Detall de Procediment

Ajudes a la ramaderia ecològica en pràctiques extensives a la Comunitat Valenciana

Codi SIA: 2509578
Codi GUC: 22018
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(29-05-2023
16-06-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte de les subvencions és cobrir parcialment les despeses derivades del manteniment de les explotacions dels ramaders ecològics certificats que realitzen pràctiques extensives en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

1. A fi de procedir al pagament de la subvenció, l’òrgan instructor comprovarà prèviament l’adequada justificació de la subvenció concedida, així com la realització de l’activitat subvencionada i el compliment de totes les obligacions que es deriven de l’aplicació d’aquesta ordre. 2. A la vista del compliment dels requisits indicats en el punt anterior, i a proposta de l'òrgan instructor, l'òrgan competent per a la resolució resoldrà sobre els pagaments parcials o totals de l'ajuda. 3. El nombre de caps/ruscos per al càlcul de les unitats de bestiar gros (UBG) de cada un dels beneficiaris, es basarà en les dades proporcionades per una certificació emesa pel CAECV, amb la indicació d’operadors i censos en data de presentació de sol·licituds, la qual serà remesa pels beneficiaris a l'òrgan gestor de les ajudes. 4. D’acord amb el que disposa l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, la presentació de la sol·licitud de pagament de l’ajuda comporta l’autorització a l’òrgan gestor del procediment per a obtindre directament les dades d’identitat del sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal, i d'estar al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. En cas que el sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, ho ha d'indicar expressament en el formulari, de manera que quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents. L'absència d'oposició expressa per part de l'interessat presumeix la seua autorització per a efectuar la consulta o obtindre la informació esmentada.

Requisits

Requisits

Els requisits que han de complir són: a) Estar inscrit en el Registre d'explotacions ramaderes (REGA) de la Comunitat Valenciana en alguna de les següents espècies en règim extensiu: boví, oví, caprí, equí o apícola. b) Tindre l’explotació ramadera inscrita i no tindre retirada definitivament la certificació en el Registre d’operadors titulars d’explotacions agropecuàries (Registre de productors), d’acord amb l’article 4 i l’article 34 de l’Ordre 30/2010, de 3 d’agost, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'aprova el text del Reglament sobre producció i etiquetatge dels productes ecològics i del Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV). c) Acreditar, abans que es dicte la proposta de resolució de concessió, que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. L’òrgan gestor del procediment ha d’estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d’estar al corrent dels pagaments amb l’Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada ha d’aportar els documents acreditatius corresponents. L’òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d’estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada s’hi vol oposar, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s’oposa i els motius que ho justifiquen. Si s’hi oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents. d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, que efectuarà l’òrgan concedent, així com a qualssevol altres de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les subvencions i ajudes concedides i a les que preveu la legislació del Tribunal de Comptes, per a la qual cosa aportarà tota la informació que li siga requerida en l'exercici d'aquestes actuacions. Així mateix, hauran de sotmetre’s als controls sobre el terreny i a posteriori que realitze l'òrgan competent. e) Acreditar, mitjançant una declaració responsable, la no-concurrència de cap de les circumstàncies previstes en els punts 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions. f) Comunicar a l'òrgan concedent, en la sol·licitud de subvenció, així com en qualsevol moment de la vigència de l'expedient, la sol·licitud o obtenció d'altres ajudes per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics, així com la modificació de les circumstàncies que hagen fonamentat la concessió de la subvenció en els termes d'aquesta ordre. En el cas que la sol·licitud o concessió d’altres ajudes, o la modificació de les circumstàncies que hagen motivat la concessió de l’ajuda, s’efectuen durant la tramitació de l’expedient, aquesta comunicació s’ha d’efectuar tan prompte com es conega i, en qualsevol cas, abans de la justificació de l’aplicació donada als fons percebuts. g) Presentar, si és el cas, una declaració responsable de les ajudes de minimis concedides al sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l’exercici fiscal en curs, amb la indicació de l’import, l’organisme, la data de concessió i el règim d’ajudes en què s’empara o, si és el cas, una declaració de no haver-ne rebut cap. h) Acreditació mitjançant una declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, a aquells empresaris, persones físiques o jurídiques que sol·liciten subvencions o ajudes econòmiques de la Generalitat. i) Procedir al reintegrament dels fons percebuts quan siga procedent de conformitat amb el que estableixen els articles 36, 37 i 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. j) Qualsevol altra que legalment corresponga com a beneficiari de subvencions públiques.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Persones (físiques i jurídiques) ramaderes que tinguen la seua explotació ramadera inscrita en el Registre de productors del Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV).

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9604, 26.05.2023).

Formularis i documentació

Juntament amb la sol·licitud, s’ha de presentar la documentació següent: a) Certificació emesa pel CAECV, amb la indicació dels operadors i censos en data de presentació de sol·licituds, amb la finalitat de conéixer el nombre de caps/ruscos per al càlcul de les unitats de bestiar gros (UBG). b) Declaració responsable relativa als requisits exigits. c) Model de declaració de domiciliació bancària degudament omplit, quan siga procedent. d) En cas de no disposar de signatura electrònica i actuar mitjançant representant, s’ha d’aportar un formulari relatiu a la representació. e) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l’exercici fiscal en curs, així com d’altres ajudes estatals per a les mateixes mesures de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l’apartat 3 de l’article 5 del Reglament (UE) núm. 1408/2013, de la Comissió, de 18 de desembre, de 2013, modificat pel Reglament (UE) núm. 2019/316, de la Comissió, de 21 de febrer de 2019, segons model normalitzat.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l’Administració general de l’Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l’article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l’Administració local si, en aquest últim cas, s’ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s’establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya en l’estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, als registres que s’indiquen a continuació.
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). Quan les persones interessades necessiten donar d'alta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes convocades, aquesta actuació es podrà realitzar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648), si bé tenen aquesta obligació els subjectes previstos en l'article 6 de l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Les sol·licituds de subvenció s’han de dirigir a la direcció general competent en matèria de producció ecològica. El termini de presentació de sol·licituds i la forma de presentació es determinarà en cada convocatòria. - Una vegada presentada la sol·licitud amb la seua corresponent documentació, la instrucció del procediment de tramitació dels expedients la durà a terme el servei competent en matèria de producció ecològica i innovació. L’òrgan instructor farà d’ofici totes les actuacions que estime necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de formular-se la proposta de resolució, incloent-hi la tramitació dels expedients. - En el supòsit que les sol·licituds no reunisquen els requisits exigits o la documentació presentada no siga la preceptiva, es requeriran per escrit els sol·licitants perquè, en un termini de 10 dies, esmenen o presenten la documentació d’acord amb el que s’ha requerit, amb la indicació expressa que, si així no ho fan, es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud de subvenció, prèvia resolució, d’acord amb el que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. - L’òrgan instructor pot requerir al sol·licitant informació més ampliada, i efectuar les actuacions que considere necessàries per a la determinació i comprovació de dades; tot això, a l'efecte d'una adequada tramitació del procediment fins a la seua resolució. - L’òrgan instructor, una vegada comprovat que les sol·licituds reuneixen els requisits dels apartats anteriors, i vist l'informe de la comissió de valoració a la qual fa referència la base quarta de l'ordre, elaborarà la proposta de resolució a l'òrgan competent per a la seua resolució. - Les sol·licituds d'ajudes les resoldrà la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de producció ecològica, prèvia proposta de l'òrgan instructor, per delegació de la persona titular de la conselleria amb competències en agricultura. - Contra la resolució esmentada, caldrà interposar els recursos pertinents, que s'indicaran en aquesta.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació:
des de: 29-05-2023

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en els registres que s'indica a continuació.
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones interessades que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les alegacions o qualsevol document addicional telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" -> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Obligacions

Obligacions

Els beneficiaris han de fer publicitat de les subvencions i ajudes percebudes en els termes i les condicions que estableix la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, respecte de l'obligatorietat de fer l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció. Tota alteració de les condicions que s’han tingut en compte per a la concessió de la subvenció, així com l’obtenció d’altres subvencions i ajudes concedides per qualsevol altra entitat pública o privada, s’ha de notificar i justificar per escrit a la direcció general amb competència en matèria de producció ecològica, i podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió de la subvenció, sempre que se salvaguarden els requisits mínims establits en aquesta ordre i la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda. A aquest efecte, la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de producció ecològica, per delegació de la persona titular de la conselleria amb competències en agricultura, dictarà l’oportuna resolució de liquidació en la qual es reajustaran els imports de la subvenció concedida sobre la nova base, i s’iniciarà, si és el cas, el procediment de reintegrament que preveuen els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el títol X, capítol III de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Sense perjudici del que preveuen els apartats anteriors, quan els fets puguen ser constitutius d’infracció administrativa, s’iniciarà el corresponent procediment sancionador, segons el que preveu el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els seus preceptes bàsics, així com el títol X capítol IV de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Observacions

Observacions

Contra les resolucions de concessió de l'ajuda que es dicten i esgoten la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del corresponent jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L’import subvencionable serà de 150 euros per unitat de bestiar gros (UBG) d'animal reproductor o rusc. Els índexs de conversió a unitats de bestiar gros (UGM) seran els següents: Boví, equí: 1 UBG per animal reproductor. Oví, caprí, ruscos: 0,15 UBG per animal reproductor o rusc. - La quantia de l'ajuda que s’atorgarà al beneficiari no podrà superar l'import de 5.000 euros anuals.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar les sol·licituds de subvencions serà de sis mesos a comptar a partir de la finalització del termini de presentació d'aquestes. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat cap resolució expressa, podran considerar-se desestimades les seues pretensions per silenci administratiu en els termes que preveu la normativa reguladora del procediment administratiu comú, i en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El règim sancionador en la matèria que regula aquesta ordre és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 1. Les sancions donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta, els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003. En particular, serà procedent el reintegrament total de l'ajuda en el supòsit de falsedat de les declaracions responsables presentades. Així mateix, serà procedent el reintegrament per l'import no justificat en els casos en què el lucre cessant siga inferior a la subvenció concedida. 2. De conformitat amb l'apartat d de l'article 35 de la Llei 2/2015, l'incompliment del que es disposa en la lletra c de l'article 12 podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, amb el previ procediment sancionador que se sotmetrà al que disposa el títol III de la Llei 2/2015. 3. El que disposen els apartats anteriors serà aplicable sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.