Subvencions per a treballs de catalogació i documentació de béns inclosos en l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià i de Construccions de pedra en sec, així com treballs de planificació de la protecció i programació d'intervencions - GVA.ES
Subvencions per a treballs de catalogació i documentació de béns inclosos en l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià i de Construccions de pedra en sec, així com treballs de planificació de la protecció i programació d'intervencions
Què és
L'objecte d'estes ajudes és permetre el finançament, fins al límit màxim previst en estes, dels treballs de catalogació, programació, conservació, manteniment, restauració, rehabilitació, investigació, documentació i difusió respecte de béns inclosos en l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià o, si és el cas, aquells per als quals siga aplicable el règim de protecció previst per als béns ja declarats conforme al que es disposa en els articles 27. 4 i 47.5 els dos de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del Patrimoni cultural valencià. Així mateix, també regiran el procediment de gestió i concessió de les subvencions per a finançar, fins al límit màxim previst en estes, els treballs de catalogació, programació, conservació, manteniment, restauració, rehabilitació, investigació, documentació i difusió respecte de béns per a la construcció dels quals s'haja emprat la tècnica constructiva de la pedra en sec.
A qui va dirigit
Podran obtindre la condició d'Entitat beneficiària d'estes subvencions, les següents entitats:
- els ajuntaments de la Comunitat Valenciana, en tots els Programes d'esta modalitat
- les fundacions, associacions i entitats sense ànim de lucre no incloses en l'àmbit subjectiu previst en l'article 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, les entitats locals menors i mancomunitats, que ostenten la titularitat dominical dels béns immobles inclosos en l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià, exclusivament per al Programa 2.C. PDir.
Com es tramita
L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondrà a la direcció general competent en matèria de patrimoni cultural, qui rebrà les sol·licituds presentades, realitzarà d'ofici quantes actuacions estimen necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades contingudes en les sol·licituds.
L'avaluació de les sol·licituds s'efectuarà conforme als criteris, formes i prioritats de valoració establits en la Base dècima de la Resolució de bases, per la Comissió d'Avaluació i Valoració, prevista en la Base novena d'esta Resolució de bases, la que, una vegada avaluades les sol·licituds, emetrà un informe en el qual es concrete el resultat de l'avaluació efectuada i formularà la proposta de concessió i denegació de les subvencions.
Les subvencions es concediran segons els principis previstos en la base segona de la Resolució de bases, i mitjançant el procediment de concurrència competitiva.
Les sol·licituds que complisquen amb els requisits establits en esta resolució i en la convocatòria seran valorades i puntuades amb un màxim de 20 punts.
Al costat dels punts previstos en els apartats següents, en totes les modalitats de la subvenció es tendirà a fer costat als xicotets municipis i en risc de despoblament, promovent l'equitat territorial. Per a això es prendrà en consideració la seua població i se sumarà a la puntuació que hagen obtingut la sol·licitud, aquella que li corresponga per raó de la població, conforme el rang que s'establix a continuació. El rang de puntuació serà entre 0 i 4 punts, segons el següent desglossament:
1º) Les actuacions que es desenrotllen en municipis amb menys de 1000 habitants o els municipis considerats en risc de despoblament segons la Llei 5/2023, de 13 d'abril, de la Generalitat, seran bonificats amb 3 punts addicionals.
2º) Les actuacions que es desenrotllen en municipis entre 1000 i 3000 habitants, es beneficiaran amb 1 punt addicional.
3º) Les actuacions que es desenrotllen en municipis que, conforme a l'agrupació de municipis per comarques definida en l'article 228 de la Llei 8/2022, de 29 de desembre, pertanguen a comarques que hagen sigut beneficiades amb menys de deu projectes subvencionats en les convocatòries de subvencions per al foment del patrimoni cultural en els últims tres exercicis, els correspondrà 1 punt addicional.
Esta puntuació es determinarà segons les xifres de població oficials publicades per l'Institut Nacional d'Estadística en l'última revisió del padró prèvia a la data de presentació de la sol·licitud.
La priorització de les sol·licituds s'efectuarà d'acord amb la puntuació obtinguda conforme als criteris de valoració continguts en els apartats següents. En cas d'empat en la puntuació entre dos o més sol·licituds, tindran prioritat aquelles que es desenrotllen en municipis amb menor pressupost municipal de l'exercici al qual corresponga la convocatòria. En cas de persistència, tindran preferència en l'adjudicació, quan l'empat es produïsca entre proposicions d'entitats que no estiguen legalment obligades a disposar d'un pla d'igualtat, les d'aquelles que, al venciment de la presentació d'ofertes, hagen negociat amb la representació legal de les persones treballadores si n'hi haguera, i hagen aprovat i tramitat la inscripció dels plans d'igualtat en el registre pertinent fins i tot no estant obligades legalment i aquelles que donen compliment a la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, o si és el cas, l'exempció d'esta obligació.
Les sol·licituds de concurrència en la Modalitat 2 Planificació es valoraran amb un màxim de 16 punts conforme als següents criteris:
- Les sol·licituds de concurrència en el Programa 2.A Catàlegs es valoraran conforme als següents criteris:
1º) Patrimoni cultural. El rang de puntuació serà entre 0 i 6 punts, per patrimoni reconegut en el municipi segons el següent desglossament:
i. Per cada bé d'interés cultural: 1 punt amb un màxim de 3 punts
ii. Per cada bé de rellevància local: 0,25 punts amb un màxim de 2 punts
iii. Existència d'instruments de protecció previs: Per l'existència d'instruments municipals de protecció del patrimoni vigents, previs al document que es redactarà o elaborats amb una normativa anterior a l'actual, diferents al Pla general d'ordenació urbana: 1 punts.
iv. S'entendrà que ostenten la consideració de béns d'interés cultural i béns de rellevància local aquells que es troben inscrits en l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià en la data en què s'òbriga el termini de presentació de sol·licituds per a esta subvenció. Així mateix, són baremables aquells immobles reconeguts com a béns de rellevància local en documents urbanístics municipals definitivament aprovats, però pendents d'inscripció en l'esmentat inventari general, així com aquells béns de rellevància local i béns d'interés cultural declarats per ministeri de la llei (disposicions addicionals primera i quinta de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del Patrimoni cultural valencià)
2º) Qualificació de l'equip redactor. El rang de puntuació serà entre 0 i 3 punts segons el següent desglossament:
i. Experiència en redacció de catàlegs de proteccions: fins a 2 punts.
ii. Experiència en la redacció de projectes d'intervenció o en treballs d'investigació relacionats amb el patrimoni cultural (excepte redacció de catàlegs): fins a 0,50 punts
iii.Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural: fins a 0,50 punts.
3º) Documentació tècnica a aportar amb la sol·licitud. El rang de puntuació serà entre 0 i 7 punts, segons el següent desglossament:
Es valorarà la qualitat i rigor de:
i. Línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes. Memòria descriptiva del procés d'obtenció d'informació. Determinació i descripció d'estudis complementaris previstos: fins a 3,5 punts
ii. Anàlisi preliminar del territori i la seua història, valorant les zones conegudes amb potencial de patrimoni cultural. Llistat i pla d'elements susceptibles, en fase preliminar, de protecció: fins a 3,5 punts
- Les sol·licituds de concurrència en el Programa 2.B Plans Especials de Protecció es valoraran conforme als següents criteris:
1º) Característiques del Bé d'Interés Cultural (BIC) i del seu entorn. El rang de puntuació serà entre 0 i 6 punts, segons el següent desglossament:
i. Per l'excepcionalitat de l'immoble: fins a 3,5 punts.
ii. Per l'existència de béns de rellevància local a l'entorn del BIC: fins a 1,5 punts
iii. Per l'existència de normatives de protecció patrimonial vigents prèvies en l'immoble sobre el qual actua el pla: fins a 1 punt.
2º) Qualificació de l'equip redactor. El rang de puntuació serà entre 0 i 3 punts, segons el següent desglossament:
Trajectòria de l'equip redactor:
i. Experiència en redacció de plans especials de protecció: fins a 2 punts.
ii. Experiència en la redacció de projectes d'intervenció o en treballs d'investigació relacionats amb el patrimoni cultural (excepte redacció de plans especials de protecció): fins a 0,5 punts
iii.Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural: fins a 0,5 punts.
3º) Documentació tècnica a aportar amb la sol·licitud. El rang de puntuació serà entre 0 i 7 punts, segons el següent desglossament:
Es valorarà la qualitat i rigor de:
i. Línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes. Memòria descriptiva del procés d'obtenció d'informació. Determinació i descripció d'estudis complementaris previstos: fins a 3 punts.
ii. Model de fitxa de catàleg, complint continguts d'annex VI del Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge: fins a 1 punt.
iii.Anàlisi preliminar de l'entorn. Establiment de criteris per a la delimitació o redelimitació, si és el cas, de l'entorn de protecció. Llistat i pla d'elements susceptibles, en fase preliminar, de protecció: fins a 3 punts.
- Les sol·licituds de concurrència en el Programa 2.C) Plans Directors es valoraran conforme als següents criteris:
1º) Característiques del Bé d'Interés Cultural (BIC). El rang de puntuació serà entre 0 i 6 punts, segons el següent desglossament:
i. Per l'existència de danys estructurals que facen perillar l'immoble: fins a 4 punts.
*ii.Per l'existència de normatives de protecció patrimonial vigents prèvies en l'immoble sobre el qual actua el pla: fins a 2 punts.
2º). Qualificació de l'equip redactor. El rang de puntuació serà entre 0 i 3 punts, segons el següent desglossament:
i. Experiència en redacció de plans directors: fins a 2 punts.
ii. Experiència en la redacció de projectes d'intervenció o en treballs d'investigació relacionats amb el patrimoni cultural (excepte redacció de plans directors): fins a 0,5 punts
iii. Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural o amb la planificació territorial: fins a 0,5 punts.
3º) Documentació tècnica a aportar amb la sol·licitud. El rang de puntuació serà entre 0 i 7 punts, segons el següent desglossament:
Es valorarà la qualitat i rigor de:
i. Línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes. Enumeració i succinta descripció dels estudis que es preveuen realitzar en l'immoble. Descripció de l'immoble, del seu estat actual i de les patologies principals. Anàlisi urbanística i normativa que afecta el *BIC: fins a 3 punts.
ii. Avanç del marc temporal, del marc pressupostari i dels mitjans tècnics i humans per a la realització de les actuacions programades en el pla director: fins a 2 punts.
iii. Avanç de les intervencions previstes, proposades gestió, promoció i usos. Criteris de priorització: fins a 2 punts.
- Les sol·licituds de concurrència en el Programa 2.D Catalogació de Pedra en Seco es valoraran conforme als següents criteris:
1º) Memòria a aportar amb la sol·licitud. El rang de puntuació serà entre 0 i 12 punts, segons el següent desglossament:
i. Línies d'estudi històriques i anàlisi documental previstes. Memòria descriptiva del procés d'obtenció d'informació. Determinació i descripció d'estudis complementaris previstos: fins a 6 punts.
ii. Anàlisi preliminar del territori i la seua història, valorant les zones conegudes amb potencial de patrimoni cultural. Llistat i pla d'elements susceptibles, en fase preliminar, de protecció: fins a 6 punts.
2º) Currículum al voltant de treballs relacionats amb el sector, fins a un màxim de 4 punts.
i. Experiència en catalogació d'elements patrimonials, en la redacció de projectes relacionats amb la tècnica de la pedra en sec, en projectes d'intervenció o en treballs d'investigació relacionats amb el patrimoni cultural: fins a 3 punts
ii. Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural: fins a 1 punt Es tindrà en compte l'experiència laboral, acadèmica o professional de les entitats o persones que duran a terme el projecte.
46019 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
- MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA
- SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS PER A LA CONSERVACIÓ I PROTECCIÓ DELS BÉNS IMMOBLES DEL PATRIMONI CULTURAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA, I DE LES SUBVENCIONS PER A LA RECUPERACIÓ DE LES CONSTRUCCIONS DE PEDRA EN SEC I PER A LA REDACCIÓ DE CATÀLEGS I PLANS DIRECTORS DE BÉNS D'INTERÉS CULTURAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA. PLA «RESTAURA». SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS PER A LA CONSERVACIÓ I PROTECCIÓ DELS BÉNS IMMOBLES DEL PATRIMONI CULTURAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA, I DE LES SUBVENCIONS PER A LA RECUPERACIÓ DE LES CONSTRUCCIONS DE PEDRA EN SEC I PER A LA REDACCIÓ DE CATÀLEGS I PLANS DIRECTORS DE BÉNS D'INTERÉS CULTURAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA. PLA «RESTAURA»
- ANEXO II. CERTIFICAT ACREDITATIU DE L'ACORD DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ I DEL COMPROMÍS DEL GASTO
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds per a les ajudes de la present convocatòria serà de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV 10179 25/08/25).
Les sol·licituds i la documentació necessària es presentaran telemàticament, a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana accedint al tràmit corresponent.
Formularis
- MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA
- SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS PER A LA CONSERVACIÓ I PROTECCIÓ DELS BÉNS IMMOBLES DEL PATRIMONI CULTURAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA, I DE LES SUBVENCIONS PER A LA RECUPERACIÓ DE LES CONSTRUCCIONS DE PEDRA EN SEC I PER A LA REDACCIÓ DE CATÀLEGS I PLANS DIRECTORS DE BÉNS D'INTERÉS CULTURAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA. PLA «RESTAURA». SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS PER A LA CONSERVACIÓ I PROTECCIÓ DELS BÉNS IMMOBLES DEL PATRIMONI CULTURAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA, I DE LES SUBVENCIONS PER A LA RECUPERACIÓ DE LES CONSTRUCCIONS DE PEDRA EN SEC I PER A LA REDACCIÓ DE CATÀLEGS I PLANS DIRECTORS DE BÉNS D'INTERÉS CULTURAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA. PLA «RESTAURA»
- ANEXO II. CERTIFICAT ACREDITATIU DE L'ACORD DE PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ I DEL COMPROMÍS DEL GASTO
Les sol·licituds de subvenció únicament es podràn presentar de forma telemàtica i es formalitzaràn segons els models que figuren en l'enllaç d'internet http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19674 La sol·licitud estarà signada pel representant de l'entitat sol·licitant. La...
- RESOLUCIÓ de 20 d'agost de 2025, per la qual es convoquen per a l'any 2025 les subvencions per a la conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana, les subvencions per a la recuperació de les construccions de pedra en sec i per a la redacció de...
- EXTRACTE de la Resolució de 20 d'agost de 2025, per la qual es convoquen per a l'any 2025 les subvencions per a la conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana, les subvencions per a la recuperació de les construccions de pedra en sec i per a la...
Al·legació / Aportació
Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, formular al·legacions i aportar documents o altres elements de juí.
Resolució
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució de procediment serà de tres mesos, comptats a partir de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima als interessats per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
La resolució del procediment serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, assortint esta els efectes de la notificació, segons el que s'establix en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les resolucions de l'òrgan concedent posen fi a la via administrativa.
Els beneficiaris estaran subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques a què fa referència la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. També estaran subjectes a les obligacions establides en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, a les derivades la Llei 4/98, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià.
Els beneficiaris hauran d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, de conformitat amb el que s'establix en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Este extrem haurà d'acreditar-se amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió, així com en els processos de justificació de la subvenció concedida.
A més, són obligacions de cada beneficiari les establides en la base tretzena de la Resolució de bases.
46019 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Administracions locals
- Entitats públiques
- Ajudes i subvencions
PERFILS
- Administració i altres entitats
- Ens locals