Ajudes en matèria de salut pública en relació amb les subvencions destinades a projectes de promoció de la salut i accés a servicis i programes de salut en poblacions que viuen en situació d'especial vulnerabilitat - GVA.ES
Ajudes en matèria de salut pública en relació amb les subvencions destinades a projectes de promoció de la salut i accés a servicis i programes de salut en poblacions que viuen en situació d'especial vulnerabilitat
Què és
L'objecte de la present resolució és convocar subvencions destinades a finançar projectes de promoció de la salut i accés a serveis i programes de salut en poblacions que viuen en situació d'especial vulnerabilitat, que es regularan pel que s'estableix en l'Ordre 1/2019.
La presentació de les sol·licituds haurà de realitzar-se exclusivament per via telemàtica en el Registre Electrònic de la Generalitat, mitjançant accés al corresponent tràmit electrònic disponible en la seu electrònica de la Generalitat (http://sede.gva.es) , o a través del següent enllaç en el...
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
- ORDRE 1/2019, de 28 de febrer, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de subvencions destinades a finançar projectes relacionats amb la salut pública. [2019/2334
A qui va dirigit
Podran sol·licitar aquestes subvencions, els ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana que treballen amb població en situació de vulnerabilitat, com a població immigrant o població gitana, entre altres.
Els ajuntaments o mancomunitats, a més dels requisits generals establits en l'Ordre 1/2019, hauran d'estar adherits a XarxaSalut, acreditant així el seu compromís de desenvolupar les accions de promoció de la salut local emmarcades en el vigent Pla de Salut de la Comunitat Valenciana.
Aquestes entitats, a més hauran de complir els requisits generals establits en els articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Com es tramita
Les sol·licituds es tramitaran de conformitat amb el que s'establix en les bases reguladores, i la seua resolució i concessió s'efectuarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb el que s'establix en l'article 3.1 de la citada Orde 1/2019.
Les sol·licituds presentades es valoraran, conforme als criteris que es fixen en l'article 24 de les bases reguladores de l'Orde 1/2019, en funció del tipus d'entitat beneficiària i de l'ajuda sol·licitada, per la Comissió d'Avaluació.
46020 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
- SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS PER A PROJECTES DE PROMOCIÓ DE LA SALUT I ACCÉS A SERVICIS I PROGRAMES DE SALUT EN POBLACIONS QUE VIUEN EN SITUACIÓ D'ESPECIAL VULNERABILITAT
- MEMÒRIA DEL PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SALUT I ACCÉS A SERVICIS I PROGRAMES DE SALUT EN POBLACIONS QUE VIUEN EN SITUACIÓ D'ESPECIAL VULNERABILITAT
Sol·licitud
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (Num 10050 de 19.02.2025)
A la sol·licitud s'acompanyarà la següent documentació:
a) Exemplar de dades de domiciliació bancària en el cas que estos no hagen sigut emplenats en la sol·licitud.
b) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. Per a això, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. De no atorgar esta autorització hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les citades obligacions.
c) Declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies arreplegades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, per a ser beneficiària de les subvencions que en esta convocatòria es regulen, i que està al corrent en el pagament de reintegrament per subvencions, llevat que esta declaració es realitze emplenant l'apartat corresponent en la citada sol·licitud.
d) Declaració responsable en la qual manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades arreplegades en la sol·licitud són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que s'estimen oportuns i, que es compromet a mantindre el compliment de les anteriors obligacions durant el període de reconeixement de l'obligació en els termes de l'article 69.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. D'acord amb el que es disposa en l'article 69.4 de la referida llei, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació, que s'incorpore a esta declaració responsable, així com la no presentació de la documentació que siga si és el cas requerida per a acreditar el compliment del declarat, determinarà la impossibilitat de continuar amb la convocatòria.
e) Memòria del projecte en model normalitzat. El llenguatge utilitzat en la redacció del mateix haurà de ser inclusiu i no sexista. Així mateix, el contingut dels projectes no haurà de vulnerar, en cap cas, el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, diversitat funcional, edat o orientació sexual i hauran de facilitar o almenys no impedir l'accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda.
Formularis
- SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS PER A PROJECTES DE PROMOCIÓ DE LA SALUT I ACCÉS A SERVICIS I PROGRAMES DE SALUT EN POBLACIONS QUE VIUEN EN SITUACIÓ D'ESPECIAL VULNERABILITAT
- MEMÒRIA DEL PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SALUT I ACCÉS A SERVICIS I PROGRAMES DE SALUT EN POBLACIONS QUE VIUEN EN SITUACIÓ D'ESPECIAL VULNERABILITAT
No hi ha taxes en aquest procediment.
P1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s'ha de realitzar MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual s'acaba d'indicar. Per a això, han de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat...
- El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-la o donar-la de baixa es pot realitzar telemàticament, consulte: PROPER. Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat:
- Membres comissió avaluadora
Esmena
10 dies hàbils des de la seua publicació en la web de la Conselleria de Sanitat (des del 24.03.2025 fins al 04.04.2025)
Es publica correcció d'errors del llistat provisional d'admesos i exclosos en data 26.03.2025, per la qual cosa el termini per a esmenar queda ampliat fins al 09.04.2025
Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb l'Orde 1/2019 resulte exigible, la Comissió d'Avaluació requerirà a l'entitat sol·licitant mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat perquè en un termini de...
L'esmena o aportació telemàtica de documentació hauran de realitzar-se exclusivament per via electrònica, utilitzant el mateix enllaç del procediment en el seu apartat corresponent.
Transcorregut el termini per a esmenar es publicarà, en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat, la resolució definitiva d'entitats admeses i excloses.
Al·legació / Aportació
10 dies comptats des del següent a la seua publicació en la Web (des del 07/05/2025 fins al 20/05/2025)
Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de juí
En data 06/05/2025 es publica la Proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions i es concedix a les entitats interessades un termini de 10 dies perquè formulen les al·legacions que estimen oportunes.
Resolució
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de 3 mesos a comptar des de la data de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana
Ampliació dos mesos el termini màxim de resolució (DOGV Núm. 10106/ 13.05.2025)
De conformitat amb el que s'establix en la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024:
1. Les subvencions previstes en la present convocatòria es finançaran amb càrrec al programa pressupostari de la Conselleria de Sanitat 413A00, del Capítol IV, codi línia comptable S0147.
2. El total de les subvencions atorgades per a estos projectes no podran superar la quantia màxima de 155.000 euros.
3. Procedència i quantia dels fons: Propis: 155.000 euros. La modalitat de concessió serà de concurrència competitiva.
1. Les entitats beneficiàries de la subvenció tenen l'obligació general de realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en la forma, les condicions i el termini establits per a cada tipus de subvenció, i, en defecte d'això, abans del 31 de desembre de l'any en què s'ha concedit. Qualsevol ampliació de terminis, a sol·licitud de l'entitat beneficiària o d'ofici, requerirà el compliment de les condicions i circumstàncies que preveu la legislació de procediment administratiu comú.
2. Aquestes entitats han de complir amb les obligacions que amb caràcter general estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, general de subvencions, les que estableix l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en cas que els siguen aplicables, i amb les obligacions que puga fixar o determinar la convocatòria que, en tot cas, haurà d'ajustar-se al que preveu aquesta ordre de bases.
3. Així mateix, les entitats beneficiàries han de complir les previsions que recull la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, d'igualtat entre homes i dones, en relació amb el pla d'igualtat quan, per la legislació aplicable, els siga exigible.
4. L'incompliment d'alguna d'aquestes obligacions podrà donar lloc, prèvia incoació d'expedient, al desistiment sense efecte de la resolució de concessió de la subvenció o la minoració de la quantia concedida i, si és el cas, se sol·licitarà el reintegrament, total o parcial, de les quantitats percebudes i s'exigirà l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció.
5. S'haurà de complir amb les obligacions de publicitat derivades del que es disposa en els articles 4 i 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, en el capítol 2 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la informació pública i Bon Govern, i en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquesta informació podrà publicar-se en el portal web de l'entitat o bé a través de la plataforma TEP - Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta (https://gvaobert.gva.es/tep).
6. La difusió d'aquesta informació s'ha de realitzar, preferentment, a través de les corresponents pàgines web, sense perjudici que s'haja de fer constar en escrits, anuncis, publicacions, rètols i qualsevol suport. En cas que no disposen de pàgina web en què puguen fer aquesta publicitat, poden complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.
Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'haguera dictada, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015,...
46020 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Tràmits i servicis
- Administracions locals
- Salut
- Administracions locals
PERFILS
- Administració i altres entitats
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions