Programa de subvencions destinades a fomentar la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits per a l'exercici 2023 - GVA.ES
Programa de subvencions destinades a fomentar la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits per a l'exercici 2023
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud:
TANCAT
(02-05-2023
–
01-09-2023)
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per a fomentar, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, la contractació a jornada completa, durant almenys vint-i-quatre mesos, de les persones desocupades que, sense haver tingut relació laboral en els 6 mesos previs amb cap ocupador vinculat amb l'empresa sol·licitant, pertanguen a algun dels següents col·lectius:
Persones desfavorides:
a) Persones que no hagen tingut un contracte indefinit o fix discontinu en els 6 mesos previs.
b) Joves menors de 24 anys.
c) Persones majors de 50 anys.
Persones molt desfavorides:
a) Persones que no hagen tingut un contracte indefinit o fix discontinu en els 24 mesos previs.
b) Joves menors de 24 anys i persones majors de 50 anys que no hagen tingut un contracte indefinit o fix discontinu en els 12 mesos previs.
S'entendrà que existeix vinculació entre ocupadors quan un participa directament o indirectament en la gestió o propietat de l'altre.
Observacions
Observacions
La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida) efectuada per les persones jurídiques o els seus representants (que hauran d'estar prèviament autoritzats a través del registre de representants - https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/) es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana a través del procediment habilitat a aquest efecte i denominat “ECOPDE 2023 Programa de subvencions destinades a fomentar la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits per a l'exercici 2023”.
En la pàgina web de LABORA http://www.labora.gva.es/es/empreses/busque-ajudes-subvencions/ajudes-foment-de-l-ocupacio estarà disponible la informació sobre la convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a això s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat.
Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent a l'ací descrit serà inadmesa.
Requisits
Requisits
Resultarà objecte de subvenció la contractació ininterrompuda durant almenys vint-i-quatre mesos (mitjançant un o diversos contractes), a jornada completa, de les persones desocupades pertanyents al col·lectiu de persones desfavorides o al col·lectiu de persones molt desfavorides. En el cas de les persones amb diversitat funcional severa, resultaran subvencionables les contractacions que, amb independència del percentatge que represente sobre la jornada habitual, tinguen una jornada d'almenys 15 hores setmanals.
Les persones destinatàries finals hauran d'haver romàs desocupades i inscrites com a demandants d'ocupació en *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació fins a la seua contractació (en el supòsit de pròrrogues de contractes temporals i en el supòsit de conversió a indefinit de contractes temporals, aquest requisit haurà de complir-se en el moment del contracte inicial que es prorroga o que es converteix a indefinit). No s'entendrà complit aquest requisit si la inscripció es produeix el dia en què s'inicia la relació laboral.
Condicions:
1. Les sol·licituds que es presenten hauran de complir alguna de les condicions següents:
a) Si el centre de treball dels treballadors contractats se situa en algun dels municipis destinataris en 2022 del Fons de Cooperació Municipal per a la lluita contra el despoblament dels municipis de la Comunitat Valenciana (relacionats en l'annex de la resolució de convocatòria): les sol·licituds hauran d'incloure almenys 10 contractes subvencionables.
b) Si el centre de treball dels treballadors contractats se situa en un municipi diferent dels indicats en l'apartat anterior: les sol·licituds hauran d'incloure almenys 20 contractes subvencionables, dels quals almenys 2 han d'haver-se subscrit amb dones situades en alguna de les següents situacions de discriminació intersectorial:
a) dones majors de 54 anys
b) dones menors de 25 anys
c) dones amb diversitat funcional
d) dones parades de llarga duració
2. Les contractacions hauran d'haver-se iniciat a partir de l'1 de gener de 2023.
3. La contractació haurà de representar un increment net de la plantilla en comparació amb la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els 12 mesos anteriors a la celebració del contracte, o el seu manteniment quan les variacions de la plantilla deriven de la voluntat de les persones treballadores, de la seua discapacitat, de la seua jubilació per motius d'edat o del seu acomiadament disciplinari procedent i no de resultes del seu acomiadament.
4. Per a resultar subvencionables, els contractes temporals o les seues pròrrogues hauran de reflectir que la contractació s'estendrà almenys durant vint-i-quatre mesos o transformar-se en indefinits abans de presentar la sol·licitud.
Exclusions:
Queden exclosos de subvenció els següents suposats:
a) Contractes o modalitats contractuals que tinguen un període de prova igual o superior a 6 mesos; els contractes fixos discontinus i els contractes de servei de la llar familiar.
b) Contractes a temps parcial, excepte en el cas de les persones amb diversitat funcional severa la jornada de la qual podrà ser d'almenys 15 hores setmanals.
c) Persones treballadores que hagueren finalitzat la seua relació laboral amb l'entitat ocupadora en els 6 mesos previs a la contractació.
d) Contractacions realitzades per empreses multiserveis i empreses de treball temporal per a la posada a la disposició de la persona treballadora en empreses usuàries en les quals prestaran els seus serveis.
e) Contractacions realitzades per ocupadors que hagueren sigut exclosos com a beneficiaris de programes d'ocupació.
f) Contractacions realitzades per ocupadors sancionats en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria laboral, prevenció de riscos laborals o Seguretat Social.
g) Relacions laborals de caràcter especial de l'article 2.1 de l'Estatut dels Treballadors.
h) Contractacions en què l'entitat ocupadora o els càrrecs directius o membres dels òrgans d'administració de les empreses que revisten la forma jurídica de societat o de les entitats privades sense ànim de lucre, mantinguen amb la persona treballadora contractada una relació de cònjuge, ascendent, descendent o altres parents, per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau, i les seues anàlogues en el cas de les parelles de fet.
i) Sol·licituds que no incloguen el nombre mínim de contractes subvencionables indicats anteriorment.
Incompatibilitats:
Amb l'excepció de la bonificació de quotes a la Seguretat Social, aquestes subvencions resulten incompatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada; nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les empreses de naturalesa jurídica privada, amb centre de treball en la Comunitat Valenciana.
En cap cas podran obtindre la condició de beneficiàries:
a) les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; a aquest efecte, les entitats presentaran la corresponent declaració responsable.
b) les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les societats civils, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, poguera realitzar les actuacions subvencionables.
c) les persones treballadores autònomes.
d) les entitats sense ànim de lucre.
e) els Centres Especials d'Ocupació (CEO).
f) les Empreses d'Inserció (EI).
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- ORDRE 6/2019, de 24 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits. (DOGV 30.04.2019)
- ORDRE 3/2021, d'11 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades al manteniment de l'ocupació en la Comunitat Valenciana, que modifica (la seua disposició final segona) l'Ordre 6/2019 (DOGV 15.06.2021)
Enllaços
Enllaços
- Aportació de documentació a un expedient obert del Servei Valencià d'Ocupació i Formació
- Inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica
- Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.
- Informació obligatorietat relacionar-se amb l'administració telemàticament
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Sol·licitud
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN CAP DELS SUPÒSITS DELS ARTICLES 13.2, 13.3 Y 34.5 DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
- (ANNEX I) ANNEX I. AJUDES PER A LA CONTRACTACIÓ DE COL·LECTIUS DESFAVORITS
- (ANNEX II) ANNEX II. AJUDES PER A LA CONTRACTACIÓ DE COL·LECTIUS DESFAVORITS
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN EL SUPÒSIT DE L’ARTICLE 13.3 BIS DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
- COMUNICACIÓ AL/A TREBALLADOR/A
Termini
Termini
El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia 2 de maig de 2023 i finalitzarà l'1 de setembre de 2023.
Formularis documentació
Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la següent documentació:
a) Dades de domiciliació bancària. En el cas de nou perceptor o de nou compte bancari, haurà de comunicar les dades bancàries telemàticament a través del procediment habilitat a aquest efecte i denominat “Procediment per a tramitar les altes i baixes de les domiciliacions bancàries” (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp)
b) Declaració responsable que la contractació no incorre en causa d'exclusió (inclosa en el model normalitzat Annex I disponible en la web de l'ajuda)
c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, en el seu cas, l'exempció a aquesta obligació (inclosos en el model normalitzat Annex I disponible en la web de l'ajuda)
d) Declaració responsable del compliment del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny (inclosa en el model normalitzat Annex I disponible en la web de l'ajuda)
e) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària ni per a ser receptora del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat (disponible en la web de l'ajuda).
f) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els 12 mesos anteriors a la celebració del contracte.
g) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en el període comprés entre els 12 mesos previs a la contractació i el dia de la contractació de les persones contractades.
h) Contractes de treball que donen lloc a la subvenció. Els contractes temporals o les seues pròrrogues hauran de reflectir que la contractació s'estendrà almenys durant vint-i-quatre mesos; els contractes a jornada parcial de persones amb diversitat funcional severa hauran de recollir expressament en el seu clausulat el nombre d'hores setmanals de treball.
i) En el seu cas, declaració responsable de no estar incurs en la prohibició per a obtindre la condició de beneficiària a què fa referència l'apartat 3 bis de l'article 13 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat, juntament amb, en el seu cas, la certificació emesa per auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes.
j) Comunicació a la persona contractada que l'actuació resulta susceptible de cofinançament pel Fons Social Europeu o per qualsevol altre fons que puga aprovar la Unió Europea, segons model normalitzat.
k) Justificants de l'emplenament del formulari inicial d'indicadors, que hauran d'aportar-se signats per les persones treballadores.
Llevat que conste l'oposició expressa per l'entitat sol·licitant (i en aquest cas haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa), LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació recaptarà a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a aquest efecte la informació relativa al següent:
a) Comunicació al Servei d'Ús dels contractes de treball subvencionables.
b) Alta en la Seguretat Social de les persones contractades.
c) Certificació positiva de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
d) Acreditació de l'edat i que la persona contractada va romandre aturada i inscrita com a demandant d'ocupació en l'Espai Labora fins a la seua contractació.
e) Certificat o resolució acreditativa de la diversitat funcional de la persona contractada, d'acord amb el que es preveu en la disposició addicional segona de l'Ordre 6/2019.
Impresos associats
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN CAP DELS SUPÒSITS DELS ARTICLES 13.2, 13.3 Y 34.5 DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
- (ANNEX I) ANNEX I. AJUDES PER A LA CONTRACTACIÓ DE COL·LECTIUS DESFAVORITS
- (ANNEX II) ANNEX II. AJUDES PER A LA CONTRACTACIÓ DE COL·LECTIUS DESFAVORITS
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN EL SUPÒSIT DE L’ARTICLE 13.3 BIS DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
- COMUNICACIÓ AL/A TREBALLADOR/A
Presentació
Presentació
Telemàtica
La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida) efectuada per les persones jurídiques o els seus representants (que hauran d'estar prèviament autoritzats a través del registre de representants - https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/) es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana a través del procediment habilitat a aquest efecte i denominat “ECOPDE 2023 Programa de subvencions destinades a fomentar la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits per a l'exercici 2023”.
En la pàgina web de LABORA http://www.labora.gva.es/es/empreses/busque-ajudes-subvencions/ajudes-foment-de-l-ocupacio estarà disponible la informació sobre la convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a això s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat.
Normativa
Normativa
- RESOLUCIÓ de 21 d’abril de 2023, del director general de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l’exercici 2023 el Programa de foment d’ocupació per a la contractació de persones desocupades que pertanyen a col·lectius desfavorits (DOGV nº 9585 de 28/04/2023).
- Extracte de la Resolució de 21 d’ abril de 2023, del director general de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l’exercici 2023 el Programa de foment d’ocupació per a la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits (DOGV nº 9585 de 28/04/2023).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
La instrucció correspondrà als serveis territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació competents en matèria d'Ocupació.
Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.
En cada Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació es constituirà un òrgan col·legiat que emetrà periòdicament informes on es concrete el resultat de les avaluacions efectuades en relació amb els períodes de temps que considere.
A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.
La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per al que es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja completat la presentació de la sol·licitud (comprensiva de l'imprés de sol·licitud i de la restant documentació exigida per la convocatòria).
En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data de criteri i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarà la sol·licitud de subvenció, en primer lloc, per la contractació d'un major nombre de persones amb diversitat funcional (prioritzades al seu torn en funció del major grau de discapacitat); en segon lloc per la contractació d'un major nombre de dones; en tercer lloc, per la contractació d'un major nombre de persones molt desfavorides i, en defecte d'això, de persones desfavorides; si l'empat persistira, es prioritzarà en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'aquesta manera tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix.
La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació corresponent.
La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent Jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 8 i 46 de la Llei 29/1998 de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa.
La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per al que el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). A tal fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la citada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.
Observacions
Observacions
Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les empreses de naturalesa jurídica privada, amb centre de treball en la Comunitat Valenciana.
Les persones destinatàries finals d'aquestes subvencions hauran de pertànyer en el moment de la seua contractació al col·lectiu de "Persones desfavorides" o al col·lectiu de "Persones molt desfavorides"
Quantia / Pressupost: 1.000.000 euros
Criteris de valoració
Criteris de valoració
Criteri de valoració de les sol·licituds:
La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per al que es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja completat la presentació de la sol·licitud (comprensiva de l'imprés de sol·licitud i de la restant documentació exigida per la convocatòria).
En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data de criteri i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarà la sol·licitud de subvenció, en primer lloc, per la contractació d'un major nombre de persones amb diversitat funcional (prioritzades al seu torn en funció del major grau de discapacitat); en segon lloc per la contractació d'un major nombre de dones; en tercer lloc, per la contractació d'un major nombre de persones molt desfavorides i, en defecte d'això, de persones desfavorides; si l'empat persistira, es prioritzarà en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'aquesta manera tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- DIRECCIÓ TERRITORIAL DE LABORA - ALACANT
- DIRECCIÓ TERRITORIAL DE LABORA - CASTELLÓ
- DIRECCIÓ TERRITORIAL DE LABORA - VALÈNCIA
C/ PINTOR LLORENÇ CASANOVA, 6
03003 - Alacant/Alicante
C/ HISTORIADOR VICIANA, 8
12002 - Castelló/Castellón
Av. DE L'OEST, 36
46001 - València/Valencia
Obligacions
Obligacions
A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei 38/2003, són obligacions de les entitats beneficiàries:
a) Formalitzar els contractes de treball per escrit. Els contractes temporals o les seues pròrrogues hauran de reflectir que la contractació s'estendrà almenys durant vint-i-quatre mesos; els contractes a jornada parcial de persones amb diversitat funcional severa hauran de recollir expressament en el seu clausulat el nombre d'hores setmanals de treball.
b) Mantindre l'ocupació creada durant almenys vint-i-quatre mesos.
c) Durant el període de manteniment del contracte subvencionat, no podrà disminuir la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en l'entitat beneficiària, llevat que aquesta situació responga a la voluntat de les persones treballadores, discapacitat sobrevinguda, mort, jubilació per motius d'edat o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent de la persona treballadora. S'entendrà complida aquesta condició si la plantilla mitjana de l'informe indicat a continuació és igual o superior a la plantilla mitjana del període comprés entre els dotze mesos previs a la contractació i el dia de la contractació.
d) Aportar en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment del contracte, l'Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta durant aquest període de manteniment.
e) Facilitar quantes dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, li siga requerit per *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.
f) Comunicar a *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.
g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, en tant pogueren ser objecte de control, sent aquests originals o còpies certificades conforme amb aquests.
h) Comptabilitzar el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic, l'extracte comptable del qual haurà d'aportar-se a *LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el termini indicat en la lletra d) d'aquest article, juntament amb el model normalitzat sobre el compliment d'aquesta obligació de comptabilitat separada.
i) Complir les següents obligacions de transparència i en matèria de publicitat activa, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la informació pública i bon govern, en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana i en l'article 18 de la Llei General de subvencions i una altra legislació aplicable:
1) Les entitats privades hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:
a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.
b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana, de l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros
c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40% del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros.
En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma *TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/tep.
Aquesta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.
2. Sense perjudici de les obligacions previstes en l'apartat anterior, tots els beneficiaris de subvencions hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.
3. A requeriment de *LABORA, els beneficiaris hauran de facilitar la informació que exigeix la llei de transparència. Transcorreguts 15 dies hàbils sense que el requeriment haja sigut atés, podran imposar-se multes coercitives de conformitat amb l'article 5 de la Llei 1/2022.
j) Aportar en el termini indicat en la lletra d) d'aquest article, una declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de transparència a què fa referència la lletra anterior.
Les aportacions de documentació hauran de realitzar-se a través de l'enllaç de "Aportació de documentació a un expedient obert de *LABORA (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18744&version=amp) que està disponible en la web de l'ajuda.
SANCIONS
Els incompliments que puguen qualificar-se com a infracció administrativa donaran lloc a la incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.
Donarà lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta, els casos contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003. En particular procedirà el reintegrament total de l'ajuda en els supòsits d'extinció de la relació laboral de la persona treballadora abans de completar el període de manteniment exigit (exceptuant el que està disposat per a la substitució) o de disminució de la plantilla mitjana de l'empresa durant aquest període, llevat que en aquest últim cas aquesta situació responga a la voluntat de les persones treballadores, discapacitat sobrevinguda, mort, jubilació per motius d'edat o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent de la persona treballadora, i en aquest cas
no procedirà el reintegrament ni tan sols parcial.
En cas que l'entitat beneficiària no substituïra a la persona contractada, s'aplicarà el criteri de proporcionalitat amb reintegrament parcial de l'ajuda concedida en funció del temps de manteniment que restara per completar, si l'extinció de la relació laboral de la persona contractada amb l'entitat beneficiària s'haguera produït per baixa
voluntària, discapacitat sobrevinguda, mort o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent.
De conformitat amb l'apartat d de l'article 35 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, l'incompliment de les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, i en la Llei 2/2015, podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, previ procediment sancionador que se sotmetrà al que es disposa en el títol III de la Llei 2/2015.
Observacions
Observacions
La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent Jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 8 i 46 de la Llei 29/1998 de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa.
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
L'import de la subvenció serà el resultat de multiplicar el 45% del salari mínim interprofessional (incrementat en la part proporcional de la paga extra) vigent en el moment de la contractació (en el cas de persones amb diversitat funcional o de dones, el percentatge s'eleva al 50%) per:
a) 12 mesos, en el cas de persones treballadores desfavorides: 6.804 euros; si concorre addicionalment la condició de dona o diversitat funcional, 7.560 euros.
b) 24 mesos en el cas de persones molt desfavorides:13.608 euros; si concorre addicionalment la condició de dona o diversitat funcional, 15.120 euros.
Els contractes d'almenys 15 hores setmanals de les persones amb diversitat funcional severa resultaran subvencionables amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.
La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades amb la documentació presentada al costat de la sol·licitud les condicions establides, i es lliurarà d'una sola vegada l'import de l'ajuda després que es dicte la resolució de concessió.
Termini màxim
Termini màxim
El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- DIRECCIÓ TERRITORIAL DE LABORA - ALACANT
- DIRECCIÓ TERRITORIAL DE LABORA - CASTELLÓ
- DIRECCIÓ TERRITORIAL DE LABORA - VALÈNCIA
C/ PINTOR LLORENÇ CASANOVA, 6
03003 - Alacant/Alicante
C/ HISTORIADOR VICIANA, 8
12002 - Castelló/Castellón
Av. DE L'OEST, 36
46001 - València/Valencia
Recurs que procedeix contra la resolució
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí