Sol·licitud de les ajudes per al foment d'allotjaments i vivendes model cohousing per a persones majors del programa 8 del Pla Estatal per a l'accés a la vivenda 2022-2025. Convocatòria 2024

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 2985386
|
Codi GVA: 23685
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 31-10-2024

Fins 04-03-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Regular el programa d'ajudes per al foment de la vivenda i altres solucions residencials model cohousing com els allotjaments destinats a l'arrendament, a la cessió en ús o al gaudi temporal en qualsevol règim admés en dret, ja siguen de titularitat pública o privada, amb determinació d'una renda o preu de cessió en ús màxim, durant un termini mínim de vint anys a persones majors de 65 anys.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 31-10-2024 fins a 04-03-2025
Observacions

Podran obtindre finançament amb càrrec a les ajudes d'este programa les promocions d'allotjaments i vivendes model cohousing, de nova construcció o provinents de la rehabilitació, situades a la Comunitat Valenciana.

Les ajudes podran sol·licitar-se per a la totalitat dels allotjaments o vivendes d'una promoció o per a una part d'elles.

Els allotjaments i vivendes, als únics efectes d'estes bases, es denominaran unitats residencials i hauran de complir els següents requisits:

a) Que es vagen a cedir en ús o destinar a l'arrendament durant un termini mínim de vint anys, a computar des de la data de la conformitat final a persones majors de 65 anys. El citat termini, així com la resta de condicions de la resolució de la subvenció, s'haurà de fer constar en nota marginal en el Registre de la Propietat.

b) Que les promocions de nova construcció o procedents de la rehabilitació d'edificis que s'acullen a les ajudes d'este programa siguen accessibles i estiguen en condicions de ser habitades, havent de tindre una qualificació energètica mínima A, tant en emissions de CO₂ com en consum d'energia primària no renovable.

c) Que se subscriga el corresponent acord de la comissió bilateral entre el Ministeri de Vivenda i Agenda Urbana, la Generalitat i l'Ajuntament on radique l'actuació.

Este acord podrà ser subscrit únicament pel Ministeri i la Generalitat sempre que esta assumisca la responsabilitat de la conformitat de l'ajuntament corresponent, llevat que este últim participe en el finançament de l'actuació, i en este cas haurà de subscriure-ho obligatòriament.

d) Les obres subvencionables podran estar iniciades abans de la sol·licitud de les ajudes, sempre que no estiguen iniciades abans de la presentació telemàtica del preceptiu IEEV.CV, si és el cas, ni abans d'un de gener de 2022, data d'inici de la vigència del Pla Estatal de Vivenda 2022-2025.

e) Que les obres finançades es realitzen en el termini màxim de 36 mesos des de la data de la notificació de la concessió de l'ajuda, que podrà estendre's a 38 mesos quan es tracte de promocions de més de 50 unitats residencials. Quan es tracte d'actuacions de rehabilitació, els terminis seran de 30 mesos i 32 mesos, respectivament.

En actuacions mixtes d'obra nova i rehabilitació, sempre que l'obra nova siga predominant s'aplicaran els terminis previstos de 36 mesos i 38 mesos.

En els supòsits en què la concessió de la llicència municipal, o autorització administrativa de què es tracte, es demore i no siga concedida en el termini de dotze mesos des de la seua sol·licitud, els terminis anteriors podran incrementar-se en el termini de la demora, fins a dotze mesos com a màxim.

Estos terminis podran ser prorrogats per vagues que afecten el desenrotllament de les actuacions, raons climatològiques que alteren calendaris d'execució d'obres o qualsevol altra causa de força major degudament acreditada, i pel temps de retard imputable a estes causes.

f) Que les obres no estiguen finalitzades a data de publicació de la convocatòria. S'entendrà per data de finalització d'obres la que conste en el certificat final d'obra.

g) S'haurà de justificar l'existència d'espais d'interrelació, la superfície útil de la qual en tot cas no haurà de ser inferior al 10% de la superfície útil privativa de les unitats residencials. Estos espais per a ús comú hauran de ser accessibles i estar previstos per a desenrotllar alguna de les funcions inherents a l'ús residencial o la prestació de servicis comunitaris i socials. Per a este còmput no es podran considerar els elements comuns destinats a la comunicació horitzontal o vertical de l'edifici, espais destinats a instal·lacions per a la utilització i el funcionament de l'edifici (com a sales de màquines, magatzems de residus o aparcaments de bicicletes), ni zones considerades com a espais exteriors.

Arrendataris i Cessionaris

Les unitats residencials finançades amb càrrec a este programa només podran ser llogades o cedides en ús a persones de 65 anys o més, les rendes anuals dels quals, incloent, si és el cas, les de totes les persones que constituïsquen la unitat de convivència, no superen 5 vegades l'IPREM a 14 pagues en el moment de la subscripció del contracte d'arrendament o de cessió de què es tracte.

Esta limitació podrà ser modificada per acord adoptat pel Ministeri de Vivenda i Agenda Urbana i la Generalitat, subscrit en la comissió de seguiment del conveni corresponent.

Per a la comprovació del compliment dels requisits d'ingressos de les persones arrendatàries i cessionàries serà obligatori el visat dels contractes d'arrendament, de cessió d'ús o de gaudi temporal en qualsevol règim admés en dret en el corresponent Servici Territorial on se situa la unitat residencial, així com comunicar al citat Servici les modificacions d'estos. A este efecte, la partix arrendadora o cedent haurà de presentar els contractes en triplicat exemplar, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua data de subscripció o modificació. Estos contractes hauran de contindre les clàusules relatives a les obligacions que resulten de la concessió d'estes ajudes, a més de les derivades de la subjecció a la Llei d'Arrendaments Urbans.

Limitació del preu del lloguer o de la cessió d'ús

El preu del lloguer o de la cessió fent ús de les unitats residencials serà proporcional a la seua superfície útil, inclosa la part proporcional de superfície dels espais comuns i d'interrelació. El repartiment d'esta part proporcional es realitzarà en funció de la superfície privativa de cada allotjament o vivenda.

Este preu, no podrà superar l'import de 7,50 euros mensuals per metre quadrat de superfície útil d'unitats residencials, inclosa la part proporcional de superfície dels espais comuns i d'interrelació durant el primer any de vigència de la present Resolució.

Este preu llindar del preu del lloguer o de la cessió en ús hauran de figurar en la resolució de concessió de l'ajuda i serà actualitzat anualment conforme a l'IPC, a partir de l'entrada en vigor de la present Resolució.

El llindar del preu del lloguer o de la cessió en ús assenyalat en els dos paràgrafs anteriors serà aplicable en el moment de la subscripció del contracte d'arrendament o de cessió corresponent. En este contracte es concretarà l'actualització del preu que s'acorde de conformitat amb la legislació específica d'aplicació.

Per al cas d'arrendament, la persona arrendadora podrà percebre, a més de la renda inicial o revisada que li corresponga, el cost real dels servicis de què gaudisca l'arrendatària i se satisfacen per l'arrendadora, així com les altres repercussions autoritzades per la legislació aplicable. No obstant això, este import addicional a percebre no podrà superar el 20% del preu màxim de lloguer establit en els apartats anteriors, no sent aplicable este límit percentual als subministraments ordinaris de les unitats residencials (aigua, electricitat i gas).

Per al cas de cessió en ús, la persona cedent podrà percebre, a més del preu inicial o revisat que s'acorde, el cost real dels servicis de què gaudisca la cessionària i se satisfacen per la cedent, així com els gastos de comunitat i tributs, també satisfets per la persona cedent, la repercussió de la qual siga acordada en la cessió en ús. No obstant això, este import addicional a percebre no podrà superar el 20% del preu màxim de la cessió en ús establit en els apartats anteriors, no sent aplicable este límit percentual als subministraments ordinaris de les unitats residencials (aigua, electricitat i gas).

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Administració
Persones interessades

Podran presentar sol·licitud d'ajudes:

a) Les persones físiques majors d'edat.

b) Les Administracions Públiques, els organismes públics i altres entitats de dret públic i privat, així com les empreses públiques, privades i públic-privades.

c) Les fundacions, les empreses d'economia social i les seues associacions, cooperatives, incloses les d'autopromoció o autoconstrucció, les organitzacions no governamentals i les associacions declarades d'utilitat pública, entitats sense ànim de lucre i aquelles a les quals es referix la disposició addicional quinta de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local

 

Requisits

El promotor de les actuacions haurà d'estar al corrent de pagament de les obligacions fiscals, tributàries i amb la Seguretat Social, o qualsevol altra de la resta d'obligacions assenyalades en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

En el cas que els promotors siguen persones físiques, hauran d'acompanyar document nacional d'identitat. Quan es tracte de societats amb personalitat jurídica, o altres entitats, haurà d'acreditar-se la constitució de les mateixa, la seua inscripció en el Registre Mercantil, aportar el número de codi d'identificació fiscal corresponent, i acreditar la persona o persones físiques que la representen.

 

Com es tramita

Entitats col·laboradores de certificació

Formularis

Sol·licitud

Termini
Des de 31-10-2024 fins a 04-03-2025

El termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'iniciarà l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana  i finalitzarà el dia 18 de desembre de 2024, inclusivament. L'incompliment del termini de sol·licitud determinarà automàticament l'exclusió de la convocatòria. (DOGV Núm. 9969 / 30.10.2024)

---------------------------------------------------------------

TERMINI SUSPÉS en aplicació de l'apartat 19.º de l'acord del Consell de Ministres de 5 de novembre de 2024, pel qual es declara 'zona afectada greument per una emergència de protecció civil' el territori damnificat a conseqüència de la DANA (...), de conformitat amb la D.A. 9.ª de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les *AAPP, introduïda pel Reial decret llei 6/2024, de 5 de novembre, pel qual s'adopten mesures urgents de resposta davant els danys causats per la DANA en diferents municipis entre el 28 d'octubre i el 4 de novembre de 2024.

---------------------------------------------------------------

Alçament de la suspensió dels terminis administratius ha tingut lloc mitjançant acord del Consell de Ministres de 23 de desembre de 2024, publicat per Resolució de la Secretaria d'Estat de Funció pública de 23 de desembre de 2024, en el BOE de 25 de desembre. De conformitat amb l'acord, la represa dels terminis suspesos es produïx amb data d'efectes 26 de desembre de 2024.

---------------------------------------------------------------

TERMINI AMPLIAT de presentació de sol·licituds fins al 4 de març de 2025 en aplicació de la resolució de 4 de febrer de 2025 de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, per la qual s'amplia el termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria que ens ocupa (DOGV Núm. 10.041 / 06.02.2025).

Documentació

Al formulari de sol·licitud, s'adjuntarà:

1.- Una memòria-programa amb una extensió màxima de 40 pàgines, en la qual constaran, almenys, els següents documents:

- Breu descripció de l'actuació (que la seua pormenoriztació s'arreplegarà en fitxa adjunta), que inclourà justificació de l'adequació urbanística de l'actuació i plans de planta de les unitats residencials, així com pla de situació georeferenciat de l'actuació.

- Memòria descriptiva de com s'ha tingut en compte la perspectiva de gènere en la selecció i proposta d'actuació en els edificis a intervindre. Es valoraran les propostes d'actuacions que garantisquen la participació, l'accessibilitat i la percepció de seguretat de les dones, entre altres aspectes, en els espais públics de l'entorn i en els edificis, així com totes les mesures adoptades per a reduir la desigualtat de gènere que puga existir.

Es prendrà com a referència el “Set per a introduir la perspectiva de gènere en el procés urbà” i el llibre “Projectar els espais de la Vida Quotidiana. Criteris de gènere per al disseny i la contractació pública” publicats per la Generalitat i disponibles en la seua pàgina web.

- Descripció de les propostes innovadores que milloren la qualitat edificatòria del parc de vivendes i allotjaments, i per tant la qualitat de vida dels seus futurs habitants sota criteris d'eficiència energètica, sostenibilitat, conciliació familiar i laboral o qualsevol altre que ajude a aconseguir estos objectius, i que seran objecte de valoració conforme la base desena.

- Anàlisi de la viabilitat econòmica de l'actuació i cronograma. 2.- Compromís de qualificació energètica A.

3.- Compromís de vinculació del termini de lloguer o cessió d'ús, a inscriure en Registre de la Propietat, indicant el termini compromés, mai inferior a 20 anys.

4.- Compromís de l'ajuntament on se situen les unitats residencials de firmar, en el seu moment, l'acord bilateral assenyalat en l'article 84 del Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Pla Estatal de Vivenda 2022-2025, o justificant d'haver-ho sol·licitat.

5.- Acreditació de la titularitat o de la condició de cessionària del sòl o de l'edifici a rehabilitar.

6.- En el cas d'obres iniciades amb anterioritat a la data de publicació de la convocatòria i mai abans de l'u de gener de 2022, addicionalment al requerit, es presentarà llicència municipal, així com certificat emés per el/la tècnic/a director/a de les obres que acredite la data d'inici d'estes, així com les obres pendents de finalització.

7.- Fitxa de l'actuació en format editable i en format .pdf firmat.

8.- Declaració responsable que acredite el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb

discapacitat, o si és el cas, l'exempció d'esta obligació, segons disposa l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

9.- Declaració responsable relativa al fet que, en cas de resultar beneficiari, quan, en els termes de l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, subcontracte amb tercers la realització de part de l'activitat subvencionada, els exigirà que es comprometen per escrit a respectar la normativa ambiental i social, així com a complir amb els compromisos socials, de transparència, ètics i ambientals assumits per la persona beneficiària, en compliment del que s'establix en l'article 21 del Decret 118/2022, de 5 d'agost, del Consell, pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació pública i en les convocatòries d'ajudes i subvencions.

10.- Model de domiciliació bancària degudament emplenat i firmat pel titular del compte o persona autoritzada en esta, si és el cas, o justificant acreditatiu de la realització del tràmit PROPER, obligatori en cas de persones jurídiques i opcional en cas de persones físiques que no tinguen l'obligació de relacionar-se telemàticament amb l'Administració.

 

Forma de presentació
Telemàtica

El procediment de concessió de les ajudes serà el de concurrència competitiva. La sol·licitud es formalitzarà de manera telemàtica, emplenant el corresponent formulari que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat i adjuntant la documentació establida en el tràmit. En el cas que...

Saber més
Presencial

La presentació de les sol·licituds es realitzarà, preferentment, de manera telemàtica.

No obstant això, les persones que no estiguen obligades a relacionar-se telemàticament amb l'Administració i desitgen realitzar la sol·licitud de manera presencial, hauran de seguir els següents passos:

1. Emplenar electrònicament el formulari de sol·licitud "SOL·LICITUD. Presentació no autenticada".

2. Imprimir el document emplenat i firmar-lo.

3. Presentar-ho en qualsevol dels registres que s'enumeren més a baix, acompanyat de la documentació exigida per les bases reguladores.

Si el formulari s'emplena electrònicament, però no es presenta en el registre, no es tindrà per realitzada la sol·licitud.

La presentació de sol·licituds de manera presencial es realitzarà en:

a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

I, preferentment, en:

 

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució, que posarà fi a la via administrativa serà de 6 mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud.

Quantia i cobrament

Procediment

1. Les persones o entitats promotores d'actuacions objecte d'este programa podran obtindre una ajuda amb fons procedents del Ministeri, proporcional a la superfície útil, tant privativa de les unitats residencials com d'espais comuns i d'interrelació, de fins a un màxim de 420 euros per metre quadrat de superfície útil.

 

Els balcons, terrasses, porxos i altres elements anàlegs que estiguen coberts, es computaran al 50 per 100 de la seua superfície, llevat que estiguen tancats per tres de les seues quatre orientacions, i en este cas es computaran al 100 per 100.

 

La quantia màxima d'esta subvenció, en conjunt, no podrà superar el 50% de la inversió de l'actuació, amb un límit màxim de 50.000 euros per unitat residencial.

 

Si l'ajuda se sol·licita solament per a una part de les unitats residencials d'una promoció, l'import màxim de 420 euros per metre quadrat de superfície útil s'aplicarà a la superfície privativa de les unitats residencials objecte de l'ajuda i a la part proporcional de la superfície útil d'espais comuns i d'interrelació, que no podran ser objecte d'activitat lucrativa.

 

2. Esta ajuda es podrà incrementar amb fons procedents de la Generalitat, sota disponibilitat pressupostària, fins a un màxim de 210 €/m² de superfície útil privativa i a la part proporcional d'espais comuns i d'interrelació, un 25% addicional de la inversió, fins a 25.000 euros per unitat residencial.

 

3. En cas que no s'esgotara la dotació de fons a càrrec de la Generalitat per l'increment d'ajudes indicat en l'anterior apartat, es podrà incrementar la quantia aportada pel Ministeri de Vivenda i Agenda Urbana amb càrrec a fons de la Generalitat Valenciana fins a esgotar la seua disponibilitat pressupostària, sense que això supose un increment en l'expectativa d'ajuda unitària de les sol·licituds.

 

4. Esta subvenció és compatible amb qualsevol una altra subvenció concedida per altres administracions per al mateix objecte, excepte amb les subvencions que per a altres programes existisquen en el Reial decret 42/2022, de 18 de gener.

5. La inversió de l'actuació, a l'efecte de la determinació de l'ajuda d'este programa, estarà constituïda per tots els gastos inherents a la promoció de què es tracte, inclosos tributs. S'inclou el cost del sòl, de l'edificació, els gastos generals, els informes preceptius, el benefici industrial i qualsevol altre necessari, sempre que consten degudament acreditats. En el cas de les actuacions exclusivament de rehabilitació no s'admetrà la inclusió del cost del sòl.

 

Abonament de les ajudes:

 

a) L'abonament de les ajudes que corresponga a cada actuació es realitzarà, respectant les anualitats aprovades, per la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda de la manera següent:

- Primer pagament o acompte: la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda anticiparà el 15% de la subvenció aprovada, en concepte de provisió de fons per a l'arrancada del pla d'actuació.

 

- Pagaments parcials anuals: En correspondència amb les justificacions d'inversió presentades, es tramitaran pagaments parcials, almenys una vegada a l'any, sempre que estiga tramitada la conformitat inicial i l'import de la subvenció certificada per al seu cobrament supere l'acompte abonat, sense arribar a superar-se les limitacions de cadascuna de les respectives anualitats concedides, i sense que supere el 80% de l'import total de la intervenció.

 

En tot cas, prèviament a este abonament, ja siga total o parcial, el beneficiari de l'actuació haurà d'acreditar estar en possessió de:

- Document administratiu acreditatiu de la cessió o la concessió administrativa del sòl o, si és el cas, escriptura pública de constitució del dret de superfície o de titularitat del sòl o, si és el cas, de titularitat de l'edifici a rehabilitar.

- Llicència municipal d'obra.

- Certificat d'inici d'obra.

- Pagament final o de liquidació: El 20% de l'import de la subvenció restant es tramitarà una vegada es dispose de la conformitat final; no podent-se abonar al beneficiari este 20% fins que s'haja produït l'anotació registral referida en la base segona.

 

b) En el cas que el cost de l'actuació siga inferior al cost inicial previst en la sol·licitud d'ajudes, es recalcularà l'import de la subvenció, podent esta ser minorada si de l'aplicació d'estes bases resultara un import d'ajuda inferior a l'inicialment previst. L'import de l'ajuda no s'incrementarà encara que el cost de l'actuació supere l'inicialment previst.

 

c) L'import de la subvenció a concedir no podrà ser d'una quantia tal que, aïllada o conjuntament amb altres subvencions públiques que amb el mateix objecte puguen rebre les parts beneficiàries d'estes ajudes, supere el cost previst de l'actuació. En el cas que es donara esta circumstància, es reduirà l'import de la subvenció.

 

d) Per al cobrament de les ajudes, amb caràcter general, s'haurà d'aportar la següent documentació:

 

-Model de domiciliació bancària degudament emplenat i firmat pel titular del compte o persona autoritzada en esta, si és el cas, o justificant acreditatiu de la realització del tràmit PROPER, obligatori en cas de persones jurídiques i opcional en cas de persones físiques que no tinguen l'obligació de relacionar-se telemàticament amb l'Administració

 

- Autorització perquè la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda puga sol·licitar la informació de caràcter tributari, econòmic o patrimonial que fora legalment pertinent, en el marc de col·laboració establit amb l'Agència Tributària, Centre de Gestió Cadastral i Cooperació Tributària, Col·legi de Notaris i Registradors i amb altres administracions públiques, amb constància que, d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, la utilització d'estes dades no podrà servir a un fi distint del procés de selecció d'adjudicataris d'ajudes.

 

- En cap cas podran realitzar-se pagaments als perceptors de les ajudes quan s'haja sol·licitat la declaració de concurs, hagen sigut declarats insolvents en qualsevol procediment, es troben declarats en concurs, estiguen subjectes a intervenció judicial o hagen sigut inhabilitats conforme a la legislació concursal sense que haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs, hagen sigut declarats en fallida, en concurs de creditors, insolvent fallit en qualsevol procediment o subjecte a intervenció judicial, haver iniciat expedient de quitació i espera o de suspensió de pagaments o presentada sol·licitud judicial de fallida o de concurs de creditors, mentres, si és el cas, no foren rehabilitats.

 

e) Quan l'import de la subvenció a rebre pel beneficiari siga superior a un milió d'euros, de conformitat amb el que s'establix en article 17.3 k) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de Subvencions, així com en els articles 43 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol i 171.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, per a poder percebre abonaments corresponents a acomptes o a pagaments parcials o a compte, serà necessari que el beneficiari haja constituït la corresponent garantia que respondrà de l'import d'estos pagaments i dels interessos de demora.

Per a això, s'establix que la garantia haurà de constituir-se per un import igual al 90% de l'ajuda total sol·licitada, tot això de conformitat amb el que es disposa en el Reial decret 937/2020, de 27 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament de la Caixa General de Dipòsits, així com la normativa sectorial aplicable.

 

f) El beneficiari quedarà exonerat de la constitució d'estes garanties per a l'acompte o pagament parcial, quan es trobe en algun supòsit dels indicats en l'article 171.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

 

g) Els beneficiaris podran optar per l'abonament total de l'ajuda mitjançant un pagament únic, sense necessitat d'aportar garantia, una vegada s'haja procedit a la justificació de les actuacions tal com preveu la base quinzena, havent de comunicar a la Direcció General de Vivenda la seua renúncia a cobrar acompte en el moment de la sol·licitud de les ajudes.

 

La sol·licitud de pagament únic haurà d'acompanyar-se de tota la documentació que s'acompanyaria amb pagaments parcials, anteriorment relacionada, excepte justificant de prestació de garantia.

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

Els beneficiaris queden obligats a:

a) Facilitar qualsevol document, informació o inspecció que la Direcció General competent en matèria de vivenda considere necessari per al control del compliment dels fins previstos.

b) Sotmetre's a qualsevol actuació de control financer que corresponga a la Intervenció de la Generalitat, en relació amb les ajudes i subvencions concedides.

c) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals o internacionals.

Així com la resta d'obligacions arreplegades en la base dotzena de la Resolució de 28 d'octubre de 2024.

 

Observacions

Els establits per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm.236, de 02/10/2015)

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Habitatge i urbanisme
  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals
        • Obres públiques, urbanisme i habitatge
  • Empreses
    • Ajudes i subvencions
      • Habitatge i urbanisme

TEMA

  • Habitatge
    • Rehabilitació
    • Lloguer
    • Promoció

PERFILS

  • Ciutadania
  • Administració i altres entitats
  • Empresa

SITUACIÓ DE VIDA

  • Habitatge

SECTOR

  • Construcció i instal·lacions
    • Construcció

TEMÀTICA

  • Competitivitat i responsabilitat social

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions