Ajudes a entitats locals en matèria de comerç i artesania per a l'exercici 2025 (CMDAFC). Agències per al Foment de la Innovació Comercial (AFIC). Comerç

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 211248
|
Codi GVA: 3289
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 23-09-2025 09:00:00h

Fins 23-09-2025 23:59:59h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte d'este tràmit és la concessió, en règim de concurrència competitiva, de les ajudes previstes en l'article 22, punt 2 de la Resolució de bases reguladores.

En concret, es consideren susceptibles de rebre suport a través d'estes ajudes:

 

1. La CREACIÓ O MANTENIMENT d'Agències  per al Foment de la Innovació Comercial (AFIC).

Es consideren subvencionables els gastos en les següents accions:

 

a) Coordinació i realització d'accions promocionals del comerç i l'artesania locals en les àrees comercials urbanes, museus i altres espais expositius d'artesania i en els mercats municipals i de venda no sedentària, inclosa la promoció de la pròpia AFIC.

 

b) Realització de jornades tècniques o congressos generats des de l’AFIC per al coneixement i impuls del sector, considerant susceptibles de suport els gastos externs en: promoció, lloguer d'equipament informàtic o audiovisual i conferenciants.

 

c) Realització d'actuacions vinculades amb l'impuls del comerç electrònic en les pimes comercials o artesanes, incloent-hi les accions de sensibilització, diagnòstic, assessorament i acompanyament a la pime comercial en la seua transformació digital.

En este cas també es consideraran susceptibles de suport els gastos de personal tècnic, inclòs l'extern contractat per a la prestació del servici.

 

d) Actualització i manteniment de programes i ferramentes telemàtiques de gestió.

 

e) Gastos de personal tècnic, per creació de nova AFIC o per ampliació de la plantilla en AFIC preexistent, durant un període màxim de 3 anys.

 

f) Assistències del personal tècnic AFIC a accions tècniques i formatives d'interés per al sector comercial (únicament gastos de transport, allotjament i manutenció.

 

2. PER entitats locals de la Comunitat Valenciana (municipis, mancomunitats i entitats locals d'àmbit territorial inferior al municipal).

 

3. DES DE l'1 DE GENER DE 2025 FINS AL 31 D'OCTUBRE DE 2025, els dos inclosos.

 

4. Tenint, a més, en compte:

 

- Que esta subvenció pot aconseguir el 70% amb el límit de 25.000 euros per sol·licitant.

No obstant això, la subvenció màxima a percebre per la realització de jornades tècniques o congressos generats des de l’AFIC per al coneixement i impuls del sector (article 22.2.b) serà de 5.000 euros.

 

- Que ha de tindre's, a més, en consideració tot el que es preveu en els articles 4 (desenrotllament en la Comunitat Valenciana, subcontractació, IVA, gastos, etc.) i 6 (definicions) de la Resolució de bases reguladores.

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 23-09-2025 09:00:00h fins a 23-09-2025 23:59:59h
EsmenaTermini obert
JustificacióTermini obert
Observacions

1) Veure les definicions de l'article 6 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

2) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: comerc_ajudes@gva.es

(Veure també l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit).

 

3) Els PROBLEMES INFORMÀTICS en la tramitació d'estes ajudes (només errors o incidències de caràcter informàtic), seran atesos en la forma indicada en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit.

 

4) Veure més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Comerç de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Què > és > Enllaços" del present tràmit).

 

Normativa

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

A) PODEN ser beneficiàries d'estes ajudes:

 

1. Les entitats locals de la Comunitat Valenciana (municipis, mancomunitats i entitats locals d'àmbit territorial inferior al municipal) per a la realització d'alguna de les actuacions subvencionables.

 

2. Que complisquen també els següents requisits:

a) Estar legalment constituïdes.

b) No estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries (enfront de la Generalitat i l'AEAT) i de Seguretat Social.

d) No ser deutores per resolució de procedència de reintegrament de subvencions.

e) Aquelles altres que, si és el cas, es determinen en els capítols corresponents del títol II de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

3. Les beneficiàries hauran de mantindre totes estes condicions durant l'àmbit temporal de l'ajuda.

 

B) Poden realitzar-se tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana:

a) Directament per la persona sol·licitant.

b) O actuant en representació d'una altra persona:

- Bé utilitzant un certificat electrònic de representant.

- O bé sense utilitzar un certificat electrònic de representant, i en este cas la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV (veure informació disponible en els apartats "Què necessites saber > Procediments relacionats" i "Ajuda > Enllaços d'interés" del present tràmit).

Sense eixa inscripció prèvia no queda acreditada la seua representació i, per tant, no pot realitzar-se el tràmit en representació de la sol·licitant.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ DE FORMA OBLIGATÒRIAMENT TELEMÀTICA de la sol·licitud i de tota la documentació requerida per a l'obtenció d'estes ajudes, en el termini establit en la Resolució anual de convocatòria.

 

2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, que es realitzarà mitjançant comparació de les sol·licituds presentades, amb l'objectiu d'establir una prelació entre estes, que pot donar lloc a la gradació del percentatge de subvenció a aplicar, d'acord amb els criteris de valoració, en els termes previstos en la Resolució de bases reguladores (veure especialment els articles 12.1 i 22, punt 2) i en la Resolució de convocatòria (veure especialment el resolc sèptim).

 

3. ESMENA

3.1. - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació vigent de procediment administratiu comú, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb les normes reguladores, resulte exigible, es requerirà a la sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició.

3.2. - L'esmena es realitzarà utilitzant el tràmit de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme" (veure enllaç directe en els apartats "Tramitació > Esmena" i "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit).

 

4. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat en qualsevol moment del procés anterior a la concessió podrà comportar que se li tinga per desistida de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada de conformitat amb la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

5. COMISSIÓ QUALIFICADORA.

5.1. - Examinades les sol·licituds, aquelles que complisquen i acrediten els requisits de les Resolucions de bases reguladores i de convocatòria, seran avaluades per la Comissió Qualificadora fixada en l'article 11.4 de la Resolució de bases reguladores, el règim jurídic de les quals serà l'establit per als òrgans col·legiats en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

5.2. - Una vegada avaluades les sol·licituds, l'òrgan instructor elevarà la proposta de resolució a l'òrgan competent per a dictar la resolució de concessió.

 

6. RESOLUCIÓ

6.1. - Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les subvencions convocades.

6.2. - El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de TRES MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

6.3. - Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

6.4. - La resolució ES PUBLICARÀ en la web gva Oberta i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en els termes previstos en l'article 12 de la Resolució de bases reguladores i amb els efectes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

- Esta publicació:

. Substituirà a la notificació, assortint els seus mateixos efectes en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació.

Per a avisar de la publicació en el DOGV, s'enviarà un correu electrònic a l'indicat per les beneficiàries en la sol·licitud.

. Inclourà l'expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen les subvencions atorgades, beneficiària, quantitat concedida i finalitat de la subvenció.

- La resolució inclourà, si és el cas, l'import de l'ajuda en equivalent de subvenció en brut, així com el seu caràcter de minimis, fent referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el DOUE.

- A més, estes ajudes seran objecte de publicitat en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS), de conformitat amb el que s'establix en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en la pàgina web de la Conselleria convocant.

 

7. Quan concórreguen circumstàncies que alteren o dificulten el desenrotllament de l'objecte de la resolució de concessió, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar, amb caràcter excepcional, modificacions sobre esta d'acord amb el que s'establix en l'article 11.7 de la Resolució de bases reguladores.

 

8. INFORMACIÓ I PUBLICITAT

Les beneficiàries d'estes ajudes han de fer constar de manera explícita en la difusió de les accions subvencionades, el suport de la Generalitat i complir les obligacions informatives i de publicitat activa previstes en l'article 13 de la Resolució de bases reguladores.

 

9. JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA

Atendre la informació disponible al respecte en l'apartat "Tramitació > Justificació" del present tràmit, d'acord amb el que es preveu en les Resolucions de bases reguladores, de convocatòria i de concessió d'estes ajudes.

 

10. REVOCACIÓ, MINORACIÓ i REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA

Veure el que es disposa en esta matèria en l'article 16 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

11. PLA DE CONTROL

Veure el que es preveu al respecte en l'article 14 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

 

Criteris de valoració

Per a l'atorgament d'estes subvencions, a més de les quanties de pressupost disponible en els corresponents crèdits pressupostaris, es tindran en compte els criteris de valoració establits en l'article 10.4 de la Resolució de bases reguladores i el resolc sext de la Resolució de convocatòria, que seran valorats individualment per a cada cas.

 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 23-09-2025 09:00:00h fins a 23-09-2025 23:59:59h

 

REOBERTURA DEL TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:

S'ha aprovat l'obertura  novament del termini de presentació de sol·licituds d'estes ajudes DES DE les 9 hores FINS A les 23.59 hores del dia 23 de SETEMBRE de 2025 (veure Resolució 19-09-2025, de la directora general de Comerç, Artesania i Consum).

 

     ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 1 de SETEMBRE de 2025 FINS AL dia 15 de SETEMBRE de 2025, els dos inclosos (en 2025 la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 10181, de 27/08/2025).

 

* IMPORTANT:

Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat des de les 09.00 hores del primer dia de termini de presentació fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia d'eixe termini (hora oficial peninsular espanyola).

 

Documentació

Cada sol·licitant ha de presentar obligatòriament a través del tràmit telemàtic* corresponent a estes ajudes la següent DOCUMENTACIÓ:

* Nota: per a la presentació telemàtica de la sol·licitud de subvenció i altra documentació requerida, ha d'atendre's al que es preveu en l'article 9 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes i en l'apartat d'este tràmit denominat "Tramitació > Sol·licitud > Forma de presentació > Telemàtica".

 

1. SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic, que ha d'emplenar-se i firmar-se electrònicament.

 

a) Ha de presentar-se UNA ÚNICA SOL·LICITUD de subvenció per entitat, amb les limitacions fixades en l'article 8 de la Resolució de bases reguladores.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores i la convocatòria d'estes ajudes.

 

b) En el formulari web de sol·licitud de subvenció han d'emplenar-se, entre altres, les següents dades i declaracions:

 

b.1. Les dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:

- En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del citat formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, la sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.

- I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop denominat "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.

* Important: no podrà presentar-se la sol·licitud de subvenció si no es té, almenys, un compte bancari donat d'alta en PROPER.


b.2. Declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat o, si és el cas, relació de les quals s'ha sol·licitat o obtingut, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida, data de concessió, si és el cas i normativa en què s'empara.

b.3. Declaració responsable d'estar al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions.

b.4. Declaració responsable que acredite que la persona sol·licitant no esta incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, complix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, disposa de la documentació que així ho acredita i es compromet a mantindre el seu compliment fins a la finalització del procediment.

 

2. SEGON FORMULARI WEB existent en este tràmit telemàtic, que també ha d'emplenar-se i firmar-se digitalment.

En este segon formulari web està inclosa, entre altres, la declaració responsable sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, quan la sol·licitant de la subvenció exercisca activitat empresarial, en cas contrari, declaració d'estar exempta. En qualsevol cas, s'indicarà el percentatge de persones treballadores amb diversitat o discapacitat en relació amb la seua plantilla, a dia anterior a la publicació de la convocatòria, o s'inclourà compromís per escrit de contractar un percentatge major d'elles durant l'àmbit temporal de l'ajuda.

 

3. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se al costat del formulari  web de sol·licitud i al segon formulari web (annexant-la en el pas 3 - Documentar del tràmit telemàtic):

 

3.1. DOCUMENTACIÓ GENERAL:

 

a) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ S'HA OPOSAT al fet que la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania comprove de manera directa, a través de certificats telemàtics, les dades d'IDENTITAT  de la persona física sol·licitant, o bé de la/s persona/s física/s que actue/n en nom i representació de la persona (física o jurídica) subscrivint la citada sol·licitud, haurà de presentar-se documentació acreditativa de la identitat d'esta/s persona/s (DNI, NIE o passaport).

Si de la comprovació efectuada per la Conselleria resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel propi interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.


b) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria de comerç, consum i artesania perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), O s'ha OPOSAT a eixa obtenció respecte al compliment de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, han de presentar-se llavors les següents certificacions:

- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

- De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

- De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

 

c) MEMÒRIA en la qual s'especifiquen els objectius de la proposta i com es pretén aconseguir-los, així com programa d'actuació que garantisca la seua execució en l'exercici en el qual es concedix la subvenció, llevat que en la convocatòria s'haja previst l'ajuda com a plurianual.

 

d) PRESSUPOSTOS O FACTURES PROFORMA detallats per unitats, que hauran de ser externs a la persona sol·licitant.

Per als gastos de personal serà suficient l'estimació dels costos previstos en l'article 4.1.g) de les bases reguladores a càrrec de la sol·licitant.

 

e) Certificat o còpia de l'acte/acorde de l'òrgan competent en el que s'expresse la voluntat de sol·licitar la subvenció.

 

f) Certificació de la persona titular de tresoreria, secretaria o intervenció de l'entitat sol·licitant sobre el caràcter no compensable o no recuperable de l'IVA suportat en l'actuació per a la qual se sol·licita subvenció, si és procedent.

 

g) Segons siga procedent, s'aportarà:

- Documentació que acredite disposar de Pla d'Igualtat, vigent i, si és el cas, visat pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona, i d'haver presentat l'informe anual d'avaluació de resultats davant el mateix organisme.

- Acreditació documental de disposar de certificat, distintiu o reconeixement empresarial en matèria d'Igualtat d'Oportunitats entre hòmens i dones, emés per una Administració Pública.

- Protocol d'actuació, vigent, contra la discriminació i l'assetjament moral, contra l'assetjament sexual i per raó de sexe i per a la promoció de la igualtat efectiva de dones i hòmens.

 

h) Si és el cas, documentació acreditativa de les circumstàncies rellevants per a la valoració de l'expedient.

 

3.2. DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:

A més de la documentació general, estes ajudes requerixen que també es presente la següent documentació addicional prevista en l'article 23.1 de la Resolució de bases reguladores:

 

a) Memòria de l'entitat sol·licitant (segons model normalitzat MECMDAFC, disponible com a formulari d'este tràmit i també del tràmit telemàtic), en la qual es motiven les accions proposades en relació amb els objectius que es pretenen aconseguir i amb expressió dels mitjans personals, materials i tècnics amb els quals compte per a dur a terme les actuacions plantejades.

 

b) Certificat del secretari relacionant el personal vinculat a l’AFICindicant nom, data des de la qual està vinculat, tipus de vinculació i grup de cotització.

S'aportarà també currículum del personal tècnic per al qual se sol·licita l'ajuda.

 

c) Si és el cas, certificat del titular de la secretaria de l’entitat en el qual quede constància de la realització per part de l’entitat local de la campanya de promoció del «Dia del comerç local», en l’exercici anterior a la sol·licitud de l’ajuda.

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'este tràmit. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona sol·licitant (física o jurídica) ha de disposar d'un sistema de firma...

Més

Esmena

Termini
Termini obert
Descripció

L'esmena es realitzarà MITJANÇANT el TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:

- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.

- I també directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) de l'apartat "Tramitació > Esmena".

 

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

- El termini màxim per a la resolució i notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes convocades serà de TRES MESOS comptats des de la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

- Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la legislació vigent de procediment administratiu comú.

 

Quantia i cobrament

A) QUANTIA DE L'AJUDA

 

1. Esta subvenció pot aconseguir el 70% amb el límit de 25.000 euros per sol·licitant.

No obstant això, la subvenció màxima a percebre per la realització de jornades tècniques o congressos generats des de l'AFIC per al coneixement i impuls del sector (article 22.2.b), serà de 5.000 euros.

 

2. La subvenció es calcularà mitjançant l'aplicació del percentatge establit en la Resolució de convocatòria (veure el resolc sèptim), o el que corresponga en aplicació del règim de concurrència competitiva.

 

3. Amb caràcter general, ha de tindre's, a més, en consideració tot el que es preveu en els articles 4 (desenrotllament en la Comunitat Valenciana, subcontractació, IVA, gastos, etc.) i 6 (definicions) de la Resolució de bases reguladores.

 

B) COMPATIBILITAT D'AJUDES

Veure el que es preveu al respecte en l'article 8 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

Veure el que es preveu en l'article 13 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa i contra ella l'interessat podrà optar entre interposar, potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, conforme a la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la seua notificació, formulant per a això el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que s'establix en els arts. 10.1, lletra a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa. En cap cas podrà simultaniejar-se la interposició dels dos recursos.

 

Efecte silenci
Desestimatori
Esgota via administrativa
Si
Sancions

Atendre el que s'establix en l'article 16.4 de la Resolució de bases reguladores d'estes ajudes.

 

Justificació

Termini
Termini obert

El TERMINI de presentació de la documentació per a la liquidació de les ajudes, amb caràcter general, FINALITZARÀ el dia 31 d'OCTUBRE (inclòs) de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini distint en la resolució de convocatòria* anual o en la resolució de concessió.

 

* NOTA: en la Resolució de CONVOCATÒRIA 2025 s'establix que el termini de presentació de la documentació justificativa FINALITZARÀ el dia 7 de NOVEMBRE DE 2025 (inclòs), llevat que en la resolució de concessió es fixe una data posterior.

 

Descripció

1. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases previstes, d'acord amb el pressupost aprovat i en els termes i terminis fixats per a la concessió de l'ajuda, sent també admissible la realització de pagaments parcials, d'acord amb el que s'establix en la resolució de concessió.

 

2. El pagament de l'ajuda s'efectuarà prèvia justificació per la beneficiària de la realització del projecte i després de la comprovació de la documentació justificativa presentada, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes establits en la resolució de concessió.

Sobre la quantitat justificada i aprovada, una vegada verificat el presentat per la beneficiària, s'aplicarà el % de suport concedit, proposant-se el pagament de la quantitat resultant, sempre que esta no siga superior a la concedida.

En tot cas si la quantitat justificada i aprovada és igual o superior a la inicialment aprovada es proposarà el pagament total de la subvenció concedida.

 

3. El pagament de la subvenció s'efectuarà, per mitjà de transferència, al compte bancari que determine la beneficiària, que ha d'estar donada d'alta*  en el Sistema d'Informació Pressupostària de la Generalitat.

* IMPORTANT: si no s'han presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (veure enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit).

 

Documentació

1. DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA:

La justificació de les ajudes es realitzarà MITJANÇANT COMPTE JUSTIFICATIU, aportant en el termini abans indicat per a la liquidació la següent DOCUMENTACIÓ:

 

A) La prevista en l'article 15.3 de la Resolució de bases reguladores.

 

B) A més, en el cas d'estes ajudes també haurà de presentar-se esta DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL:

 

a) Memòria detallada de l'execució de les actuacions i de l'abast dels objectius proposats.

A esta memòria s'acompanyarà documentació gràfica i altres suports documentals adequats per a acreditar el que en la memòria s'expresse.

 

b) Si s'ha sol·licitat suport per a actuacions vinculades amb l'impuls del comerç electrònic de l'article 22.2.c) de la Resolució de bases reguladores, ha d'aportar-se  declaració responsable per cada pime, en la qual almenys es detalle el treball realitzat i els objectius reeixits, incloent-hi la conformitat de la pime.

 

2. La presentació de la documentació justificativa ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació de JUSTIFICACIÓ a un expedient obert d'ajudes o subvencions de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:

- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.

- I també directament en el botó "JUSTIFICACIÓ > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) d'este apartat "Tramitació > Justificació".

 

 

Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals
        • Comerç i consum

PERFILS

  • Administració i altres entitats
    • Ens locals

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions