Subvencions destinades a la realització d'activitats i projectes destinats a la protecció i defensa dels animals i a la conservació de la biodiversitat animal, protecció del medi ambient i millores en l'hàbitat

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 210789
|
Codi GVA: 861
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 15-10-2024

Fins 28-10-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Establir i regular el règim de les ajudes dirigides a la realització d'activitats i projectes destinats a la protecció i defensa dels animals i a la conservació de la biodiversitat animal, protecció del medi ambient i millores en l'hàbitat, per a l'exercici 2024, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, regulades en l'ORDE 5/2024, de 18 de setembre, de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori (d'ara en avant Orde 5/2024), publicada en DOGV 9941, de 20 de setembre de 2024.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 15-10-2024 fins a 28-10-2024
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
JustificacióTemini tancat
Fins 15-11-2024 23:59:00h
Observacions

* ACTIVITATS SUBVENCIONABLES

Tenen la consideració d'actuacions subvencionables aquelles destinades a qualsevol dels objectius específics als quals hauran d'adequar-se les activitats, projectes i programes presentats, que es dividiran entre Modalitat A i Modalitat B, en funció de la tipologia d'estos.

Seran actuacions subvencionables dins de la Modalitat A una o diverses de les següents activitats:

a.1.- Realització de tasques i accions de divulgació, educació i formació encaminades a la protecció i defensa dels animals.

a.2.- Activitats i actuacions d'atenció i cura dels animals albergats en els centres de rescat, recuperació o recollida d'animals abandonats inscrits en el Registre de Nuclis Zoològics de la Comunitat Valenciana, cases d'acolliment, santuaris i en les colònies felines regulades en la Llei 2/2023, de 13 de març, de protecció, benestar i tinença d'animals de companyia i altres mesures de benestar animal, i relatius a:

• Recollida i/o captura dels animals, en cas necessari.

• Els actes clínics per a la identificació animal mitjançant la implantació de microxip, corresponent inscripció en el Registre Supramunicipal d'Identificació d'Animals de Companyia de la Comunitat Valenciana i expedició de passaport sanitari, d'acord amb l'arreplegat en la Llei 2/2023, de 13 de març, i en la Llei 7/2023, de 28 de març.

• Aplicació de mesures profilàctiques necessàries per a garantir el bon estat físic i sanitari de l'animal i la prevenció de malalties infectocontagioses, incloent-hi la vacunació preventiva i a la desparasitación externa i interna.

• Manteniment dels animals per la compra d'aliment específic, amb la finalitat d'aconseguir un estat nutricional òptim.

• Gastos veterinaris incloent els derivats de derivats de l'esterilització/castració, proves clíniques, hospitalització, cirurgia, medicació, o qualsevol altre necessari per a la recuperació i manteniment de la seua salut dels animals

•Eutanàsia i gastos d'incineració, en cas necessari i sempre complint amb el que s'establix en la normativa vigent.

a.3.- Gastos de manteniment de nuclis zoològics legalment registrats, incloent-hi nòmines i gastos de personal.

a.4.- Gastos de la seu de l'associació durant la vida útil del projecte, incloent-hi el lloguer d'esta.

a.5.- Projectes de voluntariat entre els quals s'inclouen:

• Projectes destinats a l'assistència a persones majors en la cura dels seus animals.

• Projectes per a realitzar teràpies amb animals per a fomentar una adequada qualitat de vida en persones majors en residències, persones ingressades en hospitals, i aquelles que es troben en situacions d'anàloga vulnerabilitat.

• Projectes destinats a cura dels animals de les persones sense possibilitat d'assistència familiar directa o immediata que estiguen hospitalitzades o amb malalties que impossibiliten o dificulten l'adequat manteniment dels animals que tenen al seu càrrec, o per defunció de la persona responsable.

a.6.- La construcció i/o adequació a les exigències tècniques legals de les instal·lacions que destinen les entitats, sense ànim de lucre, de protecció i defensa dels animals a la recollida i manteniment d'animals abandonats i dels santuaris d'animals, d'acord amb el que es preveu en la Llei 2/2023, de 13 de març i en el Decret 158/1996, del Consell.

Seran actuacions subvencionables dins de la Modalitat B una o diverses de les següents activitats:

b.1.- Realització de tasques i accions de divulgació, educació i formació encaminades a la conservació de la biodiversitat, protecció del medi ambient i millores en l'hàbitat

b.2.- L'execució de plans, programes i projectes realitzats per organitzacions entre els fins de les quals es trobe la conservació de la biodiversitat i equilibri dels ecosistemes, incloent aquells sobre espècies catalogades degudament autoritzats per l'administració corresponent.

b.3.- Els gastos derivats del manteniment, identificació i tractaments veterinaris, així com de la incineració una vegada hagen mort, d'aquells animals amb funcions específiques que contribuïsquen a la millora de la biodiversitat en l'acompliment de les seues activitats.

b.4.- Mesures de protecció animal consistents en l'adequació i construcció d'accessos i rampes per a fauna en basses d'aigua i infraestructures associades, sistema de protecció que mitiguen o eviten la col·lisió d'aus en estructures envidrades i similars, col·locació de *nidales per a aus i ratpenats o qualsevol mesura de protecció animal tendent a la conservació de la biodiversitat.

b.5.- Gastos de la seu de l'associació durant la vida útil del projecte o de manteniment del nucli zoològic en el qual s'alberguen els animals amb funcions específiques esmentats en l'apartat b.3, si és el cas.

b.6.- La construcció i/o adequació a les exigències tècniques legals d'infraestructures que es destinen per les entitats a la conservació de la biodiversitat animal, protecció del medi ambient i millores en l'hàbitat.

Totes les actuacions subvencionables de qualsevol de les Modalitats hauran de realitzar-se en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

*INCOMPATIBILITAT DE LES AJUDES

Les subvencions regulades en la present Orde seran compatibles amb la percepció d'altres subvencions o ajudes procedents de qualssevol administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, per a la mateixa finalitat, sempre que l'import conjunt de les mateixes siga de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, no supere el cost total de l'activitat finançada o no implique una disminució de l'import del finançament propi exigit al beneficiari, si és el cas, per a cobrir l'activitat finançada, tenint en compte el que s'establix en l'article 5 de l'Orde 5/2024.

* PROCEDIMENT DE CONTROL

La Direcció General amb competències en matèria de protecció animal establirà els mecanismes de control precisos per a assegurar el compliment de la finalitat per a la qual les subvencions són concedides segons el que s'establix en l'article 18 de l'Orde 5/2024

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Podran obtindre la condició de beneficiàries d'estes subvencions les entitats de protecció i defensa dels animals de companyia definides en l'article 5 de la Llei 2/2023, de 13 de març, de Protecció, Benestar i Tinença d'animals de companyia i altres mesures de benestar animal.

També podran obtindre la condició de beneficiàries d'estes subvencions les entitats, associacions o fundacions amb personalitat jurídica, sense ànim de lucre, reconegut en els seus estatuts, que tinguen com a principal finalitat o que realitzen activitats que contribuïsquen a la conservació de la biodiversitat i equilibri dels ecosistemes dels animals i la millora del seu hàbitat i la protecció del medi ambient.

Com es tramita

Procés de tramitació

La concessió de les subvencions es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva.

1. Una vegada es realitze la presentació de la sol·licitud juntament amb la documentació requerida, la Subdirecció General amb competències en matèria de protecció animal, com a òrgan instructor, posarà a la disposició d'una comissió de valoració els programes o projectes presentats perquè siguen examinats i avaluats conforme als criteris de valoració establits en la present Orde.

2. La comissió de valoració, una vegada finalitzada l'avaluació, emetrà un informe motivat per cada modalitat on es concrete el resultat de la valoració conforme als criteris establits en l'Orde 5/2024.

3. La Comissió de Valoració elevarà a l'òrgan instructor el corresponent informe de valoració de les sol·licituds admeses després del procés de revisió administrativa.

La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjuí de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se d'esta circumstància.

El termini màxim per a la resolució i notificació del procediment serà de 3 mesos comptats des de la data de publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció, de conformitat amb el que es disposa en l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Criteris de valoració

L'avaluació dels programes i projectes es realitzarà d'acord amb els criteris de valoració i la ponderació establits en l'article 7 de l'Orde 5/2024 així com l'apartat onzé de la resolució de la respectiva convocatòria.

Òrgans de tramitació
L'òrgan competent per a resoldre el procediment de concessió, i altres formes de finalització del procediment, d'acord amb l'article nové de l'Orde 5/2024, és la direcció general amb competències en matèria de protecció animal. La resolució del procediment serà publicada en la pàgina web de la...
Saber més

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 15-10-2024 fins a 28-10-2024

Les entitats beneficiàries presentaran en cada convocatòria, una única sol·licitud de subvenció on es podrà seleccionar les activitats de la modalitat A o B. Totes dues modalitats són excloents. En esta sol·licitud, l'entitat beneficiària classificarà la mateixa pel tipus d'ajuda de cadascuna de les modalitats, segons siga l'import econòmic majoritari previst per a les inversions en cadascuna d'elles. La inversió màxima auxiliable no podrà superar l'import de la inversió sol·licitada per l'entitat.

Les sol·licituds es presentaran en el model de formulari i termini que s'establix, acompanyades de la documentació acreditativa dels requisits per a obtindre la subvenció, així com de l'altra documentació exigida en les bases i en la convocatòria. Les sol·licituds es presentaran firmades per la persona representant de l'entitat, associació o fundació acreditada per estes.

El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2024 serà de DEU dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.(DOGV Núm. 9956, de data 14 d'octubre de 2024).

Documentació

Els interessats han de presentar les sol·licituds a través del model normalitzat degudament emplenat i firmat i telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat juntament amb la següent documentació:

a) Acreditació de la personalitat jurídica del sol·licitant, de la identitat i capacitació del seu representant i també del seu objecte social en cas d'associacions i entitats sense ànim de lucre, sense perjuí del que es disposa en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Número d'identificació fiscal de la persona jurídica sol·licitant i acreditació de la identitat del representant legal, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

b) Còpia dels estatuts o documentació que acredite el caràcter d'entitats de protecció i defensa dels animals de companyia, o entitats, associacions o fundacions que tinguen com a principal finalitat la conservació de la biodiversitat i equilibri dels ecosistemes dels animals i la millora del seu hàbitat o que realitzen o desenrotllen algunes de les activitats relacionades en l'article segon de l'Orde 5/2024. S'exceptuarà aquelles que consten degudament inscrites en els seus corresponents registres oficials, només sent necessària la presentació de la corresponent certificació acreditativa.

 

c) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, sense perjuí del que es disposa en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

d) Programa d'actuacions on consten clarament el tipus d'activitat a realitzar segons la Modalitat d'actuacions triada, amb indicació del calendari, el pressupost estimat i desglossat per a cadascuna de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda, i els mitjans que es preveu emprar.

 

En cas en cas que es dugui a terme les actuacions en Nuclis Zoològics legalment registrats en les actuacions del tipus a.2, a.3 i a.6, s'aportarà acreditació de la inscripció en el Registre de Nuclis zoològics de la Comunitat Valenciana (integrat en el Registre d'Explotacions Ramaderes -REGA- de la Comunitat Valenciana), en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment, així com la documentació acreditativa d'acord amb l'ajuntament per a la gestió de l'alberg municipal o del programa de recollida d'animals, si és el cas.

 

En relació amb el tipus d'actuació b.2, en cas de tractar-se de projectes sobre espècies catalogades s'aportarà autorització de l'òrgan competent.

 

En relació amb els tipus d'actuacions a.6 i b.5 s'aportarà memòria descriptiva de la construcció o projecte d'adequació de les instal·lacions, projecte d'obra i llicència d'obra de l'ajuntament corresponent, si és el cas. El projecte d'obra no serà necessari si, tractant-se d'una adequació d'instal·lacions, no es produïx una modificació dels volums construïts.

 

L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjuí del que s'establix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quan l'Administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en la seua poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra Administració, el règim aplicable serà el següent:

 

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

 

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social, dades del registre de Nuclis Zoològics de la Comunitat Valenciana (integrat en el Registre d'Explotacions Ramaderes -REGA- de la Comunitat Valenciana), així com la consulta al registre electrònic de representants. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

 

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'establix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...

Saber més
Normativa

Esmena

Termini
Termini obert

El termini serà el que s'assenyale en el requeriment d'esmena.

Descripció

Este tràmit permet l'aportació de documents a expedients oberts de sol·licitud d'Ajudes a les associacions de protecció i defensa dels animals en la Comunitat Valenciana.

 

A conseqüència d'un requeriment d'esmena a petició de l'administració.

 

Forma de presentació

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert
Descripció

Este tràmit permet l'aportació de documents a expedients oberts de sol·licitud d'Ajudes a les associacions de protecció i defensa dels animals en la Comunitat Valenciana.

 

Per iniciativa de l'interessat durant qualsevol moment del procediment.

 

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

L'òrgan competent per a resoldre el procediment de concessió, i altres formes de finalització del procediment,

d'acord amb l'article nové de l'Orde 5/2024, és la direcció general amb

competències en matèria de protecció animal.

La resolució del procediment serà publicada en la pàgina web de la Conselleria competent en matèria de

protecció animal i en el DOGV, en el termini màxim de TRES MESOS a partir de l'endemà de la

publicació de la convocatòria, sense perjuí del que es disposa en l'article 22 i 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

La resolució contindrà el llistat baremat d'expedients segons els criteris de priorització

establits en la convocatòria i la llista dels beneficiaris amb els imports de les ajudes públiques assignades.

Esta publicació tindrà efectes de notificació als interessats.

 

 

Quantia i cobrament

1. L'import màxim de la subvenció a concedir a cada beneficiari per la realització d'una o diverses de les actuacions subvencionables de la Modalitat A serà de 36.000 euros, IVA inclòs, podent-se finançar fins al 80% de l'execució dels projectes o activitats.

2. L'import màxim de la subvenció a concedir a cada beneficiari per la realització d'una o diverses de les actuacions subvencionables de la Modalitat B serà de 24.000 euros, IVA inclòs, podent-se finançar fins al 80% de l'execució dels projectes o activitats.

3. Es concedirà l'import màxim, IVA inclòs, sempre que el cost de l'activitat subvencionada siga igual o superior a este import màxim. Si el cost de l'activitat subvencionada, IVA inclòs, fora inferior, l'import de la subvenció es correspondrà amb este, tenint en compte el que s'establix en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

4. L'import de les subvencions convocades en esta Resolució en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat a desenrotllar pel beneficiari i a tal fi, el beneficiari sol·licitant haurà de presentar davant l'òrgan gestor declaració responsable en eixe sentit.

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Justificació

Termini
Fins 15-11-2024 23:59:00h
Descripció

Este tràmit permet sol·licitar el pagament de la subvenció i adjuntar els documents justificatius requerits dels gastos subvencionables realitzats

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...

Saber més

    Preguntes freqüents

    Dubtes sobre la tramitació
    On consultar dubtes sobre el tràmit:

    Temes relacionats

    MATÈRIES

    • Empreses
      • Medi ambient
        • Conservació i protecció del medi ambient
        • Ajudes i subvencions

    TEMA

    • Associacionisme i participació
      • Voluntariat
    • Medi ambient
      • Protecció dels animals

    TEMÀTICA

    • Finançament i gestió econòmica
      • Ajudes i subvencions
    • Sostenibilitat
      • Medi ambient

    TIPUS

    • Ajudes, beques i subvencions