Ajudes a les agrupacions de professionals del comerç de segon i tercer grau, sense ànim de lucre, amb un àmbit d'actuació intercomarcal o superior, per a la realització de programes formatius específics per al desenrotllament de la competitivitat del comerç, per a l'exercici 2025 (CMFORM). Comerç - GVA.ES
Ajudes a les agrupacions de professionals del comerç de segon i tercer grau, sense ànim de lucre, amb un àmbit d'actuació intercomarcal o superior, per a la realització de programes formatius específics per al desenrotllament de la competitivitat del comerç, per a l'exercici 2025 (CMFORM). Comerç
Què és
L'objecte d'este tràmit és la concessió, en règim de concurrència competitiva, de les ajudes previstes en l'article 20.5 de la Resolució de bases reguladores.
En concret, es consideren susceptibles de rebre suport a través d'estes ajudes:
1. La REALITZACIÓ de programes formatius específics per al desenrotllament de la competitivitat en el comerç, dirigits tant a les pimes comercials, com als professionals del comerç, per a fomentar la professionalització del sector, formant als empresaris i treballadors en competències i capacitats per a fer front als nous reptes en la gestió comercial, a través d'un assessorament i acompanyament integral i personalitzat.
Esta formació es dirigirà als propietaris i gerents dels establiments comercials minoristes, i també al seu personal treballador, així com als tècnics de les agrupacions de comerç, amb la finalitat de millorar o transformar els models de gestió.
Es consideraran gastos subvencionables, els gastos de publicitat de l'acció, lloguer de local i equipament informàtic o audiovisual, material didàctic, professorat, programari, així com els costos indirectes de direcció i coordinació fins a un màxim del 10% del cost de l'actuació.
2. PER les agrupacions professionals de comerç de segon i tercer grau sense ànim de lucre, amb àmbit intercomarcal o superior, amb seu o delegació permanent en la Comunitat Valenciana.
3. DES DE l'1 DE GENER DE 2025 FINS AL 31 D'OCTUBRE DE 2025, els dos inclosos.
4. Tenint, a més, en compte:
- Que per a estes actuacions l'ajuda podrà arribar fins al 70% del cost de l'actuació subvencionada, amb un límit de 150.000 euros.
- Que ha de tindre's, a més, en consideració tot el que es preveu en els articles 4 (desenrotllament en la Comunitat Valenciana, subcontractació, IVA, gastos, etc.) i 6 (definicions) de la Resolució de bases reguladores.
1) Veure les definicions de l'article 6 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.
2) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: comerc_ajudes@gva.es
(Veure també l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit).
3) Els PROBLEMES INFORMÀTICS en la tramitació d'estes ajudes (només errors o incidències de caràcter informàtic), seran atesos en la forma indicada en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit.
4) Veure més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Què > és > Enllaços" del present tràmit).
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions ( BOE núm. 176, de 25/07/2006).
- Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L-2023-81820, de 15/12/2023).
- Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials (BOE núm. 314, de 30/12/2004).
- Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, de 21/12/2004).
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions (DOGV *núm.7464, de 12/02/2015).
- Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9323, de 22/04/2022).
- RESOLUCIÓ de 31 de juliol de 2025, de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, per la qual s'aproven les BASES REGULADORES per a concedir subvencions en matèria de comerç, artesania i consum (DOGV núm. 10167, de 06/08/2025).
- RESOLUCIÓ de 14 d'agost de 2025, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s'efectua la CONVOCATÒRIA per a l'exercici 2025 de les ajudes en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 10181, de 27/08/2025).
- Extracte de la Resolució de 14 d'agost de 2025, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s'efectua la convocatòria per a l'exercici 2025 de les ajudes en matèria de comerç, consum i artesania (DOGV núm. 10181, de 27/08/2025).
- RESOLUCIÓ de 19 de setembre de 2025, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum, per la qual s'aprova l'OBERTURA NOVAMENT DEL TERMINI PER A LA PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS per a la convocatòria d'ajudes en matèria de comerç, artesania i consum per a l'exercici 2025.
A qui va dirigit
A) PODEN ser beneficiàries d'estes ajudes:
1. Les agrupacions professionals de comerç de segon i tercer grau sense ànim de lucre, amb àmbit intercomarcal o superior, amb seu o delegació permanent en la Comunitat Valenciana.
2. Que complisquen també els següents requisits:
a) Estar legalment constituïdes.
b) No estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
c) Estar al corrent de les obligacions tributàries (enfront de la Generalitat i l'AEAT) i de Seguretat Social.
d) No ser deutores per resolució de procedència de reintegrament de subvencions.
e) Aquelles altres que, si és el cas, es determinen en els capítols corresponents del títol II de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.
3. Les beneficiàries hauran de mantindre totes estes condicions durant l'àmbit temporal de l'ajuda.
B) Poden realitzar-se tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana:
a) Directament per la persona sol·licitant.
b) O actuant en representació d'una altra persona:
- Bé utilitzant un certificat electrònic de representant.
- O bé sense utilitzar un certificat electrònic de representant, i en este cas la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV (veure informació disponible en els apartats "Què necessites saber > Procediments relacionats" i "Ajuda > Enllaços d'interés" del present tràmit).
Sense eixa inscripció prèvia no queda acreditada la seua representació i, per tant, no pot realitzar-se el tràmit en representació de la sol·licitant.
Com es tramita
1. PRESENTACIÓ DE FORMA OBLIGATÒRIAMENT TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida per a l'obtenció d'estes ajudes, en el termini establit en la Resolució anual de convocatòria.
2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, que es realitzarà mitjançant comparació de les sol·licituds presentades, amb l'objectiu d'establir una prelació entre estes, que pot donar lloc a la gradació del percentatge de subvenció a aplicar, d'acord amb els criteris de valoració, en els termes previstos en la Resolució de bases reguladores (veure especialment els articles 12.1 i 20.5) i en la Resolució de convocatòria (veure especialment el resolc sèptim).
3. ESMENA
3.1. - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb les normes reguladores, resulte exigible, es requerirà a la sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició.
3.2. - L'esmena es realitzarà utilitzant el tràmit de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme" (veure enllaç directe en els apartats "Tramitació > Esmena" i "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).
4. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que se li tinga per desistida de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.
5. COMISSIÓ QUALIFICADORA.
5.1. - Examinades les sol·licituds, aquelles que complisquen i acrediten els requisits de les Resolucions de bases reguladores i de convocatòria, seran avaluades per la Comissió Qualificadora fixada en l'article 11.4 de la Resolució de bases reguladores, el règim jurídic de les quals serà l'establit per als òrgans col·legiats en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
5.2. - Una vegada avaluades les sol·licituds, l'òrgan instructor elevarà la proposta de resolució a l'òrgan competent per a dictar la resolució de concessió.
6. RESOLUCIÓ
6.1. - Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.
6.2. - El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de TRES MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
6.3. - Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
6.4. - La resolució ES PUBLICARÀ en la web gva Oberta i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en els termes previstos en l'article 12 de la Resolució de bases reguladores i amb els efectes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Esta publicació:
. Substituirà a la notificació, assortint els seus mateixos efectes en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.
Per a avisar de la publicació en el DOGV, s'enviarà un correu electrònic a l'indicat per les beneficiàries en la sol·licitud.
. Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen les subvencions atorgades, beneficiària, quantitat concedida i finalitat de la subvenció.
- La resolució inclourà, si és el cas, l'import de l'ajuda en equivalent de subvenció en brut, així com el seu caràcter de minimis, fent referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el DOUE.
- A més, estes ajudes seran objecte de publicitat en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS), de conformitat amb el que s'establix en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en la pàgina web de la Conselleria convocant.
7. Quan concórreguen circumstàncies que alteren o dificulten el desenrotllament de l'objecte de la resolució de concessió, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar, amb caràcter excepcional, modificacions sobre esta d'acord amb el que s'establix en l'article 11.7 de la Resolució de bases reguladores.
8. INFORMACIÓ I PUBLICITAT
Les beneficiàries d'estes ajudes han de fer constar de manera explícita en la difusió de les accions subvencionades, el suport de la Generalitat i complir les obligacions informatives i de publicitat activa previstes en l'article 13 de la Resolució de bases reguladores.
9. JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA
Atendre la informació disponible al respecte en l'apartat "Tramitació > Justificació" del present tràmit, d'acord amb el que es preveu en les Resolucions de bases reguladores, de convocatòria i de concessió d'estes ajudes.
10. REVOCACIÓ, MINORACIÓ i REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA
Veure el que es disposa en esta matèria en l'article 16 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.
11. PLA DE CONTROL
Veure el que es preveu al respecte en l'article 14 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.
Per a l'atorgament d'estes subvencions, a més de les quanties de pressupost disponible en els corresponents crèdits pressupostaris, es tindran en compte els criteris de valoració establits en l'article 10.2 de la Resolució de bases reguladores i el resolc sext de la Resolució de convocatòria, que seran valorats individualment per a cada cas.
Procediments relacionats
- PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.
- Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
- Aportació de documentació de JUSTIFICACIÓ a un expedient obert d'ajudes o subvencions de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
- Inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV)
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
- DECRECO. DECLARACIÓ RESPONSABLE A PRESENTAR AMB LA JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ (Art. 34.5 de la Llei 38/2003)
- RELGASTCJ. RELACIÓ DE DESPESES DEL COMPTE JUSTIFICATIU (ENTS INTERMEDIS)
- DECFINEI. DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE FINANÇAMENT DE LES ACTUACIONS (ENTES INTERMEDIOS)
- JUCOSDIR. JUSTIFICACIÓ DE DESPESES INDIRECTES DE DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
- RELAPIME. RELACIÓ DE PIMES O PROFESSIONALS PARTICIPANTS
- RELAPROF. RELACIÓ DE PROFESSORAT
Sol·licitud
REOBERTURA DEL TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:
S'ha aprovat l'obertura novament del termini de presentació de sol·licituds d'estes ajudes DES DE les 9 hores FINS A les 23.59 hores del dia 23 de SETEMBRE de 2025 (veure Resolució 19-09-2025, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 1 de SETEMBRE de 2025 FINS AL dia 15 de SETEMBRE de 2025, els dos inclosos (en 2025 la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 10181, de 27/08/2025).
* IMPORTANT:
Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat des de les 09.00 hores del primer dia de termini de presentació fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia d'eixe termini (hora oficial peninsular espanyola).
Cada sol·licitant ha de presentar obligatòriament a través del tràmit telemàtic* corresponent a estes ajudes la següent DOCUMENTACIÓ:
* Nota: per a la presentació telemàtica de la sol·licitud de subvenció i altra documentació requerida, ha d'atendre's al que es preveu en l'article 9 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes i en l'apartat d'este tràmit denominat "Tramitació > Sol·licitud > Forma de presentació > Telemàtica".
1. SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic, que ha d'emplenar-se i firmar-se electrònicament.
a) Ha de presentar-se UNA ÚNICA SOL·LICITUD de subvenció per entitat, amb les limitacions fixades en l'article 8 de la Resolució de bases reguladores.
La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores i la convocatòria d'estes ajudes.
b) En el formulari web de sol·licitud de subvenció han d'emplenar-se, entre altres, les següents dades i declaracions:
b.1. Les dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:
- En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del citat formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, la sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.
- I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop denominat "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.
* Important: no podrà presentar-se la sol·licitud de subvenció si no es té, almenys, un compte bancari donat d'alta en PROPER.
b.2. Declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat o, si és el cas, relació de les quals s'ha sol·licitat o obtingut, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida, data de concessió, si és el cas i normativa en què s'empara.
b.3. Declaració responsable d'estar al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions.
b.4. Declaració responsable que acredite que la persona sol·licitant no esta incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, complix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins a la finalització del procediment.
2. SEGON FORMULARI WEB existent en este tràmit telemàtic, que també ha d'emplenar-se i firmar-se digitalment.
En este segon formulari web està inclosa, entre altres, la declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, quan la sol·licitant de la subvenció exercisca activitat empresarial, en cas contrari, declaració d'estar exempta. En qualsevol cas, s'indicarà el percentatge de persones treballadores amb diversitat o discapacitat en relació amb la seua plantilla, a dia anterior a la publicació de la convocatòria, o s'inclourà compromís per escrit de contractar un percentatge major d'elles durant l'àmbit temporal de l'ajuda.
3. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se al costat del formulari web de sol·licitud i al segon formulari web (annexant-la en el pas 3 - Documentar del tràmit telemàtic):
3.1. DOCUMENTACIÓ GENERAL:
a) a.1. Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ S'HA OPOSAT al fet que la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania comprove de manera directa, a través de certificats telemàtics, les dades d'IDENTITAT de la persona física sol·licitant, o bé de la/s persona/s física/s que actue/n en nom i representació de la persona (física o jurídica) subscrivint la citada sol·licitud, haurà de presentar-se documentació acreditativa de la identitat d'esta/s persona/s (DNI, NIE o passaport).
Si de la comprovació efectuada per la Conselleria resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel propi interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.
a.2.- En tractar-se la sol·licitant d'una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa d'esta, consistent en còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent.
En el cas que esta documentació haja sigut aportada anteriorment i no haja patit cap variació, bastarà presentar declaració responsable o certificat de la secretaria de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament de qui ostenta la presidència o la seua representació a data de presentació de la sol·licitud. Esta documentació no serà necessària quan la persona que presente la sol·licitud siga la persona representant legal de la sol·licitant.
a.3.- Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del DOMICILI FISCAL de l'entitat sol·licitant, ha de presentar-se llavors la targeta d'identificació fiscal o el certificat de l'AEAT acreditatiu d'esta dada.
b) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ s'ha OPOSAT al fet que la Conselleria
competent en matèria de comerç, artesania i consum obtinga de manera directa, a través de
certificats telemàtics, l'acreditació del NOMBRE DE TREBALLADORS DE L'EMPRESA PER CODI DE COMPTE DE COTITZACIÓ, llavors ha de presentar-se l'informe corresponent emés per la Seguretat Social respecte al nombre de treballadors.
c) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), O s'ha OPOSAT a eixa obtenció respecte al compliment de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, han de presentar-se llavors les següents certificacions:
- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
- De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
- De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.
Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions.
d) MEMÒRIA en la qual s'especifiquen els objectius de la proposta i com es pretén aconseguir-los, així com programa d'actuació que garantisca la seua execució en l'exercici en el qual es concedix la subvenció, llevat que en la convocatòria s'haja previst l'ajuda com a plurianual.
e) PRESSUPOSTOS O FACTURES PROFORMA detallats per unitats, que hauran de ser externs a la persona sol·licitant.
Per als gastos de personal serà suficient l'estimació dels costos previstos en l'article 4.1.g) de les bases reguladores a càrrec de la sol·licitant.
f) Si és el cas, documentació expedida per l'Agència Estatal d'Administració Tributària acreditativa de l'exempció o no subjecció a l'IVA.
Esta documentació haurà d'acompanyar-se d'una declaració responsable de qui represente a l'entitat sobre la subsistència dels requisits que, segons la normativa de l'impost, fonamenten l'exempció o no subjecció (declaració que està inclosa en un dels apartats del segon formulari web), i/o de la documentació acreditativa que l'IVA suportat en els gastos necessaris per a la realització de l'actuació subvencionada no és susceptible de recuperació o compensació.
g) Si l'entitat sol·licitant no compta amb personal que haja de donar d'alta en la Seguretat Social, ha de presentar també declaració responsable referida a esta circumstància (segons model normalitzat denominat DECRESS, disponible en el tràmit telemàtic i també com a formulari d'este tràmit).
h) Segons siga procedent, s'aportarà:
- Documentació que acredite disposar de Pla d'Igualtat, vigent i, si és el cas, visat pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona, i d'haver presentat l'informe anual d'avaluació de resultats davant el mateix organisme.
- Acreditació documental de disposar de certificat, distintiu o reconeixement empresarial en matèria d'Igualtat d'Oportunitats entre hòmens i dones, emés per una Administració Pública.
- Protocol d'actuació, vigent, contra la discriminació i l'assetjament moral, contra l'assetjament sexual i per raó de sexe i per a la promoció de la igualtat efectiva de dones i hòmens.
i) Si és el cas, documentació acreditativa de les circumstàncies rellevants per a la valoració de l'expedient.
3.2. DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:
A més de la documentació general, estes ajudes requerixen que també es presente la següent documentació addicional prevista en l'article 21.1 de la Resolució de bases reguladores:
a) Certificat de la persona titular de la secretaria de l'entitat en el qual consten, a data de publicació de la corresponent convocatòria, la identificació de les agrupacions, associacions, gremis, federacions i altres unions, vinculats a l'entitat sol·licitant, si és procedent, o nombre d'empreses vinculades amb expressió de les quals exercixen una activitat comercial o artesana, segons siga procedent, d'acord amb el que s'establix en els articles 6.8 o 6.9 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.
Este certificat s'acompanyarà d'una acreditació bancària del nombre de rebuts girats periòdicament a les associades per al pagament de les quotes, o, en defecte d'això, de la documentació equivalent. En cas de discrepància, i a l'efecte de còmput d'associades, es considerarà la quantitat més baixa de les dos.
Este certificat s'acompanyarà així mateix, d'una relació de les agrupacions integrades en l'entitat sol·licitant, i de totes les persones associades a cada una d'elles, on consten, les dades d'identificació, domicili, IAE/CNAE en el qual estan donades d'alta, així com la quota que paguen a l'agrupació a la qual pertanyen.(Esta relació ha de presentar-se segons model normalitzat denominat RACMFORM, inclòs com a formulari d'este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic).
b) Memòria de l'entitat sol·licitant (segons model normalitzat denominat MECMFORM, inclòs com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic), en la qual es motiven les accions proposades en relació amb els objectius que es pretenen aconseguir, amb les seues associades directes o indirectes i amb expressió dels mitjans personals, materials i tècnics de què disposa per a realitzar les actuacions plantejades.
c) Currículum del personal tècnic i d'aquell que vaja a impartir les actuacions formatives i còpia actualitzada de la relació nominal de treballadors del codi de compte de cotització de l'entitat sol·licitant, emés per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
d) Estudi o metodologia proposada per a les accions formatives per a les quals se sol·licita l'ajuda.
1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'este tràmit. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona sol·licitant (física o jurídica) ha de disposar d'un sistema de firma...
Esmena
L'esmena es realitzarà MITJANÇANT el TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:
- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.
- I també directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) de l'apartat "Tramitació > Esmena".
Resolució
- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de TRES MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.
A) QUANTIA DE L'AJUDA
1. L'ajuda podrà arribar fins al 70% del cost de l'actuació subvencionada, amb un límit de 150.000 euros.
2. La subvenció es calcularà mitjançant l'aplicació del percentatge establit en la Resolució de convocatòria (veure el resolc sèptim), o el que corresponga en aplicació del règim de concurrència competitiva.
3. Amb caràcter general, ha de tindre's, a més, en consideració tot el que es preveu en els articles 4 (desenrotllament en la Comunitat Valenciana, subcontractació, IVA, gastos, etc.) i 6 (definicions) de la Resolució de bases reguladores.
B) COMPATIBILITAT D'AJUDES
Veure el que es preveu al respecte en l'article 8 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.
Veure el que es preveu en l'article 13 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.
La resolució posa fi a la via administrativa i contra ella la persona interessada podrà optar entre interposar, potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, conforme a la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la seua notificació, formulant per a això el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que s'establix en els arts. 10.1, lletra a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa. En cap cas podrà simultaniejar-se la interposició dels dos recursos.
03001 - Alacant/Alicante
Atendre el que s'establix en l'article 16.4 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.
Justificació
El TERMINI de presentació de la documentació per a la liquidació de les ajudes, amb caràcter general, FINALITZARÀ el dia 31 d'OCTUBRE (inclòs) de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini distint en la resolució de convocatòria* anual o en la resolució de concessió.
* NOTA: en la Resolució de CONVOCATÒRIA 2025 s'establix que el termini de presentació de la documentació justificativa FINALITZARÀ el dia 7 de NOVEMBRE DE 2025 (inclòs), llevat que en la resolució de concessió es fixe una data posterior.
1. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases previstes, d'acord amb el pressupost aprovat i en els termes i terminis fixats per a la concessió de l'ajuda, sent també admissible la realització de pagaments parcials, d'acord amb el que s'establix en la resolució de concessió.
2. El pagament de l'ajuda s'efectuarà prèvia justificació per la beneficiària de la realització del projecte i després de la comprovació de la documentació justificativa presentada, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes establits en la resolució de concessió.
Sobre la quantitat justificada i aprovada, una vegada verificat el presentat per la beneficiària, s'aplicarà el % de suport concedit, proposant-se el pagament de la quantitat resultant, sempre que esta no siga superior a la concedida.
En tot cas si la quantitat justificada i aprovada és igual o superior a la inicialment aprovada es proposarà el pagament total de la subvenció concedida.
3. El pagament de la subvenció s'efectuarà, per mitjà de transferència, al compte bancari que determine la beneficiària, que ha d'estar donada d'alta* en el Sistema d'Informació Pressupostària de la Generalitat.
* IMPORTANT: si no s'han presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit).
1. DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA:
La justificació de les ajudes es realitzarà MITJANÇANT COMPTE JUSTIFICATIU, aportant en el termini abans indicat per a la liquidació la següent DOCUMENTACIÓ:
A) La prevista en l'article 15.3 de la Resolució de bases reguladores.
B) A més, en el cas d'estes ajudes també haurà de presentar-se esta DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:
a) Memòria detallada de l'execució de les actuacions i de l'abast dels objectius proposats.
Així mateix:
- S'aportarà documentació que acredite, si és el cas, l'assistència de els/as alumnes/as a les activitats secundades.
- I a esta memòria s'acompanyarà documentació gràfica i altres suports documentals adequats per a acreditar el que en la mateixa s'expresse.
b) Declaració responsable de cada participant en el programa formatiu, en la qual es detalle l'acció formativa realitzada i els objectius aconseguits, incloent-hi la conformitat de la pime comercial o professional participant, així com la declaració responsable de les ajudes minimis obtingudes en l'exercici fiscal corrent i en els dos exercicis anteriors i de les ajudes rebudes per a la mateixa actuació.
c) Acreditació documental de la comunicació per part de l'agrupació de professionals del comerç beneficiària de l'ajuda, a les empreses beneficiàries indirectes de la formació objecte d'estes ajudes, de l'import estimat de l'ajuda en espècie a l'efecte del seu còmput i, l'advertiment de l'obligació de computar-la als efectes establits en el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió de 13 de desembre de 2023 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 15/12/2023, així com de la limitació d'esta a un màxim de 300.000 euros en qualsevol període de tres anys.
2. La presentació de la documentació justificativa ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació de JUSTIFICACIÓ a un expedient obert d'ajudes o subvencions de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:
- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.
- I també directament en el botó "JUSTIFICACIÓ > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) d'este apartat "Tramitació > Justificació".
Formularis
- DECRECO. DECLARACIÓ RESPONSABLE A PRESENTAR AMB LA JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ (Art. 34.5 de la Llei 38/2003)
- RELGASTCJ. RELACIÓ DE DESPESES DEL COMPTE JUSTIFICATIU (ENTS INTERMEDIS)
- DECFINEI. DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE FINANÇAMENT DE LES ACTUACIONS (ENTES INTERMEDIOS)
- JUCOSDIR. JUSTIFICACIÓ DE DESPESES INDIRECTES DE DIRECCIÓ I COORDINACIÓ
- RELAPIME. RELACIÓ DE PIMES O PROFESSIONALS PARTICIPANTS
- RELAPROF. RELACIÓ DE PROFESSORAT
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Ajudes i subvencions
- Comerç i internacionalització
- Ajudes i subvencions
- Comerç i internacionalització
- Ajudes i subvencions
TEMA
- Educació i formació
- Comerç i consum
- Comerç
- Associacionisme i participació
PERFILS
- Empresa
SECTOR
- Comerç
TEMÀTICA
- Competitivitat i responsabilitat social
- Competitivitat i responsabilitat social
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Planificar un negoci
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions