Autorització d'exhumació de restes cadavèriques que hagen de ser conduïts a un altre municipi de la CV o traslladats fora de la CV cementeri/crematori.

Conselleria de Sanitat

Codi SIA: 2986587
|
Codi GVA: 24365
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'exhumació de restes cadavèriques que hagen de ser conduïts a un altre municipi de la CV o traslladats fora de la CV cementeri/crematori requerirà l'autorització sanitària de la Direcció Territorial de Sanitat.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Observacions

* CONDICIONS

- L'autorització d'exhumació podrà suspendre's o denegar-se, entre altres causes, per condicions climatològiques extremes.

- En tot cas, el termini màxim a transcórrer des de l'exhumació fins a la reinhumació d'un cadàver no podrà excedir quaranta-huit hores.

Normativa
  • Decret 2263/1974, de 20 de juliol, del Ministeri de la Governació, pel qual s'aprova el Reglament de Policia Sanitària Mortuòria (BOE núm. 196, de 17/8/74).
  • Decret 39/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les pràctiques de policia sanitària mortuòria en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4961, de 8/03/05).
  • Decret 195/2009, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova la modificació del reglament pel qual es regulen les pràctiques de policia sanitària mortuòria en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 39/2005, de 25 de febrer, del Consell (DOCV núm. 6138, de 05/11/09).
  • Correcció d'errades del Decret 195/2009, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova la modificació del reglament pel qual es regulen les pràctiques de policia sanitària mortuòria en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 39/2005, de 25 de febrer, del Consell (DOCV núm. 6209,...

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Els familiars del difunt, la funerària en nom dels familiars i per ordre judicial.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de sol·licituds.

 

- Comprovació de dades.

 

- L'Autoritat Competent notificarà als interessats, a través dels serveis funeraris corresponents, el dia i l'hora de la pràctica de l'exhumació.

 

- Transcorregut un mes des de la presentació de la sol·licitud sense que s'haja dictat resolució autoritzant l'exhumació, s'entén que aquesta ha sigut estimada.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Durant tot l'any

Documentació

- S'ha d'emplenar el model de sol·licitud normalitzat.

- Certificat literal de defunció, en cas d'oposició al fet que l'òrgan administratiu obtinga directament aquesta informació.

- Autorització de la família.

- Documentació judicial, si escau.

- Acreditació de la representació legal, llevat que aquest inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'apoderament de l'Administració General de l'Estat., si escau.

- Altres autoritzacions.

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, o aquelles que voluntàriament realitzen la tramitació telemàtica, presentaran les sol·licituds...

Saber més
Presencial

- En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats Autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

 

- També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.

 

-Si es tramita TELEMATICAMENTE, deberan anar a l'enllaç corresponent en l'apartat de " Tramitació Telemàtica".

 

- Si es tramita presencialment, fer-ho preferentment en:

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim

Transcorregut un mes des de la presentació de la sol·licitud sense que s'haja dictat una resolució que autoritze l'exhumació, s'entén que esta ha sigut estimada.

Observacions

No és possible recórrer.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Sanitat
  • Ciutadania
    • Salut
      • Servicis fúnebres

TEMA

  • Sanitat i salut
    • Inspecció sanitària
    • Centres i servicis sanitaris

PERFILS

  • Ciutadania
    • Persones desocupades
    • Docents
    • Dones
    • Estudiants
    • Gent major
    • Immigrants
    • Xiquets i famílies
    • Investigadors/ores
    • Joves
    • Pensionistes
    • Persones en risc d’exclusió
    • Persones amb discapacitat
  • Empresa
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Salut
    • Productes i establiments sanitaris
    • Sanitat ambiental i alimentària

CICLE VITAL

  • Canvis i tancament

TIPUS

  • Autorizaciones, permisos, licencias y homologaciones