Modificació i/o compliment d'obligacions amb el Registre de Societats Agràries de Transformació de la Comunitat Valenciana - GVA.ES
Modificació i/o compliment d'obligacions amb el Registre de Societats Agràries de Transformació de la Comunitat Valenciana
Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca
Què és
Compliment amb el Registre de SAT de les obligacions establides en el Reial decret 1776/1981, de 3 d'agost, i en l'Orde Ministerial de 14 de setembre de 1982, així com la comunicació de qualsevol modificació de la informació sobre l'entitat que fins a la data de l'inici del tràmit figura inscrita en l'esmentat registre.
- Reial decret 1776/1981, de 3 d'agost, pel qual s'aprova l'Estatut que regula les Societats Agràries de Transformació.
- Ordre de 14 de setembre de 1982, que desenvolupa el Reial decret 1776/1981, de 3 d'agost, pel qual s'aprova l'Estatut que regula les Societats Agràries de Transformació.
- Llei 20/1990, de 19 de desembre, sobre Règim Fiscal de les Cooperatives - Disposició Addicional Primera.
- Reial decret 208/1995, de 10 de febrer, sobre traspàs de funcions i serveis de l'administració de l'estat a la Comunitat Valenciana en matèria de societats agràries de transformació.
- Ordre de 27 d'abril de 1995, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual es crea el Registre de Societats Agràries de Transformació de la Comunitat Valenciana.
- Ordre de 10 de juny de 1997 per a l'aplicació de la disposició addicional novena i altres normes complementàries del Reglament del Registre Mercantil.
- ORDE 3/2012, de 29 de febrer de 2012, de la consellera d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es modifica l'Orde de 27 d'abril de 1995, de la Conselleria de Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual es crea el Registre de Societats Agràries de Transformació de la Comunitat...
A qui va dirigit
Les societats agràries de transformació de la Comunitat Valenciana que tinguen el seu domicili social a la Comunitat Valenciana i no siguen d'àmbit nacional, és a dir, que no hagen incorporat explotacions agràries que excedisca de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i en este cas la gestió correspon al Registre General de SAT del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
Estar inscrita en el Registre de Societats Agràries de Transformació de la Comunitat Valenciana i no ser d'àmbit nacional.
Com es tramita
A) COMPTES ANUALS
Els comptes anuals es componen de la següent documentació estructurada conforme al Pla General de Comptabilitat:
1. Certificat de l'acord d'aprovació dels comptes anuals per l'assemblea general, amb indicació del resultat de l'exercici (MODEL CERTIFICAT enllaç).
2. Balanç de situació.
3. Compte de Pèrdues i Guanys.
4. Memòria econòmica i d'activitats.
Tota esta documentació haurà d'estar firmada per el/la secretari/a i per el/la president/a i s'integrarà, en l'orde indicat, en un ÚNIC fitxer PDF amb la denominació de "COMPTES ANUALS EXERCICI..", consignant a continuació l'exercici al qual corresponen.
Posteriorment este fitxer PDF s'annexarà en el procediment. S'EFECTUARÀ UNA TRAMITACIÓ PER EXERCICI i sense annexar una altra documentació que no siga la que s'ha relacionat. La tramitació s'efectuarà en l'enllaç que s'indica a "Tramitar amb certificat electrònic"
B) MODIFICACIÓ D'ESTATUTS SOCIALS QUE NO AFECTEN EL CAPITAL SOCIAL (Domicili social, exercici comptable, denominació social, etc.)
Es remetrà certificat (MODEL CERTIFICAT enllaç) expedit per el/la secretari/a amb el vistiplau del/de la president/a de l'acord adoptat en assemblea general, amb indicació del caràcter ordinari o extraordinari de la sessió, pel qual modifica/n el/els articule/s a què es referisquen i amb inclusió del text íntegre i actualitzat de l'articule o articles modificats.
IMPORTANT: si la modificació afecta a l'articulat que regula la junta rectora, s'haurà d'actualitzar conforme a la nova regulació, la renovació de la junta rectora, càrrecs que la componen i socis que la integren.
La tramitació s'efectuarà en l'enllaç que s'indica a "Tramitar amb certificat electrònic"
C) MODIFICACIÓ D'ESTATUTS SOCIALS PER AMPLIACIÓ O REDUCCIÓ DE CAPITAL SOCIAL SENSE VARIACIÓ DE SOCIS.
- Es remetrà certificat (MODEL CERTIFICAT enllaç) expedit per el/la secretari/a amb el vistiplau del/de la president/a de l'acord adoptat en assemblea general, amb indicació del caràcter ordinari o extraordinari de la sessió, pel qual s'acorda l'ampliació/reducció del capital social, així com modificar i aprovar el text de l'article o articles que regulen el capital social i amb inclusió del text íntegre i actualitzat dels articles afectats.
IMPORTANT: les aportacions al capital social d'un soci no poden superar el terç del total del capital social de la SAT i l'import total del conjunt de les persones jurídiques que perseguixen fins agraris no pot superar el 50 per cent del capital social del SAT.
- S'haurà d'incloure la declaració-liquidació a l'efecte de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (model 600), estant exempt en els supòsits d'ampliació i, per als casos de reducció, s'aplicarà el tipus de gravamen vigent.
- Justificació de l'ampliació de capital:
a) Si l'ampliació de capital s'efectua amb aportacions dineràries, es remetrà certificat bancari actualitzat que acredite l'ingrés en el compte bancari obert a nom de la SAT de l'import de l'ampliació, identificació del/la soci/al fet que subscriu l'ampliació i import que ingressa,
b) Si l'ampliació o part d'ella s'efectua amb aportacions no dineràries (maquinària agrícola, ferramentes, etc.) s'ha d'adjuntar informe pericial de taxació -emés en data immediatament anterior a la data de l'acord d'ampliació- per professional col·legiat i visat pel corresponent col·legi oficial.
c) Si l'ampliació de capital o part d'ella s'efectua per compensació de crèdits líquids, vençuts i exigibles, s'haurà de justificar documentalment la realitat del deute que la SAT té amb la part creditora i l'import de la qual es capitalitza, no sent suficient un mer informe comptable emés per la SAT.
d) Si l'ampliació o part d'ella s'efectua amb aportació de béns immobles, l'acord d'ampliació s'ha d'elevar a públic i remetre la còpia simple electrònica amb el certificat electrònic del notari.
D) ALTES I/O BAIXES DE SOCIS/AS
- Es remetrà certificat (MODEL CERTIFICAT enllaç) expedit per el/la secretari/a amb el vistiplau del/de la president/a, de l'acord adoptat en assemblea general, amb indicació del caràcter ordinari o extraordinari de la sessió, pel qual s'acorden les referides altes i/o baixes.
- En el cas d'altes i/o baixes de socis/as, transmissió de participacions, amb o sense variació de capital social, (i en el cas de SAT de menys 10 socis renovació de la rectora, amb inclusió de la composició actualitzada, càrrecs que la componen i socis que la integren), actualitzant la informació relativa als socis (inclosa si és el cas la relativa a nombre de resguards i aportació al capital social) a partir de la qual es mostra en el tràmit.
En el supòsit d'amb variació del capital social, en tots dos casos (ampliació o reducció), s'haurà d'aportar justificant de la declaració-liquidació a l'efecte de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (model 600), estant exempt de tributar en els supòsits d'ampliació (en els casos de reducció tributaran pel tipus vigent a cada moment).
Justificació de l'ampliació de capital:
- Si l'ampliació s'efectua amb aportacions dineràries, s'adjuntarà a més certificat bancari acreditatiu de l'ingrés en el compte bancari obert a nom de la *SAT dels imports de l'ampliació i amb indicació dels socis que efectuen l'ingrés.
- Si s'efectua amb aportació béns mobles (maquinària, ferramentes de cultiu, etc) s'adjuntarà a més informe pericial de valoració en la data de l'ampliació i expedit per professional col·legiat i visat pel corresponent col·legi oficial.
- Si l'ampliació o part d'ella s'efectua amb aportació de béns immobles, l'acord s'ha d'elevar a públic i remetre la còpia simple electrònica amb el certificat electrònic del notari.
- Si l'ampliació de capital o part d'ella s'efectua per compensació de crèdits líquids, vençuts i exigibles, s'haurà de justificar documentalment la realitat del deute que la SAT té amb la part creditora.
E) LEGALITZACIÓ DE LLIBRES.
Els llibres comptables hauran de confeccionar-se conforme al Pla General de Comptabilitat i, juntament amb els restants llibres, hauran de tramitar-se per la seu electrònica de la Generalitat dins dels quatre mesos següents al tancament de l'exercici social, sent requisit indispensable per a la seua legalització que la SAT estiga al corrent en el compliment de les seues obligacions amb el Registre de SAT i no tinga arracada d'atendre cap requeriment.
Procediment:
Es generarà un fitxer pdf per cada llibre, havent d'estar numerades correlativament totes les pàgines. No s'admeten fitxers fraccionats corresponents a un mateix llibre.
1. Una vegada numerades les pàgines del llibre, s'afegirà al principi de cada fitxer pdf la diligència responsable firmada per el/la president/a i el/la secretari/a de la SAT, acreditativa del tipus de llibre a què es referix, nombre de pàgines que integra el llibre i exercici al qual correspon.
2. En el procediment telemàtic s'identificarà de manera clara el tipus de llibre i exercici al qual es referix el fitxer que s'annexa (exemple: Llibre Diari exercici...., Llibre d'Inventari i Comptes Anuals, exercici..., Llibre d'Actes exercici..., etc.).
3. HAURAN DE TRAMITAR-SE ELS LLIBRES D'UN MATEIX EXERCICI EN UNA ÚNICA TRAMITACIÓ, identificant correctament els llibres i exercici (per exemple: LLIBRE DIARI EXERCICI...., LLIBRE INVENTARI I COMPTES ANUALS EXERCICI.., LLIBRE D'ACTES EXERCICI..), no havent d'adjuntar els llibres de diferents exercicis en un sol enviament.
No podran legalitzar-se llibres en blanc, i en tot cas, la SAT haurà de conservar una còpia informàtica d'idèntic contingut i format dels fitxers corresponents als llibres presentats per a legalitzar.
Els llibres es tramitaran a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'enllaç que s'indica a "Tramitar amb certificat electrònic"
F. ESCRIPTURES D'APODERAMENT
S'adjuntarà la còpia simple electrònica amb el certificat electrònic del notari.
L'aportació d'escriptures d'apoderament es tramitarà a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'enllaç que s'indica a "Tramitar amb certificat electrònic".
Procediments relacionats
- Sol·licitud d´inscripció d'una societat agrària de transformació en el Registre de societats agràries de transformació (SAT) de la Comunitat Valenciana
- Dissolució i cancel·lació d'una societat agrària de transformació (SAT)
- Sol·licitud de reserva de denominació de societat agrària de transformació (SAT)
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
Per a cada tipus d'obligació/comunicació de modificació, el termini serà el que s'indica en l'apartat següent (Documentació).
A. Dins dels TRES PRIMERS MESOS de cada any o següents al tancament de l'exercici les SAT hauran de presentar, firmada per el/la president/a i el/la secretari/a, la següent documentació relativa als comptes anuals:
- Balanç de situació.
- Compte de pèrdues i guanys.
- Memòria comptable, econòmica i d'activitats.
B. Dins dels CINCO DÍAS següents al de la data d'adopció de l'acord, les SAT hauran de remetre certificat expedit per el/la secretari/a amb el vistiplau del/de la president/a de l'acord adoptat en assemblea general, amb indicació del caràcter ordinari o extraordinari de la sessió, relatiu a:
- Modificació d'estatuts socials (domicili social, exercici comptable, objecte social, etc.) i amb inclusió de la redacció íntegra i actualitzada de l'article o articles modificats. IMPORTANT: si la modificació es referix a la composició, període de mandat i tipus de renovació de la junta rectora, s'haurà de procedir a actualització de la informació de la composició de la mateixa a partir de la qual es mostra en el tràmit.
C. Dins dels CINCO DÍAS següents al de la data d'adopció de l'acord, les SAT hauran de remetre certificat expedit per el/la secretari/a amb el vistiplau del/de la president/a, de l'acord adoptat en assemblea general, amb indicació del caràcter ordinari o extraordinari de la sessió, relatiu a:
- Modificació d'estatuts socials per augment o disminució de capital social sense variació de socis. S'haurà d'aportar justificant de la declaració-liquidació a l'efecte de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (model 600), estant exempt de tributar en els supòsits d'ampliació (i en els casos de reducció tributaran pel tipus vigent a cada moment). IMPORTANT: addicionalment s'haurà de procedir a l'actualització de la informació relativa al capital social a partir de la qual es mostra en el tràmit.
- Renovació TOTAL de la junta rectora, havent-se de procedir a l'actualització de la informació relativa a la junta rectora a partir de la qual es mostra en el tràmit.
- Renovació PARCIAL de la junta rectora, havent-se de procedir a l'actualització de la informació relativa a la junta rectora a partir de la qual es mostra en el tràmit.
D. Dins dels CINCO DÍAS següents al de la data d'adopció de l'acord, les SAT hauran de remetre certificat expedit per el/la secretari/a amb el vistiplau del/de la president/a, de l'acord adoptat en assemblea general, amb indicació del caràcter ordinari o extraordinari de la sessió, relatiu a:
- Altes i/o baixes de socis/as, transmissió de participacions, amb o sense variació de capital social, (i en el cas de SAT de menys 10 socis renovació de la rectora, amb inclusió de la composició actualitzada, càrrecs que la componen i socis que la integren), actualitzant la informació relativa als socis (inclosa si és el cas la relativa a nombre de resguards i aportació al capital social) a partir de la qual es mostra en el tràmit.
- En el supòsit d'amb variació del capital social, en tots dos casos (ampliació o reducció), s'haurà d'aportar justificant de la declaració-liquidació per Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (model 600), estant exempt de tributar en els supòsits d'ampliació (en els casos de reducció tributaran pel tipus vigent a cada moment).
Justificació de l'ampliació de capital:
- Si l'ampliació s'efectua amb aportacions dineràries, s'adjuntarà a més certificat bancari acreditatiu de l'ingrés en el compte bancari obert a nom de la SAT dels imports de l'ampliació i amb indicació dels socis que efectuen l'ingrés.
- Si s'efectua amb aportació béns mobles (maquinària, ferramentes de cultiu, etc.) s'adjuntarà a més informe pericial de valoració en la data de l'ampliació i expedit per professional col·legiat i visat pel corresponent col·legi oficial.
- Si l'ampliació o part d'ella s'efectua amb aportació de béns immobles, l'acord d'ampliació s'ha d'elevar a públic i s'acompanyarà al certificat la còpia simple electrònica amb el certificat electrònic del notari.
- Si l'ampliació de capital o part d'ella s'efectua per compensació de crèdits líquids, vençuts i exigibles, s'haurà de justificar documentalment la realitat del deute que la SAT té amb la part creditora.
E. Dins dels QUATRE MESOS següents al tancament de l'exercici social, legalització dels llibres comptables (que hauran de confeccionar-se conforme al Pla General de Comptabilitat), juntament amb els restants llibres, sent requisit indispensable per a la seua legalització que la SAT estiga al corrent en el compliment de les seues obligacions amb el Registre de SAT i no tinga arracada d'atendre cap requeriment.
F. En qualsevol moment, si és el cas, s'aportaran escriptures d'apoderament, per al que s'adjuntarà la còpia simple electrònica amb el certificat electrònic del notari.
Este procediment no esdevinga taxes.
NOTA IMPORTANT: En cas que el certificat electrònic de la SAT estiga caducat, podran tramitar telemàticament esta sol·licitud amb el certificat electrònic de ciutadà del president/a de la SAT, actuant este/a NO com a representant, sinó en la seua qualitat de president/a de la SAT. Per a això,...
Al·legació / Aportació
Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de sistemes de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de firma electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de...
Resolució
De conformitat amb el que establixen els articles 112, 114, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del
procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb els articles 10, 14, 25.1 i 46 de
la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, la resolució posarà fi a la via administrativa i la mateixa podrà ser recorreguda potestativament en reposició davant el mateix òrgan que l'haguera dictada o ser impugnats directament davant l'orde jurisdiccional contenciós-administratiu.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Autoritzacions, llicències i registres
- Organitzacions i corporacions agràries
- Cultius agraris
- Agricultura, ramaderia i pesca
TEMA
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Indústria agroalimentària
- Agricultura
PERFILS
- Empresa
- Gran empresa
- Petita i mitjana empresa
- Centres empresarials
- Cooperatives
SECTOR
- Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
- Agricultura
TIPUS
- Registres