Oficina de farmàcia: sol·licitud de reserva de titularitat

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 211027
|
Codi GVA: 2105
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Reserva de titularitat és el procediment administratiu pel qual es pot autoritzar l'ampliació del període de regència establit en l'article 26.2 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, sempre que el cònjuge o fills del farmacèutic titular es troben cursant estudis universitaris de farmàcia en el moment...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

* DEFINICIONS

1) Farmacèutic/a titular: és el farmacèutic al nom del qual s'estén l'autorització i l'acta d'obertura i funcionament de l'oficina de farmàcia, i que té el títol de propietat sobre esta.

 

2) Farmacèutic/a regent: és el farmacèutic/a no titular nomenat per als supòsits previstos en l'article 26 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, que assumirà les mateixes funcions i responsabilitats que el farmacèutic titular.

 

3) Farmacèutic substitut o farmacèutica substituta: és el que exercix la seua activitat, en lloc del titular o regent, en una oficina de farmàcia. Assumirà amb caràcter transitori i mentres dure la substitució, les funcions i responsabilitats del farmacèutic o farmacèutica titular, en els casos de:

a) Maternitat, accident o malaltia

b) Designació o elecció per a l'exercici d'assumptes públics o de representació professional.

c) Absències per assumptes propis

d) Compliment de les obligacions derivades del servici militar o prestació social substitutòria

e) Realització d'estudis de capacitació o especialització relacionades amb la seua activitat professional

f) Gaudi de vacacions anuals

g) Excepcionalment, per raons estrictament personals i acreditades, amb un informe previ dels col·legis oficials de farmacèutics de la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat podrà autoritzar la designació d'un substitut o substituta

 

*MANTENIMENT DE LA PRÒRROGA

Per al manteniment de la pròrroga, serà necessari que el cònjuge o fill a qui s'atorgue esta, supere un mínim de 35 crèdits per any acadèmic, o tres assignatures.

 

* CADUCIDAD DE LA PRÒRROGA

-L'autorització de la pròrroga per estudis caducarà quan per segon any consecutiu o altern, no se supere el mínim de crèdits o assignatures establides.

-En cap cas, la pròrroga per estudis podrà tindre una duració superior a huit anys naturals, des de la data de la defunció o circumstàncies que van donar lloc al nomenament del regent.

-En el cas d'incórrer-se en causa de caducitat s'haurà de procedir al tancament o transmissió de l'oficina de farmàcia en el termini improrrogable de sis mesos, comptats a partir de la data en què siga ferma en via administrativa la resolució de caducitat.

 

* FINALIZACIÓN DE LA PRÒRROGA

Finalitzats els estudis de la llicenciatura, el cònjuge o fill a qui es va concedir la pròrroga haurà d'accedir obligatòriament a la titularitat, en el termini màxim de tres mesos des de la finalització d'estos i no podrà transmetre-la fins que hagen transcorregut tres anys des de la seua presa de possessió com a farmacèutic titular de l'oficina de farmàcia.

Normativa
  • Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regula l'establiment, trasllat i transmissió de les oficines de farmàcia (DOGV núm. 4145, d'11/12/01).
  • Orde de 22 d'abril de 2002 de la Conselleria de Sanitat per la qual es desplega el Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, per mitjà del qual es regula l'establiment, trasllat i transmissió de les oficines de farmàcia, pel que fa a les transmissions, regències i reserva de...
  • Llei 6/1998, de 22 de juny de 1998, de la Generalitat Valenciana, d'Ordenació Farmacèutica (DOGV núm. 3273, de 26/6/98).
  • Circular 8/1998, de 12 d'agost de 1998, de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat, sobre assignació de tasques en matèria d'ordenació farmacèutica (DOGV núm. 3312, de 20/8/98).

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

El cònjuge o els fills del farmacèutic titular en qui concórreguen alguna de les circumstàncies previstes en l'article 26.2 de la Llei 6/1998 de 22 de juny.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida.

 

- Si durant la tramitació de l'expedient es dectectará la falta d'algun document reflectit en els apartats anteriors, es requerirà als interessats la seua aportació en el termini de 10 dies amb advertiment que de no fer-ho així, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució expressa que se li notificarà, d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Resolució:

- Correspon al director general de Farmàcia i Productes Sanitaris; en la mateixa constarà, com a mínim, el nom de la persona que cursa estudis universitaris de farmàcia a favor de qui s'autoritza la reserva la titularitat i es farà constar l'obligació que té el mateix de presentar davant la Direcció General, durant el mes de març de cada any, les qualificacions acadèmiques del curs immediat anterior, mentre dure la pròrroga.

 

- La resolució es notificarà als interessats amb indicació dels recursos que contra aquesta procedisquen, l'òrgan davant el qual hagueren de presentar-se i el termini per a interposar-los.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Si en el moment de produir-se alguna de les circumstàncies previstes en l'article 19 i 21 del Decret 187/2001, de 27 de novembre, si el cònjuge o els fills no estigueren en possessió del títol però algun d'ells es trobara cursant estudis universitaris de farmàcia, podran sol·licitar en el mateix...

Saber més
Documentació
Per a sol·licitar la reserva de Titularitat s'hauran d'aportar els següents documents: - Sol·licitud signada pel cònjuge o fill per a qui se sol·licita la reserva de titularitat. -Certificat que concorren les circumstàncies previstes en l'apartat 4 de l'articule 26 de la Llei 6/1998, de 22 de...
Saber més
Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9896 - Taxa per servicis i establiments sanitaris d'atenció farmacèutica.

 

La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, grup X, punt 2.3, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de 129,93 euros.

 

a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046

1. Emplene el formulari 9896 amb les dades que se li sol·liciten.

Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar.

3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model.

4. Prema, de nou, el botó Acceptar.

5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries.

Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració.

Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament.

 

b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit.

Enllaç en informació complementària

Forma de presentació
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1.- La...
Saber més

Resolució

Termini màxim
- La resolució haurà de dictar-se en el termini de 30 dies, i es notificarà als interessats amb indicació dels recursos que contra esta siguen procedents, l'òrgan davant del qual hagueren de presentar-se i el termini per a interposar-los. - Si no ha recaigut resolució expressa en el termini...
Saber més
Observacions

Contra la resolució podrà interposar-se recurs d'alçada davant la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà al de la data de notificació.

Òrgans resolució

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Salut
      • Farmàcies i medicaments
  • Empreses
    • Sanitat
      • Centres i servicis sanitaris

TEMA

  • Sanitat i salut
    • Farmàcia
    • Productes sanitaris
    • Professionals de la sanitat

PERFILS

  • Ciutadania
  • Empresa
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Salut
    • Productes i establiments sanitaris
    • Formació sanitària especialitzada

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones