Subvencions destinades al finançament dels gastos de funcionament i el foment d'activitats de participació, associació, formació i inclusió executades per les AFA de centres docents no universitaris públics i concertats, amb seu en la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 210572
|
Codi GVA: 240
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 09-01-2025

Fins 23-01-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Les subvencions destinades al finançament dels gastos de funcionament i el foment d'activitats de participació, associació, formació i inclusió executades per les AFA de centres docents no universitaris públics i concertats, amb seu en la Comunitat Valenciana 

Queden compreses les activitats realitzades des de l'1 de juliol de 2023 fins al 30 de juny de 2024, sempre que estiguen incloses en el projecte presentat per a sol·licitar la subvenció i no hagen servit per a justificar altres ajudes rebudes. 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 09-01-2025 fins a 23-01-2025
EsmenaTemini tancat
Des de 09-04-2025 fins a 14-04-2025

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Podran sol·licitar les subvencions que es convoquen en esta resolució, les AFA de centres docents no universitaris  públics i concertats, amb seu en la Comunitat Valenciana. 

Requisits

1. Tindre establida la seua seu i àmbit d'activitat en la Comunitat Valenciana.

 

2. Estar inscrites en el cens de confederacions, federacions i associacions de mares i pares d'alumnes de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana a què es referix l'Orde de 4 de novembre de 1996, en la data de publicació de la present convocatòria en el DOGV, no sent necessari estar integrades en una federació per a accedir a la subvenció. 

 

3. Complir els requisits de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 09-01-2025 fins a 23-01-2025

S'obri termini per a aquelles Associacions de Familiars d'Alumnat que tenia els terminis administratius suspesos per trobar-se en algun dels municipis afectats per la DANA tal com establix el Reial decret llei 6/2024 de 5 de novembre

Documentació

A la sol·licitud hauran d'annexar-se els següents documents digitalitzats en format PDF:

1. El projecte d'activitats de l'entitat sol·licitant, curs acadèmic 2023-2024. Per a ser admés, el projecte haurà de complir l'estructura i les especificacions indicades en l'apartat resolutiu 9.2 d'esta convocatòria, en el cas de les associacions de AFA, i en l'apartat resolutiu 10.2, en el cas de les federacions de AFA i les seues confederacions. Únicament seran admesos els projectes que utilitzen el model indicat per a això, que es podrà obtindre en la pàgina web de la subvenció: http://www.ceice.gva.es/va/web/madres-padres-alumnos/subvenciones.

2. Pressupost desglossat de les activitats.

3. Domiciliació bancària. Si no s'ha rebut esta subvenció en anys anteriors o s'ha canviat el número de compte, serà necessari donar d'alta el nou compte (o modificada en algun de les seues dades) a través del sistema PROPER, amb el certificat electrònic de persona jurídica o amb el certificat digital de la persona que represente a la persona jurídica que haurà d'haver-se registrat prèviament en el Registre de Representants de la Generalitat.

4. Certificació emesa per l'òrgan competent de l'entitat que acredite la representació de la persona signant de la sol·licitud.

5. Certificació d'inscripció expedit pel Registre d'Associacions de la Comunitat Valenciana, respecte de l'entitat sol·licitant i, si és el cas, de les entitats associades.

6. No serà admesa cap documentació presentada en qualsevol altre format diferent de PDF.

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'este tràmit. Per a això haurà de disposar-se d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en...

Saber més

Esmena

Termini
Des de 09-04-2025 fins a 14-04-2025

Si s'ha rebut un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus), la documentació haurà d'aportar-se en el termini que la Conselleria haja establit en este requeriment.

En un altre cas, l'aportació es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la resolució de l'expedient.

 

Descripció

Possibilitar l'aportació o esmena de documentació per via telemàtica a un expedient de sol·licitud iniciat en la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

 

L'aportació o esmena es pot realitzar:

- Per iniciativa de la persona interessada.

- A conseqüència d'un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus).

 

-Si s'ha rebut un requeriment administratiu, s'aportaran els documents que se sol·liciten en este.

-Si l'esmena és a instàncies de l'interessat, s'aportarà bé la documentació que considere pertinent.

 

 

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la convocatòria serà de tres mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Vençut el termini sense haver-se notificat cap resolució expressa, les entitats sol·licitants podran considerar desestimades les...

Saber més
Quantia i cobrament

QUANTIA

L'import global màxim destinat a les subvencions a dirigides a les associacions de famílies d'alumnat, les seues federacions i confederacions és de 600.000,00 euros.

 

PAGAMENT

Una vegada publicada la resolució de concessió de les subvencions, l'import s'abonarà íntegrament a l'entitats beneficiàries que hauran de justificar-les correctament, d'acord amb el que s'especifica en les bases reguladores i en la convocatòria.

Es lliurarà el 100% de la subvenció una vegada publicada la resolució de concessió i amb caràcter previ a la presentació de la justificació d'acord amb l'exempció aprovada en l'article 44, apartat 2, paràgraf h) de la Llei de Pressupostos per a l'exercici 2023 per a estes subvencions. Així mateix i d'acord amb l'apartat 16, paràgraf o) del mateix article, queden exemptes les entitats beneficiàries de les subvencions concedides de l'obligació de prestar les garanties previstes per l'article 171, apartat 5, paràgraf f) de la Llei d'Hisenda Pública i Subvencions.

No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció quan el beneficiari no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o siga deutor per resolució de procedència de reintegrament.

 

600.000,00
Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

Els beneficiaris de les ajudes estaran subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre subvencions públiques i que s'indiquen en l'apartat catorze de la Resolució de convocatòria.

Observacions

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la...

Saber més
Òrgans resolució
Per delegació del conseller d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Educació i formació
      • Beques, ajudes, premis i concursos

TEMA

  • Educació i formació
    • Mares, pares i alumnat