EXPLUS 2023- Programa de subvencions d'ocupació per a la contractació de persones desocupades d'almenys 30 anys per entitats locals de la Comunitat Valenciana (Avalem Experiència)

LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació

Codi SIA: 2985153
|
Codi GVA: 23201
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 02-03-2023

Fins 15-03-2023

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Concessió d'incentius a la contractació de persones d'almenys 30 anys que figuren inscrites com a desocupades en els Espais Labora de la Generalitat.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 02-03-2023 fins a 15-03-2023
Observacions

Destinataris: persones desocupades d'almenys 30 anys, que figuren inscrites com a demandants d'ocupació en els Espais Labora de la Generalitat, condició que hauran de complir en el moment de la contractació.

 

Beneficiaris: ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana o els seus organismes autònoms.

 

Impacte previst: 341 entitats locals secundades, 1.480 persones contractades.

 

Quantia pressupost: 30.000.000 euros.

A qui va dirigit

Ciutadania
Administració
Persones interessades

De conformitat amb el que preveu l'article 10.3 de l'Ordre 7/2019, podran ser beneficiaris d'aquestes ajudes els ajuntaments i les mancomunitats de la Comunitat Valenciana, o els seus organismes autònoms.

Requisits

No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

Per a la selecció de les persones destinatàries, l'entitat beneficiària presentarà l'oferta d'ocupació a l'espai LABORA corresponent i seleccionarà els candidats d'entre els que li siguen remesos per aquest.

Com es tramita

Procés de tramitació

De manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment GUC habilitat a aquest efecte i denominat "EXPLUS 2023- Programa de subvencions d'ocupació per a la contractació de persones desocupades d'almenys 30 anys per entitats locals de la Comunitat Valenciana", en la pàgina web de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació (www.labora.gva.es/corporacions-locals-mancomunitats-diputacions/foment-de-l-ocupacio) estarà disponible la informació sobre aquesta convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a fer-ho, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o bé amb el certificat de representant d'entitat. No s'admetran les sol·licituds que no es presenten utilitzant el procediment GUC que es descriu ací.

 

Passos:

 

1. Presentació de les sol·licituds.

2. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

3. La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

4. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor remetrà un informe en què farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. L'òrgan col·legiat a què fa referència l'article 8 de l'Ordre 7/2019, de 25 d'abril, emetrà un informe en el qual determinarà, seguint el procediment de distribució de la dotació que preveu el resolc onzé de la resolució de convocatòria, l'import de l'ajuda que individualment s'ha assignat a cada entitat en funció de la dotació pressupostària prevista.

6. En vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.

7. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

Criteris de valoració

L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària d'acord amb els criteris següents:

 

a) Es proposarà per a tots els sol·licitants l'import del barem estàndard de costos unitaris que corresponga a la contractació prioritzada pel sol·licitant en el formulari web annex a la sol·licitud.

b) En el cas que la dotació no s'haja esgotat després de procedir segons el que disposa el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a l'atur registrat en l'àmbit territorial de la corresponent entitat local.

c) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que s'estableix en l'apartat a, es prioritzaran els sol·licitants segons l'atur més alt registrat.

 

A l'efecte del que disposa l'apartat anterior, es tindran en compte les estadístiques d'atur registrat corresponents al mes anterior al de la data de la convocatòria.

 

La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de la desocupació registrada en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents al que s'indica en l'apartat anterior que resulte necessari fins a desfer l'empat.

 

En cap cas l'import assignat podrà superar la quantia de l'ajuda sol·licitada.

Òrgans de tramitació
La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 02-03-2023 fins a 15-03-2023

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de deu dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

DOGV. núm 9544 d'1 de març de 2023

Documentació

El tràmit telemàtic de presentació de la sol·licitud permetrà que l'entitat sol·licitant:

a) Declare responsablement sobre les obligacions de publicitat de les ajudes de l'FSE+.

b) Prioritze un grup de cotització, únicament als efectes que l'import del barem estàndard de costos unitaris associat a aquest (i indicat en l'annex) es prenga com a import mínim de subvenció garantit, d'acord amb el procediment de repartiment que preveu el resolc onzé. Aquesta priorització no comportarà el compromís de contractar alguna persona en tal grup de cotització.

c) Identifique el compte bancari en el qual Labora ha d'efectuar el pagament de la subvenció. Si es tracta d'un compte nou, l'entitat haurà d'haver-lo donat d'alta prèviament a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte i denominat "Procediment per a tramitar les altes i baixes de les domiciliacions bancàries" (https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp).

d) Declare responsablement no estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària a què fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003.

e) Determine l'import sol·licitat de la subvenció. Si aquest import fora inferior a l'import corresponent al grup de cotització prioritzat, es prendrà aquest últim com a import sol·licitat.

Forma de presentació
Telemàtica

Enllaç d'aquesta guia. S'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o bé el certificat de representant d'entitat.

Resolució

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Una vegada transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci...

Saber més
Quantia i cobrament

L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària desglossant per tipus d'entitat local d'acord amb els següents criteris:

a) Es proposarà per a tots els sol·licitants l'import del barem estàndard de costos unitaris que corresponga a la contractació prioritzada pel sol·licitant en el formulari web annex a la sol·licitud.

b) En el cas que la dotació no s'haguera esgotat després de procedir segons el que es disposa en el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a l'atur registrat en l'àmbit territorial de la corresponent entitat local.

c) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que s'estableix en l'apartat a), es prioritzaran els sol·licitants segons el major atur registrat.

 

A l'efecte del que es disposa en l'apartat anterior es tindran en compte les estadístiques d'atur registrat corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria.

 

La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de l'atur registrat en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents a l'indicat en l'apartat anterior que resulte necessari fins a desfer l'empat.

 

En cap cas l'import assignat podrà superar la quantia de l'ajuda sol·licitada.

 

L'import de la subvenció per cada contractació es determinarà en funció del grup de cotització que corresponga a cada treballador, segons es detalla a continuació:

 

GRUP DE COTITZACIÓ

*BECU 12 MESOS

1

30.702,96 €

2

26.582,28 €

3

20.980,32 €

4

19.504,44 €

5

20.519,40 €

6

17.000,16 €

7

17.839,44 €

8

18.771,48 €

9

17.169,00 €

10

15.192,00 €

La justificació de la subvenció concedida s'efectuarà en el termini de 2 mesos des de la notificació de la resolució de concessió, per a això s'emplenarà i registrarà el formulari web que estarà disponible en la pàgina web de *LABORA i, a través del tràmit "aportació de documentació a un expedient obert de *LABORA s'aportarà (https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18744&version=amp) següent documentació:

 

a) Relació de persones treballadores contractades, segons model normalitzat.

b) Contractes de treball i la seua comunicació a *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació a través de l'aplicació Contrat@.

c) Alta en la Seguretat Social de les persones treballadores i Informe de dades per a la cotització (*Idc).

d) Acta de selecció de les persones contractades i llistat de persones desocupades remés pel *Espai Labora.

e) Imprés normalitzat on figurarà el codi comptable identificable en relació amb la subvenció concedida.

f) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social i no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, mitjançant la declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei General de Subvencions.

g) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de *Comptes, per al que l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de *Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals.

h) Declaració del representant de l'entitat relativa al fet que les contractacions no incorren en causa d'exclusió.

i) Comunicació a la persona treballadora contractada que la seua contractació és susceptible de ser finançada amb càrrec al Programa Operatiu del *FSE+ de la Comunitat Valenciana 2021-2027, o per qualsevol altre fons susceptible de ser finançat per la Unió Europea, segons model normalitzat.

j) Justificant de l'emplenament del formulari inicial d'indicadors per la persona contractada, en compliment de les obligacions derivades dels articles 16.1 i 42.1 i 2 del Reglament (UE) 2021/1060 pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives a determinats fons europeus, entre ells el Fons Social Europeu Plus i article 17 i Annex I del Reglament (UE) 2021/1057, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (*FSE+), tots dos Reglaments del Parlament Europeu i del Consell de data 24 de juny de 2021.

k) Certificat del secretari de l'entitat relatiu al fet que les contractacions no s'emmarquen en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

l) Justificació de les accions de publicitat sobre el finançament de les ajudes per part del Fons Social Europeu Plus. Referent a això hauran d'adjuntar-se fotografies, captures de pantalla de pàgines web, cartells informatius, notes de premsa o qualsevol altra acreditació.

 

La liquidació final de la subvenció es produirà una vegada aportada per l'entitat beneficiària la documentació relacionada en l'apartat anterior.

Obligacions

A més de les que estableix l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Facilitar totes les dades i la informació relacionades amb la subvenció concedida que els siguen requerits per Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

b) Comunicar la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

c) Iniciar els contractes i donar d'alta en la Seguretat Social les persones contractades en el període comprés entre la comunicació de la proposta de l'òrgan de col·legiat recollit en el resolc desé i la finalització del termini de presentació de la justificació de la subvenció. Excepte en el cas de les substitucions, la contractació haurà de tindre lloc l'any de concessió de la subvenció i, com a màxim, en el termini de dos mesos des de la notificació de la resolució de concessió.

d) Mantindre l'ocupació creada durant almenys dotze mesos, excepte en els casos de substitució que estableix el resolc desseté.

e) Disposar dels llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes que exigeix la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguen ser objecte de control, que han de ser originals o còpies certificades d'acord amb aquests.

f) Les entitats beneficiàries han de comptabilitzar la concessió i el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic.

g) Com que aquestes ajudes són susceptibles de ser finançades pel Fons Social Europeu Plus, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant el termini que establisca la normativa europea que resulte aplicable.

h) A l'efecte de difusió pública, com que aquestes ajudes susceptibles de finançament pel Fons Social Europeu Plus, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 2021/1057, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+) i pel qual es deroga el Reglament (UE) núm. 1296/2013, i cal fer esment de l'origen d'aquest finançament i vetlar per donar-li visibilitat, en particular, quan promoguen les accions i els seus resultats, faciliten informació coherent, efectiva i proporcionada dirigida a múltiples destinataris, inclosos els mitjans de comunicació i el públic en general. En el cas que siga un altre fons de la Unió Europea el que finance l'actuació, s'aplicaran les normes d'informació, comunicació i publicitat que es puguen establir sobre aquest tema.

i) Conservar tota la documentació associada a la selecció final de les persones treballadores.

j) L'entitat beneficiària ha de concedir a la persona treballadora el permís necessari en horari laboral per a permetre, si és el cas, les labors d'acompanyament i orientació durant el període de manteniment a què fa referència la disposició addicional tercera de l'Ordre 7/2019.

Observacions

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la província corresponent, d'acord amb el que...

Saber més
Òrgans resolució
La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.
Sancions

Els incompliments que es puguen qualificar d'infracció administrativa donaran lloc a la incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.