Autorització d'empreses de treball temporal (ETT). Treball - GVA.ES
Autorització d'empreses de treball temporal (ETT). Treball
Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació
Què és
La contractació de treballadors per a cedir-los temporalment a una altra empresa només podrà efectuar-se a través d'empreses de treball temporal degudament autoritzades.
Mitjançant este tràmit se sol·licitarà l'autorització per a realitzar l'activitat constitutiva d'empresa de treball temporal, a través de l'enllaç a l'aplicació SIGETT.
L'autorització serà única, tindrà eficàcia en tot el territori nacional i es concedirà sense límit de duració.
* OBLIGACIONS D'INFORMACIÓ DE LA *ETT A L'AUTORITAT LABORAL
- Haurà de remetre a l'autoritat laboral les dades relatives a la massa salarial de l'exercici econòmic immediat anterior. Dins dels tres primers mesos de cada any natural l'empresa haurà d'acreditar documentalment l'actualització de la garantia davant l'autoritat laboral.
Així mateix haurà d'acreditar el correcte manteniment de les garanties financeres depositades quan siga requerit per l'autoritat laboral.
- L'empresa de treball temporal haurà de comunicar a traves de l'apliació SIGETT a l'autoritat laboral, dins dels primers deu dies de cada mes , una relació dels contractes de posada a disposició celebrats en el mes anterior. Esta documentació es remetrà igualment en el cas que l'empresa no haja formalitzat contractes de posada a disposició, fent constar esta circumstància.
- Igualment haurà de comunicar a esta autoritat laboral, dins dels quinze dies següents a la seua producció o, si és el cas, a la notificació de la seua inscripció en el corresponent Registre Mercantil o Registre de Cooperatives, sobretot canvi de titularitat i domicili social de l'empresa, canvi de les persones que ostenten càrrecs d'adreça o siguen membres dels òrgans d'administració en les empreses que revisten forma jurídica de societat; obertura i tancament de centres de treball; i el cessament en l'activitat com a empresa de treball temporal.
- Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors (BOE núm. 255, de 24/10/2015)
- Llei 14/1994, d'1 de juny, per la qual es regulen les empreses de treball temporal (BOE núm. 131, de 02.06.1994).
- Reial decret 417/2015, de 29 maig, pel qual s'aprova el Reglament de les empreses de treball temporal (BOE núm. 17, de 20.06.2015).
- Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Infraccions i Sancions de l'Orde Social (BOE num. 189, de 08.08.2000)
A qui va dirigit
Les persones físiques o jurídiques que pretenguen dur a terme aquesta activitat.
Per a obtindre l'autorització, l'empresa haurà de justificar davant la Direcció General competent en matèria de treball el compliment dels requisits següents:
a) Disposar d'una estructura organitzativa que li permeta complir les obligacions que assumix com a ocupador en relació amb l'objecte social.
A l'efecte d'apreciar el compliment del requisit relatiu a l'estructura organitzativa es valorarà: la dimensió i equipament dels centres de treball; el número, dedicació, qualificació professional i estabilitat en l'ocupació dels treballadors contractats per a prestar servicis sota la direcció de l'empresa de treball temporal; i el sistema organitzatiu i els processos tecnològics utilitzats per a la selecció i formació dels treballadors contractats per a la seua posada a disposició en empreses usuàries.
L'empresa de treball temporal haurà de comptar amb un número mínim de dotze treballadors, o el que corresponga proporcionalment, contractats per a prestar servicis sota la seua direcció amb contractes de duració indefinida, a temps complet o parcial, per cada mil treballadors contractats l'any immediatament anterior, computats tenint en compte el nombre de dies totals de posada a la disposició del conjunt dels treballadors cedits, dividit per tres-cents seixanta-cinc; o, quan el nombre de treballadors cedits, computats conforme a la regla anterior, fora superior a cinc mil, almenys seixanta treballadors.
Sense perjuí de l'indicat en els paràgrafs anteriors, per a poder iniciar la seua activitat de posada a la disposició de treballadors, l'empresa haurà de comptar almenys amb tres treballadors amb contracte de duració indefinida, a temps complet o parcial, mínim que haurà de mantindre's durant tot el temps d'activitat.
b) Dedicar-se exclusivament a l'activitat constitutiva d'empresa de treball temporal, sense perjuí del que s'establix en l'article 1 de la Llei 14/1994, d'1 de juny, i per tant podran, a més, actuar com a agències de col·locació quan complisquen els requisits establits en Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Ocupació, i així mateix, desenrotllar activitats de formació per a la qualificació professional conforme a la normativa específica d'aplicació, així com d'assessorament i consultoria de recursos humans.
En la seua relació tant amb els treballadors com amb les empreses clients, les empreses de treball temporal hauran d'informar expressament i en cada cas si la seua actuació ho és en la condició de ETT o en l'exercici de qualsevol altra de les activitats permeses.
c) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
d) Garantir el compliment de les obligacions salarials, indemnitzatòries i amb la Seguretat Social. La garantia podrà consistir en:
*Depòsit en diners en efectiu o en valors públics en la Caixa General de Depòsits o en les seues sucursals.
*Aval o fiança de caràcter solidari prestat per un Banc, Caixa d'Estalvis, Cooperativa de Crèdit, Societat de Garantia Recíproca o mitjançant pòlissa d'assegurances contractada a este efecte.
Per a obtindre l'autorització i durant el primer any d'exercici, la garantia ha d'aconseguir un import igual a 25 vegades el salari mínim interprofessional vigent en eixe moment, en còmput anual.
En els exercicis subsegüents, esta garantia haurà d'aconseguir un import igual al deu per cent de la massa salarial de l'exercici econòmic immediat anterior, sense que en cap cas este import puga ser inferior a l'indicat en el paràgraf anterior prenent en consideració la quantia del salari mínim interprofessional vigent a cada moment.
Mentres desenrotlle la seua activitat, l'empresa haurà d'actualitzar anualment la garantia financera en els termes previstos en l'apartat anterior.
La garantia constituïda serà retornada quan l'empresa de treball temporal haja cessat en la seua activitat i no tinga obligacions indemnitzatòries, salarials o de Seguretat Social pendents, extrems que hauran d'acreditar-se davant l'autoritat laboral competent.
e) No haver sigut sancionada amb suspensió d'activitat en dos o mes ocasions.
f) Incloure en la seua denominació els termes "empresa de treball temporal" o la seua abreviatura "ETT".
En el cas de centres portuaris d'ocupació, en la seua denominació inclouran els termes "centre portuari d'ocupació" o la seua abreviatura "CPE".
Com es tramita
L'autorització administrativa per a operar com a empresa de treball temporal es concedirà, una vegada rebuda la sol·licitud, previ informe preceptiu i no vinculant de la Inspecció de Treball i Seguretat Social:
-Per la Direcció General competent en matèria de treball si l'empresa disposa de centres de treball en el territori de la Comunitat Valenciana o
-Per la Direcció General de Treball del Ministeri de competent en matèria de treball si l'empresa disposa de centres de treball en dos o més comunitats autònomes.
46004 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Durant tot l'any.
1-En la sol·licitud d'autorització es faran constar les següents dades:
a) Identificació completa del sol·licitant.
b) Denominació de l'empresa, en la qual s'haurà d'incloure necessàriament els termes "empresa de treball temporal" o la seua abreviatura "ETT".
c) Domicili social de l'empresa i domicili dels centres de treball.
d) Número d'identificació fiscal i codis de compte de cotització a la Seguretat Social.
2- A la sol·licitud d'autorització s'acompanyarà la següent documentació:
- Poder suficient en dret, si el sol·licitant actua en representació d'una persona jurídica, llevat que la sol·licitud es presente mitjançant un certificat de firma electrònica de persona jurídica en el qual el sol·licitant figure com apoderat o que el sol·licitant figure registrat en el Registre Electrònic d'Apoderaments.
- Quan la sol·licitud es formule per persones jurídiques, certificació acreditativa de la inscripció de l'empresa en el Registre Mercantil o en el corresponent Registre de Cooperatives. A més haurà d'aportar-se còpia de l'escriptura de constitució inscrita en el corresponent Registre i, si és el cas, estatuts de la societat.
- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària i d'Agència Tributària Valenciana, certificats que acrediten que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
- De la Tresoreria General de la Seguretat Social, certificat acreditatiu que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
- Documentació acreditativa d'haver constituït la garantia financera.
Dit garantia es presentarà en l'Agència Tributària Valenciana (ATV), en la corresponent Delegació d'Alacant, Castelló o València, on quedarà depositada i, a canvi, li facilitaran una Carta de Pagament que ha de presentar davant l'òrgan competent per a l'autorització.
- Memòria explicativa de l'estructura organitzativa amb la qual compta l'empresa, detallada per centres de treball, justificativa del compliment dels requisits establits en l'article 2.3 de la Llei 14/1994, d'1 de juny.
- Declaració responsable de no haver sigut sancionada amb suspensió d'activitat en dos o més ocasions.
Els sol·licitants podran acompanyar quants documents estimen convenient per a precisar o completar les dades de la sol·licitud.
https://expinterweb.mites.gob.es/sigett/ 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà a través de l'enllaç indicat més amunt. Per a això hauran de disposar d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats...
Resolució
Un mes
La sol·licitud d'autorització es resoldrà en el termini d'un mes des de la seua presentació.
Transcorregut este termini sense que haja recaigut resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà estimada.
L'autorització expirarà quan es deixe de realitzar l'activitat durant un any ininterromput.
L'autorització s'extingirà si l'empresa de treball temporal incomplix l'obligació de mantindre una estructura organitzativa que responga a l'activitat efectivament desenrotllada, així com d'actualitzar anualment la garantia financera.
Contra la resolució podrà interposar-se recurs d'alçada en el termini d'un mes davant l'òrgan superior jeràrquic del qual la va dictar:
SECRETÀRIA AUTONÒMICA D'OCUPACIÓ
Av. Navarro Reverter 2
46004 València
Articles 121 i 122, Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
46004 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Treball i ocupació
- Creació i promoció d'ocupació
- Treball i ocupació
TEMA
- Serveis socials
- Dependència
- Societat, ciutadania i famílies
- Treball
- Formació professional per a l'ocupació
- Condicions de treball
- Inserció sociolaboral
- Inspecció de treball
- Relacions laborals
- Seguretat i salut laboral
- Administració pública
- Formació
- Ocupació pública
- Contractació laboral
PERFILS
- Empresa
- Petita i mitjana empresa
- Gran empresa
SECTOR
- Construcció i instal·lacions
- Treballar amb l’administració
TEMÀTICA
- Treball i treballadors
- Formació
- Relacions laborals
- Ocupació
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Encetar un negoci
TIPUS
- Autoritzacions, permisos, llicències i homologacions