Sol·licitud de fulls de reclamacions de consum pels empresaris i professionals. Consum. - GVA.ES
Sol·licitud de fulls de reclamacions de consum pels empresaris i professionals. Consum.
Què és
Adquisició de fulls de reclamacions pels empresaris i/o professionals amb establiments oberts al públic a la Comunitat Valenciana, obligats a disposar d'ells i a facilitar-los de forma gratuïta al consumidor o usuari que ho sol·licite.
El full oficial de reclamacions és un joc unitari d'impresos autocopiatius de quatre colors (verd, rosa, groc i blanc) que, a través dels citats empresaris i professionals, la Generalitat Valenciana posa a disposició dels consumidors i usuaris perquè puguen formular aquelles queixes i reclamacions que consideren oportunes en el mateix lloc en què es produïsquen els fets.
BOTIGA EN LÍNIA / E-COMMERCE
No és necessari que les botigues en línia disposen d'un model de full de reclamacions, però sí que es requereix:
- Que tinguen un procediment de resolució de les reclamacions amb un correu electrònic de l'empresa.
- I que, a més, en la seua pàgina web incloguen un enllaç a la plataforma ODR de resolució de litigis en línia i indiquen si accepten que els litigis es resolguen en alguna de les entitats acreditades en la plataforma.
(Vegeu enllaç directe a la plataforma ODR en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit)
- Decret 77/1994, de 12 d'abril, del Govern Valencià, pel qual es regulen els fulls de reclamacions dels consumidors i usuaris de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2249, de 20/04/1994).
- Ordre de 26 de setembre de 1994, de les conselleries de Sanitat i Consum i Indústria, Comerç i Turisme, per la qual es desplega el Decret 77/1994, de 12 d'abril, del Govern Valencià, pel qual es regulen els fulls de reclamacions dels consumidors i usuaris de la Comunitat Valenciana (DOGV núm....
- Ordre 4/2013, de 26 de març, de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, per la qual es modifica el full de reclamacions dels consumidors i usuaris de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 6999, de 09/04/2013).
- Decret Legislatiu 1/2019, del Consell, de 13 de desembre, d'aprovació del text refós de la Llei de l'Estatut de les persones consumidores i usuàries de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8704, de 24/12/2019).
- Llei 2/2012, de 14 de juny, de la Generalitat, de mesures urgents de suport a la iniciativa empresarial i els emprenedors, microempreses i xicotetes i mitjanes empreses de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6800, de 20/06/2012).
A qui va dirigit
Els sol·licitants de fulls de reclamacions de consum són els empresaris i professionals (persones físiques o jurídiques) amb establiments ubicats a la Comunitat Valenciana, en els termes que s'indiquen a continuació.
Totes les persones físiques o jurídiques, professionals o empresaris, titulars d'establiments de la Comunitat Valenciana, fixos o ambulants, de titularitat pública o privada, que, en règim de dret privat, comercialitzen béns immobles o mobles, productes o presten servicis als consumidors a la Comunitat Valenciana, hauran de tindre a disposició dels consumidors i entregar-los de forma gratuïta els fulls de reclamacions instrumentalitzades en imprés normalitzat.
De la mateixa manera, hauran de tindre fulls de reclamacions a disposició del consumidor, els subjectes que comercialitzen béns o presten servicis fora de l'establiment, així com els espectacles públics i activitats recreatives.
* BOTIGA EN LÍNIA / E-COMMERCE
No és necessari que les botigues en línia disposen d'un model de full de reclamacions, però sí que es requereix:
- Que tinguen un procediment de resolució de les reclamacions amb un correu electrònic de l'empresa.
- I que, a més, en la seua pàgina web incloguen un enllaç a la plataforma ODR de resolució de litigis en línia i indiquen si accepten que els litigis es resolguen en alguna de les entitats acreditades en la plataforma.
(Vegeu enllaç directe a la plataforma ODR en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit)
Com es tramita
1. Obtenció del corresponent imprés de taxes a través de l'enllaç que es troba en este tràmit en l'apartat denominat 'Quines taxes s'han de pagar i com fer el seu pagament?'.
2. Pagament de la taxa en una entitat col·laboradora.
3. Presentació del justificant de pagament de la taxa en una de les dependències indicades en l'apartat d'este tràmit denominat 'On dirigir-se? Presencial'.
4. Arreplega del nombre de blocs de fulls de reclamacions sol·licitades en l'imprés de taxes (cada bloc consta de deu fulls de reclamacions).
5. Quan procedisca, impressió del cartell informatiu oficial de la Generalitat, que haurà d'exposar-se per a informació al públic que es disposa de fulls de reclamacions de consum.
03001 - Alacant/Alicante
Sol·licitud
Durant tot l'any.
Únicament haurà de presentar-se el justificant de pagament de la taxa corresponent (model 046).
Taxes 2024:
9922 - Taxa per venda d'impresos. Fulles de Reclamacions: 2,59 euros.
1. Les dependències on es poden adquirir fulles de reclamacions de consum són les següents:
A) PROVÍNCIA D'ALACANT
A.1. A ALACANT:
- REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE COMERÇ I CONSUM - ALACANT
C/ CHURRUCA, 29- 03003 ALACANT
- SERVICI TERRITORIAL DE TURISME D'ALACANT
C/ CHURRUCA, 29 - 03003 ALACANT
A.2. A ORIHUELA:
- OFICINA PROP - ORIHUELA
C/ LÓPEZ POZAS, S/N - 03300 ORIHUELA
- AJUNTAMENT D'ORIHUELA
A.3. Als ajuntaments de les localitats següents:
DÉNIA, BENISSA, CALP, L'Alfàs del Pi, BENIDORM, LA VILA JOIOSA, ALCOI, ELDA, PETRER, ASPE, NOVELDA, ELX, CREVILLENT, CALLOSA DE SEGURA, PILAR DE LA HORADADA, EL PINÓS, SANT VICENT, TORREVIEJA i FINESTRAT.
B) PROVÍNCIA DE CASTELLÓ
B.1. A CASTELLÓ:
- REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE COMERÇ I CONSUM - CASTELLÓ
AV. GERMANS BOU, 47 - 12003 CASTELLÓ DE LA PLANA
- SERVICI TERRITORIAL DE TURISME DE CASTELLÓ
AV. GERMANS BOU, 47 - 12003 CASTELLÓ DE LA PLANA
B.2. A VINARÒS:
- OFICINA PROP - VINARÒS
PL. DE JOVELLAR, 2 - 12500 VINARÒS
B.3. Als ajuntaments de les localitats següents: CASTELLÓ, SEGORBE i VILA-REAL (OF. PROP)
C) PROVÍNCIA DE VALÈNCIA
C.1. A VALÈNCIA:
- REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE COMERÇ I CONSUM - VALÈNCIA
C/ GREGORIO GEA, 27 (PROP I) - 46009 VALÈNCIA
- SERVICI TERRITORIAL DE TURISME DE VALÈNCIA
PL. ALFONS EL MAGNÀNIM, 15 - 46003 VALÈNCIA
- AJUNTAMENT DE VALÈNCIA
C/ AMADEU DE SAVOIA, 11 - 46010 VALÈNCIA
C.2. A REQUENA:
- OFICINA PROP - REQUENA
AV. DEL RAVAL, 9 (PROP REQUENA) - 46340 REQUENA
C.3. A XÀTIVA:
- OFICINA PROP - XÀTIVA
*ALBEREDA DE JAUME I, 35 (*PROP XÀTIVA) - 46800 XÀTIVA
- AJUNTAMENT DE XÀTIVA
C.1. Als ajuntaments de les localitats següents:
ALBORAIA, ALZIRA, LLÍRIA, PAIPORTA, ALAQUÀS, BUÑOL, CARCAIXENT, CULLERA, GANDIA, OLIVA, MANCOMUNITAT L'Horta NORD, QUART DE POBLET, SAGUNT, PORT DE SAGUNT, SUECA, SILLA, TORRENT, UTIEL, VALÈNCIA, XIRIVELLA, MANISES, ONTINYENT, ALGEMESÍ, BURJASSOT i MONCADA
* NOTA: veure les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor (OMIC) existents a les províncies d'Alacant, Castelló i València en l'enllaç corresponent de l'apartat "Enllaços" d'este mateix tràmit de la Guia Prop.
2. L'ATENCIÓ PRESENCIAL PER A INFORMACIÓ D'EXPEDIENTS en el SERVICI TERRITORIAL DE COMERÇ, ARTESANIA I CONSUM DE VALÈNCIA es realitza preferentment mitjançant CITA PRÈVIA, que es pot sol·licitar a través del telèfon d'informació de la Generalitat Valenciana 012 (o 963866000), o a través d'Internet en:
https://cindi.gva.es/es/cita-previa
Resolució
A) CARTELL INFORMATIU SOBRE FULLS DE RECLAMACIONS DE CONSUM
1. Totes les persones físiques o jurídiques titulars d'establiments o centres que estiguen obligades a disposar de de fulls de reclamacions de consum, estaran també obligades a exhibir el públic, de forma perfectament visible, un cartell informatiu amb la llegenda següent: Este establiment té fulls de reclamacions a disposició dels que les sol·liciten.
2. El cartell informatiu estarà situat en un lloc de l'establiment o centre en què resulte clarament visible al públic i llegible. La grandària de les lletres de la llegenda ha de ser, com a mínim, d'un centímetre i estarà redactat en les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana.
3. En l'apartat 'Enllaços' d'este mateix tràmit està disponible el cartell oficial de la Generalitat informatiu de què es disposa de fulls de reclamacions de consum, que podrà imprimir-se i haurà d'exposar-se per a informació del públic.
B) FULLS DE RECLAMACIONS DE CONSUM
Quan un consumidor sol·licite un full de reclamacions, se li haurà de subministrar en el mateix lloc en què el demane o en el lloc identificat com d'informació o atenció als clients, sense remetre'l a altres dependències o a oficines centrals distants del lloc en què s'han produït els fets.
03001 - Alacant/Alicante
Les infraccions per incompliment d'estes obligacions se sancionaran d'acord amb el que preveu l'Estatut dels Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Comerç i internacionalització
- Inspecció i consum
- Ciutadania
- Societat i consum
- Consum
- Associacions de consumidors
- Informació al consumidor
TEMA
- Serveis socials
- Dependència
- Cultura
- Administració pública
- Comerç i consum
- Consum
- Comerç
- Societat, ciutadania i famílies
PERFILS
- Ciutadania
- Joves
- Investigadors/ores
- Xiquets i famílies
- Immigrants
- Gent major
- Estudiants
- Dones
- Docents
- Persones amb discapacitat
- Persones desocupades
- Pensionistes
- Persones en risc d’exclusió
- Empresa
- Professionals i autònoms
- Petita i mitjana empresa
- Gran empresa
- Establiments
SECTOR
- Hostaleria i turisme
- Establiments turístics
- Professionals del turisme
- Bars i restaurants
- Activitats dels professionals
- Empreses de treball temporal
- Carnets, llicències i targetes professionals
- Professionals dels transports
- Consulta d’enginyers de projectes TIC
- Agents de la propietat immobiliària
- Professionals del turisme
- Comerç
- Vull obrir una botiga
- Comerç electrònic
- Queixes i reclamacions
TEMÀTICA
- Instal·lacions i seguretat
- Seguretat privada
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Encetar un negoci
TIPUS
- Denúncies i reclamacions