Sol·licitud de subvencions per a projectes pilot d'innovació en el municipi (programa II) - GVA.ES
Sol·licitud de subvencions per a projectes pilot d'innovació en el municipi (programa II)
Què és
Programa II: Programa de suport a projectes pilot d'innovació en el municipi.
L'objecte d'aquest programa d'ajudes és impulsar projectes pilot d'innovació en els municipis de la Comunitat Valenciana.
PROJECTE PILOT: plantejament preliminar a petita escala realitzat per a avaluar la viabilitat, duració, cost, adversitats, i millorar el disseny d'estudi abans del desenvolupament d'un projecte a gran escala.
En el cas de la innovació, és aquell projecte concret que es proposa per a solucionar o millorar un aspecte que afecta la ciutadania, ja siga des del punt de vista d'un servei públic oferit per l'administració o bé identificant oportunitats de negoci, desenvolupant models basats en l'eficiència energètica, energies renovables, mobilitat elèctrica, gestió i anàlisi de dades o tecnologies de la informació i comunicació, agilitzar, ordenar i avaluar el treball, o recuperar tècniques en desús amb un enfocament actual per a aconseguir objectius més sostenibles.
Executar un programa pilot permet provar diversos aspectes a petita escala. Per a reconéixer això, s'ha d'investigar, definir el que s'està testant, identificar els objectius, desenvolupar una estratègia i crear línies de temps, parlar amb les parts interessades, triar un equip humà i de mitjans adequats i mètriques concretes, i analitzar les dades obtingudes per a poder-ho aplicar a major escala.
Aquest programa s'estructura en tres línies sobre la base d'un criteri de població: nombre d'habitants del municipi, considerant com a referència les últimes xifres oficials de població dels municipis espanyols publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE), a la data de publicació d'aquesta convocatòria:
- Línia A: Municipis amb una població des de 50.001 habitants.
- Línia B: Municipis amb una població entre 10.001 habitants i 50.000 habitants.
- Línia C: Municipis amb una població fins a 10.000 habitants.
En el cas de mancomunitats de municipis es tindrà en compte la suma d'habitants dels municipis que la componen.
Amb ambdós programes (I i II) es pretén fer costat a l'Administració Local per a posar en marxa i desenvolupar els projectes que materialitzen solucions innovadores a les seues pròpies necessitats i reptes.
Els projectes d'innovació poden estar dirigits cap a les àrees de les "Smart Cities" d'energia, medi ambient, infraestructures i habitabilitat, mobilitat, govern de la ciutat, innovació social, economia intel·ligent, benestar i digitalització.
Base 3. REQUISITS DELS PROJECTES.
Els projectes hauran de contindre com a mínim:
a) Descripció tècnica del projecte.
b) Descripció del resultat i impacte esperable del projecte.
c) Justificació del caràcter innovador del projecte.
d) Pressupost.
Actuacions subvencionables:
Seran subvencionables aquelles actuacions que complisquen els requisits establits en les bases reguladores i en la present convocatòria i estiguen executades i pagades en el període comprés entre l'1 de gener de 2023 i la data màxima per a la justificació de l'ajuda.
Base 7. Despeses subvencionables.
1. Seran despeses subvencionables les establides en la present ordre de bases reguladores i, en el seu cas, en les convocatòries corresponents.
Amb caràcter general seran despeses subvencionables aquelles que:
a) Siguen necessàries i de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i resulten estrictament necessàries per a la seua execució.
b) Hagen sigut realitzades durant l'execució de l'activitat subvencionada i pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació establit.
c) S'ajusten a preus de mercat.
d) Han de ser despeses que es financen amb càrrec al pressupost de l'entitat beneficiària i conformes amb la normativa local, autonòmica, nacional i comunitària aplicables.
2. Despeses subvencionables:
A aquest efecte seran subvencionables les despeses que duga a terme l'entitat necessàries per a la realització del projecte presentat, podent incloure les següents:
a) Despeses de personal, incloent-hi costos salarials i quotes de la Seguretat Social, en la mesura en què estiga dedicat al desenvolupament del projecte. Aquests costos hauran de presentar-se degudament desglossats per hores dedicades a l'activitat a la qual s'imputen.
b) Despeses de desplaçament i allotjament del personal propi de l'entitat sol·licitant vinculat amb les activitats del projecte. Respecte a les despeses de transport, únicament seran subvencionables les despeses de desplaçament en mitjans públics de transport interurbà. Les despeses que s'imputen estaran limitades pels imports establits en el
Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, i les seues respectives modificacions.
c) Despeses derivades de serveis externs de consultoria i assistència tècnica destinats de manera exclusiva al projecte.
d) Despeses de material fungible i subministraments que es deriven directament del projecte.
e) Despeses d'inversió en actius materials i immaterials necessaris per al desenvolupament de les activitats. S'exclouen els dispositius informàtics d'ús genèric. El beneficiari haurà de destinar els béns inventariables al fi concret per al qual es va concedir la subvenció durant, almenys, cinc anys en cas de béns inscriptibles en un registre públic, i dos anys per a la resta de béns.
f) Cost de l'informe d'auditoria sobre el compte justificatiu de la despesa del projecte.
3. No seran subvencionables, entre altres, els impostos directes i els tributs, els impostos indirectes susceptibles de recuperació (l'IVA serà subvencionable si s'acredita que no és susceptible de recuperació), els premis, donacions o ajudes de qualsevol tipus, ni les despeses corresponents a serveis de càtering, restauració, comestibles o avituallament i, en general, les despeses que no puguen identificar-se inequívocament amb l'activitat objecte de la subvenció.
En qualsevol cas, haurà d'atendre's al que s'estableix en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. Les entitats beneficiàries podran subcontractar totalment o parcialment l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 100% de l'import de les activitats subvencionades, amb els requisits i les prohibicions establits en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 68 del seu reglament de desenvolupament. El percentatge de subcontractació es justifica pel fet que les entitats beneficiàries són administracions públiques locals entre les funcions específiques de les quals no es troba el desenvolupament de projectes d'innovació; d'altra banda, es facilita la participació de municipis de petita grandària que no disposen dels recursos necessaris per a realitzar amb mitjans propis els projectes d'innovació objecte subvenció.
5. En l'execució de les actuacions, les entitats beneficiàries hauran d'ajustar-se a la normativa aplicable en matèria de contractació pública.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
- Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre homes i dones.
- Orde EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal.
- Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.
- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
- Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana.
- Orde 2/2023, de 14 de març de 2023, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a l'Administració local de la Comunitat Valenciana per a potenciar projectes d'innovació, dins del...
A qui va dirigit
Podran ser entitats beneficiàries els municipis i les mancomunitats de municipis de la Comunitat Valenciana, així com els organismes públics i les entitats de dret públic vinculats/ades o dependents dels uns o les altres.
No podran obtindre la condició de beneficiària de les subvencions aquelles entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La no concurrència d'aquestes circumstàncies s'acreditarà mitjançant declaració responsable, sense perjudici que puguen ser objecte de requeriment d'acreditació fefaent.
Les entitats beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions establides en la base cinquena de les bases reguladores de les subvencions.
Com es tramita
PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
El procediment de concessió d'ajudes serà el de concurrència competitiva d'acord amb el que es disposa en l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la secció 1a del capítol II del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.
El procediment de concessió serà l'establit en la base 10 i concordants de l'ordre de bases.
El procediment s'iniciarà d'ofici mitjançant la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).
Les SOL·LICITUDS es podran presentar en el termini de 20 dies naturals comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV. La sol·licitud ha d'anar signada per la persona que represente legalment a l'entitat sol·licitant.
La presentació de les sol·licituds comporta l'acceptació plena per part de l'entitat sol·licitant de les bases reguladores i de la respectiva convocatòria.
- REQUERIMENT D'ESMENA: l'òrgan instructor comprovarà el compliment de les condicions imposades en les bases reguladores per a adquirir la condició d'entitat beneficiària constatant que les sol·licituds contenen tota la documentació necessària. En el cas de presentar-se sol·licituds que no s'hagen emplenat aportant tota la informació que es requereix i/o no hagueren acompanyat tota la documentació preceptiva, l'òrgan instructor requerirà a l'interessat perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que si així no ho fera se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució, i d'acord amb el que es preveu en els articles 68 i 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
L'òrgan competent per a la instrucció realitzarà d'ofici quantes actuacions estime necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de formular-se la proposta de resolució.
L'ESMENA s'haurà de realitzar a través del següent enllaç:
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450
- VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS: L'avaluació es realitzarà sobre la informació aportada pel sol·licitant en la fase d'admissió de sol·licituds. Per tractar-se de procediments de concessió en règim de concurrència competitiva, no s'admetran millores voluntàries de les sol·licituds una vegada transcorregut el termini de presentació de sol·licituds.
La comissió de valoració podrà sol·licitar quants informes estime necessaris per a resoldre, així com ser assistida per persones expertes que tinguen un perfil professional o competència tècnica d'acord amb la matèria objecte de l'ajuda, o per agències d'avaluació.
CRITERIS DE VALORACIÓ: els establits en la base 14 de les bases reguladores.
- PROPOSTA DE RESOLUCIÓ PROVISIONAL I DEFINITIVA: D'acord amb el punt 6 de la base 13, es preveu la publicació en la pàgina web de la Direcció General d'Innovació d'una proposta de resolució provisional de concessió d'ajudes, motivada, en la qual, com a mínim, s'especifique la llista de les sol·licituds a les quals es proposa concedir la subvenció i la quantia de l'ajuda que es proposa concedir, així com la llista on figuren les sol·licituds a les quals es proposa denegar la subvenció i les inadmeses.
Els interessats podran formular al·legacions en el termini de 10 dies des de l'endemà de la publicació de la citada proposta de resolució provisional en la pàgina web de la Direcció General d'Innovació:
https://cindi.gva.es/va/web/innovacion/convocatoria-2024
Les AL·LEGACIONS es realitzaran a través del següent enllaç:
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450
La falta de presentació d'al·legacions en el termini establit s'entendrà com a acceptació de la valoració. Els desistiments i renúncies que es produïsquen en aquest termini podran ser coberts per les sol·licituds a denegar per falta de crèdit, fins a esgotar el crèdit disponible, per l'ordre establit en la proposta de resolució provisional.
La comissió de valoració, vistes les al·legacions, els possibles desistiments i noves incorporacions, emetrà proposta de resolució definitiva. que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre.
-RESOLUCIÓ: La resolució es notificarà mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Direcció General d'Innovació (https://cindi.gva.es/va/web/innovacion/convocatoria-2024), que substituirà la notificació individual de la resolució d'acord amb el que s'estableix en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
-JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ I PAGAMENT: El termini de presentació de la justificació de les despeses finançades per la present convocatòria vencerà el 11 de novembre de 2024 i començarà a partir de l'endemà de la resolució de reconeixement de la subvenció quan l'actuació estiga ja executada. La presentació de la justificació es realitzarà telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat, a través del següent enllaç:
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450
La justificació del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels resultats previstos es realitzarà mitjançant la presentació d'un únic compte justificatiu subscrit per l'entitat beneficiària conforme al que s'establix en l'article 74 del reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i d'acord amb l'Orde EHA/1434/2007, de 17 de maig, acompanyada d'un informe d'auditora o auditor de comptes inscrit/a com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes. La persona auditora serà aquella que designe l'entitat beneficiària, sense perjudici del control financer que correspon a l'Interventor de les Entitats Locals.
El compte justificatiu haurà de contindre la següent documentació:
a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, subscrita per la persona representant legal de l'entitat beneficiària, amb indicació de les activitats realitzades i els resultats obtinguts.
b) Una memòria econòmica abreujada justificativa del cost de les activitats realitzades, subscrita per la persona representant legal de l'entitat beneficiària, que contindrà:
• Relació detallada de les despeses incorregudes per a la realització de l'activitat subvencionada, degudament agrupades d'acord amb les despeses subvencionables establides en la base 7.2, amb identificació del creditor o creditora, document (factura, nòmines, butlletins de cotització a la Seguretat social), concepte, data d'emissió, data de pagament i el seu import (indicant l'import IVA exclòs, la quantitat corresponent a l'IVA, l'IVA imputable a la subvenció i l'import
amb l'IVA imputable a la subvenció).
• Si escau, relació de les quantitats inicialment pressupostades i les desviacions esdevingudes.
La memòria haurà d'estar subscrita per la persona representant legal de l'entitat beneficiària.
c) Declaració responsable del representant legal de l'entitat sol·licitant relativa al detall d'altres subvencions rebudes o sol·licitades per a les mateixes despeses subvencionables, procedents de qualssevol administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, amb especificació de la quantia, la data de concessió i l'entitat atorgant, o, si escau, la declaració negativa corresponent.
d) En el cas de les Entitats Locals, certificat del compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana. Aquest requisit s'entendrà complit si el municipi figura en el certificat que la Sindicatura de Comptes publica mensualment en la seua pàgina web.
El compte justificatiu s'acompanyarà d'un INFORME D'AUDITORIA.
L'entitat beneficiària està obligada a posar a la disposició de la persona auditora quants llibres, registres i documents li siguen sol·licitats per a efectuar la revisió, així com a conservar-los a fi de les actuacions de comprovació i control previstes en la legislació vigent. Si escau, haurà de confeccionar i facilitar-li, a més de les declaracions ja esmentades, la següent documentació:
- Declaració de les activitats subcontractades, amb indicació dels subcontractes i imports facturats. Aquesta declaració inclourà una manifestació de la beneficiària respecte de les situacions previstes en els apartats 4 i 7 de l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
L'auditor o auditora de comptes que duga a terme la revisió del compte justificatiu s'ajustarà al que es disposa en l'Orde EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació del personal auditor de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal, previstos en l'article 74 del reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
La persona auditora emetrà un informe en el qual detallarà les comprovacions realitzades i farà constar tots aquells fets o excepcions que pogueren suposar un incompliment per part de l'entitat beneficiària de la normativa aplicable o de les condicions imposades per a la percepció de la subvenció, havent de proporcionar la informació amb suficient detall i precisió perquè l'òrgan gestor puga concloure sobre aquest tema. Aquest informe contindrà els extrems i estructura establits en l'article 7 de la citada Ordre EHA/1434/2007. En tot cas haurà d'especificar-se la quantia de la despesa per a la realització de l'activitat subvencionada que es considera justificada.
Per a emetre l'informe, la persona auditora haurà de comprovar:
a) L'adequació del compte justificatiu de la subvenció presentada per l'entitat beneficiària, i que la mateixa haja sigut subscrita per una persona amb poders suficients per a això.
b) El contingut de la memòria d'actuació, estant alerta davant la possible falta de concordança entre la informació continguda en aquesta memòria i els documents que hagen servit de base per a realitzar la revisió de la justificació econòmica.
c) Que la informació econòmica continguda en la memòria està suportada per una relació classificada de les despeses de l'activitat subvencionada, degudament agrupades d'acord amb les despeses subvencionables establides en la base 7.2, amb identificació del creditor o creditora, document (factura, nòmines, butlletins de cotització a la Seguretat social), concepte, data d'emissió, data de pagament i el seu import (indicant l'import IVA exclòs, la quantitat corresponent a l'IVA, l'IVA imputable a la subvenció i l'import amb l'IVA imputable a la subvenció).
d) Que l'entitat disposa de documents originals acreditatius de les despeses justificades, conforme al que es preveu en l'article 30.3 de la Llei general de subvencions, i que aquests documents han sigut reflectits en els registres comptables.
e) Que les despeses que integren la relació complixen els requisits per a tindre la consideració de despesa subvencionable, conforme al que s'estableix en l'article 31 de la Llei general de subvencions i en la base setena de l'orde de bases reguladores; que s'han classificat correctament d'acord amb el contingut d'eixa base; i que es produïx la necessària coherència entre les despeses justificades i la naturalesa de les actuacions subvencionades.
f) També es comprovarà que el seu import es troba desglossat adequadament en el compte justificatiu.
g) En els supòsits previstos en l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, que l'entitat beneficiària disposa d'ofertes de diferents proveïdores, i d'una memòria que justifique raonablement l'elecció de la proveïdora, en aquells casos en els quals no haja recaigut en la proposta econòmica més avantatjosa.
h) Que no s'han realitzat subcontractacions de l'activitat subvencionada fora dels casos permesos en l'article 29 de la Llei general de subvencions, en l'article 68 del seu reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i en l'orde de bases.
i) Altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, que siguen incompatibles o que globalment superen els costos de l'activitat subvencionada.
Al final del seu treball la persona auditora sol·licitarà una carta, signada per qui va subscriure el compte justificatiu, en la qual s'indicarà que s'ha informat la persona auditora sobre totes les circumstàncies que puguen afectar la correcta percepció, aplicació i justificació de la subvenció. També s'inclouran les manifestacions que siguen rellevants i que servisquen d'evidència addicional a la persona auditora sobre els procediments realitzats.
Es considerarà despesa realitzada la que ha sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació establit en la present convocatòria.
El PAGAMENT de l'ajuda es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari de l'entitat beneficiària indicat per aquesta, prèvia justificació de la realització del projecte d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes establits en la resolució de concessió, i sempre que haja complit les obligacions exigibles per a la justificació de l'ajuda.
ÒRGANS COMPETENTS
La competència per a convocar aquestes ajudes correspon a la persona titular de la Conselleria amb competències en matèria d'innovació.
L'ordenació i instrucció del procediment correspondrà a la persona titular de la Direcció General amb competències en matèria d'innovació.
La resolució del procediment de concessió correspon a la persona titular de la Conselleria amb competències en matèria d'innovació.
Els criteris de valoració són els establits en la base 14 de l'orde de bases reguladores.
3003 - Alacant/Alicante
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 9841, de 03/05/2024).
DATA INICI: 04/05/2024
DATA FI: 23/05/2024
- Extracte de la Resolució de 18 d’abril de 2024, de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, per la qual es convoquen subvencions destinades a l’Administració local de la Comunitat Valenciana per a potenciar projectes d’innovació, dins del pla d’impuls «Territoris innovadors», per...
- RESOLUCIÓ de 18 d’abril de 2024, de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, per la qual es convoquen subvencions destinades a l’Administració local de la Comunitat Valenciana per a potenciar proyectes d’innovació, dins del pla d’impuls «Territoris innovadors», per a l’exercici...
Resolució
La resolució es notificarà mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Direcció General d'Innovació (https://cindi.gva.es/es/web/innovacion/convocatoria-2024), que substituirà la notificació individual de la mateixa d'acord amb el que s'establix en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1...
03001 - Alacant/Alicante
3003 - Alacant/Alicante
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Administracions locals