Ajudes per a l'avaluació genètica de les femelles de l'espècie bovina, ovina i caprina mitjançant el control oficial del rendiment lleter i altres activitats de control lleter per a determinar la qualitat genètica o el rendiment del bestiar en la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 210712
|
Codi GVA: 636
Descarregar informació
Termini obert

Des de 06-09-2024

Fins 07-10-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Avaluació genètica dels reproductors mitjançant la comprovació sistemàtica de la quantitat i qualitat de la llet produïda per les femelles de les espècies bovina, ovina i caprina.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 06-09-2024 fins a 07-10-2024
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 06-09-2024
JustificacióTermini obert
Des de 06-09-2024 fins a 14-11-2024

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Els beneficiaris de les ajudes seran les entitats de control lleter o, si és el cas, de les associacions o organitzacions de criadors que complisquen els requisits anteriorment assenyalats.

Requisits

1. Per als sol·licitants de l'ajuda corresponents a les activitats del control lleter oficial previstes en el Capítol VI del Reial decret 663/2023, de 18 de juliol:

a) Ser una entitat de control lleter segons el que s'establix en l'article 6 del Reial decret 663/2023, de 18 de juliol o ésser una associació o organització de les definides en l'article 2.a) del Reial decret 663/2023, de 18 de juliol i que realitze activitats incloses en la definició de control de rendiment lleter en l'article 2.d) del mateix Reial decret o qualsevol que ho substituïsca.

b) Complir els requisits exigits per l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

c) Tindre la condició de PIME agrària d'acord amb el que s'establix en l'article 2.52 i annex I del Reglament (UE) número 2022/2472, de la Comissió, de 14 de desembre de 2022.

d) No tindre la consideració d'empresa en crisi, d'acord amb l'article 2.59 del Reglament (UE) número 2022/2472, de la Comissió, de 14 de desembre de 2022.

e) No estar subjectes a una orde de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

f) Les explotacions ramaderes hauran d'estar situades a la Comunitat Valenciana i inscrites en el Registre d'Explotacions Ramaderes, previst en l'article 3 del Reial decret 479/2004, de 26 de març, pel qual s'establix i regula el Registre d'Explotacions Ramaderes.

g) Els titulars de les explotacions ramaderes que participen en el control de rendiment lleter hauran de complir els requisits i obligacions establides en l'article 11 del Reial decret 663/2023, de 18 de juliol o qualsevol que ho substituïsca.

 

2. Per als sol·licitants de l'ajuda corresponents a les activitats de control lleter per a determinar la qualitat genètica o el rendiment de bestiar en explotacions en femelles no inscrites en el corresponent llibre genealògic:

Les ajudes es concediran a favor de les entitats de control lleter o, si és el cas, de les associacions o organitzacions de criadors que complisquen els mateixos requisits de l'apartat anterior excepte el subapartat g).

Com es tramita

Procés de tramitació

Presentació de la sol·licitud i documentació requerida.

 

Rebudes les sol·licituds, l'òrgan instructor comprovarà i verificarà que es troben degudament emplenades i documentades de conformitat amb el que s'establix en l'apartat tercer i quart de la present convocatòria.

 

- Si la sol·licitud no estiguera acompanyada dels documents o dades exigides es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini màxim i improrrogable de deu dies, s'esmene el defecte amb prevenció que, si no ho fera, se li tindrà per desistit en la seua petició en la resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

- La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon al Servici amb competències en matèria de ramaderia que podrà recaptar del sol·licitant quanta informació i documents estime necessaris per a resoldre adequadament les peticions i realitzarà d'ofici quantes actuacions estime necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals haja de formular-se la Proposta de Resolució, remetent a l'òrgan col·legiat un informe de comprovació de les sol·licituds.

 

- L'òrgan col·legiat emetrà un informe en el qual es concrete el resultat de l'avaluació efectuada, i sobre la base d'este serà l'encarregat de realitzar la proposta de resolució de concessió de les ajudes.

 

- A la vista de la documentació aportada i la proposta de l'òrgan col·legiat, l'òrgan competent per a resoldre la concessió d'estes ajudes serà la persona titular de la Direcció General competent en matèria de ramaderia per delegació de la persona titular de la Conselleria competent en matèria de ramaderia. La Resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció, de la qual estaran exclosos tots els impostos, i es farà constar expressament quins fons procedixen dels Pressupostos Generals de l'Estat.

 

- La resolució es notificarà als interessats d'acord amb el que es preveu en l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. La pràctica d'esta notificació o publicació s'ajustarà a les disposicions contingudes en l'article 41 de la citada Llei.

 

Sol·licitud

Termini
Des de 06-09-2024 fins a 07-10-2024

El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2024 serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9930 de 05/09/2024).

Documentació
Les sol·licituds hauran de presentar-se telemàticament a través de la seu electrònica juntament amb la següent documentació: Les sol·licituds aniran acompanyades de la documentació que s'establix a continuació: a. Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, en cas de no...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...
Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 06-09-2024
Forma de presentació
Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació...
Saber més

Resolució

Termini màxim
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de 6 mesos comptats a partir de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria anual. Transcorregut el citat termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa s'entendrà desestimada la...
Saber més
Quantia i cobrament
QUANTIA L'import de la subvenció concedida a cada beneficiari, ja siga per si sola o en concurrència amb una altra o altres de les ajudes o subvencions que puga concedir qualsevol altra Administració o ens públic, no podrà superar el 70% del cost total de l'activitat objecte de la subvenció. ...
Saber més
Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Observacions

Davant esta resolució procedirà el recurs de reposició davant el titular de la Conselleria competent en matèria de ramaderia, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'aquell en què tinga lloc la seua notificació, de conformitat amb el que s'establix en l'article 123 i 124 de la Llei...

Saber més

Justificació

Termini
Des de 06-09-2024 fins a 14-11-2024

La justificació de les inversions o gastos aprovats davant l'Administració finalitzarà abans del dia 15 de novembre de 2024.

Forma de presentació
Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...
Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Ajudes, crèdits i subvencions
    • Ajudes i subvencions
      • Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca
  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Sanitat animal
    • Investigació, estudis i anàlisis
    • Ramaderia
  • Administració pública
    • Investigació, estudis i anàlisis

PERFILS

  • Ciutadania
    • Estudiants
    • Dones
    • Docents
    • Persones amb discapacitat
    • Persones desocupades
    • Gent major
    • Persones en risc d’exclusió
    • Pensionistes
    • Joves
    • Investigadors/ores
    • Xiquets i famílies
    • Immigrants
  • Empresa
    • Centres

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Ramaderia
    • Indústria agroalimentària
    • Agricultura

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions