Subvencions per al foment de la formació, la investigació i la transferència de coneixement entre el Sistema Universitari Valencià i l'Administració pública valenciana en l'àmbit de l'economia pública. Convocatòria 2024

Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública

Codi SIA: 2405781
|
Codi GVA: 21532
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 17-05-2024

Fins 13-06-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte del tràmit és la concessió, en règim de concurrència competitiva i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, de subvencions destinades al foment de la formació, la investigació acadèmica i la transferència d'informació i coneixements en matèria d'economia pública entre les universitats del sistema universitari valencià i l'Administració pública valenciana.

Els resultats esperats amb aquestes subvencions són els següents:

a) Millorar la investigació acadèmica en les àrees d'interés gestionades per la Generalitat, perquè, en el futur, permeta millorar la presa de decisions en les polítiques públiques desenvolupades per la Generalitat.

b) Contribuir a la formació especialitzada d'investigadors en matèria d'economia pública que, en el futur, puguen continuar desenvolupant la seua activitat en alguna universitat valenciana, o bé incorporar-se a l'activitat professional en la Generalitat o en altres institucions públiques o privades.

c) Contribuir a la futura formació de grups d'investigació emergents en economia pública en les universitats del sistema universitari valencià o a la consolidació dels grups d'investigació ja existents.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 17-05-2024 fins a 13-06-2024
Recurs de reposicióTemini tancat
Des de 22-08-2024 fins a 23-09-2024

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Podran ser entitats beneficiàries d'aquestes subvencions les universitats del sistema universitari valencià, d'acord amb l'article 2 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de coordinació del sistema universitari valencià, que impartisquen estudis oficials de doctorat i que actuaran com a...

Saber més
Requisits

Les subvencions es percebran directament per les universitats, que les destinaran al finançament de tesis doctorals en les següents àrees d'interés prioritàries en economia pública:

- Governança fiscal, creixement econòmic i equitat en el marc autonòmic

- Sistemes fiscals i transformació digital

- Determinants de les necessitats de despesa pública dels nivells de govern, subestatals en el marc d'un estat descentralitzat

- Avaluació de polítiques públiques

 

Les entitats beneficiàries (universitats) subscriuran un conveni de col·laboració amb la Generalitat, el contingut de la qual s'ajustarà al que es disposa en l'article 11 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. 1. L'òrgan instructor, d'ofici, impulsarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució, així com per a dur a terme les propostes de cada fase comptable que siguen pertinents per tal d'executar-la.

2. Si la documentació aportada estiguera incompleta, es requeriran les entitats sol·licitants, telemàticament o per qualsevol mitjà que permeta tindre constància de la seua recepció perquè, en el termini de 10 dies, esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fan, es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC). Addicionalment, també es podrà comunicar la incidència esmentada per correu electrònic.

3. La selecció de les universitats es durà a terme per part de l'òrgan instructor a proposta d'una comissió avaluadora que, segons els criteris establits per a l'avaluació, elevarà a la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic una proposta de resolució definitiva, amb la indicació del resultat de l'avaluació efectuada mitjançant una relació prioritzada de les sol·licituds, per puntuació obtinguda i, si és el cas, la llista de reserva per a cobrir les renúncies que es produïsquen.

4. Elevada la proposta de resolució definitiva, la persona titular de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic o la persona titular de l'òrgan en qui delegue dictarà la corresponent resolució definitiva del procediment, acte que posarà fi a la via administrativa i que serà notificada a les persones interessades.

5. La resolució del procés de selecció serà motivada i contindrà la relació ordenada d'universitats seleccionades, amb la indicació de la puntuació obtinguda en el procés d'avaluació, el nombre de projectes de tesi doctoral finançables en funció de la puntuació obtinguda i la quantia concedida, total i per anualitats, en funció de la quantia per projecte fixat en la convocatòria en els termes que preveu l'article 7 d'aquesta ordre i del nombre de projectes assignats. La resolució del procés establirà, si escau, una llista de reserva amb la puntuació obtinguda, per a cobrir les renúncies que s'hi produïsquen, i, finalment, la relació de sol·licituds amb desestimació expressa.

6. D'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, la resolució del procediment es publicarà en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic, publicació que tindrà els efectes de la notificació. Les successives notificacions es publicaran també en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic. A l'efecte del que disposa l'article 18 de la Llei general de subvencions, la resolució es publicarà també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Criteris de valoració

Els criteris que s'empraran per a seleccionar a les universitats beneficiàries són els següents:

a) Professorat amb doctorat per cada cent alumnes: Professorat Permanent Doctor equivalent a temps complet per cada 100 alumnes matriculats en estudis de grau, màster i doctorat. Màxim: 25 punts.

b) Número de tesis doctorals llegides en el programa de Doctorat d'Economia per cada cent alumnes matriculats en estudis de grau, màster i doctorat. Màxim: 20 punts.

c) Factor d'impacte mitjà: Factor d'impacte mitjà de les publicacions per a les quals hi ha un autor o autora afiliat a la institució. Màxim: 20 punts.

d) Fons d'investigació per professorat doctor: Recursos per a projectes d'investigació sobre el total de professorat permanent doctor equivalent a temps complet. Màxim: 20 punts.

e) Percentatge de tesis defensades amb esment internacional en programes de doctorat en economia sobre el total de tesis llegides en programes de doctorat en economia. Màxim: 15 punts.

 

Les universitats sol·licitants, hauran de presentar una certificació del representant legal, en la qual es recullen, conforme al model normalitzat, els mèrits que seran objecte de valoració per a la concessió de les subvencions, així com el detall del càlcul i dades utilitzades per a la determinació d'aquests.

 

Els criteris de concessió relacionats, sobre els que les universitats sol·licitants hauran de proporcionar informació, estaran referits a les dades del curs acadèmic finalitzat en 2023 i únicament als departaments en matèries relatives a Economia. En el cas del criteri establit en la lletra c de l'apartat 1 del present article, es tindrà en compte el factor d'impacte mitjà de les publicacions per a les quals hi ha una autoria o autor afiliat a la institució d'acord amb Journal Citation Reports referenciat a les àrees de Economy, Finance i Business.

 

Per a cadascun d'aquests criteris, les universitats seran classificades, per ordre decreixent (de major a menor), en funció dels seus respectius registres (dades declarades). Les que tinguen el registre més elevat obtindran el màxim de punts del criteri, i la puntuació anirà reduint-se de manera proporcional a les dades aportades per la resta d'universitats conformement a la següent fórmula (regla de tres inversa):

Puntuació de la universitat en el criteri X = (Puntuació màxima del criteri X * Dada declarada per la universitat en el criteri X) / Dada declarada per la universitat amb la puntuació més alta en el criteri X.

 

En cas de no presentar-se informació relativa a un criteri o el càlcul i detall de les xifres utilitzades per a la determinació de les ràtios o ser considerada aquesta informació per la comissió avaluadora com a inadequada o insuficient, es valorarà amb 0 punts.

 

La puntuació final de cada universitat serà la suma dels punts obtinguts en tots els criteris.

 

En cas d'empat en la puntuació final, per a desfer-ho s'utilitzarà la puntuació en el primer criteri; si l'empat persistira, s'empraria el segon criteri i, així, successivament.

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Des de 17-05-2024 fins a 13-06-2024

Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV 9850, de 16.05.2024).

Documentació
Les sol·licituds i la documentació necessària es presentaran telemàticament per part del representant legal de la universitat mitjançant signatura electrònica o certificat digital, en el termini establit en l'apartat anterior. La sol·licitud s'acompanyarà dels dos models d'impresos inclosos dins...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
A través del següent enllaç mitjançant certificat electrònic: https://www.tramita.gva.es/

    Resolució

    Termini màxim
    El termini màxim per a resoldre les sol·licituds presentades i per a la concessió de les subvencions que s'establixen en la present convocatòria serà de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que es requerisca a l'interessat l'esmena...
    Saber més
    Quantia i cobrament
    El nombre màxim d'universitats beneficiàries en aquesta convocatòria serà de dos. Així mateix, es finançaran un nombre màxim de tres projectes d'investigació de tesi doctoral, dos per a la universitat que quede en primer lloc en el procés de baremació de les sol·licituds i un per a la universitat...
    Saber més
    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
    Obligacions
    Les entitats beneficiàries (universitats) subscriuran un conveni de col·laboració amb la Generalitat, el contingut del qual s'ha d'ajustar al que disposa l'article 11 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, i...
    Saber més
    Observacions

    La resolució que es dicte posarà fi a la via administrativa i contra esta es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació o bé directament recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de...

    Saber més

    Recurs de reposició

    Termini
    Des de 22-08-2024 fins a 23-09-2024

    a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant la consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació. b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant la Sala contenciosa administrativa del...

    Saber més
    Descripció

    La resolució de concessió de subvencions podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé caldrà plantejar directament recurs contenciós administratiu.