Ajudes a inversions en transformació, comercialització i/o desenvolupament de productes agroalimentaris, en el marc del Pla Estratègic de la PAC en la Comunitat Valenciana per al període 2023-2027

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 210694
|
Codi GVA: 547
Descarregar informació
Termini obert

Des de 07-09-2024

Fins 15-10-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Concedir ajudes a les inversions en millora de les condicions de transformació, comercialització i/o desenvolupament de productes agroalimentaris

 

Convocar per a l'exercici 2024, les ajudes de suport a les inversions en transformació, comercialització i/o desenvolupament de productes agroalimentaris, finançades per FEADER, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, gestionades per la Direcció General de la indústria i cadena alimentària, de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, publicades i regulades per l'Orde 8/2024, de 5 de juliol de 2024, de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual s'aproven les bases d'ajudes a inversions en transformació, comercialització o desenvolupament de productes agroalimentaris, en el marc del Pla estratègic de la política agrària comuna en la Comunitat Valenciana per al període 2023-2027.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 07-09-2024 fins a 15-10-2024
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 07-09-2024
JustificacióTermini pendent
Des de 31-03-2025 fins a 30-06-2025
Observacions

NOTA IMPORTANT: Se li recorda que segons s'establix en el Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, pel qual es regula la Intervenció Sectorial Vitivinícola en el marc del Pla Estratègic de la Política Agrícola Comuna, les sol·licituds d'ajuda referides a inversions en el sector vitivinícola hauran de ser dirigides al marc de les intervencions sectorials FEADER o al marc de la intervenció sectorial del vi, en funció de si la inversió prevista sol·licitar és inferior (FEADER), o igual o superior (ISV) a 100.000 euros respectivament.

 

1. El present Orde regula en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i en el marc del Pla Estratègic de la PAC 2023-2027 d'Espanya (PEPAC 2023-2027), la sol·licitud conjunta de les següents intervencions:

- Intervenció 6842.1, “Ajudes a inversions amb objectius ambientals en transformació, comercialització i/ o desenvolupament de productes agroalimentaris”, que contribuirà a aconseguir els objectius específics OE4 i OE5.

- Intervenció 6842.2, “Ajudes a inversions en transformació, comercialització i/ o desenvolupament de productes agroalimentaris”, que contribuirà als objectius específics OE2 i OE8.

 

2. Estes intervencions es referixen a inversions per a la transformació i comercialització i/o desenvolupament de productes agroalimentaris, en particular, de:

a) Productes agrícoles: els continguts en l'annex I dels TFUE i el cotó, exceptuant els productes de la pesca, podent el producte acabat estar fora d'este annex.

b) Productes alimentaris: diferents als productes agrícoles de l'Annex I del TFUE, sempre que la inversió se situe en el medi rural, identificat com a zones Leader. Inclou les aigües minerals o altres productes alimentaris transformats de rellevància per al medi rural.

 

Normativa

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

1. Podran obtindre la condició de persona beneficiària de les intervencions 6842.1 i 6842.2 aquells sol·licitants, persones físiques o jurídiques, que operen com a empreses agroalimentàries del sector de la transformació, comercialització i/o desenvolupament de productes agroalimentaris i, a més:

a) Reunisquen la condició de microempresa i petita i mitjana empresa (PIME) en els termes establits en l'article anterior.

b) Societats cooperatives i les seues associacions, així com les societats mercantils en les quals la participació de cooperatives en la seua capital social siga major del 50%, independentment de l'indicat en la lletra anterior.

c) Suporten real i efectivament la càrrega financera de les inversions materials, i costos que es consideren subvencionables.

d) Complisquen amb les normes comunitàries aplicables a l'activitat que desenvolupen.

e) Acrediten que disposen d'un pla d'igualtat en el cas que els siga exigibles, a data de terminació de termini de sol·licitud d'ajudes, en compliment del que es disposa en l'article 23.3 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril de la Generalitat, d'igualtat entre homes o dones, i en l'article 45.2 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

 

2. També podran tindre la condició de persones beneficiàries les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, puguen dur a terme els projectes o activitats que motiven la concessió de la subvenció. En este cas, haurà de fer-se constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de subvenció que correspon a cadascun d'ells, que tindran igualment la consideració de persones beneficiàries. Així mateix, haurà de nomenar-se una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a persona beneficiària, corresponen a l'agrupació.

 

3. No podran ser persones beneficiàries d'esta ajuda aquelles empreses en les quals concórrega alguna de les següents circumstàncies:

a) Quan l'empresa sol·licitant es trobe en situació de crisi, d'acord amb la següent definició: l'empresa així considerada d'acord amb el que es preveu en l'apartat 2.2 de les Directrius sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisis (Comunicació de la Comissió de 31 de juliol de 2014, relativa a Directrius sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisis-2014/C 249/01) o norma que la substituïsca, amb les excepcions que s'establisquen en este text.

b) Empreses que hagen sol·licitat la declaració de concurs voluntari.

c) Que hagen sigut declarades insolvent en qualsevol procediment.

d) Trobar-se declarada en concurs, llevat que en este haja adquirit l'eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver sigut inhabilitada conforme a la Llei 22/2003, de 9 de juliol, Concursal, sense que haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.

e) Quan no quede acreditat el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social en els termes previstos pel Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

f) Les previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

g) Els qui estiguen subjectes a una orde de recuperació d'ajudes a conseqüència d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que les declare il·legals i incompatibles amb el mercat comú.

 

4. Amb caràcter general, les persones beneficiàries de les ajudes deuran:

a) Sol·licitar alguna de les intervencions esmentades, executar l'operació i realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Justificar el compliment dels requisits i condicions, així com la realització de l'operació, activitat, i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les subvencions i ajudes concedides, aportant quanta informació li siga requerida en l'exercici d'estes actuacions. Així mateix, hauran de sotmetre's als controls sobre el terreny i de durabilitat de la inversió a realitzar per l'òrgan competent, o a qui este autoritze, i per qualsevol òrgan amb competències de control sobre els fons FEADER.

d) Acreditar la durabilitat de l'operació durant els cinc anys següents a comptar des de la data del pagament final de l'ajuda, de conformitat amb el que es preveu en l'article 11, apartat 1b), del Reglament delegat (UE) 2022/126 i, sense perjuí del que s'establix en l'article 29 de l'Orde de bases reguladora d'estes ajudes.

e) Conservar els documents acreditatius de la veracitat de l'operació, aportats davant l'òrgan gestor en relació amb la seua ajuda fins a la finalització del termini de durabilitat de l'operació, així com posar tals documents a la disposició de les autoritats nacionals, de la Unió Europea i, en general, dels òrgans de control, quan estos els siguen reclamats.

f) Acreditar, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió i abans del pagament de l'ajuda, que es troben al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, així com en el reintegrament de subvencions, si és el cas. La persona sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan gestor per a recaptar a través de certificats telemàtics l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, així com, si és el cas, complir amb els terminis de pagament previstos en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, de conformitat amb el que s'establix en l'art. 13.3. bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions.

g) De conformitat amb el que s'establix en l'art. 13.3. bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per a subvencions d'import superior a 30.000 euros, quan els sol·licitants siguen únicament subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, no podran obtindre la condició de beneficiari o entitat col·laboradora les empreses que incomplisquen els terminis de pagament previstos en la citada Llei. Esta circumstància s'acreditarà per part de les societats que, d'acord amb la normativa comptable, puguen presentar compte de pèrdues i guanys abreujada, de conformitat amb el que es preveu en l'article 26 del Reglament de la Llei 3/2004. Per a les societats que, d'acord amb la normativa comptable, no puguen presentar compte de pèrdues i guanys abreujada s'establix la necessitat d'acreditar el compliment dels terminis legals de pagament mitjançant certificació, emesa per auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, que atendrà el termini efectiu dels pagaments de l'empresa client amb independència de qualsevol finançament per al cobrament anticipat de l'empresa proveïdora.

h) Comunicar tan prompte com es conega en el moment de la sol·licitud d'ajuda i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons rebuts, la sol·licitud o obtenció d'altres ajudes per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics.

i) Adoptar les mesures necessàries per a donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament d'activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció. A este efecte serà necessària, abans de la data del pagament de l'ajuda corresponent a l'última anualitat de l'operació, que el beneficiari haja disposat una placa o cartell de grandària A3 preferiblement i en el qual figure en títol de l'operació auxiliada i l'import de l'ajuda finançada per FEADER.

j) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas, així com quants estats comptables i registres específics siguen necessaris per a garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control de les ajudes percebudes.

k) Procedir al reintegrament dels fons percebuts quan siga procedent conforme al que s'establix en els articles 36, 37 i 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

l) Sol·licitar la primera inscripció en el Registre d'Establiments Agroalimentaris (REA) o, en el cas que per la naturalesa de la inversió així resulte procedent, l'actualització de la seua situació registral, en el termini màxim establit de sol·licitud de pagament de l'última anualitat de l'ajuda; esta inscripció haurà d'haver-se practicat abans de la proposta de pagament corresponent.

m) Aportar declaració responsable de compliment de la norma sobre integració de persones amb diversitat funcional, o si és el cas l'exempció i, així mateix, declaració de percentatge de treballadors discapacitats sobre plantilla total, a data de finalització de termini de presentació de sol·licitud d'ajudes, d'acord amb el que es disposa en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

n) Complir les obligacions quant a transparència en la recepció d'ajudes públiques establides en els apartats 1b), 2 i 3, de l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.

o) Presentar una única sol·licitud per establiment i per a un mateix sector, amb la finalitat d'evitar la fragmentació de projectes o la creació de condicions més favorables en estos per a l'obtenció de l'ajuda.

p) Dur a terme la comunicació de les dades estadístiques d'aquelles operacions que els siguen sol·licitats i es troben dins del respectiu Pla Estadístic Nacional d'aquelles persones beneficiàries de les ajudes de la PAC i altres titulars d'explotacions agràries, de conformitat amb l'article 6 de la Llei 30/2022, de 23 de desembre, per la qual es regulen el sistema de gestió de la Política Agrícola Comuna i altres matèries connexes.

q) Quan subcontracte amb tercers la realització de part de l'activitat subvencionada, haurà d'exigir a dites terceres que es comprometen per escrit a respectar la normativa ambiental i social, així com a complir amb els compromisos socials, de transparència, ètics i ambientals assumits per la persona beneficiària. L'activitat subvencionada podrà ser subcontractada fins al 100%, sense necessitat d'autorització per l'òrgan gestor de l'ajuda.

r) Qualsevol altra que legalment li corresponga com a persona beneficiària de subvencions públiques.

 

 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. Les unitats encarregades de l'ordenació i instrucció de l'expedient seran les seccions d'indústries agràries dels serveis territorials de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, en cada província, que d'ofici acordaran totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.

 

2. Si, excepcionalment en la fase d'instrucció del procediment, s'estimaren necessaris aclariments sobre la documentació aportada, es concedirà al sol·licitant un termini de 10 dies perquè els presente, transcorregut el qual se li podrà declarar que ha perdut el dret al tràmit d'aportació documental.

 

3. Es crearà una comissió d'avaluació formada per un president, un secretari i tres vocals, funcionaris, designats per la direcció general competent en indústries agroalimentàries, que serà l'encarregada de formular la proposta de resolució de la convocatòria d'ajudes.

 

4. L'òrgan instructor sotmetrà a la Comissió d'Avaluació el conjunt de sol·licituds que han superat tots els controls per a sotmetre's a la fase de valoració. Els expedients s'ordenaran de més a menys puntuació en funció de l'aplicació del barem que s'explicita en la base tretzena. Els sobrants dels crèdits reservats no utilitzats es podran usar si fora necessari indistintament per a l'altre grup d'expedients.

 

5. Se seleccionaran els expedients per a la resolució positiva per ordre de puntuació, fins a esgotar les dotacions de la convocatòria. S'exclouran i es denegaran definitivament, sense possibilitat de reconsideració, els expedients que hagen rebut menys de 3 punts en la fase de valoració.

 

6. La Comissió d'Avaluació formularà la pertinent proposta de resolució a la directora general d'Indústria i Cadena Alimentària.

 

7. El termini de resolució s'estableix en sis mesos des del final de la presentació de sol·licituds. La falta de resolució dins del termini tindrà efectes desestimatoris.

 

8. La resolució de la convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i les resolucions positives individuals i condicions particulars es notificaran a cada un dels beneficiaris.

Criteris de valoració

Els expedients es puntuaran de la manera següent:

a) Creació de noves empreses: 5 punts. Excepcionalment si més del 50% del capital inicial és aportat per dones o joves (menors de 40 anys), la puntuació anterior s'incrementarà amb només un punt addicional (no acumulatiu encara que siguen dones i joves) sense possibilitat que acumule més punts pels restants criteris. L'empresa haurà d'estar constituïda dins dels 12 mesos anteriors a la data de finalització del termini de sol·licitud d'ajuda.

b) Fórmula jurídica: societat cooperativa/SAT, microempresa, o persona física menor de 40 anys: 1 punt.

c) Operació promoguda en municipi inclòs en zona rural, identificada com a àrea d'aplicació de la mesura LEADER 2014/2020: 1 punt. A esta puntuació podrà acumular-se l'obtinguda per la fórmula jurídica de l'apartat b).

d) Ajudes anteriors: no tindre concedida ajuda en les dos últimes convocatòries derivades de la present Orde: 2 punts. En alguna de les dos: 1 punt. Este epígraf no s'aplicarà a les empreses de nova creació o procedents de fusions.

e) Si l'establiment està inscrit en el registre d'operadors d'una figura de qualitat diferenciada (Denominació d'Origen Protegida “DOP”, Indicació Geogràfica “IGP” Protegida, Especialitat Tradicional Garantida “ETG”, Producció Integrada, Producció Artesanal, etc.) i el volum de productes certificats i comercialitzats sobre el volum total supera el 40%: 1 punt. Si l'empresa està inscrita en el Registre General d'Operadors Ecològics (REGOE) o en el Llistat d'Operadors de l'Agricultura Ecològica i el volum de productes certificats i comercialitzats sobre el volum total supera el 20% : 2 punts.

f) Si més del 50% de les matèries primeres que processa procedixen de proveïdors de proximitat (<300 km) a l'establiment: 1 punt.

g) Les empreses en les quals concórreguen alguna o algunes de les següents circumstàncies: 1 punt.

En el cas que l'operació es vaja a executar en un nou establiment o trasllat d'un existent, compta amb algun altre en el qual tinga establits i certificats sistemes no exigits per la legislació vigent i que, per tant, impliquen un compromís addicional amb: la qualitat de procés (ISO-9001, etc.); la seguretat alimentària (BRC, IFS, GLOBALGAP, ISO-22000, etc.); la gestió de la Seguretat i Salut en el Treball (ISO-18001, ISO-45001, OHSAS 18001, etc.); la gestió mediambiental (EMAS, ISO-14001); l'eficiència energètica (Norma UNE_ISO 500001-2011); la gestió dels processos d'investigació, desenvolupament i innovació tecnològica (ISO-166002); la Petjada d'Aigua (ISO 14046, etc.); la Petjada de Carboni (ISO-14064, ISO-14067, etc.); la Responsabilitat Social Empresarial (ISO-26000, SA 8000, SGE 21, etc.); la inscripció en el Registre Estatal de Bones Pràctiques Mercantils en la Contractació Alimentària; l'Adhesió al Decàleg de sostenibilitat integral de la indústria alimentària; el Comerç Just (Fairtrade, SPP, etc.); Indústria 4.0 (Indústria connectada).

h) Per baixa execució d'ajudes concedides en la convocatòria anterior: En el cas de sol·licitants que hagueren tingut una concessió d'ajuda en l'última convocatòria i per motiu d'una baixa execució i/o penalitzacions, haguera rebut menys del 50% de l'ajuda: resta 1 punt (-1). En el cas de renúncies després de la concessió o pagament zero: resta 2 punts (-2). No aplicarà este criteri quan la baixa execució estiga motivada per una causa de força major, en els termes expressats en l'article 3 del Reglament (UE) 2021/2116 del Parlament Europeu i del Consell de 2 de desembre de 2021 sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la política agrícola comuna.

En les operacions que impliquen trasllat d'establiment es computaran els criteris e), f), g) que es justifiquen en l'antic establiment.

3. Es denegaran els expedients que hagueren rebut menys de 3 punts en la fase de valoració.

4. Per a la resolució de les situacions d'empat de puntuació que puguen presentar-se, es tindran en compte els següents criteris de desempat, en l'orde que s'indica:

a) En primer terme, seran prioritàries aquelles operacions d'inversió el sol·licitant de la qual siga una Entitat Associativa Prioritària reconeguda d'acord amb el Reial decret 550/2014, de 27 de juny, pel qual es desenvolupen els requisits i el procediment per al reconeixement de les Entitats Associatives Prioritàries i per a la seua inscripció i baixa en el Registre Nacional d'Entitats Associatives Prioritàries, previst en la Llei 13/2013, de 2 d'agost, de foment de la integració de cooperatives i d'altres entitats associatives de caràcter agroalimentari.

b) En segon lloc tindrà prioritat l'operació amb menor volum d'inversió auxiliable sol·licitada conjuntament per les intervencions 6842.1 i 6842.2.

c) A continuació es prioritzarà l'anterior data de presentació de la sol·licitud (dia i hora), esta previsió s'entendrà en els termes de l'art. 68.4 de la LPACAP, en relació amb les persones o entitats sol·licitants obligats a relacionar-se electrònicament amb l'administració. S'entendrà com a data de presentació de la sol·licitud, per a aquelles que hagen precisat d'esmena en els termes establits en l'article 15 d'esta orde, la de l'aportació per l'interessat dels documents i/o aclariments requerits i que permeten considerar esta sol·licitud com a completa.

d) Si persistira la situació d'empat, es prioritzaran a aquelles empreses que hagen acreditat un major percentatge de persones amb diversitat funcional en relació amb la plantilla, a data de la presentació de la sol·licitud d'ajuda, de conformitat amb el que es preveu en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

5. Un formulari d'acte baremació està a la disposició dels sol·licitants a fi que estos incloguen el mateix en la seua sol·licitud amb la valoració d'aquells criteris de prioritat i selecció que consideren li són aplicable. Aquells criteris al·legats per a la seua puntuació pel sol·licitant que no hagen sigut emplenats en este formulari d'acte baremació, o aquells als quals sí que es faça referència però que no siguen acompanyats, si és el cas, de la documentació necessària que recolze eixa pretensió, no seran tinguts en compte a l'hora de valorar l'operació sol·licitada.

 

Sol·licitud

Termini
Des de 07-09-2024 fins a 15-10-2024

El termini de presentació de sol·licituds en l’exercici 2024 per a les ajudes de la present convocatòria romandrà obert des de l’endemà de la publicació d’esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana  fins al 15 d’octubre de 2024 inclòs. (DOGV núm. 9931, de 06/09/2024).

Documentació
Els models de sol·licitud i la documentació que els acompanya són els que figuren en este tràmit. Una vegada presentada la sol·licitud, en cas de voler aportar documents a este procediment es podrà fer a través de la pestanya "AL·LEGACIÓ/APORTACIÓ" Abans d'emplenar els formularis, es recomana...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les...
Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

I, preferentment, en:

On dirigir-se

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 07-09-2024
Forma de presentació
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones interessades que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar...
Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

I, preferentment, en:

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim
El termini de resolució s'estableix en sis mesos des de la finalització de la presentació de sol·licituds. La falta de resolució dins del termini tindrà efectes desestimatoris.
Quantia i cobrament
1. Les ajudes revestiran la forma de subvenció, com un percentatge de la inversió subvencionable, quedant supeditades en la fase de pagament al percentatge de la inversió realment executada i pagada per la persona o entitat beneficiària. 2. L'import de l'ajuda per a la intervenció 6842.1 serà del...
Saber més
Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Observacions

De conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la resolució del director/a general competent en indústries agroalimentàries posarà fi a la via administrativa, i, contra aquesta,...

Saber més
Sancions
El règim sancionador serà el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Justificació

Termini
Des de 31-03-2025 fins a 30-06-2025
Forma de presentació
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, presentaran la...
Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

I, preferentment, en:

 

On dirigir-se

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Ajudes, crèdits i subvencions
      • Productes agroalimentaris
    • Ajudes i subvencions
      • Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Desenvolupament rural
    • Política Agrària Comuna PAC
    • Indústria agroalimentària
    • Agricultura
  • Economia i hisenda
    • Pagaments
    • Promoció econòmica
    • Economia
    • Finançament
    • Hisenda
  • Indústria i energia
    • Àrees industrials
  • Administració pública
  • Medi ambient

PERFILS

  • Empresa
    • Cooperatives
    • Petita i mitjana empresa

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Agricultura
    • Sanitat vegetal i alimentària
    • Indústria agroalimentària
    • Ramaderia

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions
  • Competitivitat i responsabilitat social
    • Competitivitat i responsabilitat social
  • Innovació
  • Promoció i màrqueting
    • Promoció
    • Oportunitats de negoci

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions