Sol·licitud d'ajuda salarial i ajuda costos informe auditor per a l'any 2025 a Centres Especials d'Ocupació

LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació

Codi SIA: 1998433
|
Codi GVA: 19990
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 14-05-2025 09:00:00h

Fins 27-05-2025 23:59:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Convocar les ajudes per a finançar parcialment els costos salarials de les persones amb discapacitat que presten els seus servicis retribuïts en CEO, així com per a finançar el cost de l'informe auditor per a la justificació de l'ajuda salarial.

 

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 14-05-2025 09:00:00h fins a 27-05-2025 23:59:00h
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 14-05-2025 09:00:00h
JustificacióTermini obert
Enllaços

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Els titulars dels Centres Especials d'Ocupació, qualificats i inscrits com a tals en el Registre de Centres Especials d'Ús de la Comunitat Valenciana que, complint els requisits i actuacions establits, desenrotllen la seua activitat en centres de treball situats en territori de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Requisits generals: 

1. No podran ser beneficiàries d'estes ajudes, les entitats incurses en els supòsits previstos en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Per a subvencions d'import superior a 30.000 euros, quan les entitats sol·licitants siguen únicament subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, no podran obtindre la condició d'entitat beneficiària o col·laboradora les empreses que incomplisquen els terminis de pagament previstos en la citada llei.

Esta circumstància s'acreditarà d'acord amb el que s'establix en l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, segons es tracte d'entitats jurídiques que, d'acord amb la normativa comptable, puguen presentar compte de pèrdues i guanys abreujada o no.

3. La subvenció del cost salarial de les persones amb discapacitat que treballen en centres especials d'ocupació s'acull al Reglament (UE) 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el Mercat Interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DO L 187 de 26.6.2014). Per això, per a ser beneficiàries d'estes ajudes les entitats hauran de reunir els requisits establits en este Reglament, excepte els supòsits expressament exclosos per este, entre els quals figuren, les empreses en crisis o aquelles que estiguen subjectes a una orde de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el Mercat Comú.

Este Reglament ha sigut modificat pels següents Reglaments: Reglament (UE) 2017/1084 de la Comissió de 14 de juny de 2017, (DOUE L 156 de 20.6.2017); així mateix pel Reglament (UE) 2020/972 de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, (DOUE L 215, 07.07.2020),  pel Reglament (UE) 2021/1237 de la Comissió, de 23 de juliol de 2021, (DOUE L 270 de 29.07.2021) i pel Reglament (UE) 2023/1315 de la Comissió, de 23 de juny de 2023 (DOUE L 167 de 30.06.2023), pel qual, entre altres modificacions, es prorroga la vigència del Reglament (UE) 651/2014 fins al 31/12/2026.

Les referències al Reglament (UE) 651/2014 i a les seues modificacions aprovades en 2017, 2020, 2021 i 2023, s'entendran fetes al RGEC.

4. La subvenció per a finançar els costos corresponents a l'informe auditor per a la justificació de l'ajuda salarial s'acull al Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L-2023-81820 de 15.12.2023), per la qual cosa per a ser beneficiàries d'esta ajuda les entitats hauran de complir amb els requisits establits en este Reglament.

5. Les entitats beneficiàries hauran de disposar d'un pla d'igualtat, en els supòsits en què resulten obligades a això, tenint en compte, si és el cas, els terminis per a iniciar la negociació i per a tindre negociat, aprovat i presentada la sol·licitud de registre establits en l'article 4 del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i depòsit de convenis i acords col·lectius de treball, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens.
S'entendrà compliment este requisit amb la inscripció obligatòria en registre públic de conformitat amb el que es preveu en l'article 11 del citat Reial decret 901/2020, i tot això en relació amb l'article 4 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i hòmens.
Es tracta del denominat Registre i Depòsit de Convenis Col·lectius, Acords Col·lectius de Treball i Plans d'Igualtat, que en l'àmbit estatal o supraautonòmic, està adscrit actualment al Ministeri de Treball i Economia Social, i en l'àmbit autonòmic, a la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral, de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.


Requisits específics:

1. Subvenció del cost salarial:


a) Per a tots els contractes indefinits o conversió de contractes temporals en indefinits, l'entitat haurà de disposar, tant a l'inici de la contractació o transformació del contracte, com amb caràcter bianual, de l'informe d'adequació al lloc de treball, emés pels equips multiprofessionals del corresponent Centre de Valoració i Orientació de Discapacitats de la Conselleria amb competències en matèria de servicis socials. 

A falta d'este informe, haurà d'aportar còpia de la sol·licitud presentada telemàticament, en el corresponent Centre de Valoració i Orientació de Discapacitats, sol·licitud que haurà de presentar-se en este Centre de Valoració en el termini màxim de 20 dies des de la subscripció del contracte indefinit o transformació de contracte temporal, o des de la finalització de la vigència de l'informe anterior d'adequació.

Les sol·licituds d'informes d'adequació tindran una validesa per a LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació, d'un màxim de sis mesos, mentres s'emeten els corresponents informes d'adequació.

Una vegada transcorreguts els sis mesos des de la sol·licitud dels informes d'adequació, l'entitat haurà de disposar del corresponent informe subscrit per l'òrgan competent del Centre de Valoració i Orientació de Discapacitats corresponent o certificat del mateix acreditatiu de la no emissió per raons imputables al propi servici.

b)  Les persones treballadores amb discapacitat que inicien la seua activitat en l'exercici 2025, o que havent iniciat l'activitat en l'exercici anterior, la seua contractació no haja sigut subvencionada en este, en el moment previ a la seua contractació hauran de ser persones desocupades, inscrites com a demandants d'ocupació en el centre Espai Labora corresponent. En el cas que la persona treballadora treballe a temps parcial, haurà d'estar inscrita com a demandant d'ocupació, com a mínim, el dia anterior a esta contractació.


2. Subvenció de l'informe auditor:

a) Es podrà sol·licitar en expedients d'ajuda salarial per import igual o superior a 60.000,00 €.

b) La persona auditora de comptes que vaja a realitzar l'informe d'auditoria, haurà d'estar inscrita com a exercent en el Registre oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes. 
 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. La concessió d'estes subvencions es tramitarà pel procediment de concurrència competitiva d'acord amb el que es disposa en els articles 160 i 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici, mitjançant la publicació íntegra de la Resolució en la Base de dades Nacional de Subvencions i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el procediment establit en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries complixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les subvencions. 

4. Una vegada instruïts els expedients, es remetran a la comissió de valoració a la qual es fa referència en la base 11ª, punt 5, de la Resolució, que procedirà a avaluar les sol·licituds, emetent informe en el qual es concretarà el resultat d'esta avaluació. 

5. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà proposta de resolució.

Criteris de valoració

S'establix com a criteri objectiu d'atorgament de la subvenció, d'acord amb l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer,  el del moment de presentació de les corresponents sol·licituds, entenent-se com a data de presentació de sol·licituds, la data i hora de sol·licitud, i en el cas que esta estiguera incompleta, s'entendrà com a data de sol·licitud la data i hora d'expedient complet després de l'esmena d'este.

No obstant això això, en el cas que el pressupost resultara insuficient per a atendre la totalitat de les ajudes sol·licitades per al finançament parcial dels costos salarials del personal amb discapacitat dels CEO d'un semestre de 2025, les ajudes es concediran de manera que aconseguisca per a finançar els mateixos mesos a totes les entitats sol·licitants. Una vegada atesos els mateixos mesos a totes les entitats sol·licitants del semestre, el pressupost resultant que no aconseguira per a finançar un mes complet a la totalitat d'estes, es concedirà segons data i hora de sol·licitud i d'expedient complet fins al seu esgotament.

Si amb els expedients complets, i en aplicació del criteri anterior, continuara existint crèdit que no aconseguira per a subvencionar un mes sencer a tots els CEO, se subvencionarien expedients completats després d'una esmena, tenint en compte com a data de sol·licitud la data i hora en què s'haja esmenat completament l'expedient. 

No obstant això, i encara que la concessió de l'ajuda es realitze per mesos en funció del pressupost disponible, les entitats beneficiàries podran imputar gasto de mesos posteriors si a causa de baixes per incapacitat temporal, degudament justificades, pels períodes que no hagen sigut substituïdes, i pels mateixos imports que els hagueren pogut correspondre, amb les mensualitats tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda, no arribaren a justificar l'ajuda total concedida.

Òrgans de tramitació
La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la direcció territorial corresponent de LABORA. Una vegada rebuda la sol·licitud, juntament amb la documentació complementària, l'òrgan instructor comprovarà si reunix els requisits, requerint, si és el cas, l'aportació de...
Saber més

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 14-05-2025 09:00:00h fins a 27-05-2025 23:59:00h

Les sol·licituds de subvenció del cost salarial de 2025 corresponent als llocs de treball ocupats per personal amb discapacitat i de subvenció per a finançar els costos de les auditories per a la justificació del gasto salarial, es presentaran en dos terminis: 

Primer termini. Des de les 09.00 hores del dia 14 fins a les 23:59 hores del dia 27, els dos de mes de maig 2025, s'hauran de presentar les sol·licituds d'ajudes per a finançar parcialment els costos salarials del personal corresponent als mesos de gener a juny, inclosa la paga extra de juny, que inclourà la sol·licitud d'ajuda per a finançar els costos d'auditoria, si és el cas. 

Segon termini. Des de les 09.00 hores del dia 1 fins a les 23.59 hores del dia 15, els dos d'octubre de 2025, s'hauran de presentar les sol·licituds d'ajudes per a finançar parcialment els costos salarials corresponents als mesos de juliol a desembre, inclosa la paga extra de desembre, que inclourà la sol·licitud d'ajuda per a finançar els costos d'auditoria, si és el cas.

En el cas que el Centre Especial d'Ocupació no haja iniciat les seues activitats en el moment d'obertura del termini de presentació de sol·licituds, tindrà un mes de termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajudes, a partir de la primera contractació de personal amb discapacitat, sent el termini màxim per a la petició d'estes ajudes el dia 31 d'octubre de 2025.

(DOGV. núm. 10106 de 13.05.2025)

Documentació

Documentació general:

Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació general establida en la base 9ª de la Resolució per la qual s'establixen les bases reguladores per a la concessió de les subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb discapacitat en centres especials d'ocupació (CEO) i la convocatòria per a 2025 (d'ara en avant, la Resolució), firmada electrònicament, que haurà d'annexar-se per mitjans telemàtics.

Documentació específica: 

1. Per a la subvenció del cost salarial corresponent als llocs de treball ocupats per personal amb discapacitat:

a) Informe on conste la quantia de la subvenció sol·licitada, i dins d'esta, distingint la corresponent a treballadors ja contractats a la data d'inici del termini de presentació de sol·licituds de la subvenció i la corresponent a previsió de possibles contractacions abans de la finalització del semestre i causes d'esta previsió, identificant possibles clients i períodes de contractació.

b) Declaració responsable, acreditativa que les noves contractacions representen un increment net del nombre de persones ocupades en l'empresa en qüestió en comparació amb la mitjana dels 12 mesos previs, o en defecte d'això, el lloc o llocs hauran d'haver quedat vacants arran de la dimissió de la persona treballadora, de la seua discapacitat, de la seua jubilació, de la seua defunció, de la reducció voluntària del temps de treball o del seu acomiadament disciplinari procedent, així com en el cas de subrogacions, per les causes legals estipulades, i no de resultes del seu acomiadament disciplinari o per causes objectives, declarat o reconegut improcedent o acomiadament col·lectiu.

c) Declaració responsable acreditativa que l'entitat beneficiària reunix els requisits establits en el RGEC i per tant, no es troba incursa en cap de les causes d'exclusió incloses en este Reglament i recollides en la base 20ª de la Resolució, entre les quals es troben les empreses en crisis o aquelles que estiguen subjectes a una orde de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el Mercat Comú.


2. Per a les subvencions per a finançar l'informe auditor per a la justificació de l'ajuda salarial:

a) Informe on conste la quantia de la subvenció sol·licitada. Esta informació s'inclourà en el mateix informe anterior per a l'ajuda salarial.

b) Declaració responsable sobre altres ajudes de minimis concedides en qualsevol període de 3 anys a fi de comprovar que no se superen per a l'entitat o entitats considerades com a “única empresa” els límits previstos en l'article 3 del Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió de 13 de desembre de 2023 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L de 15.12.2023), així com sobre el compliment dels requisits establits en el citat Reglament (UE).


Tant la documentació general com l'específica estan contemplades en el formulari electrònic de sol·licitud, havent d'annexar-se a esta en cas necessari la documentació que corresponga firmada electrònicament.

Forma de presentació
Telemàtica

Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a este efecte, o bé a través de la web de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 14-05-2025 09:00:00h
Descripció

Les al·legacions o aportació de documentació es realitzaran telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.

Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar firmats electrònicament pels qui siguen competents per a això.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de tres mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la Resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, de conformitat amb el que es preveu en la legislació del procediment administratiu comú.

Quantia i cobrament

1. Subvenció del cost salarial de les persones amb discapacitat que treballen en centres especials d'ocupació.

a) El percentatge del S.M.I. de 2025 corresponent a cada persona treballadora, serà el que corresponga en funció del tipus i grau de la seua discapacitat, del tipus de contracte, temporal o indefinit, i de la condició de dona o no i de l'edat, tenint en compte totes estes condicions existents l'1 d'abril o l'1 d'octubre, segons semestre, o data de la seua contractació de ser esta posterior, en relació amb els dies i jornades treballades cada mes.

b) No resultaran subvencionables els següents períodes o contractacions: 

1º. Els períodes en què el contracte d'un treballador o treballadora es trobe en situació de suspensió, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors. No resultaran subvencionables ja que no retribuïxen treball efectiu en l'entitat subvencionada.

2º. Els contractes del personal de duració inicial inferior a tres mesos, amb independència de la duració de cada una de les seues pròrrogues, o que no hagen sigut mantinguts durant este període mínim inicial de 3 mesos, excepte el contracte temporal de substitució regulat en l'apartat 3º de l'article 15 del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

3º. Les noves contractacions que no suposen un increment net de plantilla, existint acomiadaments disciplinaris o per causes objectives, reconeguts o declarats improcedents, o acomiadament col·lectiu: les noves contractacions hauran de representar un increment net del nombre de persones ocupades en l'empresa en qüestió, en comparació amb la mitjana dels dotze mesos previs; en defecte d'això, el lloc o llocs hauran d'haver quedat vacants arran de la dimissió de la persona treballadora, de la seua discapacitat, del reconeixement d'incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa, de la seua jubilació, de la seua defunció, de la reducció voluntària del temps de treball o del seu acomiadament disciplinari procedent, així com en el cas de subrogacions, per les causes legals estipulades, o per transició de la persona amb discapacitat a l'ocupació ordinària, i no de resultes del seu acomiadament disciplinari o per causes objectives, declarat o reconegut improcedent o acomiadament col·lectiu.

c) Segons l'indicat en la base 13ª, punt 1, de la Resolució, una vegada concedida l'ajuda, s'anticiparà el pagament de fins al 80% de la subvenció. La justificació final de l'ajuda (punt 3) es realitzarà mitjançant la presentació d'un compte justificatiu, segons import d'ajuda concedit per expedient. Esta es presentarà en els terminis indicats en el punt 6 d'esta base.

2. Subvenció per a finançar els costos corresponents a l'informe auditor per a la justificació de l'ajuda salarial.

L'ajuda es concedirà per un import de fins al 2% de l'import corresponent a l'ajuda al cost salarial, amb el límit màxim de 15.000,00 €, però finalment es liquidarà en funció del gasto realment justificat d'esta ajuda salarial. Segons l'indicat en la base 14ª, punt 1, de la Resolució, l'ajuda es justifica mitjançant compte justificatiu amb aportació de justificants de gasto. Esta es presentarà en els terminis indicats en el punt 2 d'esta base.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

Les entitats beneficiàries hauran de complir les obligacions generals previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i altres normes de general aplicació i, a més, les que s'establixen en la base 5ª de la Resolució.

Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de la persona titular del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la...

Saber més
Òrgans resolució
La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la direcció general d'Ocupació i Formació, per delegació de la persona titular de la direcció general de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació, o a qui corresponga segons règim de suplències.
Sancions

D'acord amb el que s'establix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i altra legislació aplicable, les minoracions, el reintegrament de subvencions, el procediment de reintegrament, i les infraccions i sancions, es concreten en el següent:


1. Causes de minoració i reintegrament de les ajudes concedides:

a) Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i en tot cas l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

b) Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els supòsits contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en relació amb el que s'establix en els articles 91 a 93 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

En particular, procedirà el reintegrament o revocació total de la subvenció concedida en el supòsit d'incompliment de les obligacions, tant generals com específiques imposades a les entitats beneficiàries en la Resolució, exceptuant el que està disposat en la base 19ª, punt 1.c.3º d'esta, i concretament, l'obligació imposada en la base 5ª, punt 5, relativa a la comunicació prèvia de qualsevol canvi produït respecte a la qualificació del projecte empresarial en CEE.

c) S'aplicarà el criteri de proporcionalitat amb reintegrament o revocació parcial de l'ajuda concedida, en els  supòsits contemplats en la base 19ª, punt 1.c) de la Resolució.


2. El procediment de reintegrament i les infraccions administratives i incoació del procediment sancionador estan contemplats en la base 19ª, punt 2 i 3, respectivament, de la Resolució.
 

Justificació

Termini
Termini obert
Forma de presentació