Aportació documental per requeriments de la Unitat de Mediació d'Assegurances en un procés previ d'inspecció. Economia.

Conselleria d'Hisenda i Economia

Codi SIA: 2407937
|
Codi GVA: 21602
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Aquest tràmit té com a objecte possibilitar l'aportació per via telemàtica de documentació a un expedient d'inspecció obert en la Unitat de Mediació d'Assegurances de la Direcció General de Economia Sostenible, previ requeriment per a això d'eixa Unitat.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

- CORREU ELECTRÒNIC al qual s'han de enviar les consultes de la ciutadania (obligatori): mediadores@gva.es

 

 

- Més informació en l'apartat MEDIADORS D'ASSEGURANCES de l'àrea d'Economia Sostenible de la pàgina web de la Conselleria competent en aquesta matèria (vegeu l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit).

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Els mediadors d'assegurances inscrits en el Registre de Distribuïdors d'Assegurances de la Comunitat Valenciana, que hagen rebut un requeriment per a realitzar una aportació de documentació a un expedient previ d'inspecció obert en la Unitat de Mediació d'Assegurances de la Direcció General de...

Saber més
Requisits

Per a poder aportar documentació mitjançant aquest tràmit telemàtic s'han de complir els següents requisits:

 

1. Haver rebut un REQUERIMENT de la Unitat de Mediació d'Assegurances de la Direcció General d'Economia Sostenible en un procés previ d'inspecció.

 

2. El mediador d'assegurances, siga persona física o jurídica, haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació» (TSL). Entre aquests sistemes s'admeten:

- El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana).

- El sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses d'eixe sistema les persones juridiques).

- I, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa

 

Més informació en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados

 

Vos recomanem que comproveu la validesa del certificat en l'adreça següent: https://valide.redsara.es/valide/inicio.html

Si no supera la validació del certificat, haurà de posar-se en contacte amb l'organisme emissor d'aquell.

 

3. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), eixa persona haurà d'inscriure la representació prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit.

Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora.

Com es tramita

Òrgans de tramitació
La Unitat de Mediació d'Assegurances de la Direcció General d'Economia Sostenible.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

La documentació s'ha d'aportar en el termini que la Unitat de Mediació d'Assegurances haja establit en el requeriment.

Documentació

1. SOL·LICITUD d'aportació de documentació, SEGONS FORMULARI WEB disponible en el propi tràmit telemàtic.

 

En aquesta sol·licitud ha de fer-se constar tota la informació necessària que permeta una correcta identificació de l'expedient previ d'inspecció al qual es realitza l'aportació, indicant en el formulari web el tipus d'expedient al qual correspon i el seu número o referència concrets.

 

 

2. A continuació, en el pas DOCUMENTAR del tràmit telemàtic ha d'annexar-se la DOCUMENTACIÓ que s'aporta a l'expedient.

 

Respecte a aquesta documentació:

 

- És recomanable que, en primer lloc, reunisca tots els documents a presentar i els emplene, signe i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.

 

- IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament han de ser enviats en format PDF i han d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que els subscriguen.

 

- En el requeriment rebut apareixen els documents que ha de presentar i el número de referència de l'expedient (DCMESE O RQMESE) que ha d'indicar en l'apartat D) DADES DE L'EXPEDIENT del formulari web del tràmit telemàtic.

 

- En l'apartat "IMPRESOS ASSOCIATS" (i en el mateix tràmit telemàtic), hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots els documents o alguns d'aquests, segons el cas. Si hi ha un model normalitzat, el document s'ha de presentar en aquest i, si no n'hi ha, ha de ser creat o recaptat per la persona sol·licitant per a poder-lo adjuntar a la seua sol·licitud telemàtica.

 

- En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove'ls abans de realitzar l'aportació.

 

Si la grandària màxima admesa per aquest tràmit telemàtic no li permet annexar tots els documents que ha d'aportar a l'expedient, pot presentar els que falten realitzant una nova aportació a eixe expedient utilitzant una altra vegada aquest tràmit telemàtic. Això és possible fer-ho tantes vegades com necessite.

Forma de presentació
Telemàtica

1. Els mediadors d'assegurances, tant persones físiques com jurídiques, estan obligats a relacionar-se amb la Generalitat Valenciana a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú. En aquest cas concret, la...

Saber més

Resolució

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé la normativa específica aplicable a l'expedient administratiu de què es tracte.

Òrgans resolució
Direcció General d'Economia Sostenible.