATENCIÓ DES DEL CENTRE EDUCATIU 

En el cas que la convalescència es preveja inferior als dos mesos, correspon al centre escolar establir i prestar l'atenció domiciliària. 

Per a això, la tutora o el tutor, una vegada rebuda la sol·licitud de l'atenció educativa domiciliària i l'informe mèdic que la justifique, organitzarà, sota la supervisió de la direcció d'estudis, esta atenció, d'acord amb el següent procediment: 

a) Es reunirà amb la família o els representants legals de l'alumna o l'alumne per a analitzar la situació i valorar les millors condicions per a dur a terme l'atenció educativa domiciliària. 

b) Juntament amb els membres de l'equip educatiu, concretarà: 

- El calendari de reunions i la manera d'establir una comunicació fluida amb la família o els representants legals, perquè puguen participar de manera activa en el procés de l'atenció educativa domiciliària. 

- Les formes d'interacció que consideren més adequades amb l'alumna o l'alumne, que tinguen en compte totes les possibilitats oferides per les TIC. 

- Les condicions per a la realització de les activitats i les proves d'avaluació. 

- La previsió de les accions que s'han de realitzar per a facilitar la reincorporació a l'activitat lectiva del mode més adequat possible. 

ATENCIÓ EDUCATIVA DOMICILIÀRIA 

En el cas que la prescripció mèdica de no assistir al centre escolar siga superior als dos mesos, l'alumnat serà atés amb la dotació de personal apropiat de la Direcció General de Personal Docent o de la Direcció General de Centres Docents. 

* MÒDULS HORARIS D'ATENCIÓ EDUCATIVA DOMICILIÀRIA 

Els mòduls horaris d'atenció domiciliària seran: 

- Per al segon cicle d'Educació Infantil i Educació Primària: 7 hores setmanals. El mestre o mestra disposarà addicionalment de mitja hora setmanal per a realitzar les reunions de coordinació amb el centre on està escolaritzat l'alumnat. Esta coordinació podrà ser acumulada de manera que permeta una coordinació d'una hora quinzenal. 

- Per a Educació Secundària Obligatòria i Cicle formatiu de grau bàsic: 5 hores setmanals en cada un dels àmbits lingüístic-humanístic i científic-tecnològic (una hora diària durant 5 dies). Cada professor/a disposarà addicionalment d'una hora setmanal per a realitzar les reunions de coordinació amb el centre on està escolaritzat l'alumnat. 

- Per a Batxillerat: 6 hores setmanals. El professor o professora disposarà addicionalment d'una hora setmanal per a la coordinació amb la tutora o el tutor i amb el professorat del centre o centres de referència de l'alumnat atés. 

 

 

Normativa
  • Decret 104/2018, de 27 de juliol, del Consell, pel qual es desenvolupen els principis d'equitat i d'inclusió en el sistema educatiu valencià.
  • Ordre 20/2019, de 30 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'organització de la resposta educativa per a la inclusió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics del sistema educatiu valencià.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Els representants legals de l'alumne o alumna.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida.

 

a) La família o representants legals de l'alumne o alumna presentaran en el centre en què estiga escolaritzat o escolaritzada, la sol·licitud, dirigida a la direcció del centre, d'atenció educativa domiciliària, d'acord amb el model que s'inclou en l'Annex I de la Resolució de 23 de juliol de 2021, de la directora general d'Inclusió Educativa, per la qual es dicten instruccions per a l'organizació de l'atenció educativa domiciliària i hospitalària, acompanyada d'un informe mèdic que ha d'expressar necessàriament la durada estimada del període de convalescència domiciliària.

 

b) La direcció del centre docent crearà la sol·licitud d'atenció educativa domiciliària a través del mòdul d'inclusió educativa d'ITACA3, en el qual es farà constar la data de sol·licitud de la família i s'adjuntarà la documentació escaient.

 

c) Una vegada examinada la sol·licitud pel servei competent en matèria d'atenció educativa domiciliària, s'emetrà la resolució corresponent mitjançant el mòdul d'inclusió educativa d'ITACA3.

 

d) Emesa la resolució, la direcció del centre docent descarregarà i lliurarà la resolució de la família o representants legals de l'alumne o l'alumna.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 08-09-2025 fins a 19-04-2026

El termini de presentació de sol·licituds i documentació serà des de l'inici del curs escolar fins als dos mesos anteriors a la data de finalització del curs escolar d'acord amb la resolució que establix el període lectiu de cada curs escolar. 

DOGV 10159 25/07/2025

(des del 8 de setembre de 2025 fins al 19 abril 2026). 

Documentació

- Imprés de sol·licitud d'atenció educativa domiciliària (Annex I), dirigit a la direcció del centre en què es trobe matriculat l'alumne o alumna.

- Informe mèdic (Annex II) on conste el diagnòstic i la durada estimada del període de convalescència domiciliària.

Forma de presentació
Presencial

En el centre en què estiga escolaritzat l'alumne o alumna.

Resolució

Termini màxim

La Direcció General d'Inclusió Educativa autoritzarà l'atenció educativa domiciliària i ho notificarà a la Direcció General de Personal Docent o a la Direcció General de Centres Docents abans dels deu dies hàbils posteriors a la seua recepció.

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Esgota via administrativa
No

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Educació i formació
      • Educació infantil, primària i secundària
      • Batxillerat i Formació Professional

PERFILS

  • Ciutadania
    • Estudiants