Sol·licitud de subvencions a entitats locals per a programes de promoció dels drets de la infància i participació infantil, per a l'exercici 2024

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3053230
|
Codi GVA: 95005
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 21-05-2024

Fins 20-06-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Renúncia
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Convocar la concessió en règim de concurrència competitiva de subvencions per a l'exercici 2024, per a programes de promoció dels drets de la infància i de participació infantil.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 21-05-2024 fins a 20-06-2024
EsmenaTemini tancat
Des de 06-08-2024 fins a 20-08-2024
Al·legació / AportacióTemini tancat
Des de 01-10-2024 fins a 15-10-2024
JustificacióTermini obert
Des de 14-05-2025 fins a 14-07-2025
Recurs de reposicióTemini tancat
Des de 14-12-2024 fins a 27-01-2025
Observacions

L'import de la subvenció sol·licitada no podrà superar el cost del programa ni el límit de 50.000€.

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Podran sol·licitar i ser beneficiaris d'estes subvencions els ajuntaments, les diputacions i les entitats locals supramunicipals de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Les entitats sol·licitants hauran de complir els següents requisits:

a) La població en l'àmbit territorial de la seua competència haurà de ser superior a 300 habitants.

b) Complir els requisits establits en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, no incorrent en les prohibicions que, per a obtindre la condició de beneficiari de subvencions, s'estableixen en l'article 13.2 de la citada Llei 38/2003.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye la documentació preceptiva, es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè esmene la falta o aportació els documents en el termini de 10 dies, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició prèvia resolució dictada a aquest efecte, de conformitat amb el que es preveu en la legislació sobre el procediment administratiu comú.

2. Els requeriments d'esmena de les sol·licituds, les resolucions de tindre a les entitats sol·licitants per desistides i els restants actes integrants del procediment, a excepció de la resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions, es publicaran en el portal web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, en la secció dedicada a la subvenció de promoció dels drets de la infància i l'adolescència i participació infantil, a la qual pot accedir-se mitjançant el següent enllaç:

 

https://inclusio.gva.es/va/web/menor/subvencio-promocio-de-drets

 

Estes publicacions assortiran els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Pública, pro el

3. Instruït el procediment i comprovats les dades rellevants per a la concessió de la subvenció, la comissió tècnica de valoració puntuarà les sol·licituds conforme als criteris previstos en les bases, calcularà la seua quantia i elevarà a l'òrgan concedent la proposta de resolució. Únicament seran subvencionades les sol·licituds que superen els 35 punts d'un màxim de 150.

4.la resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Esta publicació també farà efecte de notificació pel que no es procedirà a la realització de notificacions individuals.

 

 

Criteris de valoració

Els criteris objectius que serviran per a l'atorgament de les subvencions són els següents:

 

1. Desenvolupament de polítiques locals integrals a favor de la infància i l'adolescència, que es valorarà fins a 60 punts:

a) Existència d'un Informe de situació de la infància i l'adolescència en l'àmbit territorial de competència de l'entitat, amb una antiguitat màxima de 2 anys respecte de la data de publicació de la convocatòria, fins a 20 punts, distribuïts de la següent manera:

a.1. Dades totals i el percentatge del cens municipal referit a població infantil: 5 punts.

a.2. Desagregats per sexe, edat i nacionalitat: 5 punts.

a.3. Descripció de les principals necessitats detectades en la població infantil del municipi: 10 punts.

b). Existència d'un Pla local d'Infància i Adolescència: 30 punts.

c) Experiència de l'entitat local, que es valorarà segons la trajectòria de l'entitat local en la realització dels dos instruments anteriors. Este criteri es valorarà amb una memòria d'activitats, fins a un màxim de 10 punts, conforme a la següent escala: més de tres anys: 10 punts; d'un a tres anys: 7 punts i menys d'un any: 5 punts

 

2. Nivell de necessitat social del recurs, que es valorarà per l'objecte del programa i les accions previstes. Este criteri es valorarà fins a 50 punts:

a) Objecte del Programa, fins a 35 punts:

a.1. Programes dirigits preferentment a la sensibilització i difusió dels drets de la infància recollits en la Convenció dels Drets del Xiquet, de Nacions Unides, adoptada per l'Assemblea General de les Nacions Unides el 20 de novembre de 1989, així com en la normativa europea, estatal i autonòmica que la desenvolupa: 10 punts

a.2. Programes dirigits preferentment al foment de la participació infantil, 10 punts. Si el programa inclou òrgans permanents de participació i representació d'infància i adolescència s'atorgaran 15 punts addicionals, per la qual cosa el programa es valorarà amb 25 punts.

b) Criteri social de valoració. Este criteri es valorarà fins a 8 punts, segons el nombre d'accions contingudes en el programa destinades específicament a la infància amb necessitats especials i/o en situació d'especial vulnerabilitat (xiquets/as i adolescents que pateixen violència, situació de pobresa i/o exclusió social o altres), a raó d'un punt per cada acció.

c) Promoció de la igualtat, si el programa inclou accions per a aconseguir la igualtat entre homes i dones, aconseguir la no discriminació de cap col·lectiu per raó d'ètnia, cultura, orientació sexual, diversitat funcional o altres s'atorgaran fins a 7 punts, a raó d'un punt per cada acció.

 

3. Qualitat del programa, que es valorarà segons el projecte presentat. Este criteri es valorarà fins a 40 punts:

a). Qualitat del projecte del programa: fins a 21 punts, d'acord amb els següents criteris:

a.1.Existència d'una fase prèvia d'anàlisi de la situació actual de l'àmbit territorial d'actuació que facilite el disseny i implementació del programa: 3 punts. Si a més esta fase incorpora processos participatius de consulta prèvia al desenvolupament del programa destinats a la infància i adolescència per a conéixer les seues necessitats i demandes: 3 punts, per la qual cosa este apartat es valoraria amb 6 punts.

a.2.Cronograma de desenvolupament del programa, que reculla totes les fases i seqüències previstes: 3 punts.

a.3.Dades quantitatives sobre els potencials beneficiaris de cadascun dels objectius previstos, així com dels recursos econòmics destinats a estos: 3 punts.

a.4.Utilització de metodologies i actuacions que afavorisquen la participació dels xiquets, xiquetes i adolescents en el programa, amb accions adaptades a la seua etapa evolutiva i nivell maduratiu: 3 punts.

a.5.Desenvolupament d'accions que suposen la participació de l'entitat local en programes autonòmics, nacionals i internacionals relacionats amb la infància i l'adolescència: 3 punts.

a.6. Existència d'un òrgan de coordinació interna entre els diferents departaments de l'entitat local participant per al desenvolupament dels programes locals d'infància: 3 punts.

b) Programes que implementen sistemes objectius d'avaluació de resultats: fins a 8 punts.

b.1. Indicadors definits per a totes les accions previstes i el seu grau de compliment: 4 punts.

b.2. Sistemes d'avaluació externa (qüestionaris de satisfacció, propostes externes de millores, consultes postavaluació a la infància i adolescència participant o altres): 4 punts.

c) Existència de recursos humans dedicats exclusivament al desenvolupament del programa, fins a 6 punts. Segons la dedicació del conjunt de l'equip humà al programa s'atorgaran: 3 punts, si és inferior a 20 hores setmanals, o 6 punts, si és igual o superior a 20 hores setmanals.

d) Participació de voluntaris pertanyents a entitats de voluntariat amb presència en l'àmbit local en el qual es desenvolupa el programa: 5 punts.

 

 

Òrgans de tramitació
Instrucció: Servei de Promoció dels Drets de la Infància i Adolescència Valoració i Concessió: Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte demogràfic

Entitats col·laboradores de certificació

Formularis

Sol·licitud

Termini
Des de 21-05-2024 fins a 20-06-2024

El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm.9852, de 20.05.2024)

Documentació

La sol·licitud es presentarà, signada electrònicament, en el model normalitzat que estarà disponible en el punt d'accés electrònic de la convocatòria. El formulari de sol·licitud inclou la declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que haurà d'emplenar-se i signar-se electrònicament.

Al costat de la sol·licitud, haurà de presentar-se la següent documentació:

1. En tots els casos:

 

a) Informació addicional a la sol·licitud de subvenció de programes de promoció de drets de la infància i de participació infantil, que figura com (ANNEX I) INFORMACIÓ ADDICIONAL A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ DIRIGIDA A PROGRAMES DE PROMOCIÓ DE DRETS DE LA INFÀNCIA I DE PARTICIPACIÓ INFANTIL” entre els impresos associats a este tràmit.

b) Certificat de la persona que exercisca les funcions de secretaria de l'entitat local, signat electrònicament, que acredite l'acte administratiu per mitjà del qual s'acorda sol·licitar la subvenció i la quantia sol·licitada. El model d'aquest certificat, que figura com (ANNEX II) CERTIFICAT - SUBVENCIONS DIRIGIDES A PROGRAMES DE PROMOCIÓ DE DRETS DE LA INFÀNCIA I DE PARTICIPACIÓ INFANTIL”, entre els impresos associats a este tràmit. En cas que s'haja apoderat a alguna persona diferent de qui representa legalment a l'entitat per a actuar en la convocatòria, el certificat haurà de donar fe d'això.

c) Programa objecte de la subvenció, que haurà de contindre, almenys, un índex inicial, justificació de l'actuació, els objectius, els resultats esperats i les activitats a realitzar. En el supòsit de presentar-se una mancomunitat, s'haurà d'indicar expressament els municipis de la mancomunitat en els quals s'executarà el programa.

d) Pressupost del programa en el qual es detallen cadascuna de les accions que l'integren. La seua presentació es realitzarà a través del formulari “PRESSUPOST DESGLOSSAT DEL PROJECTE PER A L'OBTENCIÓ DE LA SUBVENCIÓ DE PROGRAMES DE PROMOCIÓ DELS DRETS DE LA INFÀNCIA I DE PARTICIPACIÓ INFANTIL”.

e) Així mateix s'acompanyarà al programa, el formulari de fitxa resumeixen d'este, que figura, com “(ANNEX III) FITXA RESUM DEL PROGRAMA DE PROMOCIÓ DELS DRETS DE LA INFÀNCIA I DE PARTICIPACIÓ INFANTIL OBJECTE DE LA SUBVENCIÓ”, entre els impresos associats a este tràmit.

f) Memòria descriptiva de la política municipal d'infància en la qual s'especificarà l'experiència i la trajectòria seguida per l'entitat en la realització d'informes locals sobre la situació de la infància i l'adolescència i de plans locals d'infància i adolescència, segons el model que figura, com “(ANNEX IV) MEMÒRIA DESCRIPTIVA DE LA POLÍTICA MUNICIPAL D'INFÀNCIA”., entre els impresos associats a este tràmit. L'experiència s'acreditarà mitjançant la declaració responsable, signada electrònicament, continguda en l'apartat E del model.

 

2. Quan siga procedent, s'adjuntaran els documents següents:

a) Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica si no s'autoritza la seua comprovació mitjançant consulta telemàtica.

b) Certificat d'estar al corrent de les obligacions enfront de la seguretat social, en cas d'haver-se oposat a la seua comprovació d'ofici.

 

3. Quan siga procedent, per a acreditar els mèrits contemplats en el barem de concessió, s'acompanyaran a la sol·licitud els documents següents:

a) Informe de la situació de la infància i adolescència en l'àmbit territorial de competència de l'entitat, amb una antiguitat màxim de 2 anys respecte de la data de publicació de la convocatòria.

b) Pla local d'Infància i Adolescència vigent.

Si l'informe de la situació de la infància i adolescència o el pla d'infància figura integre en el portal corporatiu de l'entitat local, serà suficient que així s'indique, sempre que es faça constar l'enllaç mitjançant el qual pot accedir-se a ell.

c) Certificació de l'acte, resolució o acord de l'òrgan competent de l'entitat local pel qual s'aprova el pla local d'infància i adolescència.

d) Informe descriptiu de l'equip humà, professional i/o voluntari, dedicat al programa objecte de subvenció, segons model normalitzat que figura com “(ANNEX V) INFORME DESCRIPTIU EQUIP HUMÀ DEDICAT AL PROGRAMA SOL·LICITAT I DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE AQUEST TEMA”, entre els impresos associats a este tràmit. Els recursos humans destinats al programa s'acreditaran mitjançant la declaració responsable, signada electrònicament, que s'inclou en este document.

Estos quatre últims documents no són preceptius, però la seua omissió determinarà que no s'obtinga puntuació en els criteris de concessió que acrediten.

 

4. Si la subvenció es pretén cobrar en un compte que ja està donada d'alta per a relacionar-se econòmicament amb la Generalitat, haurà de fer-se constar l'IBAN en la sol·licitud. En cas contrari, haurà de tramitar-se l'alta mitjançant el tràmit automatitzat previst en l'article 5 de l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. A aquest tràmit es pot accedir mitjançant el següent enllaç:

 

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648

 

Forma de presentació
Telemàtica

Les sol·licituds es presentaran exclusivament per mitjans electrònics en la seu electrònica de la Generalitat. D'acord amb el que es preveu en l'article 68 de la Llei 39/2015, si alguna de les entitats concurrents presentara la seua sol·licitud presencialment, se li requerirà, seguint el...

Saber més

Esmena

Termini
Des de 06-08-2024 fins a 20-08-2024

Deu dies hàbils a comptar des del següent al de la notificació del requeriment

 

 

Descripció

Aportació de documentació per a esmenar les sol·licituds de subvenció per a programes de promoció dels drets de la infància i de participació infantil, per a l'exercici 2024

Observacions

Haurà d'aportar-se la documentació que s'especifica en el requeriment d'esmena notificat mitjançant publicació en el portal web de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, en la secció dedicada a la subvenció de promoció dels drets de la infància i l'adolescència i participació infantil, a la qual pot accedir-se mitjançant el següent enllaç:

http://www.inclusio.gva.es/es/web/menor/subvencio-promocio-de-drets

 

 

 

Documentació

Es presentaran, dels documents següents, aquells que s'indiquen en el requeriment, amb les especificacions que este arreplega:

a) Sol·licitud general de subvenció emplenada i firmada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat local o una altra l'apoderament de la qual a este efecte s'haja acreditat.

b) Informació addicional a la sol·licitud de subvenció de programes de promoció de drets de la infància i de participació infantil, que figura com (ANNEX I) INFORMACIÓ ADDICIONAL A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ DIRIGIDA A PROGRAMES DE PROMOCIÓ DE DRETS DE LA INFÀNCIA I DE PARTICIPACIÓ INFANTIL” entre els impresos associats a este tràmit.

b) Certificat de la persona que exercisca les funcions de secretaria de l'entitat local, firmat electrònicament, que acredite l'acte administratiu per mitjà del qual s'acorda sol·licitar la subvenció i la quantia sol·licitada. El model d'este certificat, que figura com (ANNEX II) CERTIFICAT - SUBVENCIONS DIRIGIDES A PROGRAMES DE PROMOCIÓ DE DRETS DE LA INFÀNCIA I DE PARTICIPACIÓ INFANTIL”, entre els impresos associats a este tràmit.

c) Programa objecte de la subvenció, amb el contingut que s'especifica en cada cas.

d) Pressupost del programa en el qual es detallen cadascuna de les accions que l'integren. La seua presentació es realitzarà a través del formulari “PRESSUPOST DESGLOSSAT DEL PROJECTE PER A L'OBTENCIÓ DE LA SUBVENCIÓ DE PROGRAMES DE PROMOCIÓ DELS DRETS DE LA INFÀNCIA I DE PARTICIPACIÓ INFANTIL”.

e) Formulari de fitxa resumixen del programa, que figura, com “(ANNEX III) FITXA RESUM DEL PROGRAMA DE PROMOCIÓ DELS DRETS DE LA INFÀNCIA I DE PARTICIPACIÓ INFANTIL OBJECTE DE LA SUBVENCIÓ”, entre els impresos associats a este tràmit.

f) Memòria descriptiva de la política municipal d'infància, firmada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat local o una altra l'apoderament de la qual a este efecte s'haja acreditat, en la qual s'especifique l'experiència i la trajectòria seguida per l'entitat en la realització d'informes locals sobre la situació de la infància i l'adolescència i de plans locals d'infància i adolescència, segons el model que figura, com “(ANNEX IV) MEMÒRIA DESCRIPTIVA DE LA POLÍTICA MUNICIPAL D'INFÀNCIA”., entre els impresos associats a este tràmit. L'experiència s'acreditarà mitjançant la declaració responsable, firmada electrònicament, continguda en l'apartat E del model.

g) Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal, per no haver autoritzat la seua comprovació mitjançant consulta telemàtica.

h) Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica, per no haver autoritzat la seua comprovació mitjançant consulta telemàtica

i) certificat d'estar al corrent de les obligacions enfront de la seguretat social, per haver-se oposat a la seua comprovació d'ofici.

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

La presentació serà telemàtica

    Al·legació / Aportació

    Termini
    Des de 01-10-2024 fins a 15-10-2024

    Deu dies hàbils, a comptar des del següent al de la notificació mitjançant publicació de l'acta de la comissió de valoració (segons articule 82 de la la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques)

    Descripció

    Formular al·legacions a les puntuacions provisionals i a la proposta provisional de concessió o denegació de les subvencions per a programes de promoció dels drets de la infància i de participació infantil, per a l'exercici 2024.

    Observacions

    Les entitats locals interessades podran al·legar i presentar els documents i justificacions que estimen pertinents respecte de les puntuacions provisionals i de la proposta provisional de concessió que figuren en l'acta de la comissió de valoració del 30 de setembre de 2024, a la qual pot accedir-se mitjançant el següent enllaç:

    http://www.inclusio.gva.es/es/web/menor/subvencio-promocio-de-drets

     

    Resolució

    Termini màxim

    El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds de subvencions serà de sis mesos comptats a partir de la data en què s'haguera publicat la convocatòria. Si transcorregut aquest termini no haguera rebut notificació, les entitats sol·licitants podran entendre desestimada la seua pretensió per silenci administratiu. Este termini se suspendrà quan es requerisca a l'entitat sol·licitant l'esmena de deficiències en la sol·licitud o l'aportació de documents, o d'elements de judici necessaris per a l'acreditació dels requisits o per a l'aplicació dels criteris de valoració.

     

     

    Quantia i cobrament

    La quantia de la subvenció es calcularà del següent mode: es dividirà l'import del crèdit total destinat a la subvenció per la suma de les puntuacions obtingudes pel conjunt de sol·licituds que superen el llindar establit i el quocient resultant es multiplicarà per la puntuació de cadascuna d'elles. Si per a alguna sol·licitud la quantitat resultant fora superior a la sol·licitada, se li atorgarà únicament l'import sol·licitat.

    Llevat que la Llei de pressupost de la Generalitat per al 2024 determine una altra cosa, s'aplicarà el règim general de bestretes per a les administracions territorials.

    Per al pagament de les subvencions es requereix: a) el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, b) no tindre la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament, la qual cosa s'acreditarà mitjançant la declaració responsable inclosa en la sol·licitud de subvenció i c) trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social

     

    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
    Obligacions

    1. Les entitats beneficiàries observaran les obligacions contingudes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i queden, en conseqüència, expressament obligades a:

    a) Dur a terme el programa que fonamenta la concessió de l'ajuda.

    b) Acreditar davant la Conselleria amb competència en matèria d'infància l'execució del programa, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de l'ajuda.

    c) Sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General, en relació amb les subvencions rebuda.

    d) Comunicar a la Conselleria amb competències en matèria d'infància l'obtenció de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics o privats. Esta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

    e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

    f) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en l'article 19 de l'ordre de bases.

     

    2. En l'àmbit de transparència, i sense perjudici de les obligacions que té com a entitat pública, en virtut de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, les entitats beneficiàries tenen les següents obligacions:

    a) Donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

    b) Subministrar a l'entitat concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment per esta de les obligacions previstes en la llei de transparència, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment.

    c) La disposició dels nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes

     

    3. Les entitats beneficiàries estaran obligades, a més presentar a la direcció general amb competència en matèria d'infància una memòria de desenvolupament del programa subvencionat amb les dades i en la forma i termini que s'especifique en la resolució de concessió

     

    4. Si els beneficiaris per a l'execució de les accions subvencionades o per a la seua justificació, comprovació i control han de cedir a la Generalitat dades personals de terceres persones, hauran d'acompanyar una declaració responsable d'haver facilitat prèviament la informació prevista en l'article 14 del Reglament (UE) 2016/679 del parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i lliure circulació d'estes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades)

     

     

     

    Òrgans resolució
    La resolució de concessió o denegació de la subvenció està delegada en la Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte demogràfic mitjançant Resolució de 27 de setembre de 2023, de la vicepresidenta segona del Consell i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, sobre...
    Saber més

    Justificació

    Termini
    Des de 14-05-2025 fins a 14-07-2025

    La documentació justificativa podrà presentar-se fins al 31 de gener de 2025.

    No obstant això, per a les entitats residents en els termes municipals inclosos en l'annex del Reial decret llei  6/2024, de 5 de novembre, pel qual s'adopten mesures urgents de resposta davant els danys  causats per la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) en diferents municipis entre el 28 d'octubre i el 4 de novembre de 2024, així com a aquelles altres que acrediten el caràcter impossible o onerós del seu compliment en atenció a l'efecte de l'emergència, tant el termini d'execució del programa subvencionat com el de justificació, ha estat interromputs des del 7 de novembre de 2024 fins al 25 de desembre del 2024, els dos inclusivament, per aplicació dels acords del Consell de Ministres del 5 de novembre de 2024 i del 23 de desembre de 2024. En conseqüència, les entitats afectades podran executar el programa subvencionat fins al 18 de febrer de 2025 inclusivament i justificar-ho fins al 21 de març de 2025 inclusivament.

    Aquelles entitats a les quals se'ls ha concedit la subvenció a conseqüència de l'estimació d'un recurs amb posterioritat al venciment del termini de justificació, disposaran del termini que s'establix en la resolució de concessió.

    Descripció

    Aportació de documentació justificativa de les subvencions per a programes de promoció dels drets de la infància i de participació infantil, per a l'exercici 2024.

    Observacions

    S'anticiparà el 100 per cent de l'import concedit amb caràcter previ a la justificació. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció mentres l'entitat beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. Tampoc podrà realitzar-se el pagament si l'entitat beneficiària té la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament, la qual cosa s'acreditarà mitjançant declaració responsable. És, així mateix, requisit per al pagament, el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

     

    La justificació de l'ajuda es durà a terme mitjançant compte justificatiu simplificat. La documentació justificativa es correspondrà amb el contingut del programa subvencionat. No s'admetran gastos que no estiguen específicament contemplats en el programa. No són subvencionables els següents gastos:

    a) gastos per adquisició, millora o manteniment de béns i drets inventariables (béns immobles, béns mobles amb una vocació normal de permanència i integració en el patrimoni de l'entitat sol·licitant, o actius del seu immobilitzat immaterial, com a aplicacions informàtiques).

    b) gastos financers.

    c) els gastos de restauració, allotjament i transport, llevat que es deriven directament de l'assistència de xiquets, xiquetes i adolescents i dels seus acompanyants a trobades o altres activitats de participació previstes en el programa.

     

    Documentació

    La documentació justificativa que ha de presentar-se és:

    1. Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió, de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

    2. El formulari “(ANNEX VI) SUBVENCIONS DIRIGIDES A PROGRAMES DE PROMOCIÓ DELS DRETS DE LA INFÀNCIA I DE PARTICIPACIÓ INFANTIL. RELACIÓ DE GASTOS DEL COMPTE JUSTIFICATIU”, emplenat i firmat electrònicament. Este formulari reflectirà:

    a) Una relació classificada dels gastos, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i data de pagament. Si s'inclouen gastos de personal que no presta els seus servicis només per a la realització del programa subvencionat ha d'indicar-se quin percentatge de la seua dedicació pot atribuir-se al programa. Estos gastos derivats de l'execució del programa amb mitjans propis es faran constar en l'apartat B.2 del formulari, indicant el criteri que s'ha seguit per a la seua imputació

    b) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, si n'hi haguera, amb indicació de l'import i la seua procedència, que es faran constar en l'apartat B.3 del formulari

    c) Si s'hagueren produït desviacions respecte del pressupost desglossat de gastos, s'indicaran en l'apartat B2 del formulari.

    3. Si és el cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats, així com dels interessos derivats dels mateix.

     

     

     

    Forma de presentació
    Telemàtica

    En compliment de l'obligació prevista en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, la documentació justificativa es presentarà exclusivament per mitjans electrònics.

    Recurs de reposició

    Termini
    Des de 14-12-2024 fins a 27-01-2025

    Un mes a partir de l'endemà de la notificació de la resolució mitjançant la seua publicació en el DOGV. Per a les entitats residents en els termes municipals inclosos en l'annex del Reial decret llei 6/2024, de 5 de novembre, pel qual s'adopten mesures urgents de resposta davant els danys...

    Saber més
    Descripció

    Les persones interessades poden interposar recurs de reposició contra la resolució que posa fi al procediment de concessió de les subvencions, que resoldrà el mateix òrgan que la va dictar.

    Observacions

    Este recurs és potestatiu, per la qual cosa no és necessari interposar-lo prèviament a impugnar la resolució davant la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, en cas que s'interpose recurs de reposició, no podrà recórrer-se la resolució davant la jurisdicció contenciosa...

    Saber més
    Documentació

    Document d'interposició del recurs, que ha d'expressar:

    a) El nom i cognoms del recurrent, així com la identificació personal d'este.

    b) L'acte que es recorre i la raó de la seua impugnació.

    c) Lloc, data, firma electrònica del recurrent, identificació del mitjà i, si és el cas, del lloc que s'assenyale a l'efecte de notificacions.

    d) Òrgan, centre o unitat administrativa al qual es dirigix i el seu corresponent codi d'identificació, que en este cas és la Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte demogràfic (DIR3 A10021145)

     

     

     

    Forma de presentació
    Telemàtica

    En compliment de l'obligació prevista en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, el recurs es presentarà exclusivament per mitjans electrònics.

      Renúncia

      Termini

      Les persones interessades podran renunciar a la subvenció concedida en qualsevol moment posterior a la notificació de la resolució de concessió.

       

       

      Descripció

      Renunciar al dret a percebre la resolució concedida

       

       

      Observacions

      Si la renúncia es produïx una vegada abonada la subvenció, comportarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció.

       

       

      Forma de presentació
      Telemàtica

      En compliment de l'obligació prevista en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, la renúncia es comunicarà exclusivament per mitjans electrònics.

      Preguntes freqüents

      Dubtes sobre la tramitació
      On consultar dubtes sobre el tràmit:

      Temes relacionats

      MATÈRIES

      • Administracions
        • Ajudes i subvencions
          • Administracions locals
            • Servicis socials
      • Ciutadania
        • Ajudes, beques i subvencions
          • Col·lectius i servicis socials